DISKUZE K ČLÁNKU McLaren: Díky omezení výfuků můžeme v kvalifikaci na Red Bull získat až půl sekundy

Šéf McLarenu Martin Whitmarsh očekává, že úprava pravidel týkajících se využívání výfukových plynů může jeho týmu v kvalifikacích pomoci významně stáhnout náskok svého největšího soupeře.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: McLaren: Díky omezení výfuků můžeme v kvalifikaci na Red Bull získat až půl sekundy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 28, poslední 17.06.2011 09:45 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Lojzko

XXX
Áno, má ho preto RB väčší, aby na difuzor nemuseli toľko fúkať ako Mclaren, lebo sklon 5 stupňov a využvanie výfukových plynov fúkaných na difuzor súčastne, len posilujú Venturiho efekt. Čím je totiž uhol menší, tým viac plynov musí ísťť do difuzora, aby prísavný efekt bol ronaký.(Viď. Termodynamika plynov).

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

XXX
Přesně tak. Popisoval jsem to v tomto článku:
[odkaz na stránku]

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

kotrba

XXX
naopak se tu psalo o tom jak má RB ten náklon dopředu daleko větší 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kevin

XXX
Tak minimalne to muze vnest diskuzi mezi nas fandy a treba i inzenyry tymu. A jestli je to pravda nebo ne, neni tolik dulezite 07

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Lewisek

XXX
Ta půl sekunda je jen přání McLarenu... ikdyž jim sám fandím, tak na Red Bull se nedotáhnou. Newey má určitě hlavu plnou dalších nápadů na zlepšení auta. Red Bull má aerodynamicky nepřekonatelné auto!

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

McMatej

XXX
A co třeba takhle.

RedBull při kvalifikaci fouká víc než ostatní týmy a proto je v kvalifikaci výrazně lepší.

V závodě fouká podobně jako ostatní TOP týmy a proto je jeho závodní rychlost srovnatelná.

Takže když odstraníme foukání, v závodě se rychlost moc nezmění a v kvalifikaci bude vzhledem k ostatním týmům stejně rychlý jako v závodě.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Lojzko

XXX
Nechcem sa hádať, ale diskutovať a ak sa dobre pamätáš tak táto stránka uverejnila v predošlom snímky RB7 a MP4-26, ktoré tento sklon mali zrovnateľný. Potom tento problém musia riešiť aj v Mclarene !

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

XXX
prave ze kdyz mam neco lepsiho a necim to jeste umocnim stejne jako souper tak ziskam jeste vic. takze logicky i z toho co sam pises by mel RB ztratit vic nez ostatni, neboli Mcl by si tim mel vuci RB polepsit. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Speed

XXX
Čerpám ze zahraničních zdrojů dávat je tady nebudu nebylo by to fér vůči redakci.Jinak jeden ten zdroj přišel s myšlenkou ,že Rb sice fouká celkem málo ,ale postihne je to spíš kvůli sklonu.Takže u Rb se zřejmě budou zabývat upravou sklonu + všechno s tim spojene.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Lojzko

XXX
Chce to len logiku, ak RB7 je lepší aerodynamicky ako MP4-26 a k tomu pridáš fúkaný difuzor a maping motora. Bude lepší RB7. Ak fúkaný difuzor a maping odstrániš, lepší bude stále RB7 ! Je to len o desatiny sekundy, ale je to tak a o tom to je. 01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Pája

XXX
I když RB nesnášim. Tak muj názor je, že měnit pravidla takto zásadnim způsobem v polovině sezony je mírně řečeno prasárna

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

elrik

XXX
vidim, ze sem zas zavitalo plno odborniku na aerodynamiku a celkove vykon F1. tak mi prozradte pro kterou staj aspon delate, ze tu tak erudovane dokazete odhadnout, ze McL s tou pul sekundou keca 13
nebo z jakych duveryhodnych zdroju aspon cerpate. rad se priucim.

pozn. prenosy na TV Nova nebo STV neberu jako hodnoverny zdroj technickych informaci 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

XXX
no ale prece logicky by mel ztratit tym s nejlepsi aerodynamikou, protoze ten evidentne dokaze nejlepe vyuzit foukany vzduch ne? Takze by RB mel tretit nejvic ze vsech. Proto jsem zvedav, jak moc pravdiva bude tvoje teorie, ze tim naopka RB jeste ziska. Zatim teda budu verit lidem z Mcl, ze tim ziskaji oni 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Lojzko

XXX
Nerozumieš písanému textu. Ak u všetkých po zmene pravidiel, krorí používali fúkaný difuzor, ho používať nebudú môcť a boli to archy Noemove, lebo vďaka nemu sa udržali na trati, budú od VC Anglie pomalšie ako RB7, lebo tento mnopost je aerodynamicky čistý a umožní ešte väčší handicap oproti ostatným monopostom, lebo zisk z fúkaného difuzora bol skoro rovnaký u všetkých, ktorý ho využívali. Testované prvky Red Bullom pred VC Monaca už chceli využívať v Monacu, lebo Williams, HRT, a Virgin chystali bojkot závodu. Nakoniec FIA rozhodla o zákaze fúkaného difuzoru a mapingu motora od konca r. 2011, neskôr to zmenila od VC Anglie ! Komprédo ! 14

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Speed

XXX
Vidím ,že fandové Mcl žijí ve své vlastní realitě a dokonce nerespektují ani svého vlastního jezdce.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Speed

XXX
Tolik nesmyslů s plusovými body se hned tak nevidí.
Čili Newey extrémně oseká bočnice na tolik ,že se tam nevejde plnohodnotný kers a nemá to žádný význam? Extrémní vykrojení zadní části nemá význam?
Mcl nikdy nemůže využít plnohodnotný systém předního křídla.Vzhledem k tomu ,že nemůžou na tolik naklopit podlahu.Jestli tím Rb ztratí tak to bude kvůli tomu ,že motor Renault není tak dobrý jako motor Mercedes a tím foukáním ,které mimochodem tušim autosport odhadl na 35% oproti 90% u Renaultu kompenzují slabší výkon.Mcl není nijak špatný to v žádném případě ,ale po stránce Aero ztrácí.Newey není nazýván aero mágem pro nic za nic.Mimochodem v rychlých zatáčkách je lepší i v závodě Lewis říkal ,že by ho mohl předjet ,ale v té rychlejší pasáži mu vždycky poodjel.Mcl může porazit Rb ,ale přez Aero to spiš nebude.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000152

uzivatel000152

XXX
FIA si dělá ze sportu a z veřejnosti vyloženě legraci. Na jedné straně blábolí o využívání energie z Kersu, který je dle některých odborníků drahý a neekonomický, a využívání výfukových plynů, jim zase nevoní. Na jedné straně blábolí o nutnosti snižování "nákladů" a každý rok, teď už i během roku, mění technická pravidla, dále chtějí měnit motory a každá tato změna musí stát neporovnatelně více už i na vývojových nákladech. Prostě, koncepce veškerá žádná, jen momentální výlevy "kreativity".

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

airwar

XXX
No tak když bude ještě rychlejší, proč tu úpravu už dávno nepoužili a jezdí s pomalejší specifikací. 18

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000249

uzivatel000249

XXX
zasa nesleduhješ F1, ale asi nejaké plátky ... McL mal v Kanade krídlo na dážď, RB na kvalifikáciu ... 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Cikki

XXX
A to je prostě dáno, že v této sezóně má být RedBull nejlepší?
RedBull měl výhodu v předním křídle, tuto výhodu ale McLaren smazal (možná dokonce překonal). Pak se zjistilo, že RedBull má výhodu v těch výfucích a proto jsou rychlí v rychlých zatáčkách. A McLaren (Hamilton) měl na pole position v Monte-Carlu.

A co když McLaren má větší přítlak než RedBull, ale u RB to zase vynahradí ty výfuky?

Nedávno jsem četl, že RB používají "opožděný zážeh" jen v kvaldě, protože to bere hodně paliva. A v závodech jim Mclaren hodně dělá dusno.

Takže v podstatě ten triumf RedBullu pro kvalifikace FIA zakáže a rozdíly mezi Top týmy budou přibližně stejné jako v závodě.

Docela bych tomu i věřil, co říká Whitmarsh

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama