DISKUZE K ČLÁNKU Zrušit DRS? Brawn žádá o jeho přehodnocení, na předjíždění mají větší vliv pneumatiky
Šéf Mercedesu GP Ross Brawn žádá po skončení letošní sezóny o přehodnocení konceptu nastavitelného zadního křídla (DRS), které mělo pomoci zvýšit počet předjížděcích manévrů.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Zrušit DRS? Brawn žádá o jeho přehodnocení, na předjíždění mají větší vliv pneumatiky
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Mike17
11:59 13.10.2011 XXXSouhlasím. Nerušit, spíš upravit DRS zóny na některých okruzích, aby nebylo předjíždění příliš jednoduché. Chápu, že první sezónu se to špatně odhadovalo, ale příští rok budou mít s čím to srovnávat a někde ji můžou zkrátit, někde prodloužit.
DRS je asi tak stejně umělý prvek, jako aerodynamika vozu samotná. Druhá varianta je, vrátit se s ní o 30 let zpět, ale nevím k čemu by to bylo dobré.-
-
-
-
-
hmmm
15:38 13.10.2011 XXXCelá F1 je umělá. Ty máš zjevně problém s tím, že jde o aktivní prvek, který nemůže v závodě použít kdokoli kdykoli. Tak si místo něj představ [odkaz na stránku] Nebo je pán labužník a radši by hrůzu jménem [odkaz na stránku]-
-
-
-
hmmm
08:06 15.10.2011 XXXJistě - vpředu jedoucí pilot brzdí v zatáčkách toho vzadu, který nemá šanci se udržet dost blízko, aby pak měl na rovině možnost využít aeropytel a předjet. Je to důsledek velice účinné aerodynamiky a UMĚLÉHO omezování mechanického přítlaku v minulosti.
FIA naštěstí po nudných ročnících s drážkovanými pneu dostala rozum, zavedla opět bezdrážkové slicky, omezuje účinnost difuzorů, máme širší přední křídlo, užší zadní a DRS. To všechno pomáhá předjíždění a je uměle zavedeno, aby byla potlačena víc než dekádu uměle vytvářená nevýhoda toho vzadu.
-
-
-
-
-
Mike17
16:27 13.10.2011 XXXVzdušný pytel je následek "umělého" prvku a to zadního křídla a zadní části vozu. A zvýhodňoval jednoho z pilotů. Jediný rozdíl je v tom, že ten "umělý" prvek není na autě před tebou, ale na vlastním. Zbytek je úplně stejný.
Chápu Rosse, že mu to nevoní. Mercedes by byl bez DRS lepší. Ale i když fandím Mercedesu ze všech stájí nejvíc, dám přednost předjíždění od začátku závodu. A nechce se mi čekat, až někomu začnou odcházet gumy.-
-
Mike17
18:55 13.10.2011 XXXMůžu namítnout že nepotřebuje, nebo nemusí být tak velké.
Ale to je jedno. Pokud nejsi příznivec vláčků, musíš buď zhoršit aero na úroveň 80-tých let (pro návrat vzdyušných vírů za vozem), nebo to něčím nahradit (DRS). Ale chápu, že každému se předjíždění líbit nemusí.
-
-
-
-
-
-
-
-
hmmm
10:31 13.10.2011 XXXDRS hlavně supluje aerodynamický pytel za soupeřem, který dával v dřívějších dobách větší výhodu. Navíc je zajímavé i pro kvalifikaci.
Principielně mi DRS nevadí a nerušil bych ho. Spíš bych uvítal upravení jeho funkčnosti, aby ho nešlo použít, když mezi zónou detekce a začátkem DRS zóny doje k předjetí (a v dosahu není další vůz pod 1 s). To by šlo udělat jednoduše přesunutím detekční zóny na začátek DRS zóny. Když už k předjetí dojde, nemělo by být možné DRS dál využívat. Prostě když se octnou vozy vedle sebe, mělo by se samo zavřít (pokud v dosahu není další vůz pod 1 s). Zkrátka aby to fungovalo opravdu jenom jako zvýraznění aeropytle a nevznikala z jeho použití další výhoda.
Někdo sice může namítat, že je teď předjíždění až moc jednoduché, ale snad ani jednou jsme neviděli, že by došlo v dalším kole(ch) ke zpětnému předjetí s pomocí DRS, takže vždy předjížděl rychlejší pomalejšího. Zato jsme hodněkrát viděli, že ani DRS k předjetí nepomohlo. To znamená, že by se bez něj třeba zdaleka nepředjíždělo tolik, jak naznačuje Ross.
Ano díky pneumatikám se momentální výkonnost vozů celkem dramaticky mění, ale už jste zapomněli na dobu pár let zpátky, kdy kolikrát ani s autem o 2 s na kolo rychlejším nešlo předjet? To byste chtěli zpět? Já teda ani omylem. -
uzivatel000527
10:29 13.10.2011 XXXJsem pro zruseni DRS. Osobne si myslim ze ten system je "neprirozeni" prvek v F1, nektere predjizdecich manevru se staly hodne jednoduche az nudne.
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek