DISKUZE K ČLÁNKU Hamilton o pneumatikách: Musíte být mnohem jemnější, není to zábavné

Piloti si na nové pneumatiky zvykají, dojmy mají rozporuplné. Pirelli kvůli vyšší atraktivitě závodů a většímu počtu zastávek vyrobilo směsi, které nevydrží tolik, co loňské pneumatiky Bridgestone.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Hamilton o pneumatikách: Musíte být mnohem jemnější, není to zábavné

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 43, poslední 24.02.2011 08:37 Vložte komentář

Nejlepší názory

» kubiix (Hlasoval 1 člověk) 21.02.2011 09:01
Tak mám dojem, že pokud se v Bahrajnu pojede,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Anonym

    XXX
    Schumidva: Dej do MOTO GP nutnost zastávek v boxech a předjíždět se bude stejně. Já ti jen napsal, že v MOTO GP se předjíždí kvůli jiným věcem, než si napsal ty...

    Loni byli pneu držáky a nevšiml jsem si, že by se nějak spontánně předjíždělo. Co zabere, je snížení různých aeroserepetiček, omezení elektronických pomocníků a věřim tomu, že i větší rozdíly mezi jednotlivými směsmi.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • schumidva

      XXX
      Hele nebudu ti to vymlouvat a ani mě to nebaví, evidentně na to máme každý jiný názor byť já ho mám aspoň něčím podloženej, takže měj se fajn ať už jsi kdokoli.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Anonym

    XXX
    No, nemáš ho podložený skoro ničím, ale budiž :).

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • schumidva

      XXX
      Článek si musíš najít sám ale řekl to tuším Sam Michael, nebo jeden z jeho inženýrů - odtud jsem čerpal informace, najdi si to.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Anonym

        XXX
        Promiň, ale je naprostá spekulace, že by zrušení zastávek v boxech nějak rapidně zvýšilo předjíždění. To samé se tvrdilo o zákazu tankování, o kersu, nyní i o pohyblivém křídle (a podle jezdců to stejně moc nepomůže). Pár měsíců zpátky naopak každý tvrdil, jak snížená životnost pneumatik pomůže k aktraktivitě závodů a najednou zase nepomůže? Faktem je, že jsou 2 tábory a každej se předhání ve spekulacích, poněvadž ani jeden z nich neví, co to se závody udělá.

        Mně se zase líbily rozlišné strategie, drama v pitstopech, všechno to, v čem byla F1 jiná než jiné série.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • schumidva

    XXX
    Pro ty méně chápavé to zopakuji ještě jednou. Nikdo opakuji nikdo tu nesrovnával MotoGp s F1 to bohužel nejde. MotoGp jsem uvedl jako příklad kde jedny pneu a plná nádrž funguje (mimochodem je to i ve většině dalších automobilových či motocyklových sportech) a nijak to tento sport nedegraduje. Naopak můj názor opakuji můj názor je ten že pokud by byli jedny pneu a nádrž s palivem na celý závod, tak pneu které vydrží celý závod by muselo být zákonitě tvrdší aby takovýto závod vydrželi a hlavně pokud je pneumatika tvrdší znamenáto i delší brzdný účinek což má za příčinu snadnější předjíždění. Tento fakt je i potvrzen inženýrem z williamsu (nepamatuji si přesné jméno) který i navíc dokonce napsal že dnešní pneu je tak lepkavé že menší jezdcovu chybu člověk okem nepozná protože ho tyto pneu podrží na dráze. Takže vše je jen o pneumatikách. Jinak samozřejmě sleduji i jiné sporty rally, WRC, Moto GP, docela dost GT na které i pravidelně jezdím (Brno, Hungaroring, atd.) a mnoho dalších závodů.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Anonym

    XXX
    Omg, srovnávat F1 s MOTO GP může fakt jenom ..... Motorky mají daleko delší brzdnou dráhu, jsou obratnější, menší, prostoru na trati mají daleko více, jízda v pytli má daleko větší efekt než u F1. U F1 máš monopost o 2s na kolo rychlejší a kolikrát má secsakramentský problémy s předjetím. A rozhodně to není kvůli pneumatikám.

    To vaše "ukaž, co umíš" je totální hovadina. Proč tedy nekoukáte na jiný závody? Máte k dispozici plno nižších formulových sérií, DTM, WTCC...

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    XXX
    Dakujem za odpoved.
    Len som sa "zlakol", zesom nieco "vyparatil" 16 19.
    Uz som si ju vcera zmenil (doma mam dynamiku - vsak inak by som ju len tak nezverejnil 04 - cert nespi 03 )

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Anonym

    XXX
    Ačkoliv nejsem fanda Hamiltona ba naopak, tak s ním souhlasím. F1 by měla být o tom, kdo je rychlejší nikoliv šetrnější jezdec.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    XXX
    Mam dotaz na admina/redakciu:

    Prečo "nemôžem prispievat" z IP adresy 178.41.100.219 do diskusie? 04

    Mám "nejaký" BAN-án? Ak áno tak za čo? 04

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      Určitě nemáš žádny ban, nedávali jsme jej nikomu a zvlášť u tebe není důvod 03
      Pokud se ti to objeví, zkus znovu kliknout na "Odeslat téma." Pokud by to nepomohlo, ozvi se nám na email, budeme to dále řešit.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    XXX
    HAM podla mna ma "trochu" pravdu ale zároveň si myslím, že trochu "zahmlieva" a sa s tým vyrovná rýchlejšie než by sme si mysleli. Je to proste "súčasť hry". Uz mu neverím ani slovo (ako aj ďalším napr. Vettel/Webber) teraz neviem či v dobrom/zlom slova zmysle 03 - proste "mlží"... Ale možno sa mýlim.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • TarAg

    TarAg

    XXX
    Bohuzel budou pro kazdy zavod urcene dve smesi, takze zas takovou volnost tymy mit nebudou.
    Kdyz chtej drama, tak by mely nechat tymy urcit, jake smesi jim ma Pirelli na ten ktery zavod privezt.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    XXX
    Ale tuším ešte stále platí, že sa vozia 2 zmesi, ktoré niesu "pri sebe" - teda napr. supermäkká a stredne tvrdá apod. Tam sa uz asi bude dať kalkulovat.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Hr3bec

    XXX
    Přesně tak. Lewis měl s gumama velký problém první sezonu. To ano. Proto se zavedlo, že je ničitel pneu. Druhá sezona už byla lepší. A minulá byla už uplně srovnatelná se všema ostatníma...nějak si nejsem schopen vybavit kdy by měl více zastávek než ostatní 12 Buttona nepočítám, protože ten sice dokáže extrémně šetřit gumy, ale za to rychlost uplně postrádá takže mu je to k ničemu.
    Pro mě je tahle zpráva smutná hlavně proto, že me Lewisova jízda neskutečně bavila svou dravostí. Jak se říká..všeho moc škodí a tady se bojím, že to přepískli 09

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • schumidva

      XXX
      Nevšiml jsem si že by měl někdy lewis problémy s pneu, letos je to jiné (jiné pneu), právě proto jak jsem se tu už zmiňoval.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Rostislav M.

    Rostislav M.

    XXX
    Když čtu texty pod článkem, tak mě zaráží jedno. Proč ve dravých jezdcech utlimit jejich dravost a vyzdvyhovat opatrný styl jiných jezdců? Já osobně bych bral to, aby jezdci jezdili dravě, na hraně a tím dělali z F1 to co F1 má být a to královnu motosportu. F1 přece nemá být o opatrnosti a klidném bezelstném kroužení, mají to být závody.
    Jsem sice laik co se týče MotoGP, ale nepředjíždí se tam třeba víc protože na motorce se udělá chyba snadněji? Taky proto že motorky nejsou tak extrémně ovlivněny aerodynamikou? Atd.?

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Hr3bec

      XXX
      Souhlasím, tohle nejde srovnat. Motorky maj uplně jinou aerodynamiku. Vždyt se kolikrát předjedou 3x mezi sebou na rovince. V žádném automobilovém sportu tohle není! To je jako srovnávat běh zápasníka sumo a Šebrleho 12

      Schumidva: je mi jasné že na to má každý svůj názor ale jak už zde někdo psal....nevidím nic zábavného na jízdě kdy se šetří gumy. Kolikrát Button a spol někoho předjeli? Jednou? Dvakrát? Osobně se raději budu koukat na předjíždění a dravou jízdu než toto.

      Všichni mrčí že chcou více závodění, předjíždění atd....a pak se stejně najdou jedinci co chcou šetřit gumy a jezdit na výdrž...tohle nechápu.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • schumidva

      XXX
      Pokud budou chtít jezdci tipu lewis jezdit na čele budou muset jednoduše upustit od dravé jízdy a začít šetřit pneu. Taky se mi to nelíbí a rád bych viděl dravou jízdu, boj o první pozice, bohužel tohle je dnešní F1. No a můj názor je že se to dá docílit třeba tím že bude pneu na celý závod, tudíš i vydrží dravou jízdu jezdců co chtějí vyhrávat a né jen kroužit a šetřit pneu. No a pokud by musela guma vydržet celý závod zřejmě by byla i extrémně tvrdá a toby prodloužilo brzdný účinek, museli by brzdit dříve do zatáček a bylo by i námi vytoužené předjíždění.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Hr3bec

        XXX
        Jo tak na tom něco bude. S tou delší brzdnou dráhou už se to řeší dlouho, ale pořád je to jinak. Ale s tímhle souhlas.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama