DISKUZE K ČLÁNKU Rosberg přiznává: F-kanál na našem voze nefunguje

ZE ZÁKULISÍ MERCEDESU; Po neděli bylo v garáži Mercedesu tolik radosti a slávy, jakou očití svědkové nepamatují od vítězství Brawnu GP v loňském šampionátu. Rosberg však po závodě přiznal, jaký problém jejich vůz trápí.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Rosberg přiznává: F-kanál na našem voze nefunguje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 17.07.2010 08:58 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel000156

    uzivatel000156

    XXX
    Tie obdĺžnikové otvory sú nevhodne umiestené na krmenie, to by bol ďaleko lepší otvor priamo dopredu. Tipnem si, že hľadali miesto s nejakým tlakom, ktorý chceli využiť na to, aby to celé fungovalo len od nejakej rýchlosti. (To je všetko odo mňa len také mudrovanie.)

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Beam wing = křídlo, které je úplně dole, hned nad difuzorem.
    Ty dva obdelnikove otvory na horni nabehove strane v tom spodnim profilu tam jsou jinak odpocatku. To, co se zmenilo (bylo pridano pozdeji, kolem Barcelony) je ovladani pilotem. Prvotni verze byla pasivni.

    Tak jak to popisujes, tak to bylo i v tech mych clancich, tak to zrejme funguje. Akorat to vedeni vzduchu, ktery vede pres kokpit a bocnici zadniho kridla, slouzi podle me pouze pro ovladani stallingu, nikoliv pro "krmeni" F-kanalu.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000156

    uzivatel000156

    XXX
    "Přívod vzduchu je zajišťován dvěma otvory v hlavním (spodním) profilu zadního křídla."

    Tak vezmem tvoje názvoslovie. Zadné krídlo je tá vec medzi hornými časťami dvoch bočníc. Skladá sa z dvoch profilov. Spodný profil je širší a hrubší, vrchný je užší a tenší. Privádzaním vzduchu o vyššomm tlaku sa snažia odtrhnúť prúdenie vzduchu obtekajúceho celý vrchný profil, čím vrchný profil síce stráca prítlak, ale súčasne klesá odpor tohoto vrchného profilu. Neviem čomu hovoríš spodné krídlo (beam wing), tak nemôžem posúdiť či je tam vstup vzduchu. Podľa mňa je vstup vzduchu niekde pred jazdcom, aby išlo potrubie vedľa jazdca a mohol tak vzduch zatvárať/otvárať. Ďalej vzduch pokračuje potrubím k jednej, alebo obom bočniciam a z bočnice cez hrubší spodný profil do stredu krídla a kolenom do tenšieho vrchného profilu, ktorý má drobné otvory na vyfukovanie. O dvoch obdĺžnikových otvoroch v spodnom profile nemám poňatia a vyzerajú ako dorábané v snahe umravniť celý systém.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    O svých zdrojích zde nechci hovořit.
    Detailní nákresy jejich systému nemám, ale nechce se mi věřit, že by hlavní vstup vzduchu byl v bočnicích či ve spodním křídle (beam wing) či někde mimo zadní křídlo. Každopádně to podle mě mají dost nešikovné.

    Názvosloví, to je v poho, mě nevadí, jestli tomu říkaš deska, profil či klapka. Šlo mi spíše o upřesnění toho, kde ke stallingu dochází - ne před křídlem.

    Popisovals totiž, že "to koleno asi privádza vzduch z kanálu v spodnej hrubšej časti krídla, ktorý pokračuje cez bočnicu" ke karosérii.
    Pak jsi také psal o "odtrhnutie prúdenia vzduchu pred hornou časťou krídla."
    Tak snad si nemyslíš, že by vzduch putoval opačně (od křídla dopředu směrem ke karoserii, že by ke stallingu docházelo před křídlem).

    Kde se podle tebe nachází hlavní vstup vzduchu do jejich F-kanálu?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000156

    uzivatel000156

    XXX
    "Přívod vzduchu je zajišťován dvěma otvory v hlavním (spodním) profilu zadního křídla."
    To si prevzal z akého prameňa?

    Ostatné je vec názvoslovia. Ja som nazval krídlom dosku s profilom, teda v mojom prípade sú povolené dve krídla jedno nad druhým (to vyššie sa dá nazvať pevnou klapkou) a prúdenie pred týmto horným krídlom (klapkou) je vyfukované vzduchom z f kanálu. Takže horné krídlo potom nevyvodzuje prítlak a odtrhnuté prúdenie vraj zmenší jeho odpor.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000156

    uzivatel000156

    XXX
    Bolo niekde zverejnené, že odtrhnutie prúdenia vzduchu pred hornou časťou krídla spôsobuje vzduch, ktorý sa tam dostane cez tie dva malé otvory?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      Ano, [odkaz na stránku]

      Jinak ke stallingu (odtržení proudů vzduchu) dochází za křídlem, nikoliv "pred hornou časťou:"
      [odkaz na stránku]
      (zjednodušený obrázek, křídlo pouze s jednou klapkou - v pravidlech jsou povoleny dvě, týmy díky chytrému designu uprostřed používají de facto až tři na okruzích vyžadujících velký přítlak)

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000156

    uzivatel000156

    XXX
    Funkcia tých otvorov mi nie je vôbec jasná. Sú príliš zle umiestené na to, aby dodávali dostatok vzduchu. Skôr to bude nejaký zúfalý pokus o vylepšenie. Už som písal, že to koleno asi privádza vzduch z kanálu v spodnej hrubšej časti krídla, ktorý pokračuje cez bočnicu a na nejaký "naberák" na karosérii. Dosť sa čudujem, že F systém málokomu funguje, lebo by sa to malo dať ľahko ofúkať v aerodynamickom tuneli.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    XXX
    Nebyl by článek o F šachtě Mercedesu??

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      Už jsme o tom něco psali (před několika týdny, včetně fotek): [odkaz na stránku]

      Systém je poměrně jednoduchý - vzduch vstupuje těmi dvěma otvory na horní straně křídla a přes koleno vede do šťěrbiny na zadní straně, kde od sebe odtrhává proudy vzduchu.

      Pilot jej může ovládat - "ovládací kanál" vzduchu je veden z otvoru na boční straně nosu (v oblasti závěsů): [odkaz na stránku] přes kokpit bočnicí zadního křídla (zde není žádný nasávací otvor). Jeho cesta je komplikovaná, ale stačí zde malá změna tlaku vzduchu, aby ovlivnila funkci zadního křídla.

      Mercedes tento podivný systém nasadil jako jeden z prvních týmů (do závodu už v Číně) a ihned se projevily drobné přínosy, proto si jej ponechal. Od té doby se jej nedaří zlepšit.

      Ono v aerodynamickém tunelu a na počítačích (CFD) to funguje všechno dobře, na trati však bývá problém (nejčastěji s tím, že k menšímu stallingu dochází i v zatáčkách). Teorie je jasná, ale přimět to fungovat v praxi je velmi náročné.

      V rámci dni pro média však již otestovali novou žraločí ploutev (podobně jako Ferrari výfuky), pracují na lepší verzi.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama