DISKUZE K ČLÁNKU Lotus v Číně podává oficiální protest proti F-kanálu Mercedesu

Tým Lotus F1 dnes v Číně po několikrát vyjádřené nespokojenosti podává protest proti F-kanálu, jehož vstup Mercedes otevírá pomocí DRS klapky na zadním křídle.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Lotus v Číně podává oficiální protest proti F-kanálu Mercedesu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 43, poslední 13.04.2012 23:41 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000299 (Hlasovalo 16 lidí) 12.04.2012 12:31
Lotus už to nevydržel teď se čeká na RB. … »
» uzivatel000249 (Hlasovalo 9 lidí) 12.04.2012 12:34
tak, ja som hlavne za to, aby sa vyvrátili… »
» Pikaso (Hlasovalo 7 lidí) 12.04.2012 13:13
A jéje No nějak podezřele mi protest a především… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • rock

              85.162.163.XXX
              To by mělo být tady tohle (snad se ten odkaz vloží správně)
              [odkaz na stránku]
              ale tam žádné takové omezení není. Tak jsem si myslel, že když s tím operuješ, že máš nějaký konkrétní zdroj ...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Pikaso

                Pikaso

                178.17.100.XXX
                Asi špatně čteš. Nechci tě nijak urážet, ale v tomto správném odkazu, který jsi vložil si přečti řádně pravidla a články pravidel kolem 3.10 (předvším právě článek 3.15, který odkazuje na všechny související pravidla) až někam tuším po 3.18. Tam to najdeš. Nemůžeš hledat přímo má slova. Pokoušel jsem se to popsat jednoduše.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • rock

                  85.162.163.XXX
                  Jsem ten poslední, kdo by tvrdil, že je moje angličtina bezchybná. Můžeš mi tedy ukázat, ve kterém článku je napsáno, že DRS nesmí ovlivnit aerodynamiku v prostoru předního křídla ? Protože v článcích 3.10, 3.15 ani 3.18 to není.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
          • Pikaso

            Pikaso

            178.17.100.XXX
            Tak jsem tam juknul. Odkaz na pravidla tam stále je---InsideF1----Rules ?nd Regulations, ale stejně budeš muset hledat.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          No on je asi problém v tom, že se na to dá dívat z různých úhlů a proto to chtějí vyjasnit. Píšeš tu o zákazu proměnlivých prvků aerodynamiky vozu. Ale na tom jejich systému se celý závod nic nemění. Jediné co se po zmáčknutí pohne, je klapka DRS. Ta má v pravidlech na toto vyjímku. To že otevře kanál není funkcí jejich systému, ale fukcí DRS.
          Zkus si přečíst článek jak to vysvětluje Brawn. Každý tým má nějak upravené zadní křídlo tak, aby po aktivaci DRS optimalizovalo změnu proudění vzduchu. Takže je to stejný systém. Po aktivaci DRS se jim mění proudění vzduchu a aerodynamické vlastnosti a nejen k snížení přítlaku. Že se to dá využít i vepředu nikoho jiného nenapadlo, ale princip je stejný.
          Máš pravdu, že pilot ovlivní tímto aerodynamické vlastnosti. Ale to udělá i každým otočením volantu nebo pedálama plynu či brzdy. Řekl bych, že jde o to, aby neměli nějaké pohyblivé zařízení a to oni nemají.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pikaso

            Pikaso

            178.17.100.XXX
            S tím co píšeš se dá skoro souhlasit, ale můj názor se nemění. Systém F kanálu mercedesu vlastně dělá naprosto to samé co mělo dělat naprosto neovládané zařízení renaultu na přední nápravě. Ba naopak renault to ani nijak neovládal a nepotřeboval k tomu ani mačkat knoflík primárně jiného zařízení. Zdůvodnění FIA o zákazu tohoto systému plně korespodovalo s mým názorem o zakázaní F kanálu mercedesu. Zařízení pouze měnilo světlou výšku vozu a tím tedy velice výrazně měnilo charakteristiku aerodinamiky při průjezdu zatáček a samozřejmě i na rovinkách. PROSTĚ ZMĚNILO AERODINAKMIKU VOZU A KVŮLI TOMU TO FIA zakázala. Systém F-kanálu mercedesu vlastně dělá to samé, navíc je ovládán stiskem tlačítka a je jedno, že to je efekt následný. Pro mě osobně je to porušení pravidel a důkaz nejednotného metru ze strany FIA a opět je úplně jedno zda to dělají úmyslně z nějakého důvodu nebo jenom protože jsou hloupí. Systém mercedesu pravidla prostě porušuje dokonce ve dvou článcích a pokud si to nedokáže zdůvodnit ani jejich tvůrce, je to smutné. Teď můžu rozpoutat další pekelnou diskusy, když napíšu, že já osobně si myslím, že je to naprosto cílené a opět to má někomu nahrávat. Navíc je to smutné a pokud se podíváš i jenom na dnešní trénink už třeba v tomto závodě dojde k tomu, že se jim povede starta a díky podvodnému systému, který má největší výhodu jenom v kvalifikaci zničí třeba Hamiltnovi závod, protože ten díky posunu o 5 míst na startu bude muset nesmyslně bojovat s mercedesem a mezitím mu špička ujede a vyřadího to z boje o vítězství. Prostě je to podle mě špatně a myslel bych si to, i kdyby to mělo jenom ferko Alonsa, kterému fandím.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Ani nějak nechci měnit tvůj názor. Osobně je mi celkem jedno, jestli to zakáží nebo povolí. Vidím celkem rozdíl mezi systémy Lotusu a Mercedesu a postoj FIA k oboum celkem chápu. A už vůbec nevidím důvod, proč by FIA měla mít zájem na lepší výkonosti Mercedesu v kvalifikaci. Každý rok se tu viní FIA z protekce jiného týmu. V poslední době to bylo Ferrari, pak Brawn, Mclaren, loni RBR atd. Už je to asi taková česká tradice. Prostě když se nedaří mým, pak za to může FIA.
              Pomalost Mercedesu v závodě asi ovlivní ostatní piloty, ale každý závod nejspíš někoho jiného, tak v tom žádný problém nevidím. 03 Aspoň bude víc předjíždění.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Pikaso

                Pikaso

                178.17.100.XXX
                Tak tady je přesně ten úhel pohledu. Ty v tom vidíš rozdíl, já si myslím, že to je to samé, ale to neva. FIA se alespoň v případě F kanálu zachovala normálně, a když dvakrát řekli, že to je OK tak to teď samozřejmě posvětili, protože to by už opravdu byli totální tukani. Takže řešení je jasný.
                No a co se týče čecháčkovství a stěžování si tak musím říci, že zrovna já v tebou uváděných případech skoro souhlasím. Ferko a Brawna protěžovali, u McL jsem si toho nevšimnul a u RBR si nejsem jist. Ale u ferka a brawnu a teď i mercedesu nikdy nešlo o auto, ale o konkrétní lidi. Dokonce i před tím u benetonu, ale to je úplně jiná písnička, takže jí nebudu řešit.
                Takže zdar a sílu a doufám, že v neděli bude pršet, protože jenom tak má alík šanci.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Pikaso

                  Pikaso

                  178.17.100.XXX
                  oprava : myslel jsem, že nešlo o stáj, ale o lidi.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Omlouvám se, jestli to tak vyznělo, ale nechtěl jsem obvinit z "čecháčkovství" zrovna tebe. Jen každý rok tu čtu jak se někomu nadržuje a většinou hned několika týmům současně. Jmenoval jsem tu několik týmů (jak mě to zrovna napadlo) a chápu tvoji reakci. Když vyjmenuju Benetton, Ferrari, Brawn a Mercedes, je jasné že je spojuje jedno jméno. Nejsem tak naivní, abych si myslel že vzájemné vztahy tam nehrají žádnou roli. Ale věřit tomu, že ty desítky lidí ve vedení FIA během těch 20-ti let, protěžovaly trvdě jen Rosse Brawna jen kvůli jeho krásným očím, asi taky nebudu. Zrovna tak se tu před časem rozebírala protekce Mclarenu ohledně povolení jejich F-kanálu, loni jak FIA protěžuje Hamiltona kvůli jeho barvě pleti, nebo naposled protekce RBR kvůli jejich "ilegálnímu" přednímu křídlu, nebo přímo Vettela kvůli jeho prodlužování (nebo zkracování) tratě.
                  Ano ve vedení FIA jsou jen lidi, podléhající různým vlivům a dělající občas chyby, ale něřekl bych, že má některý tým nějakou zvláštní výhodu. Zlášť v tomto opravdu hodně sporném případě mi to nepřijde jako typický případ protekce. Vše co jsem chtěl říct je jen to, že není nutné za vším hledat úmysl někomu škodit. 03

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
              • Nasir

                188.175.176.XXX
                Chápu tvůj pohled na věc, ale nebudu s ním souhlasit, tedy ne se vším. Výjimku podle mě nedostala "nějaká klapka", ale dostal ho systém DRS určený k jasnému účelu, který dosáhne jasným efektem. Kdyby platil tvůj volnější pohled na věc, tak by to znamenalo, že teoreticky ta klapka může následně dělat cokoliv, dokonce i porušovat jiná pravidla, protože dostala výjimku. To je zjevný rozpor, takže tenhle pohled podle mě nebude správný.

                Jinak souhlasím s tebou v tom, že čecháčci neustále hledají nějaké nadržování a konspirace. To taky neberu, ale realita je taková, že nějaká politika a tlaky v tom jsou. Při pohledu na prachy v F1 a dnešní svět by nebylo normální, aby tam nebyly. Pomáhají tomu samozřejmě i pravidla, která si každý vykládá jinak, i v rámci FIA, takže je tu prostor, kudy ty tlaky vést. Možná že Mercedes ani nemusel na nikoho moc tlačit, prostě komisaři to vidí jako on, to je možné. Netvrdím, že od začátku měli nějaké nekalé záměry. Jenom se mi zdá, že kauza Lotusu a Mercedesu spolu souvisí, zhruba tak jak jsem to předtím napsal. A že právě Lotus podal protest naznačuje nejen to, že právě jemu budou na startu "překážet" auta Mercedesu, ale možná i to, že to taky tak vidí. Kdo ví...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Pikaso

                  Pikaso

                  178.17.100.XXX
                  No já jsem hodně rád, že jsem zase jednou narazil na normálního člověka, kterej bez emocí a hlavou prostě diskutuje a je to superka. Tak k současné diskusy už nic nemám, ale těším se na příště. Jinak třeba tebou uváděné zkracování trati SV jsem zrovna vnímal jako protěžování, ale ne právě to z důvodu nějaké pomoci, ale právě zrovna to z nadšení a hlouposi nebo jak to nazvat, protože jemu to vůbec k ničemu nepomohlo a sezona už byla rozdaná na začátku, ale prostě šlo jenom o nějakou chybku lidí, kteří podlehli nějakému návalu božskosti SV. Tak zatím zdar a čus u příští diskuse.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    93.99.87.XXX
                    Taky si rád příště pokecám. Pokud má člověk rozumné argumenty jako ty, nevadí mi jiný názor. 04 Zatím se měj.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
  • nr-mythos

    109.230.18.XXX
    Ja sa zas bojim, ze to spravia legalne s tym ze od buduceho roku to zakazu.
    Takze vstetky tymi vyhodia za to prachy a nebude to mat vpodstate ziadny zmysel09

    + 4 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000249

      uzivatel000249

      188.167.44.XXX
      ja si myslím, že ak to nespĺňa konkrétne články pravidiel, tak to zakážu. ak nie, tak nie ... 03

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Pikaso

      Pikaso

      178.17.100.XXX
      V tomto případě ani tak nejde o velkou investici (v rámci F1), ale spíš o to, že pokud to má fungovat, musí to bejt součástí šasi a to znamená nové nárazové testy. Jinak vlastní řešení je jednoduché.

      + 5 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pikaso

        Pikaso

        178.17.100.XXX
        mínusáčci, napiště co se vám nelíbí, mínus bez vysvětlení je srabárna. Vadí vám, že tomu nerozumíte a někdo ví něco víc než vy???? Tak nediskutujte a jenom čtěte. Možná se něco přiučíte.

        + 5 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000299

    uzivatel000299

    90.178.217.XXX
    Lotus už to nevydržel teď se čeká na RB. Doufám že (MA)FIA není tak skorumpovaná a uzná řešení Mercedesu za legální ať se ostatní týmy snaží.01

    + 16 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000249

      uzivatel000249

      188.167.44.XXX
      tak, ja som hlavne za to, aby sa vyvrátili všetky pochybnosti o legálnosti/nelegálnosti takto realizovaného F-kanálu ... či už sa zakáže, alebo povolí ... 03
      (ale skôr si ja osobne myslím, že nie je celkom legálny ...)

      + 9 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama