část 1
V Číně se znovu rozpršelo, kvalifikace začíná na zcela mokré trati. Piloti nevidí daleko před sebe, potýkají se s akvaplaningem. Ihned po otevření pit-lane vyjelo na trať téměř celé startovní pole, u Ferrari pět minut vyčkávají.
Na trať stále dopadají kapky, ale v ideální stopě se voda nedrží. M.Schumacher se stále trápí s mokrými pneumatikami Bridgestone, zatímco Alonso udává tempo. Tři minuty před koncem první části kvalifikace jsou vyvěšeny červené vlajky kvůli odstavenému Monteirovu vozu.
Na trať znovu vyjíždí všichni piloti. Z první patnáctiminutovky nespostupují piloti Super Aguri a Midlandu, ale také obě Toyoty. Trullimu a R.Schumacherovi se přes snahu v posledních vteřinách nepodařilo překonat 16. nejlepší čas. Na prvním místě zůstává Fernando Alonso, Michael Schumacher je pátý.
část 2
Po výjezdu z boxů dělá hodiny Liuzzi, když ztratil přítlak v závěsu za Coulthardem. Hůře dopadl jeho týmový kolega Speed, pro kterého kvalifikace po hodinách skončila v bariéře. Do problémů se dostal i Fisichella, ale se štěstím zastavil v písku a podařilo se mu vyjet.
Čtyři minuty před koncem se do cela dostávají obě Hondy. Barrichellovi se v zápětí daří podobný výlet mimo trať jako Fisichellovi. O více než sekundu zlepšuje nejrychlejší čas Alonso, kterého už nikdo nepřekoná.
M. Schumacher se propadá do druhé desítky a do svého posledního měřeného kola vjíždí těsně před koncem druhé patnáctiminutovky. Nakonec zůstává na postupovém 9. místě. Massa je 13. a po penalizaci za výměnu motoru bude na startu poslední.
část 3
Během obvyklého spotřebovávání paliva v poslední patnáctiminutovce zůstává většina jezdců na přechodných pneumatikách a jiné pneumatiky nevolí ani pro svá rychlá kola. Z Räikkönenova McLarenu odpadlo zpětné zrcátko a zůstalo ležet na trati, kvalifikace není přerušena.
V závěčné snaze o rychlé kolo dělá hodiny de la Rosa. Alonsa na pole-position nikdo neohrožuje, první řadu jistí pro Renault druhým místem Fisichella. M.Schumacher je až šestý. Velmi rychlé zůstávají Hondy, jimž patří druhá řada. Barrichello tentokrát Buttona překonal díky tomu, že své rychlé kolo zajel dříve, ale rozdíl mezi nimi: 0,000s.
Velká cena Číny odstartuje zítra v 8:00 našeho času.
Foto: Renault F1 Team
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1 | Fernando ALONSO | esp | Renault F1 Team | 1:44,360 |
2. | 2 | Giancarlo FISICHELLA | ita | Renault F1 Team | 1:44,992 |
3. | 11 | Rubens BARRICHELLO | bra | Honda Racing F1 | 1:45,503 |
4. | 12 | Jenson BUTTON | gbr | Honda Racing F1 | 1:45,503 |
5. | 3 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | McLaren Mercedes | 1:45,754 |
6. | 5 | Michael SCHUMACHER | deu | Scudéria Ferrari | 1:45,775 |
7. | 4 | Pedro DE LA ROSA | esp | McLaren Mercedes | 1:45,877 |
8. | 16 | Nick HEIDFELD | deu | BMW Sauber F1 | 1:46,053 |
9. | 17 | Robert KUBICA | pol | BMW Sauber F1 | 1:46,632 |
10. | 15 | Robert DOORNBOS | nld | Red Bull Racing | 1:48,021 |
11. | 21 | Scott SPEED | usa | Scudéria Toro Rosso | 1:45,851 |
12. | 14 | David COULTHARD | gbr | Red Bull Racing | 1:45,968 |
13. | 6 | Felipe MASSA | bra | Scudéria Ferrari | 1:45,970 |
14. | 20 | Vitantonio LIUZZI | ita | Scudéria Toro Rosso | 1:46,172 |
15. | 9 | Mark WEBBER | aus | WilliamsF1 Team | 1:46,413 |
16. | 10 | Nico ROSBERG | deu | WilliamsF1 Team | 1:47,419 |
17. | 8 | Ralf SCHUMACHER | deu | Panasonic Toyota Racing | 1:48,894 |
18. | 7 | Jarno TRULLI | ita | Panasonic Toyota Racing | 1:49,098 |
19. | 18 | Christijan ALBERS | nld | Midland F1 Racing | 1:49,542 |
20. | 19 | Tiago MONTEIRO | prt | Midland F1 Racing | 1:49,903 |
21. | 22 | Takuma SATO | jpn | Super Aguri F1 Team | 1:50,326 |
22. | 23 | Sakon JAMAMOTO | jpn | Super Aguri F1 Team | 1:55,560 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ