DISKUZE K ČLÁNKU Proč FIA zakázala systém pro stabilizaci světlé výšky?

FIA včera týmy obeslala s další technickou směrnicí, v níž zakazuje systémy pro stabilizaci světlé výšky - s nímž nedávno přišla stáj Lotus Renault GP. Proč?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Proč FIA zakázala systém pro stabilizaci světlé výšky?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 36, poslední 24.01.2012 17:13 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • hmmm

    XXX
    Ale jdi, ty brepto! 12

    Pravidla hry v F1 vždy určovala FIA/FISA. Je to jejich hra a nikdo nikoho nenutí se jí jakkoliv účastnit, když nesouhlasí s jejími principy. 04

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • api

    api

    XXX
    Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hmmm

    XXX
    To je zásadní omyl. Veškeré aktivní systémy jsou bezpečné jenom dokud fungují. V momentě, kdy takový systém nečekaně vysadí...

    Dnes má pilot asi jenom 10% vliv na výsledek, 90 % dělá technika. Když ale FIA zakáže prvek, který zase ubere člověku a přidá technice, všichni se můžete uprskat vzteky, to fakt nechápu. Chcete závody dálkově ovládaných automatů, nebo lidí řídících auta?

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hmmm

    XXX
    Sport je o soutěžení v rámci pravidel a zvyklostí. F1 je po technické stránce mnohdy soutěží o nejlepší podvod. Když konstruktéři přicházejí s novými nápady a myšlenkami, je to OK a tak to má být. Když ale přicházejí s novými nápady jak uskutečnit starou, zakázanou myšlenku... Pak je na FIA, jak se s tím popasuje.

    Všimni si, že se dnes týmy velice často dotazují na různá technická řešení, jestli jsou podle FIA v souladu s pravidly. Proč by to dělaly, když je podle tebe vše jasné? Odpověď je velice prostá - napsat dokonale jednoznačná a neprůstřelná pravidla v takhle složitém a komplikovaném odvětví nelze.

    Dodnes třeba nechápu, proč FIA povolila dvoupatrové difuzory a donutila tak týmy utratit ohromné prostředky na vývoj, když je měla možnost zakázat ještě před sezónou. Bylo přece zřejmé, že jde o zneužití díry (a to doslova 04) v textu pravidel. V tom bylo IMO mnohem víc politiky než v zákazu Lotusu 88.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Bird44

      XXX
      to je právě o úhlu pohledu. Ty tomu říkáš podvod, já tomu říkám dobrej nápad... Oba máme svým způsobem pravdu, spíš je to o tom, co je ti bližší. Ty jsi regulátor pravidel uprostřed hry (což je v našem sporu zásadní a nikam sme se tvojí odpovědí neposunuli), já ne. Mě prostě přijde daleko zajímavější a hlavně FÉROVĚJŠÍ co se soutěžení týče, když tým příjde na to, jak nahradit zakázanou věc a tím "obejít myšlenku pravidel" nikoliv "obejít porušit formulaci pravidel". Radši uvidím sezonu, kde někdo na něco geniálního přijde i za cenu že to brání směru, kterým se chce FIA ubírat - od toho je příští sezona, aby se to zakázalo a pořád dokola, příště zase najde někdo jinej skulinu. A ať chceš nebo ne, děje se to stejně. Jen s tím rozdílem, že z toho udělají frašku a není pak měřeno stejným metrem - politika politika... to se teď netýká problému nynějšího lotusu, jestliže je v rozporu s formulací pravidel, tak ať to pro mě za mě zakážou. Pokud ale někdy v minulosti došlo k tomu, že dle formulací pravidel bylo auto v pořádku, ačkoliv nevyhovovalo myšlence... tak to pro mě ztrácí kouzlo - to je můj pohled na věc a špiní to v mých očích férovej boj. O bezpečnosti se nebavim, fakt ne, nidko tě nenutí jezdit za tým, o kterym víš, že riskujou tvůj krk. Nikdo jim kudlu na hrtan nedává..

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    XXX
    Keď už aj zakázali F-šachtu, dvojité a aj výfukové difuzory a mapovanie motora, ale táto úprava na reguláciu svetelnej výšky monopostu od Lotusu bola taká jednoduchá, že by ju zvládli aj tie najchudobnejšie tímy, preto jej zakázanie považujem zo strany FIA za dehonestovanie technického pokroku zavádzaného tímami do F1, čo je teda medvedia služba na n-tú ! Tu ani nejde o čas, ale o zvýšenie stability vozidla a tým aj bezpečnosti pri jazde. Neviem, čo na to povedať. Som veľmi sklamaný ! 02

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hmmm

    XXX
    To zařízení se částečně chová jako aktivní zavěšení, takže se jeho zákaz dal čekat. Než jestli, byla otázka kdy...

    Když už nadávat FIA, tak za to, že jim některá rozhodnutí trvají strašně dlouho. Na druhou stranu to zakázali ještě před předsezónními testy nových aut, takže se vlastně nic nestalo. Žádný z týmů to evidentně nijak nevzrušuje, tak nechápu ten povyk v diskusích. Konspirační teorie o úplatcích jsou fakt k smíchu. 04

    Nejvíc se mi líbí, jak se vždycky v první řadě kydá na toho, kdo dominuje. Ještě nedávno byla FIA spřažená s Ferrari, teď je to najednou Red Bull, kdyby se vyšvihl třeba Lotus (Renault), mohl by za všechno on. 12

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • McMatej

    McMatej

    XXX
    Stejně je to nějaký divný.

    Podle "musí být každá část vozu ovlivňující aerodynamickou výkonnost pevně spojena s odpruženou částí monopostu a zůstat neměnná vůči odpružené části...

    Jsou nelegální i křidélka na kolech viz [odkaz na stránku]

    A "jakékoliv zařízení či nebo konstrukce navržená k překonání mezery mezi odpruženou částí vozu a zemí je za všech okolností zakázána."

    to jsou snad kola a pneumatiky.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • McMatej

    McMatej

    XXX
    Asi si chtěl napsat podvody ostatních viz třeba pohyblivá podlaha....

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • wrt

    XXX
    S týmí krídelkami máš pracdu, pneumatiky asi budú súšasťou pruženia.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Qay

    XXX
    no neříkal jsem to už 10/1, že to zakážou?

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • 1958MrLotus1994

    XXX
    Opět kontraverzní počin od FIA.Nejdříve schválí pak zakáže!Připomíná mě to rok 1981 a Chapmanův nádherný Lotus 88(dvojité šasí).Konkurence se tak lekla,že si všichni do jednoho stěžovali u FISA a tak tento skvost nemohl nikdy ukázat svůj potenciál.(Tuším dvakrát byl připuštěn pouze do prvního tréninku) 02

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Lotusolog

      XXX
      přesně o tom píši komentář u přechozího článku. Ta 88 mi taky pěkně štvala. Tak nádherné a skvostné auto a ti pitomci to zakázalo. Tehdy si stěžovalo hlavně Ferrari. Typ 88B vjel do prvního treningu na Silverstonu a hned dostal vlajku. Psal jsem si s konstruktéren č. 2 (hned po Chapmanovi) o tomto autě a jeho testech + pátral po zajímavostech kolem něho....je to moje srdeční záležitost a se 79 to byly nejkrásnější auta v historii

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • 1958MrLotus1994

        XXX
        Slyšel jsem,že 88 byla o sekundu rychlejší než konkurence!No a 79 je nejhezčí monopost F1! 01

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Lotusolog

          XXX
          Hmm, to je zajímavé a kde to psali, že byla tak rychlá. Co jsem pátral já, tak první testy neukazovaly nic moc, ale jelikož jim dali ban, tak to nemohli dál vyvíjet a auto nedokázalo ukázat svůj potenciál. Díky za souhlas, že 79 je nejkrásnější.

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • api

        api

        XXX
        Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Lotusolog

          XXX
          Nemáš pravdu v tom, že by 88 nesplňovala technické předpisy. To asi o to víš málo. Opak je pravdou = byla oficiálně přijata jako vyhovující komisaři i technickou přejímkou. Svým originálním řešením naopak umožňovala využít přísavný efekt jiným způsobem, které regule splňovali. Ovšem jiní týmy už měli dost toho, že pořád museli kopírovat Chapmana už přes 20 let a napadli jeho řešení. V tom byla ta nespravedlnost. Kdyby auto neprošlo technickou přejímkou a nespoňovalo konkrétní regule, pak řeknu ano, smůla, ale bylo to jinak.

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama