DISKUZE K ČLÁNKU Lotus v Číně podává oficiální protest proti F-kanálu Mercedesu
Tým Lotus F1 dnes v Číně po několikrát vyjádřené nespokojenosti podává protest proti F-kanálu, jehož vstup Mercedes otevírá pomocí DRS klapky na zadním křídle.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Lotus v Číně podává oficiální protest proti F-kanálu Mercedesu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
rock
14:29 12.04.2012 85.162.163.XXXTo by mělo být tady tohle (snad se ten odkaz vloží správně)
[odkaz na stránku]
ale tam žádné takové omezení není. Tak jsem si myslel, že když s tím operuješ, že máš nějaký konkrétní zdroj ...-
Pikaso
14:46 12.04.2012 178.17.100.XXXAsi špatně čteš. Nechci tě nijak urážet, ale v tomto správném odkazu, který jsi vložil si přečti řádně pravidla a články pravidel kolem 3.10 (předvším právě článek 3.15, který odkazuje na všechny související pravidla) až někam tuším po 3.18. Tam to najdeš. Nemůžeš hledat přímo má slova. Pokoušel jsem se to popsat jednoduše.
-
-
-
-
Mike17
13:39 13.04.2012 93.99.87.XXXNo on je asi problém v tom, že se na to dá dívat z různých úhlů a proto to chtějí vyjasnit. Píšeš tu o zákazu proměnlivých prvků aerodynamiky vozu. Ale na tom jejich systému se celý závod nic nemění. Jediné co se po zmáčknutí pohne, je klapka DRS. Ta má v pravidlech na toto vyjímku. To že otevře kanál není funkcí jejich systému, ale fukcí DRS.
Zkus si přečíst článek jak to vysvětluje Brawn. Každý tým má nějak upravené zadní křídlo tak, aby po aktivaci DRS optimalizovalo změnu proudění vzduchu. Takže je to stejný systém. Po aktivaci DRS se jim mění proudění vzduchu a aerodynamické vlastnosti a nejen k snížení přítlaku. Že se to dá využít i vepředu nikoho jiného nenapadlo, ale princip je stejný.
Máš pravdu, že pilot ovlivní tímto aerodynamické vlastnosti. Ale to udělá i každým otočením volantu nebo pedálama plynu či brzdy. Řekl bych, že jde o to, aby neměli nějaké pohyblivé zařízení a to oni nemají.-
Pikaso
18:10 13.04.2012 178.17.100.XXXS tím co píšeš se dá skoro souhlasit, ale můj názor se nemění. Systém F kanálu mercedesu vlastně dělá naprosto to samé co mělo dělat naprosto neovládané zařízení renaultu na přední nápravě. Ba naopak renault to ani nijak neovládal a nepotřeboval k tomu ani mačkat knoflík primárně jiného zařízení. Zdůvodnění FIA o zákazu tohoto systému plně korespodovalo s mým názorem o zakázaní F kanálu mercedesu. Zařízení pouze měnilo světlou výšku vozu a tím tedy velice výrazně měnilo charakteristiku aerodinamiky při průjezdu zatáček a samozřejmě i na rovinkách. PROSTĚ ZMĚNILO AERODINAKMIKU VOZU A KVŮLI TOMU TO FIA zakázala. Systém F-kanálu mercedesu vlastně dělá to samé, navíc je ovládán stiskem tlačítka a je jedno, že to je efekt následný. Pro mě osobně je to porušení pravidel a důkaz nejednotného metru ze strany FIA a opět je úplně jedno zda to dělají úmyslně z nějakého důvodu nebo jenom protože jsou hloupí. Systém mercedesu pravidla prostě porušuje dokonce ve dvou článcích a pokud si to nedokáže zdůvodnit ani jejich tvůrce, je to smutné. Teď můžu rozpoutat další pekelnou diskusy, když napíšu, že já osobně si myslím, že je to naprosto cílené a opět to má někomu nahrávat. Navíc je to smutné a pokud se podíváš i jenom na dnešní trénink už třeba v tomto závodě dojde k tomu, že se jim povede starta a díky podvodnému systému, který má největší výhodu jenom v kvalifikaci zničí třeba Hamiltnovi závod, protože ten díky posunu o 5 míst na startu bude muset nesmyslně bojovat s mercedesem a mezitím mu špička ujede a vyřadího to z boje o vítězství. Prostě je to podle mě špatně a myslel bych si to, i kdyby to mělo jenom ferko Alonsa, kterému fandím.-
Mike17
18:31 13.04.2012 93.99.87.XXXAni nějak nechci měnit tvůj názor. Osobně je mi celkem jedno, jestli to zakáží nebo povolí. Vidím celkem rozdíl mezi systémy Lotusu a Mercedesu a postoj FIA k oboum celkem chápu. A už vůbec nevidím důvod, proč by FIA měla mít zájem na lepší výkonosti Mercedesu v kvalifikaci. Každý rok se tu viní FIA z protekce jiného týmu. V poslední době to bylo Ferrari, pak Brawn, Mclaren, loni RBR atd. Už je to asi taková česká tradice. Prostě když se nedaří mým, pak za to může FIA.
Pomalost Mercedesu v závodě asi ovlivní ostatní piloty, ale každý závod nejspíš někoho jiného, tak v tom žádný problém nevidím. Aspoň bude víc předjíždění.-
Pikaso
19:35 13.04.2012 178.17.100.XXXTak tady je přesně ten úhel pohledu. Ty v tom vidíš rozdíl, já si myslím, že to je to samé, ale to neva. FIA se alespoň v případě F kanálu zachovala normálně, a když dvakrát řekli, že to je OK tak to teď samozřejmě posvětili, protože to by už opravdu byli totální tukani. Takže řešení je jasný.
No a co se týče čecháčkovství a stěžování si tak musím říci, že zrovna já v tebou uváděných případech skoro souhlasím. Ferko a Brawna protěžovali, u McL jsem si toho nevšimnul a u RBR si nejsem jist. Ale u ferka a brawnu a teď i mercedesu nikdy nešlo o auto, ale o konkrétní lidi. Dokonce i před tím u benetonu, ale to je úplně jiná písnička, takže jí nebudu řešit.
Takže zdar a sílu a doufám, že v neděli bude pršet, protože jenom tak má alík šanci.-
Mike17
22:15 13.04.2012 93.99.87.XXXOmlouvám se, jestli to tak vyznělo, ale nechtěl jsem obvinit z "čecháčkovství" zrovna tebe. Jen každý rok tu čtu jak se někomu nadržuje a většinou hned několika týmům současně. Jmenoval jsem tu několik týmů (jak mě to zrovna napadlo) a chápu tvoji reakci. Když vyjmenuju Benetton, Ferrari, Brawn a Mercedes, je jasné že je spojuje jedno jméno. Nejsem tak naivní, abych si myslel že vzájemné vztahy tam nehrají žádnou roli. Ale věřit tomu, že ty desítky lidí ve vedení FIA během těch 20-ti let, protěžovaly trvdě jen Rosse Brawna jen kvůli jeho krásným očím, asi taky nebudu. Zrovna tak se tu před časem rozebírala protekce Mclarenu ohledně povolení jejich F-kanálu, loni jak FIA protěžuje Hamiltona kvůli jeho barvě pleti, nebo naposled protekce RBR kvůli jejich "ilegálnímu" přednímu křídlu, nebo přímo Vettela kvůli jeho prodlužování (nebo zkracování) tratě.
Ano ve vedení FIA jsou jen lidi, podléhající různým vlivům a dělající občas chyby, ale něřekl bych, že má některý tým nějakou zvláštní výhodu. Zlášť v tomto opravdu hodně sporném případě mi to nepřijde jako typický případ protekce. Vše co jsem chtěl říct je jen to, že není nutné za vším hledat úmysl někomu škodit.
-
Nasir
20:10 13.04.2012 188.175.176.XXXChápu tvůj pohled na věc, ale nebudu s ním souhlasit, tedy ne se vším. Výjimku podle mě nedostala "nějaká klapka", ale dostal ho systém DRS určený k jasnému účelu, který dosáhne jasným efektem. Kdyby platil tvůj volnější pohled na věc, tak by to znamenalo, že teoreticky ta klapka může následně dělat cokoliv, dokonce i porušovat jiná pravidla, protože dostala výjimku. To je zjevný rozpor, takže tenhle pohled podle mě nebude správný.
Jinak souhlasím s tebou v tom, že čecháčci neustále hledají nějaké nadržování a konspirace. To taky neberu, ale realita je taková, že nějaká politika a tlaky v tom jsou. Při pohledu na prachy v F1 a dnešní svět by nebylo normální, aby tam nebyly. Pomáhají tomu samozřejmě i pravidla, která si každý vykládá jinak, i v rámci FIA, takže je tu prostor, kudy ty tlaky vést. Možná že Mercedes ani nemusel na nikoho moc tlačit, prostě komisaři to vidí jako on, to je možné. Netvrdím, že od začátku měli nějaké nekalé záměry. Jenom se mi zdá, že kauza Lotusu a Mercedesu spolu souvisí, zhruba tak jak jsem to předtím napsal. A že právě Lotus podal protest naznačuje nejen to, že právě jemu budou na startu "překážet" auta Mercedesu, ale možná i to, že to taky tak vidí. Kdo ví...-
Pikaso
22:55 13.04.2012 178.17.100.XXXNo já jsem hodně rád, že jsem zase jednou narazil na normálního člověka, kterej bez emocí a hlavou prostě diskutuje a je to superka. Tak k současné diskusy už nic nemám, ale těším se na příště. Jinak třeba tebou uváděné zkracování trati SV jsem zrovna vnímal jako protěžování, ale ne právě to z důvodu nějaké pomoci, ale právě zrovna to z nadšení a hlouposi nebo jak to nazvat, protože jemu to vůbec k ničemu nepomohlo a sezona už byla rozdaná na začátku, ale prostě šlo jenom o nějakou chybku lidí, kteří podlehli nějakému návalu božskosti SV. Tak zatím zdar a čus u příští diskuse.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
uzivatel000249
12:49 12.04.2012 188.167.44.XXXja si myslím, že ak to nespĺňa konkrétne články pravidiel, tak to zakážu. ak nie, tak nie ... -
-
-
uzivatel000299
12:31 12.04.2012 90.178.217.XXXLotus už to nevydržel teď se čeká na RB. Doufám že (MA)FIA není tak skorumpovaná a uzná řešení Mercedesu za legální ať se ostatní týmy snaží.-
uzivatel000249
12:34 12.04.2012 188.167.44.XXXtak, ja som hlavne za to, aby sa vyvrátili všetky pochybnosti o legálnosti/nelegálnosti takto realizovaného F-kanálu ... či už sa zakáže, alebo povolí ...
(ale skôr si ja osobne myslím, že nie je celkom legálny ...)
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek