První část kvalifikace, trvající 20 minut započal symbolicky Vitantonio Liuzzi v monopostu Force India, který u indického týmu nahradil Giancarla Fisichellu. Mimochodem stojí za to zmínit, že Liuzzi nezávodil téměř dva roky, leč na jeho výkonech na trati to není vůbec znát, což potvrdil sedmým místem v sobotním tréninku. Tím kdo zajel poprvé čas hodný postupu do další fáze kvalifikace byl Barrichello sedlající monopost Rosse Brawna. Následovali jej stájový kolega Jenson Button, Räikkönen, Alonso, Liuzzi a Hamilton. Nicméně tato kvalifikace není o předních umístěních, nýbrž o tom, kdo nepostoupí dále. Po polovině této části zůstávali na nepostupových pozicích Vettel a Webber, kteří tak potvrzovali trápení rakouského týmu s býkem ve znaku. Dále to byl nejmladší jezdec Alguersuari a jeho týmový kolega Buemi z Toro Rosso. Toyota také nijak nezářila a oba její jezdci se pohybovali na pokraji listiny těch, kteří by dále nepostupovali. Po vypršení časového limitu se začala krystalizovat finální podoba pěti nepostupujících. Do těchto vod spadli oba jezdci Williamsu. Naopak na poslední chvíli se do vrchní části tabulky posunuli piloti Red Bullu a se štěstím i Jarno Trulli s Toyotou. Přední pozice okupovali jezdci s monoposty osazenými systémem KERS, a to Kimi Räikkönen a Lewis Hamilton. Překvapivě se k nim připojili i oba piloti Brawn GP.
Nepostupující: 20. J.Algersuari, 19. S.Buemi, 18. N.Rosberg, 17. K.Nakajima, 16. T.Glock
Druhá část kvalifikace, jejíž trvání je stanoveno na patnáct minut nám divákům připravovala zajímavou podívanou. Giancarlo Fisichella debitující za stáj Ferrari mohl slavit úspěch v podobě postupu do druhé části. Kdo se do druhé části probojoval též, byl i Němec Nick Heidfeld, leč ten kvůli nehodě ve svém snažení pokračovat nemohl. Přední příčky znovu opanovali jezdci Brawn GP a McLarenu. Poprvé se dnes pod hranici jedné minuty a dvaceti tří sekund dostal Barrichello, a to i na tvrdší sadě pneumatik. Chvíli poté měl problém s vozem i druhý jezdec BMW Robert Kubica. Tudíž dvěma nepostupujícími byli jezdci BMW. Mezi ty, jež by dále nepostoupili, se řadil Giancarlo Fisichella, Grosjean a Liuzzi. Dvě minuty před koncem této části kvalifikace započali téměř všichni jezdci své poslední pokusy. Hamilton se dostal na první místo a byl druhým pilotem, který se dostal pod minutu a dvacet tři sekundy. Fisichella se trápil i na měkkých pneumatikách, a tak se musel smířit se čtrnáctým místem na zítřejším startu GP Itálie. Z čeho mohl být také smutný, byl i výkon Liuzziho, který se posunul do první pětice stejně jako jeho týmový kolega Sutil. Force India tedy potvrdila výkonnost z minulé velké ceny. Komu se poslední možnost postoupit nepovedla, byl mladý Francouz Grosjean sedlající Renault, který udělal chybu a také Trulli, který neměl dostatečně rychlou techniku.
Nepostupující: 15. N.Heidfeld, 14. G.Fisichella, 13. R.Kubica, 12. R.Grosjean, 11. J.Trulli
Do třetí části kvalifikace se dostali oba piloti týmů Brawn GP, McLaren, Red Bull a Force Indie. Piloti kteří neměli podporu svých stájových kolegu ve finálové desítce, byli Alonso s Renaultem a Räikkönen ve Ferrari. Desetiminutová závěrečná část dnešní kvalifikace na Velkou cenu Itálie započala časy, které se nemohly rovnat těm předchozím. Lze to samozřejmě logicky vysvětlit, jelikož všechny vozy měli v nádržích množství paliva, s kterým odstartují do zítřejšího závodu. Po pěti minutách zajeli měřené kolo jen tři jezdci, a to v pořadí Hamilton, Räikkönen a Vettel. Ve druhé polovině už ale nebylo na co čekat a na trať vyjeli všichni piloti, kteří se dostali do závěrečné části kvalifikace. Skoro půl sekundový náskok měl před posledními pokusy Lewis Hamilton, kterého ale svým posledním pokusem překonal Adrian Sutil. Jediným, který ho ještě mohl připravit o pole position byl právě Brit Hamilton, a tak se také stalo! Oba zítra budou bok po boku stát vedle sebe v první řadě. Jelikož má ale McLaren ve vozech KERS, tak je celkem jisté, že se Sutil propadne.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | 1:24,066 |
2. | 20 | Adrian SUTIL | deu | Kingfisher Force India F1 | 1:24,261 |
3. | 4 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Marlboro Scudéria Ferrari | 1:24,523 |
4. | 2 | Heikki KOVALAINEN | fin | Vodafone McLaren Mercedes | 1:24,845 |
5. | 23 | Rubens BARRICHELLO | bra | Brawn GP | 1:25,015 |
6. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | Brawn GP | 1:25,030 |
7. | 21 | Vitantonio LIUZZI | ita | Kingfisher Force India F1 | 1:25,043 |
8. | 7 | Fernando ALONSO | esp | ING Renault F1 Team | 1:25,072 |
9. | 15 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | 1:25,180 |
10. | 14 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | 1:25,314 |
11. | 9 | Jarno TRULLI | ita | Panasonic Toyota Racing | 1:23,611 |
12. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | ING Renault F1 Team | 1:23,728 |
13. | 5 | Robert KUBICA | pol | BMW Sauber F1 | 1:23,866 |
14. | 3 | Giancarlo FISICHELLA | ita | Marlboro Scudéria Ferrari | 1:23,901 |
15. | 6 | Nick HEIDFELD | deu | BMW Sauber F1 | 1:24,275 |
16. | 10 | Timo GLOCK | deu | Panasonic Toyota Racing | 1:24,036 |
17. | 17 | Kazuki NAKAJIMA | jpn | AT&T WilliamsF1 Team | 1:24,074 |
18. | 16 | Nico ROSBERG | deu | AT&T WilliamsF1 Team | 1:24,121 |
19. | 12 | Sebastien BUEMI | che | Scudéria Toro Rosso | 1:24,220 |
20. | 11 | Jaime ALGUERSUARI | esp | Scudéria Toro Rosso | 1:24.951 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ