Motory nové generace by měly vyvinout výkon 770 koňských sil, což je zhruba o 100 koní méně, než současné motory V8. Bude tedy Formule 1 v budoucích letech ještě více vyrovnanější?
Pokud tyto plány Maxi Mosleymu vyjdou, nové motory budou točit o 9000 otáček méně, než ty současné (motor bude točit max. 10000 otáček za minutu). Což by mělo Formuli 1 na závodní trati ještě více zklidnit. Navíc motory budou muset vydržet pět závodních víkendů, oproti současným dvěma.
Dle Maxe Mosleyho by tato strategie mohla přilákat více výrobců do Formule 1 už z toho důvodu, že tyto motory by měly blíže k těm, které se používají pro výrobu automobilů. A toto by mělo lákat automobilky ke vstupu do F1, které čím dál více přistupují k hybridním pohonům a ekologickým palivům. Formule 1 by tak v budoucnu mohla daleko více přispívat do automobilového průmyslu, než je tomu nyní.
Co ale na to Formule 1, tedy královna motorsportu? Udrží si v novém desetiletí Formule 1 svého diváka?