Nový BAR006

Karel Bařina, 1. února 2004, 22:01 Google+

Dnes byl představen nový monopost BAR. Je dalším vozem s výraznými inovacemi.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
B.A.R

B.A.R | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

Sdílejte článek

Letošní sezóna Formule 1 zřejmě po dlouhé době přinese velké změny v designu vozů oproti jejich předchůdcům a navíc se vozy liší tým od týmu jako tomu už dlouho nebylo. McLaren si už rok hraje s úzkým skloněným předkem vozu, naproti tomu Williams představil pravý opak, jeho vůz je možná nejškaredějším za posledních dvacet let, ale stejně jako McLaren se zdá být velice rychlým. I další týmy mají vozy výrazně pozměněné, snad jen tradiční spojenci Ferrari a Sauber zklamali.

Po dlouhé době, vlastně poprvé v historii, výrazněji změnil design i britskoamerický tým BAR Honda. Nejdůležitější změny však podle konstruktérů nejsou patrné na první pohled. Nové šasi má být tužší a s nižším těžištěm. Podle očekávání se stejně jako u konkurenčních vozů v souvislosti s měnící se strategií v závodech vlivem nových pravidel zmenšila nádrž. Hlavní zbraní bude podle inženýrů BAR úplně nová převodovka. Samotná převodovka, celá z uhlíkových slitin, představuje spolu s úzkými odlehčenými rychlostními stupni podstatné snížení hmotnosti zadní části vozu. Další redukce hmotnosti přináší širší využití MMC (metalomatricové sloučeniny), nový napřímený design, zjednodušené vnitřní komponenty pérování a lépe postavený hydraulický systém.

Nový motor a šasi dovolují nepatrně kratší rozvor, čemuž byla přizpůsobena aerodynamika. BAR použil výsledky z loňského testování k určení nové strategie ve vývoji aerodynamiky a BAR006 byl vyvíjen v aerodynamickém tunelu s využitím nových technologií. Ačkoliv změny pravidel ohledně aerodynamiky zpomalují pokrok, nový vůz prokazuje v tunelu jasné zlepšení oproti svému předchůdci. Honda vyrobila nový motor s ohledem na nová pravidla, podle kterých může tým použít jen jeden motor pro každý vůz na celý víkend. Motor je sice podobný jako ten loňský, ale podle techniků je postavený zcela nanovo, je lehčí a má opět nižší těžiště.

Důležitou změnou pro BAR je od letošního roku nové partnerství s francouzským výrobcem pneumatik Michelin. Tým dlouho nové pneumatiky přes zimu testoval (téměř 10 000 km) a snažil se získat maximum informací pro správné sladění vozu s pneumatikami.

Foto: Lucky Strike BAR Honda
Vytisknout

Diskuze: Nový BAR006

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Enge pojede kompletní šampionát rallye - anotační foto

Enge pojede kompletní šampionát rallye

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud