DISKUZE K ČLÁNKU Whitmarsh z nedostatku předjíždění viní okruhy

Šéf McLarenu Martin Whitmarsh viní z nedostatku předjíždění konfiguraci okruhů. K čemu je spektakulární podívaná na pohádkové prostředí v Abú Zabí, když tento okruh nabízí nudné závodění?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Whitmarsh z nedostatku předjíždění viní okruhy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 34, poslední 08.03.2011 15:44 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

      • schumidva

        XXX
        Nevím jestli si sedíš na drátě, možná ti to donekonečna na formuli někdo vysvětluje já to udělám naposled. Ano auta se změnila radikálně za těch tvých 20 let (proto to nelze srovnávat) a proto se i zmenšil počet předjížděcích manévrů, a ano Tilke může za to že tratě které vytvořil nejsou vhodné pro předjíždění právě proto že vytvořil paskvili poskládaných z ostatních tratí. Nemůžeš srovnávat F1 před 20 lety a dnešní F1. Nevím co na tom ještě nechápeš.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • ohinek

    XXX
    já tilkeho fakt nechápu. za jeho rádoby okruhy se na něj snáší kritika ze všech stran, ale ne on si pořád nedá říct a nadále bude navrhovat defacto neustále stejný okruh tzn. dvě až tři po sobě jdoucí rovinky s prudkým bržděním, v tom horším případě zakončené šikanami, a mezi rovinkami neuvěřitelně se klikatící technická část neumožňující sebemenší akci. není to ale na celé věci to nejsmutnější. že si tilke a bernie staví okruhy v asijských močálech a na arabských pouštích, no tak prosím, za pár let se na tyto okruhy zapomene, jen co to tamnější diváky přestane bavit, což se děje momentálně v malajsii. mnohem horší je, že se bernie a herman tilke spolu s majiteli těchto okruhů nebojí zlikvidovat staré klasické okruhy v zájmu větší bezpečnosti, většího výdělku nebo bůhví čeho jiného, na tohle doplatil např. dlouhý hockenheimring, starý osterreichring nebo starý ovál v monze. když už na těchto tratích museli postavit jiné bezpečnější verze no tak prosím, kdo je ale nutil zničit ty staré, keré tam mohly zůstat alespoň pro exhibiční jízdy když už nic, nebo by se na nich mohlo v budoucnu znovu závodit až se do čela F1 a FIA dostane někdo moudřejší. je mi sice momentálně jen 18, ale i mě se otevírá kudla v kapse když vidím co se hermann tilke odvážil udělat se starým osterreichringem, popř i hockenheimringem, kde ještě pamatuju poslední závody. dnes se už mockrát prokázalo že tilkeho koncept závodních tratí stop and go styl se neosvědčil, ale ne on bude pořád hledat inspiraci nejspíš někde na novémm nurburgringu, který byl poněkud ve zmatku na rychlo postaven po laudově málem smrtelné nehodě na původní verzi. ať mi někdo řekne jediný důvod proč tilke nezkusí postavit nějaký jednoduší přírodní a klasický okruh typu monza, montreal, nebo osterreichring, když na složité okruhy typu spa - francorchamps nemá

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • McMatej

    XXX
    No jo, ale jak je možné, že se počet předjetí snižuje i na ne Tilke okruzích??? Viz [odkaz na stránku] (asi to bude chtít zaregistrovat)
    např.
    Adelaide rok 86 - 67 předjetí, rok 94 - 4 předjetí,
    Autódromo do Estoril r. 84 - 63x, r. 96 - 2,
    Monza r. 84 - 46x, r. 2010 - 15x
    Catalunya r. 93 - 17, r. 2009 - 2x
    Monaco r. 85 - 21x, r. 2010 - 4x
    a to je jen pár příkladů na ukázku.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • schumidva

      XXX
      Sorry ale ty tvoje příklady jsou pokaždé z jiné doby, kdyby jsi aspoň uvedl tři roky po sobě ale takhle to nic nevypovídá. Je jasné že se zdokonalují vozy a především hlavně pneumatiky, takže nechápu co jsi tím chtěl říct. Pořád platí že starý dobrý okruhy jsou nejlepší (Anglie, Belgie, Kanada, atd.).

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • McMatej

        XXX
        Ale vypovídá. Je to jen pár příkladů na ukázku, jak jsem psal, ale sestupný trend je zřejmý i na starých okruzích. Proto jsem tam dal i odkaz na zdroj, z kteráho jsem čerpal. 20

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • schumidva

          XXX
          Bereš v potaz jen tabulku ale nebereš i jiné faktory, těžko to potom může něco vypovídat.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • McMatej

            XXX
            Jaké jiné faktory??? Vy to házíte jen na Tilkeho. To by se ale na okruzích s kterými nemá Tilke nic společného muselo předjíždět pořád stejně jako před 20 lety. A to se jak je vidět nepředjíždí. TAk co s tím má společného Tilke!!

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • rock

        XXX
        Kdyby sis pořádně prostudoval ty odkazované statistiky, zjistil bys, že počet předjetí nejvíc klesal přibližne v období okolo r.1990. Pak se to ustálilo a posledních 20 let je množství předjetí (s určitými odchylkami) +- stejné každý rok.

        A jestli se dobře pamatuji, tak první Tilkedrom je Sepang a tam se začalo jezdit až někdy v r.1999, tedo skoro o 10 let později. Tedy vliv na množství předjíždění - veškerý žádný.
        btw, není na tam jediná šikana.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • McMatej

          XXX
          12 To je pod vodou.

          Když se na trati s kterou nemá Tilke vůbec nic společného v průběhu let snižuje počet předjíždění, tak je snad jasné, že s tím nemá Tilke nic společného.

          A víš co je ještě zajímavé? Že když naprší, tak jde bez problémů předjíždět na jakémkoliv okruhu. A čím to je? Narovnají se zatáčky, zmizí šikany, prodlouží se rovinky? To asi těžko, že? Tak jak může Tilke za nepředjíždění???

          A jen tak pro zajímavost: [odkaz na stránku]

          A to je asi tak všechno, co ti k tomu chci říct. Hezký den.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • eR

    XXX
    Nešlo by místo spektakulární použít například české slovíčko velkolepé? Nemám rád když se používají anglické výrazy pro něco, pro co má sama čeština výrazů dost.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Gregorius

    XXX
    [odkaz na stránku]
    Tady jde vidět, o čem Whitmarsh mluví... trať je krásně jednoduchá, ale přitom zábavná a pořád je na co koukat... :)

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tratě

    XXX
    podle mě je největším problémem to, že se Tilke na své okruhy právě snaží poskládat všechny druhy sekcí do každého okruhu. Tratě pak nemají specifický charakter, protože kousek je z Monzy, kousek z Monaka a kousek ze Silverstone atd. Ve výsledku jsou na každé trati rychlé zatáčky, dlouhé rovinky, pomalé zatáčky a tratě jsou všechny stejné a ničím výjimečné. Základní a tradiční rozdělení typu tratí na rychlé x technické jaksi Tilke asi nechápe. 02

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • schumidva

      XXX
      Problémem je že ty okruhy staví Tilke to je celé.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        XXX
        No a já bych to ještě upravil na "Problémem je, že Tilke staví VŠECHNY okruhy".
        Jeho práce není zas až tak špatná. V místech jako Singapur nebo Valencie nic moc vyčarovat nemohl, tam měl většinu danou předem a třeba Čína, Turecko nebo Malajsie jsou docela fajn okruhy, o nic horší než ty, které jsou označovány jako klasické. Průšvih je v tom, že v aktuálním kalendáři je polovina okruhů buď přímo dílo jeho kanceláře, nebo je alespoň v nemalé míře upravoval. A ten pořád stejný rukopis je prostě znát a je to monotónní. Takže nic proti Tilkemu, ale tak 2-3 okruhy od něj během sezóny by bylo ideální maximum.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama