Mezinárodní okruh v Šanghaji, který navrhl Hermann Tilke, známý německý architekt a designer závodních okruhů, patří k nejkrásnějším v seriálu. Okruh, který má dvě dlouhé rovinky a šestnáct zatáček, byl konstruován tak, aby umožnil divákům co nejlepší přehled a jezdcům dal šanci předjíždět.
Závod se loni konal v podzimním termínu, byl předposledním v seriálu a vítězství přinesl Lewisi Hamiltonovi na voze McLaren. Letos budou patřit k favoritům vozy stáje Brawn, jejíž pilot Jenson Button vyhrál oba úvodní závody: Velkou cenu Austrálie a Velkou cenu Malajsie.
Poté, co Mezinárodní odvolací soud Mezinárodní automobilové federace (FIA) ve středu oficiálně uznal tzv. dvojité difuzory stájí Brawn, Toyota a Williams za legální, mohou tyto aerodynamické prvky v neděli teoreticky použít všechny stáje. Týmy BMW Sauber a Renault už přiznaly, že dvojité difuzory také vyvíjejí.
Tréninky na Velkou cenu Číny se konají v pátek ve 4 hodiny a v 8 hodin, v sobotu v 5 hodin. Tentýž den je na programu kvalifikace, která začne v osm hodin, nedělní závod odstartuje v devět hodin středoevropského času.
Velká cena Číny, Šanghaj
Den závodu: 19. duben 2009
Počet kol: 56
Délka okruhu: 5,451 km
Délka závodu: 305,066 km
Rekord okruhu: 1:32,238 - Michael Schumacher (Něm., 2004)
Loňský vítěz: Lewis Hamilton (Brit./McLaren)