DISKUZE K ČLÁNKU Renault vylepšil svůj aerodynamický tunel: Co zahrnoval přechod z 50% na 60% model?

Renault hodlá podstatně vylepšit aerodynamickou stránku svého vozu díky rozsáhlým úpravám větrného tunelu v továrně v Enstone. Co tato změna pro tým F1 představuje?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Renault vylepšil svůj aerodynamický tunel: Co zahrnoval přechod z 50% na 60% model?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 19.07.2011 07:06 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • m4t35

    XXX
    asi ted budu za hlupáka, ale nechápu, proč se v tunelu netestují modely 1:1? že by větší tunel byl dražší než poloviční? to se mi nechce věřit. nebo je to nějak upraveno pravidly? nebo jaký je důvod???

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      Zakazují to pravidla (22.1, h). Den testování na rovinkách (ze čtyř) v průběhu sezóny mohou vyměnit za testování s modelem 1:1, jinak se může testovat pouze se 60% modely. V tunelu je omezena také rychlost na max. 180 km/hod.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • airwar

    XXX
    nějak mě nedochází výhodnost ofukování modelů o velikosti 50% či 60% oproti skutečné velikosti, jistě při 50% velikosti stačí poloviční rychlost proudícího vzduch pro simulaci, ale to je asi jediná výhoda, zcela logicky se model o velikosti 50-60% bude chovat v mnoha režimech proudění vzduchu rozdílně oproti vozu v měřítku 1:1, například deformace pneu, průhyb jednotlivých částí z důvodu neproporciální dimenzace pevnosti jednotlivých dílů atd.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      Čím větší model, tím větší přesnost výsledků a možnost práce s většími detaily. V F1 rozhodují tisíciny, proto se možnost testování 60% modelů v tunelech stává pro top týmy téměř nezbytností.

      S rychlostí proudění to nemá nic společnáho. To, že je model 50% velikosti neznamená, že mu stačí poloviční rychlost proudícího vzduchu pro dosažení stejných výsledků jako u plného modelu. Jsou to na sobě nezávislé věci - čím rychleji, tím lépe.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    XXX
    Tak zostava dufat, ze aj kalibracne data maju novsie ako Ferrari na zaciatku sezony. 06

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama