DISKUZE K ČLÁNKU HRT: KERS je pouze marketingovým nástrojem, není efektivní

Inženýr španělského týmu HRT Antonio Cuquerella tvrdí, že KERS není efektivní a do Formule 1 se vrací jen z marketingových důvodů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: HRT: KERS je pouze marketingovým nástrojem, není efektivní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 30.12.2010 11:25 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Anonym

    XXX
    Někde jsem nedávno četl článek, že jeden z největších očekávaní v technologiích bude nový druh baterií, který bude asi 10x silnější v oblasti výdrže a snad i při nižší váze. Problém je dnes u elektromobilů pouze ta kapacita baterií. Samozřejmě i poměr váhy a výkonu je pro automobilismus důležitý ale důležitější je poměr cena výkon. Vůbec nechápu proč zde neotevřou možnosti využití těchto technologií a proč jí naopak svazují nějakými nesmyslnými omezujícími pravidly, stylem , můžete používat KERS ale jen chvilku a jen trochu. To je prostě na hlavu postavený.
    Taky nezapomeňte, že výkonově jsou baterie dokonce efektivnější než klasické motory i přes jejich vyšší váhu. A byla by hloupost, kdyby F1 byla pozadu, spíš naopak. A oblast rekuperace energie je jen část této technologie. Tím se otevírají obrovské možnosti pro celý automobilový svět. Hlavně z hlediska závislosti na ropě. Krásná to představa neposílat šejkům pravidelný obolus. Bohužel očekávám, že vlády zemí si najdou jiný způsob jak z nás vytáhnout money, které pěkně sypeme zato, že jezdíme a dost možná dělají a budou dělat všechno proto, abychom jezdili na tyto paliva nadále. Nebo zdaní elektriku tak, že ve finále z nás vytáhnou stejně nebo ještě více. Ale aspoň to zůstane doma 04

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000286

    uzivatel000286

    XXX
    Už dlouho se nic nepoužilo z F1 v normálních autech

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Anynym

      XXX
      A co např. řídící jednotky. Je už to sice nějaký pátek. Docela mě překvapilo, když jsem kdysi měl Hondu CRX z roku 1987 a mělo to už vlastní řídící jednotku. Pokud jsem dobře četl tak řídící jednotky vznikly někdy v osmdesátých letech jako odezva, na brutálně silné ale poruchové turbomotory. Dále technologie vstřiku paliva a mnoho dalších jsou tam kde jsou i díky vývoji v motorsportu a určitě z části i z F1. Osobně si myslím, že důležitá efektivnost f1 motorů se přenáší i do standartních motorů, přestože se tam jedná o úplně jiný poměr výkonu, spotřeby a výdrže.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000286

        uzivatel000286

        XXX
        To o čem mluvíš se možná vynalezlo v F1 ale opravdu už dávno. Z F1 se dá dnes použít snad jen ty uhlíková vlákna (např. BMW to cpe do svých vozů), keramické brzdy, ale už mě nic jiného nenapadá. Např. Titan nelze do obyčejných motorů dávat, jednoduché je to šíleně drahé. F1 jsou kosmické technologie, ale nedovedu si představit že by byli na autech ohebné karoserie nebo něco takového. Ale souhlasím ať týmům F1 FIA netipe jejich fantasii ve vývoji.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Hr3bec

    XXX
    S tou brzdnou dráhou a pneumatikama souhlasím, nicméně si nemyslím, že je KERS k ničemu. F1 by měla přinášet technologie i do normálního provozu. Kde jinde by se to mělo dít než právě zde? To jestli je to dobré pro závody je druhá věc nicméně osobně vítám všechny nové technologie.

    Uvidíme jak bude KERS fungovat příští sezonu....přeci jen, už to pro některé nebude úplně neznámá záležitost.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000286

    uzivatel000286

    XXX
    Když v F1 KERs byl nebylo víc předjíždění (až na startu), tahají z týmů prachy. Přínosem to určitě není, už jen proto že něco váží a spousta týmů měla problémy s rozložením hmotnosti. Je to hračka za nechutný prachy nic nedající F1. Nevím o kolik zvednou výkon ale u motoru F1 s tak velkým výkonem pár koníků navíc nic neřeší. Nechápu proč nejde FIA po pneumatikách, ty jsou klíčové, stačí aby FIA přitvrdila, změnila pravidla tak aby nebyli pneumatiky jak lepící páska. Brzdná dráha se pořád zkracuje a není to vývojem brzd ale gumama protože to snesou. Pokud by brzdnou dráhu prodloužili bylo by i více předjíždění.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000286

    uzivatel000286

    XXX
    Čekal jsem že někdo příjde stím že chce mít nové technologie. Sklamutě F1 nebyla ta co KERS vynalezla, KERS tu byl hodně hodně dlouho předtím než byl použit v F1 a proto zase já nemohu souhlasit s tebou. Nechci kecat snad toyota nebo honda už dávno tu tvoji novou technologii používalo v obyčejných autech dřív než se v F1 o tom začalo mluvit. Souhlasím nové technologie ano ale né co je na světě už řadu let. F1 má nové technologie vynalézat né je kopčit. No a ještě jedna věc, né všechno daloby se říct že většina nejde v normálním provozu použít.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • gluglkjgô

    XXX
    na efekt, ktorý to prináša je to drahé, ťažké, nedá sa to inštalovať dodatočne, lebo to nabúravá koncepciu dielov, ktoré musia mať crash testy, ale keď sú také hlúpe predpisy, tak to tam bohužiaľ musí byť.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • andytun

    XXX
    nemyslím si, že tento pán má zcela pravdu..

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama