DISKUZE K ČLÁNKU Technický ředitel McLarenu obhajuje "efektivní" DRS
Technická novinka loňské sezóny Formule 1 - systém pro snížení odporu (DRS) je podle technického ředitele McLarenu Paddyho Lowa "levným, snadným a efektivnějším" způsobem pro zlepšení předjíždění a zvýšení atraktivity závodů.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Technický ředitel McLarenu obhajuje "efektivní" DRS
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Mike17
11:28 05.01.2012 XXXTy sprinty jsou jen jedna z věcí, s kterými nesouhlasím (takový supersprint je vlastně kvalifikace). Další jsou složité přední křídla, které podle mě jen prospívají tomu, aby se jezdec mohl v rychlé zatáčce co nejvíc přiblížit vozu před ním. Kdyby byly jednoduché bylo by to horší, což byl tuším důvod proč je udělali širší a účinnější.
A pak se mi líbí gumy s kratší životností. Podle mě rozhodně prospěly zajímavosti loňského šampionátu. Kdyby neměli jezdci tak odlišné gumy (díky rozdílným strategiím a opotřebení), zbývalo by jen předjíždění na DRS, což by trochu ubralo na počtu a hlavně zajímavosti předjíždění.
A co bys dělal s tratěma (sektorama) jsem z toho příspěvku nějak nepochopil, napsal jsi to trochu nepřehledně. -
-
-
-
hmmm
14:49 04.01.2012 XXXMáš špatnou paměť a hemmis má pravdu - Lewis se držel okolo 0,8 s za Sebem jenom do 6. kola. V 7. už to bylo skoro 1,2 s a postupně to rostlo až do 16. kola, kdy jel Seb do boxů až na víc než 2,5 s.
Přední křídlo produkuje 25 - 30 % aerodynamického přítlaku vozu. Mimo něj není v přední části vozu nic, co by generovalo přítlak stojící za zmínku. Jak "horké" to bude s autem, které přijde v rychlé zatáčce o polovinu přítlaku na předním křídle, si lze docela dobře představit. -
Mike17
13:49 04.01.2012 XXXPodle mě ta doba rozhodně není pryč. Bylo to ještě v roce 2010 a to není zas tak dávno. Vozy se od té doby zase moc nezměnily. Máš pravdu v tom, že letos se dalo občas vidět, že se někdo drží i v rychlé zatáčce. Ale není to proto, že přes zimu někdo sundal spoustu křidýlek, ale proto, že měli odlišně opotřebované gumy. Když někdo dojížděl s čerstvými někoho s opotřebovanými, neby pro něj problém se v té zatáčce udržet. Rozdíl v gripu plně nahradil ztrátu přítlaku.
Pořád mi nějak není jasné, jak bys chtěl zařídit předjíždění, když jsi proti KERS, DRS a navíc bys chtěl trvanlivé gumy, které by byly po celou délku závodů ve stejném stavu.
Nemyslím to špatně, jen mi nějak uniká tok tvých myšlenek. -
hmmm
06:40 04.01.2012 XXXTeoreticky to u vozů, jejichž rozdíl v rychlosti je jenom malý, možné je a teorií je hned několik podle situace a charakteru trati. Samozřejmě to předpokládá rozdílnou strategii jeho použití u útočníka a obránce. Když ho aktivují oba ve stejném místě na stejně dlouho, je KERS k ničemu. -
-
hmmm
06:25 04.01.2012 XXXNaprostý souhlas. Je třeba si uvědomit, že vůz jedoucí v těsném závěsu ztrácí až 15 % aerodynamického přítlaku, který hraje v rychlejších zatáčkách hlavní roli ve schopnosti auta uržet se na trati. Většina ztráty připadá na přední křídlo, auto se tím stává nedotáčivé, přední pneumatiky jsou více namáhány, při snaze jezdit co nejblíž za soupeřem se přehřívají a jejich životnost se podstatně zkracuje.
Omezený počet sad pak nutí jezdce pneumatiky šetřit, nedržet se v rychlých pasážích za soupeřem tak blízko v místech, kde nemá šanci na předjetí (to často bývá celá trať s výjimkou poslední zatáčky před nejdelší rovinkou). Výsledkem je vláček aut neschopných se předjet, přestože rozdíl v jejich rychlosti v čistém vzduchu může být větší než sekunda na kolo (v cíli rodíl kola!).
Na řešení téhle situace neexistuje mimo umělé pomůcky typu DRS žádný jednoduchý a rychlý recept* (superměkké pneu / supertvrdé pneu / zákaz nebo příkaz něčeho na aerodynamice...). Je to běh na dlouhou trať pomocí dílčích změn v různých oblastech pravidel, postupném ověřování jejich fungování a ponechávání těch dobrých, přičemž cílem by mělo být postupné snížení vlivu aerodynamiky na celkový výkon auta. FIA s tím začala a v rámci možností IMO postupuje správným směrem, přestože se výsledek jejich snah nemusí každému líbit (tvar zadního křídla, šířka předního).
DRS je kontroverzní prvek a FIA určitě nebude trvat na jeho používání, když nebude potřeba. Jak ale trefně říká Paddy Lowe, DRS je efektivní, levný a okamžitý prostředek pro zatraktivnění závodů a osobně jsem radši, když má ten rychlejší vzadu nástroj, jak se přes pomalejšího dostat, byť to není nástroj dokonalý. Dost bylo nudných vláčků z minulé dekády!
*) Jak se hezky říká, každý složitý problém má alespoň jedno jednoduché a snadno pochopitelné nesprávné řešení. -
Jura
08:36 04.01.2012 XXXvic nez jeden odstavec jsem opravdu necetl, mozna priste kratsi prispevky :D toto je internet a tady vladne strucnost ;)
tohle vsechno je obecne znamo, ale osobne tomu verim tak napul...co napriklad minuly rok barcelona a vettel vs hamilton? snad polovinu zavodu ham jezdil doslova par metru za nim a nevypadalo to, ze by ham nejak vice trpel na pneu, ci mensi pritlak apod...takze ono to zas nebude tak horke jak se rika :)-
David
10:49 04.01.2012 XXXSouhlasím, doba kdy se za sebou nemohla udržet auta jsou pryč. Můžu tu dát spoustu odkazů na video kde se jeden druhého drží a to i v zatáčkách. Ano tenkrát tými schválně upravovali auta tak aby za nimi nebyl vzduchový pytel, respektive aby znemožnili předjíždění ale tohle skončilo když FIA omezila veškeré aerodynamické kravinky na voze. Takový vůz byl např Ferrari F 2003 GA, ten toho na sobě měl tolik že už to vypadalo jako scifi auto. Tolik různých křidélek že už nebyla ani na autě rovná místa.
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek