DISKUZE K ČLÁNKU Zrušit DRS? Brawn žádá o jeho přehodnocení, na předjíždění mají větší vliv pneumatiky

Šéf Mercedesu GP Ross Brawn žádá po skončení letošní sezóny o přehodnocení konceptu nastavitelného zadního křídla (DRS), které mělo pomoci zvýšit počet předjížděcích manévrů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Zrušit DRS? Brawn žádá o jeho přehodnocení, na předjíždění mají větší vliv pneumatiky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 27, poslední 15.10.2011 10:16 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovali 5 lidé) 13.10.2011 11:59
Souhlasím. Nerušit, spíš upravit DRS zóny na… »
» Mike17 (Hlasovali 5 lidé) 13.10.2011 13:20
Nevím, mě se zdálo, že ho může použít kdokoliv.… »
» Mike17 (Hlasovali 5 lidé) 13.10.2011 13:22
V 80-tých letech mohl vzdušný pytel při… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • McMatej

    McMatej

    XXX
    Nějak nechápu, proč je výhoda získaná DRS umělá a nefér, ale výhoda získaná díky novějším pneu je to pravé ořechové.

    + 5 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • holly

    XXX
    DRS největší blbost v F1 všech dob !!!!!!!

    + 5 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jim

    XXX
    Já bych zkrátil dobu na 0,5-0,7 sec, pod kterou se předjíždějící jezdec musí dostat, aby DRS využil...1 sekunda je relativně dost

    + 5 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ziki

    XXX
    Já bych DRS nerušil, ale spíše bych v závodě povolil stejně jako v tréninku a v kvalifikaci - tzn. kde ho chceš, tam si ho dej ...

    + 5 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    XXX
    Souhlasím. Nerušit, spíš upravit DRS zóny na některých okruzích, aby nebylo předjíždění příliš jednoduché. Chápu, že první sezónu se to špatně odhadovalo, ale příští rok budou mít s čím to srovnávat a někde ji můžou zkrátit, někde prodloužit.
    DRS je asi tak stejně umělý prvek, jako aerodynamika vozu samotná. 03 Druhá varianta je, vrátit se s ní o 30 let zpět, ale nevím k čemu by to bylo dobré.

    + 5 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • zeto

      XXX
      No nevím - DRS je podle mne umělý prvek už proto, že ho smí použít jen jeden z jezdců.

      + 5 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        XXX
        Nevím, mě se zdálo, že ho může použít kdokoliv. Stačí se dostat do 1s za jezdce před sebou. Nevím, proč by rychlejší jezdec neměl mít možnost předjet.

        + 5 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          XXX
          V 80-tých letech mohl vzdušný pytel při předjíždění taky použít jen pilot, který se dostal do 0,5s za předjížděný vůz. To není umělé???

          + 5 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • zeto

            XXX
            No to je ovšem kapánek rozdíl - vzdušný pytel je prostě následek jízdy prvního z vozů, kdežto DRS je umělé zvýhodnění jednoho z pilotů.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • hmmm

              XXX
              Celá F1 je umělá. Ty máš zjevně problém s tím, že jde o aktivní prvek, který nemůže v závodě použít kdokoli kdykoli. Tak si místo něj představ [odkaz na stránku] Nebo je pán labužník a radši by hrůzu jménem [odkaz na stránku] 03

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • zeto

                XXX
                Ani ne tsk s tím kdykoliv, jako kdokoliv. Dávat jednomu z pilotů "rychlost" navíc, je unfair.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • hmmm

                  XXX
                  A jednomu z pilotů rychlost brát je fair?

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Qwert

                    XXX
                    On někdo někomu bere rychlost?

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • hmmm

                      XXX
                      Jistě - vpředu jedoucí pilot brzdí v zatáčkách toho vzadu, který nemá šanci se udržet dost blízko, aby pak měl na rovině možnost využít aeropytel a předjet. Je to důsledek velice účinné aerodynamiky a UMĚLÉHO omezování mechanického přítlaku v minulosti.

                      FIA naštěstí po nudných ročnících s drážkovanými pneu dostala rozum, zavedla opět bezdrážkové slicky, omezuje účinnost difuzorů, máme širší přední křídlo, užší zadní a DRS. To všechno pomáhá předjíždění a je uměle zavedeno, aby byla potlačena víc než dekádu uměle vytvářená nevýhoda toho vzadu.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              XXX
              Vzdušný pytel je následek "umělého" prvku a to zadního křídla a zadní části vozu. A zvýhodňoval jednoho z pilotů. Jediný rozdíl je v tom, že ten "umělý" prvek není na autě před tebou, ale na vlastním. Zbytek je úplně stejný.
              Chápu Rosse, že mu to nevoní. Mercedes by byl bez DRS lepší. Ale i když fandím Mercedesu ze všech stájí nejvíc, dám přednost předjíždění od začátku závodu. A nechce se mi čekat, až někomu začnou odcházet gumy.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • zeto

                XXX
                Problém je to dost zásadní - zadní přítlačné křídlo formule potřebuje. Díru v něm ale mít může i nemusí. A v tom je právě to "umělé", týkající se DRS. Já jsem byl proti DRS od začátku a budu i nadále a to nejsem fan Mer.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  XXX
                  Můžu namítnout že nepotřebuje, nebo nemusí být tak velké.
                  Ale to je jedno. Pokud nejsi příznivec vláčků, musíš buď zhoršit aero na úroveň 80-tých let (pro návrat vzdyušných vírů za vozem), nebo to něčím nahradit (DRS). Ale chápu, že každému se předjíždění líbit nemusí. 03

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
  • hmmm

    XXX
    DRS hlavně supluje aerodynamický pytel za soupeřem, který dával v dřívějších dobách větší výhodu. Navíc je zajímavé i pro kvalifikaci.

    Principielně mi DRS nevadí a nerušil bych ho. Spíš bych uvítal upravení jeho funkčnosti, aby ho nešlo použít, když mezi zónou detekce a začátkem DRS zóny doje k předjetí (a v dosahu není další vůz pod 1 s). To by šlo udělat jednoduše přesunutím detekční zóny na začátek DRS zóny. Když už k předjetí dojde, nemělo by být možné DRS dál využívat. Prostě když se octnou vozy vedle sebe, mělo by se samo zavřít (pokud v dosahu není další vůz pod 1 s). Zkrátka aby to fungovalo opravdu jenom jako zvýraznění aeropytle a nevznikala z jeho použití další výhoda.

    Někdo sice může namítat, že je teď předjíždění až moc jednoduché, ale snad ani jednou jsme neviděli, že by došlo v dalším kole(ch) ke zpětnému předjetí s pomocí DRS, takže vždy předjížděl rychlejší pomalejšího. Zato jsme hodněkrát viděli, že ani DRS k předjetí nepomohlo. To znamená, že by se bez něj třeba zdaleka nepředjíždělo tolik, jak naznačuje Ross.

    Ano díky pneumatikám se momentální výkonnost vozů celkem dramaticky mění, ale už jste zapomněli na dobu pár let zpátky, kdy kolikrát ani s autem o 2 s na kolo rychlejším nešlo předjet? To byste chtěli zpět? Já teda ani omylem.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000527

    uzivatel000527

    XXX
    Jsem pro zruseni DRS. Osobne si myslim ze ten system je "neprirozeni" prvek v F1, nektere predjizdecich manevru se staly hodne jednoduche az nudne.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Oňo

      XXX
      Aj Viagra je úmelý prvok, ale impotettom pomáha ! To isté máš s DRS pri predbiehaní. 18

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton měl podle některých zpráv čelit sabotáži

Hamilton obětí sabotáže vlastního týmu? Policie vydala oficiální prohlášení

Fernando Alonso se pokouší pozvednout týmovou morálku

Alonso burcuje: Méně slibujme, předveďme více!

Nico Hülkenberg si pochvaloval výkon, ale s umístěním pochopitelně spokojen nebyl (Ilustrační foto)

GP ŠPANĚLSKA: Prohlášení po závodě - Verstappen září, Norris lituje, Hamilton je spokojen

Lewis Hamilton sice nevyhrál, ale připomněl své lepší dny

GP ŠPANĚLSKA: Verstappen na pro něj úspěšné trati vítězí, hrdinou dne opět Norris

Valtteri Bottas je jedním z těch, kdo si po kvalifikaci nemálo důvěřuje (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci GP Španělska: Všichni hovoří o minimálních rozdílech

Hvězda Landa Norrise stále stoupá - ve Španělsku získal druhé pole-position (ilustrační snímek)

KVALIFIKACE GP ŠPANĚLSKA: Smíšené pocity u McLarenu, Norris triumfuje, Piastri zahodil šanci

Carlos Sainz v tuenlu v závodě v Monaku

Třetí trénink byl mimořádně vyrovnaný. Nejrychlejší Sainz

Pierre Gasly se na katalánském okruhu vytáhl (ilustrační foto)

Druhý trénink kořistí Hamiltona, překvapením bezesporu Alpine

Lando Norris v závodě v Bahrajnu

První trénink pro Norrise. Alonso způsobil červenou vlajku

George Russell v GP Kanady

"Jak jsme mohli být tak hloupí?" Allison o objevu, díky kterému se teď Mercedes dotáhl na špici

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • Kvalifikace (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (12:30 - 13:30)
    • 1. Závod (16:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama