DISKUZE K ČLÁNKU Proč FIA zakázala systém pro stabilizaci světlé výšky?

FIA včera týmy obeslala s další technickou směrnicí, v níž zakazuje systémy pro stabilizaci světlé výšky - s nímž nedávno přišla stáj Lotus Renault GP. Proč?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Proč FIA zakázala systém pro stabilizaci světlé výšky?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 36, poslední 24.01.2012 17:13 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • McMatej

    McMatej

    XXX
    Já bych řekl, že "jakékoliv zařízení či nebo konstrukce navržená k překonání mezery mezi odpruženou částí vozu a zemí" jsou myšleny těsnící lišty (minisukně). V současné době je zakázané vše pod referenční rovinou, takže výše uvedené "jakékoliv zařížení" je v pravidlech pravděpodobně zapomenuté z minula.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • CaesarF1

    CaesarF1

    XXX
    To se mi líbí:" ... prošetřování a dotazech ze strany soupeřů však včera změnila svůj pohled na věc" 12. At nechají vyrobit jednu stejnou formuli a můžou s ní jezdit všichni,aby náhodou neměl někdo výhodu. I když jsem laik,tak myslím,že třeba tvar zadního křídla také ovlivňuje aerodynamiku a nemají je všichni stejný.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    XXX
    o FIA jsem měl vždy velmi vysoké mínění. skvěle sehraná parta odborníků na svých místech, prostě profíci. odhalením tohoto zákeřného pokusu o obejití pravidel u mě opět mínění o této organizaci vysoce stouplo! skvělá práce, jen tak dál01!!!
    ( pro některé nechápající - ironie )

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • dawid

    XXX
    Tohle jenom potvrzuje, co je FIA za bandu debilů a jak jsou asi ovlivnitelní. Možná se učili u našich politiků. Chvíli je něco povolené pak zase zakázané. Vůbec se nedivím, že z F1 odešlo v poslední době tolik automobilek. Zajímalo by mě, kolik do toho např. Renault/Lotus vrazil.
    Zatím to vypadá, že si nějací chudáci, kterým se to nepodařilo okopírovat stěžovali.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • matin

      XXX
      Ani bych možná neřekl "nepodařilo okopírovat", jako spíš, že jim to nepasuje do stávající konstrukce a tudíž nelze nasadit. Tak co jiného jim zbývá, než to nabonzovat a nechat zakázat. Jsem smutný z těchto postupů.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Omni

    XXX
    Když už to tedy museli zakázat, tak aspoň že to udělali před začátkem sezony.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kimi

    XXX
    Ve FIA by spíše měli šoupat nohama nebo tahat kačera a neplést se do věci, kterým vůbec nerozumí.


    Ani bych se nedivil, kdyby chtěli časem jezdcům zakázat, aby hýbali v kokpitu hlavou a tím neovlivňovali aerodynamiku vozu... 18

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kimi

    XXX
    Teď je otázkou kdo to nabonzoval. Podle mě to RB nebyl, protože oni tento systém opravdu nepotřebují. Jejich auto bude opět dokonalé i bez tohoto sytému. V minulosti spíše bonzoval vychytávky ostatních McLaren. Viz. třeba pochyblivá podlaha od Ferrari v roce 2007...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • dawid

      XXX
      RB bych z okruhu podezřelých nevylučoval. Právě proto, že už něco podobného mají(pravděpodobně na jiném principu) a nepotřebují, aby to měli i ostatní.
      Vyloučit se nedá ani někdo z těch, kdo se o ten systém pokoušel a zjistil, že jim nefunguje jak by měl.
      Pak už zbývají ti ostatní, kteří ten systém vůbec nečali vyvíjet.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kimi

    XXX
    S tím se dá souhlasit. Navíc těch stěžovatelů mohlo být i více než jen jeden. Každopádně mužeme z bonzování vyloučit trojku Lotus, Ferrari a Mercedes. Takže to mohl být kdokoliv z ostatních týmů... 03

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hmmm

    XXX
    Lotus 88 sice splňoval předpisy, jak byly formulované, ale konstrukce šla jasně proti myšlence zákazu těsnících lišt = proti snaze zvýšit bezpečnost. Navíc za jízdy skutečně nesplňoval ustanovení o minimální světlé výšce.

    Byla to geniální konstrukce, ale byla sestrojená za účelem obejít předpisy, takže zákaz byl IMO v pořádku. Že auto prošlo přejímkou, ještě nic neznamená. Přijít hned na všechny kličky, pomocí kterých se snaží konstruktéři získat výhodu nad konkurecí, byť za hranicí povoleného, není v lidských silách (viz kauza SW u B194), stejně jako není v silách lidí tvořících předpisy, formulovat je s ohledem na budoucí nápady konstruktérů. Křišťálovou kouli nikdo nemá.

    Přidávám se k tvrzení, že Lotus 79 je nejhezčí formule všech dob! 01

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Bird44

      XXX
      No a v tom je zakopanej pes. Je úplně jedno, jestli "toho měl někdo dost" nebo jestli "to obcházelo daný problém" Jestli že je to podle regulí jak jsou psány = je to podle pravidel. ZBYTEK je už jen POLITIKA a to se mi opravdu nelíbí. Jestli je někdo přečůral a obešel (nikoliv pravidla, ale daný problém nebo myšlenku proti které ten zákaz vznikl) tak mají milostpáni smůlu a zareagovat na to zase ale až v příští sezoně změnou pravidel - pravidla se nemění uprostřed hry, ale na začátku každý nový. 02

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Bird44

        XXX
        "Navíc za jízdy skutečně nesplňoval ustanovení o minimální světlé výšce." Pak bě mě ještě zajimalo kdo to v tý době změřil, že toho nejsou schopni ani v přítomnosti s přednim křídlem redbullu 03 jenom takovej postřeh... jo a věta typu: "stejně jako není v silách lidí tvořících předpisy, formulovat je s ohledem na budoucí nápady konstruktérů." - tomu se musim opravdu hlasitě zasmát, protože mám pocit, že ten sport je právě o tom... 11

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Radim.

    XXX
    Jakmile však začalo být jasné, že jeho účelem je vylepšit aerodynamiku, nebylo podle zasvěcených pochyb o tom, že bude zakázáno.

    Co si mysleli že to vylepšuje? Motor? , rychlost pit stopu? Někteří fakt docela přemýšlejí na FIA

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama