DISKUZE K ČLÁNKU FIA zavírá díru v pravidlech o ECU, umožňovala týmům foukat i letos
FIA zaceluje další díru v pravidlech, o níž jsme vás informovali již včera ráno. Řídicí jednotka (ECU) umožňovala i v tomto roce chytře využívat foukání.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA zavírá díru v pravidlech o ECU, umožňovala týmům foukat i letos
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000718
(Hlasoval 1 člověk)
24.02.2012 12:04
Nebylo by lepší, kdyby se FIA vykašlala na tyhle… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Mr.G
18:55 24.02.2012 XXXProblem, je ze ludia nie su dostatocne informovany. Nemame info z prvej ruky ako FIA. A co sa tyka Lotusu, tak tam bol problem v tom, ze FIA sice oznamili, ze maju taky a onaky system a ze robibo to a to s tlmicmi, ale akosi opomenuli dodat, ze im to vyrazne pomoze s aerodinamikou a to uz nebolo OK. A ked uz sa to potom zacalo skumat este hlbsie, tak sa naslo este viac priestupkov.
Ono je to aj o tom, ze teamy nie vzdy povedie FIA celu pravdu, potom, ale ked na to pride iny team, tak ten zvykne podat podnet na presetrenie. Ak by bol system Lotusu legalny a citili by sa ukrivdeny, tak by sa iste odvolali a snazili sa to presadit. Ale ked dobre vedia, ze to balancovalo na limite, ale bo aj zanim, tak to nechaju tak.
To iste je aj s motormi. Porusuje to pravidla a tym to pourusuje este dalsie pravidla, takze dvojity preslap.
FIA je kontorlny organ a takych nikto nema rad, je v tom aj nejake to politicke pozadie, to je druha vec, ale proste tak to je. Ked obmedzi jednych tak druhy kricia a naopak.-
erdedy
19:49 24.02.2012 XXXAno, jasne. V podstate mate pravdu aj Ty aj "hmmm" a rozumiem ako to myslite.
Vylepsenie aerodynamiky zavesmi - jasne, ze to nebudu spominat ale to nikto.
Vlastne su to vsetko "stabilizatory" a s reaktivnymi zavesmi este beriem ale hmotove tlmice je ina kava - bol to uplne autonomny system, nicim neovladany/aktivovany. To sa da potom povedat, ze aj obycajne tlmice ovplyvnuju aerodynamiku, co sa aj vlastne deje. Mali by sa zakazat!
Preto moj nazor je, ze to bolo len politicke rozhodnutie, jedno na ciu objednavku.
P.S.: vitaj konecne aj v "normalnej" diskusii!
-
-
hmmm
14:51 24.02.2012 XXXOd komisařů nemůžeš chtít, aby dokázali "během dne" posoudit něco, na čem dělala skupina největších machrů v oboru týdny.
Pravda, někdy FIA mění názor rychle jako korouhvička směr a důvody jsou často nepochopitelné. Reaktivní zavěšení je prd proti hmotovým tlumičům, se kterýmy jezdil Reanult s požehnáním FIA rok a půl a najednou byly ze dne na den nelegální.
Ber to takhle - ano FIA dělá kiksy, ale to ona určuje pravidla hry na hřišti F1, takže buď ber status quo, nebo sleduj jiný sport. Tím nechci říct, že je jakákoliv kritika špatná. Naopak, konstruktivní kritika je vždy fajn. Jenže, ruku na srdce, kritika FIA ze strany fandů F1 z české kotliny je konstruktivní jen velice, velice zřídka. Většinou jsou to jenom hospodské kecy generálů po bitvě a málokdo má snahu vidět problém i z druhé strany.-
erdedy
15:03 24.02.2012 XXXTo nebolo boehom jedneho dna - vlieklo sa to minimalne tyzden. S tymi hmotovymi tlmicmi je to uplny nonsens. Ok s*** na to...
Popravde, FIA ma absolutne nezaujima a tento sport sledovat budem, to nema s politikou nic spolocne.
Len som chcel povedat to, co som povedal Nic viac ani menej.
Mozno snad len to, ze "FIJU" ich chaoticke jednanie jednoducho diskvalifikuje. Je jedno ci je alebo neni nejaky lepsi system - nic nenavrhujem a ani ma to nezaujima - teda, pokial by sa to nemalo tykat nejak "bytostne" mojej osoby!
-
-
-
-
uzivatel000718
12:04 24.02.2012 XXXNebylo by lepší, kdyby se FIA vykašlala na tyhle kraviny? Ať si foukají třeba horkou polívku když chcou. -
-
uzivatel000190
11:48 24.02.2012 XXXTo asi ano v testech si mohou jezdit s čím chtějí. FIA se ale snaží zabránit dohadům při prvním závodě proto také přijeli očíhnout třeba výfuky už na testy.
-
-
uzivatel000190
09:48 24.02.2012 XXX"Týmy měly dle Autosportu využívat větší otvor škrticí klapky, než je povoleno"
Pokud je tohle pravda tak přece ani nic upravovat nemusí, stačí kontrola škrtících klapek nebo to nelze jednoduše provést? -
Kapor
09:40 24.02.2012 XXXNo, aby som pravdu povedal, mohli to urobiť Ferrari s Coswortom spoločne, lebo zdochýňajúce kone najviac kopú a Coswortu mapovanie nikdy nešlo. Ferrari tým tiež neoslnilo a zaostávalo za Renaultom a Mercedesom, navyše tohoto roku vyrobilo křáp s wau efektom, tak nie je sa čomu čudovať. Vážená FIA, počas sezóny by sa pravidlá nemali meniť ! -
ifnifn
08:31 24.02.2012 XXXPravidla ohledne vyvoje by se mely uplne uvolnit. Popravde nechapu proc nekteri jsou neuveritelne spokojeni kdyz fia zakaze foukani a zaroven nespokojeni kdyz fia zakaze treba f-duct. Jsem pro financni a bezpectnostni a ne pro technicka pravidla. F1 ma hlavne byt o konstrukterech (ne o pilotech jak si vetsina mysli).-
-
matin
13:54 24.02.2012 XXXA nebo, jak už jsem tady kdysi dávno psal, FIA by měla mít stanovenou lhůtu na prosazení změny pravidla v průběhu sezóny, aby na tu změnu všechny týmy měly dostatek času pro přizpůsobení vozu.
Nepříjde mi vůbec fér, aby člověk resp. tým, který objevil skulinu v pravidlech, měl na to doplatit. Investuje se do toho čas, energie a peníze. FIA to s okamžitou platností zatrhne a v okamžiku je z výhody nevýhoda.
-
-
hmmm
13:53 24.02.2012 XXXUvědom si, že řada "technických" pravidel má svůj fundament v bezpečnosti a některá i ve financích.
Proč FIA tvrdě omezovala a nakonec zakázala v 80. letech turbomotory? Ze stejného důvodu, jako pak zakázala 3,5 l a později 3 l atmosféry - kvůli bezpečnosti (podívej se, kam vždy před zákazem vystoupal výkon - [odkaz na stránku] Rostoucí výkon znamená zvyšování rychlostí, zvyšování rychlostí nad projektovaný rámec bezpečnostních prvků znamená snížení bezpečnosti. Stejné je to dnes s mapováním, difuzory, výfuky...
Technika uhání vpřed mílovými kroky (viz aerodynamika za posledních 20 let) a jak jinak chceš zachovat rozumnou bezpečnost, než právě omezováním techniky?
Taky se mi nelíbí, že dnes v podstatě neexistuje prostor pro realizaci revolučních myšlenek, ale to je zkrátka daň za pokrok techniky a tak je to třeba brát.
-
-
uzivatel000178
08:22 24.02.2012 XXX"FIA nyní spolupracuje s jedním z výrobců motorů na zákazu"............že by to bylo Ferrari????
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek