Zmeny v kvalifikácii?

Marcel Letko, 20. prosince 2007, 11:50 Google+

Nový formát kvalifikácie, ktorý počítal s dvoma vyraďovacími kolami a jedným finálovým všeobecne zaujal, ale zopár vecí bolo ešte potrebné doladiť. Kritizovaným bodom bola práve tretia časť kvalifikácie, resp. úvodné "krúženie" desiatich monopostov za účelom spálenia paliva.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Spyker

Spyker | foto: Spyker F1

Sdílejte článek

FIA sa zaoberala myšlienkou zmeny kvalifikačného formátu už dávnejšie, nevyhla sa tomu najmä po naliehaní zo strany predstaviteľov súťažiacich tímov.

Navrhované zmeny priblížil nový šéf stajne Ferrari, Stefano Domenicalli.

"Prvá časť kvalifikácie sa predĺži a namiesto pôvodných 15-minút budú piloti jazdiť až 20 minút. Druhá časť by mala ostať nezmenená. V záverečnej fáze odpadá prvých 5 minút, počas ktorých monoposty spaľovali palivo, čiže z pätnásťminútovky bude desaťminútovka. Dôležité je aj to, že dopĺňať benzín do nádrží monopostov pred samotnou grandprix už nie je povolené, prvých desať pilotov musí štartovať s tým množstvom paliva, aké budú mať po sobotňajšej kvalifikácii."

Je veľmi pravdepodobné, že Medzinárodná Automobilová federácia už navrhovaný systém odobrila a hneď v úvode ročníka 2008 sa s ním stretneme.

Vytisknout

Diskuze: Zmeny v kvalifikácii?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Schumacher, Michael

Schumacher: 35 miliónov za sedem rokov

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud