DISKUZE K ČLÁNKU McLaren: Díky omezení výfuků můžeme v kvalifikaci na Red Bull získat až půl sekundy

Šéf McLarenu Martin Whitmarsh očekává, že úprava pravidel týkajících se využívání výfukových plynů může jeho týmu v kvalifikacích pomoci významně stáhnout náskok svého největšího soupeře.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: McLaren: Díky omezení výfuků můžeme v kvalifikaci na Red Bull získat až půl sekundy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 28, poslední 17.06.2011 09:45 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Lewisek

    XXX
    Ta půl sekunda je jen přání McLarenu... ikdyž jim sám fandím, tak na Red Bull se nedotáhnou. Newey má určitě hlavu plnou dalších nápadů na zlepšení auta. Red Bull má aerodynamicky nepřekonatelné auto!

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • McMatej

    XXX
    A co třeba takhle.

    RedBull při kvalifikaci fouká víc než ostatní týmy a proto je v kvalifikaci výrazně lepší.

    V závodě fouká podobně jako ostatní TOP týmy a proto je jeho závodní rychlost srovnatelná.

    Takže když odstraníme foukání, v závodě se rychlost moc nezmění a v kvalifikaci bude vzhledem k ostatním týmům stejně rychlý jako v závodě.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kevin

    XXX
    Tak minimalne to muze vnest diskuzi mezi nas fandy a treba i inzenyry tymu. A jestli je to pravda nebo ne, neni tolik dulezite 07

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Speed

    XXX
    Čerpám ze zahraničních zdrojů dávat je tady nebudu nebylo by to fér vůči redakci.Jinak jeden ten zdroj přišel s myšlenkou ,že Rb sice fouká celkem málo ,ale postihne je to spíš kvůli sklonu.Takže u Rb se zřejmě budou zabývat upravou sklonu + všechno s tim spojene.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Lojzko

      XXX
      Nechcem sa hádať, ale diskutovať a ak sa dobre pamätáš tak táto stránka uverejnila v predošlom snímky RB7 a MP4-26, ktoré tento sklon mali zrovnateľný. Potom tento problém musia riešiť aj v Mclarene !

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • kotrba

        XXX
        naopak se tu psalo o tom jak má RB ten náklon dopředu daleko větší 03

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          XXX
          Přesně tak. Popisoval jsem to v tomto článku:
          [odkaz na stránku]

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Lojzko

            XXX
            Áno, má ho preto RB väčší, aby na difuzor nemuseli toľko fúkať ako Mclaren, lebo sklon 5 stupňov a využvanie výfukových plynov fúkaných na difuzor súčastne, len posilujú Venturiho efekt. Čím je totiž uhol menší, tým viac plynov musí ísťť do difuzora, aby prísavný efekt bol ronaký.(Viď. Termodynamika plynov).

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • elrik

    XXX
    vidim, ze sem zas zavitalo plno odborniku na aerodynamiku a celkove vykon F1. tak mi prozradte pro kterou staj aspon delate, ze tu tak erudovane dokazete odhadnout, ze McL s tou pul sekundou keca 13
    nebo z jakych duveryhodnych zdroju aspon cerpate. rad se priucim.

    pozn. prenosy na TV Nova nebo STV neberu jako hodnoverny zdroj technickych informaci 03

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • wrt

    XXX
    s tou 0,5 sekundy to prehnal, to by museli byť jasne pred RB. Uvidíme.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Cikki

      XXX
      A to je prostě dáno, že v této sezóně má být RedBull nejlepší?
      RedBull měl výhodu v předním křídle, tuto výhodu ale McLaren smazal (možná dokonce překonal). Pak se zjistilo, že RedBull má výhodu v těch výfucích a proto jsou rychlí v rychlých zatáčkách. A McLaren (Hamilton) měl na pole position v Monte-Carlu.

      A co když McLaren má větší přítlak než RedBull, ale u RB to zase vynahradí ty výfuky?

      Nedávno jsem četl, že RB používají "opožděný zážeh" jen v kvaldě, protože to bere hodně paliva. A v závodech jim Mclaren hodně dělá dusno.

      Takže v podstatě ten triumf RedBullu pro kvalifikace FIA zakáže a rozdíly mezi Top týmy budou přibližně stejné jako v závodě.

      Docela bych tomu i věřil, co říká Whitmarsh

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Speed

    XXX
    Ta auta jsou jakési protiklady mají jiné silné stránky a jiné slabiny.Je to o tom jak je konstrukce v F1 zajímavá.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Speed

    XXX
    To je jednoduchý mají větší tah motoru a křídlo konstruované na závod. Aero tak čisté nemají což Hamitlon sám přiznal když mluvil o na RB chybějícím přitlaku.Taky mají silnější kers ,který můžou používat pořád Rb často vypadne.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Speed

    XXX
    Spiš mě zaráží ,že Mcl neuvádí jednu věc oni mají zadní křidlo na závod a RB mají zadní křídlo na kvalifikaci.Až si někdy myslím ,že by mohly 2-3 desetiny obětovat spíš na závod zřejmě se už na to možná připravují.Jinak to ,že Rb něco chystá neznamaná ,že ostatní nechystají nic.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000152

    uzivatel000152

    XXX
    FIA si dělá ze sportu a z veřejnosti vyloženě legraci. Na jedné straně blábolí o využívání energie z Kersu, který je dle některých odborníků drahý a neekonomický, a využívání výfukových plynů, jim zase nevoní. Na jedné straně blábolí o nutnosti snižování "nákladů" a každý rok, teď už i během roku, mění technická pravidla, dále chtějí měnit motory a každá tato změna musí stát neporovnatelně více už i na vývojových nákladech. Prostě, koncepce veškerá žádná, jen momentální výlevy "kreativity".

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000249

    uzivatel000249

    XXX
    zasa nesleduhješ F1, ale asi nejaké plátky ... McL mal v Kanade krídlo na dážď, RB na kvalifikáciu ... 03

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Speed

    XXX
    Tolik nesmyslů s plusovými body se hned tak nevidí.
    Čili Newey extrémně oseká bočnice na tolik ,že se tam nevejde plnohodnotný kers a nemá to žádný význam? Extrémní vykrojení zadní části nemá význam?
    Mcl nikdy nemůže využít plnohodnotný systém předního křídla.Vzhledem k tomu ,že nemůžou na tolik naklopit podlahu.Jestli tím Rb ztratí tak to bude kvůli tomu ,že motor Renault není tak dobrý jako motor Mercedes a tím foukáním ,které mimochodem tušim autosport odhadl na 35% oproti 90% u Renaultu kompenzují slabší výkon.Mcl není nijak špatný to v žádném případě ,ale po stránce Aero ztrácí.Newey není nazýván aero mágem pro nic za nic.Mimochodem v rychlých zatáčkách je lepší i v závodě Lewis říkal ,že by ho mohl předjet ,ale v té rychlejší pasáži mu vždycky poodjel.Mcl může porazit Rb ,ale přez Aero to spiš nebude.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Lojzko

    XXX
    Nerozumieš písanému textu. Ak u všetkých po zmene pravidiel, krorí používali fúkaný difuzor, ho používať nebudú môcť a boli to archy Noemove, lebo vďaka nemu sa udržali na trati, budú od VC Anglie pomalšie ako RB7, lebo tento mnopost je aerodynamicky čistý a umožní ešte väčší handicap oproti ostatným monopostom, lebo zisk z fúkaného difuzora bol skoro rovnaký u všetkých, ktorý ho využívali. Testované prvky Red Bullom pred VC Monaca už chceli využívať v Monacu, lebo Williams, HRT, a Virgin chystali bojkot závodu. Nakoniec FIA rozhodla o zákaze fúkaného difuzoru a mapingu motora od konca r. 2011, neskôr to zmenila od VC Anglie ! Komprédo ! 14

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Speed

    XXX
    Vidím ,že fandové Mcl žijí ve své vlastní realitě a dokonce nerespektují ani svého vlastního jezdce.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pája

    XXX
    I když RB nesnášim. Tak muj názor je, že měnit pravidla takto zásadnim způsobem v polovině sezony je mírně řečeno prasárna

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama