DISKUZE K ČLÁNKU Whitmarsh z nedostatku předjíždění viní okruhy

Šéf McLarenu Martin Whitmarsh viní z nedostatku předjíždění konfiguraci okruhů. K čemu je spektakulární podívaná na pohádkové prostředí v Abú Zabí, když tento okruh nabízí nudné závodění?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Whitmarsh z nedostatku předjíždění viní okruhy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 34, poslední 08.03.2011 15:44 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • rock

    XXX
    Hmm, tak na ně. Sebrat grip, přemotorovat auta (ať jsou to neovladatelný bestie), zrušit vyasfaltovaný bezpečnostní zóny a vrátit tam kačírek, zrušit tresty za kontakt mezi piloty na trati, zrušit omezení při bránění stopy, zrušit telemetrii. Ach jo. Hezký by to bylo.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mil

    XXX
    No nevím, ono to přece není jen o počtu předjetí. Vzpomínáte před x lety v Itálii, jak se Schumacher marně půl závodu snažil dostat před Alonsa? Bylo to zajímavé a napínavé, ačkoliv ho nepředjel. Ale byly to nervy až do konce. Na některých tratích může být 20 předjetí a stejně to bude nuda.

    ad statistiky: ono jde taky o to, kdo koho předjel-jestli se 4x předjede 19. a 20. jezdec, tak si toho ani nikdo nemusí všimnout.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    XXX
    Jsou to jen čísla a může to být zavádějící, ale posledních 5 (suchých) závodů PŘED rekonstrukcí to bylo průměrně 11.6 předjetí/na závod, prvních pět PO rekonstrukci 16.2 předjetí/závod. Nárůst o 40%, to je hezký.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      XXX
      Tak to jsem čekal. Starý byl mnohem hezčí, ale byl tak rychlý, že měli moc malý přítlak na zadním křídle. Pokud předjíždějící neměl míň paliva a čerstvější gumy, neměl moc šancí na úspěch. Díky za info. ;)

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • schumidva

    XXX
    Chápu že můj názor je jen můj názor a nikoho nemusí zajímat, ale pokud nechcete brát kritiku ani od Stewarda ani od Withmarshe tak nemá cenu se dál o tom bavit. No a co se týče reakcí na příspěvky, tak známá mi říká že na blbosti se reagovat musí jinak by si ostatní lidé mysleli že ti dotyční mají pravdu.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      XXX
      Whitmarsh kritizoval hlavně Abu Zabí ( v tomto článku ) a 100% s ním souhlasím. A Steward to vidí na mě trochu černobíle, což je typické pro děti a staré lidi. Při vší úctě k němu. Ale s tvojí poslední větou naprosto souhlasím. ;) Měj se pěkně.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • schumidva

        XXX
        Jak vidím tak to co mi známá poradila u tebe platí dvojnásob

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          XXX
          Mohli by jsem rozebírat, kdo z nás tu plácal víc blbostí, ale to by byla asi nekonečná diskuse která tu nikoho nezajímá. ;)

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • rock

    XXX
    Ze seznamu mi ještě vypadl
    Indianapolis 11.7 předjetí/suchý závod,
    takže průměr, někde na úrovni Suzuky a Monzy.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    XXX
    Díky za pěkné a zajímavé info. Nedíval ses náhodou na srovnání starého (jen poslední roky) a nového Hockenheimu?

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    XXX
    Počet předjetí na jednotlivých okruzích na závod, průměr za posledních 10 let (od r.2001 vč), jen suché závody a jen takové okruhy, kde se takových závodů odjelo alespoň 5 (ať je statistická chyba pod alespoň nějakou kontrolou)

    1. Interlagos 21.7 předjetí/závod
    2. Istanbul 20.0
    3. Montreal 18.0
    4. Bahrajn 17.7
    5. Melbourne 16.6
    6. Hockenheim 15.9
    7. Silverstone 15.8
    8. Sepang 14.1
    9. Nurburgring 13.4
    10. Suzuka 12.6
    11. Monza 11.4
    12. Spa 11.2
    13. Magny-Cours 7.3
    14. Hungaroring 7.1
    15. Catalunya 6.6
    16. Monako 6.1
    17. Imola 5.7

    Chybí tam Čína, kde se ze 7 ročníků odjely 4 ve větším či menším dešti a Korea, Valencie, Singapur a Yas Marina, kde se jezdí příliš krátce. Čína má našlápnuto do lepší půlky tabulky (někam na úroveň Sepangu), Singapur, Valencie a Yas Marina do horší - asi tak na úroveň Catalunye nebo Monaka. V Koreji se jel jeden závod a to ještě za deště; je brzy soudit.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    XXX
    Když je nejhorší, s kterým skvělým konstruktétem současnosti ho srovnáváš?
    A když vezmu jeho první okruh v Sepangu. Jeden z okruhů na kterých se předjíždí nejlíp. Z kterých tratí ten "paskvil" poskládal? Aspoň jednu pasáž té tratě mi řekni odkud ji převzal prosím. Já už asi vím, střídají se tam zatáčky s rovinkama. ;)
    Nic proti, nejsem zrovna jeho fanoušek, ale trochu objektivnosti by neuškodilo.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • schumidva

      XXX
      Pokud budeš mít chuť přečti si příspěvky, přečti si tento článek a třeba i článek se Jackiem Stewartem, potom nebudeš mít potřebu aby ti někdo něco dokola vysvětloval. Opravdu mě to mlení jedné věci dokola nebaví a ani teť nemám čas se bavit o ho..., mám na práci lepší věci, třeba sledovat testy.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        XXX
        Četl jsem pozorně oba články i všechny příspěvky. Nic to nemění na tom, že tvoje kritika Tilkeho není podložená žádnými fakty. Což dokládá i pěkná tabulka od Rocka. Jeho okruhy v předjíždění nijak nevynikají, v dobrým ani ve špatným.
        A k reakci tě nijak nenutím. Mám právo vyjádřit svůj názor stejně jako ty. Tak přeji příjemné sledování testů. ;)

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • rock

    XXX
    Aha. Takže ty viníš
    1. Tilkeho, že nenavrhl lepší tratě, než jsou ty klasické a
    2. organizátora F1, že pořádá závody na klasických okruzích, které aktuální F1 už nevyhovují (když připouštíš, že klesá počet předjetí i na klasických okruzích a že je to proto, že se auta za posledních 20 let radikálně změnila).

    Takže ty vlastně nechceš závody ani na nových, ani na starých okruzích. Ale může za to Tilke.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • schumidva

      XXX
      Jsi v pořádku? přečti si moje příspěvky pořádně potom něco piš. Nebaví mě bavit se pořád dokola o jedné věci. Podsouváním pitomostí druhým ti jde nejlíp.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Lojzko

    XXX
    Myslím si, že ak je ktorákoľvek nová trať navrhnutá a bolo to tak u tých, ktoré sa kritizujú, že prebehlo kolo, kde sa k návrhu trate vyjadrovali kompetentní : z FIA, FOTA a čo ja viem ešte kto a teraz jeden s tých kompetentných plače, že to nie je tak, ako má byť a hádže všetko na projektanta. Veď keď sa robí projekt, je vypracovaných viacero alternatív a schváli sa tá, ku ktorej bolo najmenej pripomienok a z realizáciou súhlasili všetci. Tak teraz mi nie je jasné, ako niečo mohli postaviť a teraz tvrdia, že oni za to nenesú žiadnu spoluzodpovednosť, ale dáky projektant, ktorý vlasne splnil ich vízie ! 14

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    XXX
    Zrušení okruhů v Abu Zabí, Singapuru nebo Valencii by těžko někdo obrečel. Ale udělal i slušné okruhy. Na druhé straně poslední závody na starém Hockenheimu byly taky nuda bez předjíždění.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • schumidva

    XXX
    Co s tím má společného Tilke? To tu zaznělo mnohokrát jen je potřeba víc číst, a nakonec ty faktory, tak třeba pneu se změnilo obrovkým způsobem, zkracovala se jejich brzdná dráha, lepí nevídaným způsobem a jejich přilnavost je až šíleně nebezpečná. Změnili se motory, dnes jsou to vysokootáčkové stroje které točí přes 20 tisíc. Průměrné rychlosti na okruzích se každým rokem zvyšovali. Aerodynamika vozů se rozjela ve velkém protože začali díly ofoukávat. No a jestli jsi si nevšiml současné vozy F1 nejsou z pravé oceli ale ze slitin, takže mnohem lehčí. A tak dál, je toho mnoho. To by bylo jako porovnávat GTčka s F1, v GT jde nádherně vidět jak jsou ty auta těžké jak na ně působí síly, kdežto F1 jen prolítne zatáčkou. Opravdu, Tilke je nejhorším konstruktérem tratí F1 současné doby.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • McMatej

      XXX
      Aha, už tomu rozumím. Na autech se změnilo všechno možné a proto za nepředjíždění může Tilke. Jo, to zní celkem logicky. 11 11

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama