DISKUZE K ČLÁNKU Nudné závody - Co je příčinou a jak je vylepšit?
Po Velké ceně Bahrajnu se vzedmula velká vlna kritiky na adresu Formule 1, resp. na zábavu, kterou v nové sezóně po zákazu tankování nabídla. Čím to je a jak z toho ven?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Nudné závody - Co je příčinou a jak je vylepšit?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000156
(Hlasovali 2 lidé)
17.03.2010 16:35
Upresním - povinné prezúvania v minimálnej dĺžke… »
» uzivatel000156
(Hlasovali 2 lidé)
18.03.2010 11:19
Môžem len mudrovať , ale som za tri! povinné… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel000197
10:09 19.03.2010 XXXPředně zasílám uznalý pohled za celý článek.=o) Dále bych rád doplnil, že dalším možným důvodem, proč vidíme na dráze poslední dobou méně těsných soubojů, potažmo předjíždění, je omezený počet motorů na sezonu. Piloti totiž na začátu sezony musí motory šetřit, tudíž není dobré držet se příliš blízko za monopostem jedoucím před vámi, a riskovat tak přehřátí motoru. Tento fakt je ještě zvýrazněn na okruzích, kde panují vysoké teploty. Piloti pak jezdí s odstupem minimálně 1-1,5s, a z takové vzdálenosti se bohužel i na případné chyby pilota před vámi reaguje těžko. FIA jde vlastně poslední dobou dost proti sobě. Na jednu stranu by všichni rádi viděli více předjíždění a dramatičtější souboje, na druhou například povolení dvojitých difuzorů nevedlo nikam jinam než k trochu nákladnějšímu vývoji tohoto komponentu a zhoršení proudění vzduchu za monopostem. A vzpomeňme na sezonu 2007 a 2008, kdy se v prvním případě rozhodovalo o titulu ve velmi dramatické sezoně až v posledním závodě, a o rok později sme dokonce takových pět sekund měli mistra světa hned ve dvou garážích v paddocku... Ano náklady těchto sezon byly astronomické a bylo zapotřebí jejich snížení, ale nebyla to vzhledem k "podívané", kterou poslední sezona nabídla, příliš vysoká cena? Úprava aerodynamiky, restrikce v oblastni difuzorů, povinně větší chladící zařízení nebo neomezené množství motorů pro závody, meší chladící kanály pro brzdy - to jsou dle mého kroky k zatraktivnění dění na trati. Ale tak jako mnoho rádoby odborníků, kteří již letošní sezonu pohřbili s nálepkou "totální nuda", bych ještě flintu do žita neházel. Máme za sebou teprve první závod, kdy se piloti a týmy učili zacházet s pneumatikami. Všichni tudíž jeli relativně opatrně. Brzy ale každý jednotlivec najde limity, na které může s pneumatikama jít, a přesně na takovém limitu se pak bude snažit jezdit. A pokud se takový pilot dostane pod tlak, může v průběhu závodu mnohokrát vidět změnu strategie, kterou si zastávka v boxech navíc v případě totálního ojetí pneumatik vyžádá... -
uzivatel000156
11:19 18.03.2010 XXXMôžem len mudrovať , ale som za tri! povinné zastávky v povinnej dĺžke 5 sekúnd. Bez zastávok by jazdili hrozne opatrne k pneumatikám a zodraná guma by bola 20 sekundová katastrofa, alebo havária. Rád by som ich videl ako na to šliapu a čo vymýšľajú v depe, pozerať ako si mechanici idú v strese ruky dolámať ma nepriťahuje. Žiadna povinná tvrdosť gúm, to má byť vecou tímu a konkurencie výrobcov gúm. -
uzivatel000156
08:09 18.03.2010 XXXMne sa zdala VC ako závod v šetrení paliva a pneumatík, len preboha žiadne odvážne manévre, ktoré žerú palivo a pneumatiky. Povinné zastávky by aspoň vyriešili šetrenie pneumatík. Nákladmi vynútený zákaz tankovania znamená pri zvýšenej hmotnosti väčšie opotrebenie pneumatík, takže ich povinná výmena by mala zase dobrý vplyv na odvážnejšie manévre.-
Petr
09:37 18.03.2010 XXXJj, určitě to bylo o šetření pneumatik. Až přehnaném (i někteří piloti byli překvapeni, jak gumy držely).
Když ale přinutíme týmy stavět dvakrát, budou je méně šetřit všichni - což předjíždění podle mě nepomůže (nechávám teď stranou, že za předjíždění nemohou pouze pneumatiky).
Myslím, že je lepší ponechat větší prostor pro rozmanitost strategií zrušením té jedné povinné. Pokud přinutíme všechny zastavovat dvakrát - budou všichni stavět ve stejném kole (loni se to lišilo kvůli odlišnému množství paliva, s nímž startovali), bude pouze jedna ideální strategie (ta je vlastně i teď, ale rozdíl mezi výhodností jednotl. strategií bude mnohem větší).
-
-
RockShock
18:37 17.03.2010 XXXrekl bych, ze pokud chce fia udelat poradnou show, tak je na case navyseni jak aerodynamickeho pritlaku, tak vykonu ( dle meho aspon o 40% ).. treba preplnovanim. to by si vynutilo daleko vetsi rozmanitost aut, aerod. uprav a pod. Navic by kvuli tomu byli vsichni nuceni jezdit casteji pro gumy. A proc lidi sledujou f1 ? No prece hlavne kvuli tomu, ze uvidi brutalne rychla auta. :) -
uzivatel000055
17:43 17.03.2010 XXXS panem Derniem nesouhlasím.
Také si však myslím, že loni jsme viděli spoustu nudnějších závodů, než byla letošní Velká cena Bahrajnu. Podle mě se tak velká vlna kritiky zvedla jednoduše proto, že lidem vadí neustálé změny v pravidlech. A ačkoli tenhle závod nebyl nikterak výrazně horší, nebyl ani "větši show" - nové pravidlo tedy nezafungovalo. -
uzivatel000156
16:35 17.03.2010 XXXUpresním - povinné prezúvania v minimálnej dĺžke 5 sekúnd, aby museli čakať aj keď si nechajú staré gumy a mechanici neboli cvičené opice. -
uzivatel000156
16:29 17.03.2010 XXXPodľa mňa je to volovina. Nie jedna sada gúm, ale aspoň tri povinné prezúvania, aby nešetrili gumy ale poriadne dupali na plyn.-
Petr
21:15 17.03.2010 XXXCasto se ted zminuje jako reseni zavest povinne dve zastavky. Ja se k tomu moc nepriklanim, protoze to zcela uzme prostor pro variabilitu strategii: nekdo v soucasne dobe muze stavet jednou, nekdo dvakrat (ok, v Bahrajnu jeli vsichni (krom Alguersuariho) na jednu zastavku, ale jet na 2 pitstopy stale ma smysl). Kdyz se zavedou 2 povinne zastavky, tak bude jiz definitivne jen jedna spravna strategie, ostatni budou o hodne horsi. Vsichni pojedou v identickem kole do boxu, bude to sterilni.
Spise bych zrusil onu jedinou povinnou zastavku, jak ji nyni vyzaduji pravidla. Treba by pak nekdo zkusil jet bez zastavky v boxech, kdyz tam stejne kvuli paliva nemusi. Podle me by tohle zkratka pomohlo vetsi rozmanitosti strategii a snad i o neco zabavnejsim zavodum.
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek