Ecclestone o Indi, počtu závodů, týmové režii i Schumacherovi

Petr Hlawiczka, 21. září 2010, 06:35 Google+

Sen Bernieho Ecclestona o přitáhnutí Formule 1 do Indie se blíží svému naplnění. Smlouva v hodnotě milionů dolarů již byla podepsána a okruh je již zpoloviny dokončen, homologace ho čeká příští léto. Co od ní očekává? Kolik by chtěl mít závodů v kalendáří a co si myslí o týmové režii a Schumacherovi?

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 22.09. 21:19) Napište svůj názor
Ecclestone, Bernie

Ecclestone, Bernie | foto: BMW Motorsport

Sdílejte článek

O Indii
"Opravdu jsme potřebovali to správné místo. Již několikrát jsme v minulosti byli blízko podpisu, ale nakonec to nevyšlo. Lidé, s nimiž nyní jednáme [JPSK Sports Private Limited], se zdají být spolehliví a solidní," řekl Ecclestone pro Times of India.

"Nikomu nedokáže zopakovat to, co se povedlo Singapuru či Abú Zabí. Ani bych to od nikoho nepožadoval. Jsem rád, když si okruh a závod uchová svou vlastní charakteristiku. Velká cena Indie bude velkolepá," uvedl promotér F1, který se tam chce zastavit po Velké ceně Brazílie. "Do té doby by tam mělo přestat pršet. Slyšel jsem, že tím práce dost utrpěly."

Indií je Bernie nadšený stejně jako Spojenými státy americkými: "Amerika je země, která by měla mít svůj závod F1. Máme závod v Indii a brzy jej budeme mít také ve Spojených státech. Je to skvělé."

K zapálení mnoha lidí v Indii pro Formuli 1 pomohl jejich pilot Narain Karthikejan i Vijay Mallya, jenž převzal tým Spyker, přejmenoval ho a vybudoval z něj silný tým středu pole - Force India.

O Chandhokovi
Letos se v F1 prosadil další Ind - Karun Chandhok, jenž z počátku roku nastupoval za HRT, k čemuž mu vydatně pomohl právě Ecclestone. Zdá se však, že štěstí a peníze mu pomalu vysychají, protože své místo v současnosti musel přenechat Sakonovi Jamamotovi.

karun

"To, že v F1 máme indický tým, je samozřejmě velkou pomocí. Mít indického pilota by bylo ještě lepší. Určitě bych rád viděl Karuna v autě příští rok. Své učňovství odsloužil v autě, s nímž nemohl nic předvést. Opravdu potřebuje být v týmu, kde by mohl ukázat svůj potenciál, protože si myslím, že by mohl být velmi, velmi dobrý, pokud by dostal to správné auto," vyjádřil Bernie svou důvěru v něj.

O stoupajícím počtu závodů
Jak vnímá stoupající počet závodů 24. nejbohatší muž Velké Británie? Dočkáme se brzy 30 závodů na sezónu? "Ve skutečnosti bychom jich měli mít 16, aby byl upřímný. Dvacet je hodně, je to limit. Ne více. Dokázal jsem to postrčit k dvacítce, ale nechtěl bych jejich počet zvyšovat. Jinak bychom se zmrzačili," odpovídá překvapivě.

O týmové režii
"Je to týmový sport a mohou k vítězství používat jakoukoliv strategii či taktiku, která se jim zlíbí. Nemůžeme jim říkat, jak mají provozovat své týmy," dal jasně najevo svůj postoj.

ferrari_ecclestone

"Ostatní tvrdí, že týmovou režii nepoužívají, ale jak to můžete vědět? Ferrari to udělali trochu hloupě, jasně však vidíte, že svému jezdci dali pokyn. V žádném případě mu neřekli, aby uhnul, jak tomu bylo v Rakousku v roce 2002. Michael Schumacher z toho byl podle mě byl úplně vyveden z míry."

O Schumacherovi
Ecclestone je znám svou přízní vůči Schumacherovi. Svým návratem přilákal k F1 letos další fanoušky, což pro něj rajskou hudbou: "O hodně zvýšil zájem, protože je Michaelem Schumacherem. Jeho auto není tak dobré, ale řeknu vám, že je tvrdým závodníkem a nebude klidný, dokud nebude mít vítězné auto."

Vytisknout

Diskuze: Ecclestone o Indi, počtu závodů, týmové režii i Schumacherovi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 22.09.2010 21:19 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

di Resta, Paul

Proč Di Restu v Singapuru nepustí tým za volant?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud