DISKUZE K ČLÁNKU Whitmarsh: Se zpětnými zrcátky je třeba něco udělat

Lewis Hamilton po incidentu s Massou v Suzuce uvedl, že ve vibrujících zpětných zrcátkách za sebou na konci dlouhé rovinky nic neviděl. Podle Martina Whitmarshe by na to budoucí pravidla měla myslet.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Whitmarsh: Se zpětnými zrcátky je třeba něco udělat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 32, poslední 12.10.2011 16:52 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Lahva

    Lahva

    XXX
    Vilneuve chtěl třeba zrušet zrcátka úplně.. 11

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Oňo

      XXX
      Máš úplnú pravdu ! Veď načo zrkadlá, keď dnes pri sériovej výrobe ako je u automobilov už v tom období u drahších áut v Amerike a Canade sa používali bežne kamery a kráľovná motoristického športu F1 dodnes používa spätné zrkadlá, hoci v nich prd vidno, lebo sa otriasajú a víria vzduch, takže sú aj z aerodynamického hladiska nepotrebné a je najvyšší čas tak urobiť. Martin to určite skoro vo FOTA nahryzne a budúcu sezónu tu budú kamery a jazdci aj konštruktéry aut budú spokojní a my tiež, lebo podobné incidenty, ako Felipe a Lewis sa nebudú opakovať ! 11

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Nowotny

    XXX
    Se nedivím že vibrujou když je maj jen na takové tenké tyčince. Ať si udělaj bytelnější, to jim částečně problém vyřeší 03

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hepynp

    XXX
    Vedia o tom, tak čo im bráni v tom lepšie ich upevniť? K tomu ich musia prinútiť pravidlá, inak by to neurobili? To sa kam dostali...
    Stačí sa pozrieť na autá zo 70tych rokov, tí nemali problém zrkadlá upevniť aj na troch miestach karosérie, aby im nevibrovali.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petřík

      XXX
      Byla to doba experimentů, viz 6kolová formule, křídlo půl metru nad zbytkem auta atp.. Navíc v té době nebyla aerodynamika tak podstatná, jako je dnes. Nedá se to srovnat. Kdysi měli také auta běžně 8 válců, ale vývoj od toho prostě upustil.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        XXX
        Nejenom osm válců. Třeba Ferrari 312 mělo válců dvanáct a díky tomu taky mělo o dost větší nádrže, protože tankování v průběhu závodu neexistovalo.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petřík

          XXX
          Popravdě jsem myslel osmiválci osmiválce v normální dopravě. Kdysy mělo každé auto osm, deset, i dvanáct válců, spotřeba nikoh nezajímala, to byli ty doby kolem 2ww, dnes má auto průměrně kolik, 4 válce? I auta jako Ferrari mají klidně "jen" 8 válců a nikomu to nepříjde málo, přitom v době přes 40 lety by si skoro klepali na čelo.

          To, že byli 12 váolce v F1 samodzřejmě vím :). A bez špuntů do uší se na okruh nesmělo :).

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • hmmm

      XXX
      Schválně se zaptej jezdců, co si radši vyberou, pomalejší vůz s velkými zrcátky nebo rychlejší s menšími. Odpověď je předem jasná.

      Nejsem sice aerodyamik, ale u zrcátek nejde docílit laminární proudění, takže na to jak jsou malá, budou mít nejspíš poměrně velký rušivý vliv.

      V 70. letech byla aerodynamika na úplně jiné úrovni. Dnes se v této oblasti bojuje o každou tisícinu, takže si nikdo dobrovolně nenaloží setiny jenom kvůli větším zrcátkům s vícečetným uchycením, které by možná někdy v budoucnu zabránily hypotetické nehodě.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • rock

    XXX
    Samozřejmě, ale pak musí nést následky své volby a ne se vymlouvat, že neviděl.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petřík

    XXX
    Já jen žasnu co tu někteří vymýšlít.
    "Button Hama v Kanadě neviděl ale Ham Massu určitě vidět musel"// Co to je jako za názor?

    Zkuste si představit co prořívá pilot v zatáčce, ve které se jede 150km/h.
    1)vysoké přetížení - normální člověk by ve Formuli 1 v rychlostech, jakých piloti jezdí, padl do komatu. Přetížení 5G není vyjímkou a to už pro normálního člověka není. Natož, má li takové přetížení absolvovat 50-70 (žekněme, že tak extrémní přetížení zažije pilot jen jednoz za kolo).
    2)Hlídat si ideální stopu
    3)Hlídat si volant - na volatu jsou desítky přepínaču a spouštěčů. Nehledě na to, že v zatáčce, ve které se incident stal se pilot chystá na aktivaci DRS + nejlépe i aplikaci KERS.
    4)Řazení, před závodem zde na tomto webu byl uveřejněn počet průměrného přeřazení za kolo (tuším 50-60x)

    Těch úkonů pilota je určitě víc, tohle je to, co mě zrovna napadlo a na co jsem si zrovna vzpoměl. Nesmí se zapomenou na to, že samotné řízení auta F1 je náročné. Viděl někdo z vás díl top Gearu kdy si Hammond sedl za volant Ranoultu? Nemohl s ním ani ujet 3 metrů aby mu to nechvíplo. Navíc je to asi půltunová (?) potvora s cca 700 koňmi, k tomu zadokolka bez kontroly trakce... Takže hlídat si ještě k tomu něco v zrcátkách, navíc když jsou malá a směšně se třesou...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • wrt

    XXX
    zvláštne je, že obraz z kamier umiestených na aute nie je roztrasený. Buď je tam nejaká stabilizácia obrazu, alebo uniestenie zrkadiel je naozaj na prd. Teda dobrá viditeľnosť je riešiteľná.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • matin

      XXX
      Kamera je napevno spojená s karoserií. Veškeré vibrace, které má vůz se přenášejí i na kameru. Ano, může tam být i nějaká stabilizace obrazu, kdo ví.
      Je to ale úplně odlišná situace s hlavou pilota, která není nijak spojena s vozem. Všichni víme, jak hlava pilotům při jízdě lítá. Podle mě je vůbec problém se do toho zrcátka podívat, natožtak tam něco vidět.

      To, že Massu Hamilton neviděl může být pravda, stejně tak to může být jen výmluva, protože se všeobecně ví, že v těch zrcátkách je vidět prd.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Oňo

      XXX
      Kamera aj zrkadlo sa dá uchytiť letmo, ako to vidíš u kameranana za vodičom motocykla pri cyklistických pretekoch tak, 1.) že medzi kameru a zdroj umiestniš tlmiaci prvok, čo je v podstate kameraman a pri zrkadle je to uchytenie podobných vlastností. Pri kamere je navyše možné aj 2.)elekrtonické stabilizovanie pri spracovaní obrazu pre projekciu. U zrkadla môžeš použiť len 1.), preto je kamera dokonalejšie a lepšie riešenie ! 11

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • wrt

        XXX
        Keď už tam tie kamery sú, stačilo by niekde dať malý display a zrkadlá buď vyhodiť, alebo tam dať nejaké atrapy len pre komisárov.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Oňo

          XXX
          Áno máš pravdu, stačil by malý displej nad volant do kokpitu a zrkadlá úplne zrušiť, lebo aj tak len kazia aerodynamiku monopostu, vírením vzduchu okolo nich ! 11

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • hmmm

    XXX
    Pánové, ono se od klávesnice dobře kritizuje, ale musím souhlasit s Hr3bcem, že to tak jednoduché určitě není. Byla to IMO chyba, která se může stát každému. Smůla, že to byl zase Lewis, který je teď pod drobnohledem.

    Když už mají předepsané nebo rovnou standardizované kdeco, mohla by FIA pořešit ty stopky, které zrcátka drží. Být součástí vozu a ne na stopce ( [odkaz na stránku] s pevně uchyceným nepohyblivým zrcátkem uvnitř aerodynamického krytu, vibrace by IMO byly úplně jinde.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Oňo

    XXX
    Kamery áno(aby bol obraz priestorový), v tom má Martin pravdu a displej nad volat do kokpitu, lebo volant je už využitý inými tlačítkami a ovládačmi a nie je možnosť tam už nič dať. Zrkadlá by už potom bola minulosť. Môj predrečník spomínal, že ich treba ak by vypadla elektronika. Treba to riešiť ako u KRESu, že ten má na ovládanie samostatnú CPU, ktorá je subsystémom vrcholovej a tu by to bolo podobne riešené, žeby CPU snímania obrazu za monopostom bola sumsystémom vrcholovej CPU a pri poruche by táto prevzala funkciu podriadenej ! 11

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    XXX
    Já jenom nechápu Whitmarshovy výmluvy na pravidla. Vedení každého týmu by mělo mít na zřeteli taky bezpečnost svých pilotů. Pokud mi pilot řekne, že zrcátka jsou malá a vibrují, zvětším je, lépe upevním a nečekám na změnu pravidel. Díky tomu je pak pilot lépe informován o tom, co se děje za jeho vozem a nemůže dojít třeba ke katapultování jinou formulí, jak se to stalo v průběhu jediného dne našemu Královi a Webberovi. Takže pro mě jsou ty jeho kecy jenom alibismus.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    XXX
    Jestli ono to nebude spíš v pilotovi. Button problém se zrcátky nemá a přes to (nebo možná právě proto) má na svém kontě podstatně více bodů. A přehlédnutí jasně červeného auta ve zpětném zrcátku by mělo být důvodem k návštěvě očního lékaře.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Hr3bec

    XXX
    Problém je asi spíš ten, kde by byl displej, protože volant je už tak přecpannej! Jinak je strašně jednoduché říct, že se stačí do zrcátek koukat....ale pravda je, že nikdo z vás nikdy do takových zrcátek nekoukal a neví kolik toho jde vidět jen v klidu natož za jízdy.
    90% internetových chytrolínů by si ve 130R v rychlosti přes 300 km/h nadělalo do kalhot místo aby čučelo do zrcátek 04 Navíc kolikrát nevěřícně koukám jak jim to háže s hlavou i při jízdě po rovině a říkám s...to musí být pekelný záhul pro krk.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama