DISKUZE K ČLÁNKU Komisaři podali vysvětlení ohledně souboje Norrise a Verstappena, McLaren uvedl, proč nechal Landa jet

Závěr GP USA přinesl déletrvající souboj dvou největších rivalů této sezóny. Vyvrcholil v 52. kole, kdy v zatáčce 12 po vzájemném souboji oba vyjeli mimo trať a Norris se dostal dopředu. Následovalo vyšetřování a penalizace. Jaké bylo pozadí této diskutované akce?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Komisaři podali vysvětlení ohledně souboje Norrise a Verstappena, McLaren uvedl, proč nechal Landa jet

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 50, poslední 25.10.2024 10:20 Vložte komentář

Nejlepší názory

» tom11 (Hlasovalo 6 lidí) 21.10.2024 14:11
Podstatným omylem je hned první věta v podaném… »
» Duncan66 (Hlasovali 4 lidé) 21.10.2024 20:11
Uplne zbytecne to cele prekrucujes. Zadne cary a… »
» Fanda.LH (Hlasovali 4 lidé) 22.10.2024 07:53
Moderní tratě, monoposty tomuhle nahrávají... Max… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      85.193.32.XXX
      Moderní tratě, monoposty tomuhle nahrávají... Max se nebojí kontaktu, nehrozí, že dostane v boxech po tlamě... Tak jezdí sobecky...

      Robertino píšeš dole o pravidlech... Obecně platí, že pravidla příliš nefungují a je extrémně neefektivní je vymáhat...

      Já bych šel opačnou cestou... Ohledně soubojů pravidla bych zrušil, zóny štěrk písek... Váhový limit dolů, ať jsou vozy křehčí... A vymínil bych si, že o nesportovních věcech bude rozhodovat soudce, jak uzná sám za vhodné...

      Rázem by se začala dodržovat nepsaná pravidla, která dávají smysl... Protože i takový Max by si dokázal spočítat, že je lepší dojet 4, než nedojet vůbec...

      Sabotuješ soupeře alá Schumacher, Senna... Klidně může přijít DSQ z celého šampionátu... Lidi to taky budou vnímat, když vozy nebudou tanky, co se oklepou a jedou dál...

      + 4 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • RoBertino

        RoBertino

        185.63.97.XXX
        Fando, také už jsem mnohokrát psal, a nebyl jsem sám, že pravidla musí být tak neprůstřelná a jasná, aby nešla obejít a za jejich porušení byla pálka a basta. Že taková nejsou a občas se dodělávají „za pochodu“ je a) tím, že je dělají lidé, co nevědí která bije nebo b) nejsou dostatečně zhodnoceny veškeré aspekty a pak se najednou po čtvrtině sezóny přijde na to, že to či ono není správné nebo nefunguje. Jenže aby se sešla skupina opravdu odborníků a udělala soubor zcela nenapadnutelný či autoritativní, to bychom asi chtěli moc.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          85.193.32.XXX
          To je utopie a cesta do pekel... Nejlepší je, když věci fungují přirozeně... Když máš čáru a za ní štěrk, tak nemusíš řešit kolik cm je porušení traťových limitů... Když tam ten štěrk nemáš, tak to musíš řešit stále a máš kolem toho milion kontroverzí...

          Když budeš mít pravidlo, že stopu určuje ten, kdo je první na apexu... Tak vidíme sami co se děje... Představ si, že bys žádná pravidla neměl... Ten vzadu by musel brát v potaz, že ho ten vpředu může vytlačit, zavřít... Ten vpředu by musel brát v potaz, že ten vzadu ho může roztočit... Vzájemně by věděli, že další závod si to můžou oplatit... Tak to fungovalo dřív... Nebyly pravidla, záběry...

          Byla nějaká kultura, hodnoty, nepsaná pravidla a dodržovalo se to přirozeně...

          + 3 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Víš, Kašo, John Lennon na začátku 70. let řekl hlubokou pravdu: „Svět už má dost kladných hrdinů.“ To vysvětluje mnohé. Maradona se za svůj gól rukou stal národním hrdinou, mnoho dalších bylo za prokazatelné podvody oslavováno. Kolikrát jsme se dozvěděli, že když fotbalista nafilmuje penaltu a rozhodčí mu to zbaští (VAR neVAR), tak není hajzl, když podváděl, ale génius, protože mu to vyšlo.
      Piloti mají svůj styl a těžko se budou měnit. Senna jezdil také občas jako čuně (podívej se na Maďarsko 1990, co udělal Nanninimu nebo Austrálii 1992 s Mansellem), Suzuku asi připomínat nemusím. V dnešní době, kdy znalosti, skutečné umění a inteligenci zašlapávají připitomělí influenceři, youtubeři a tiktokeři se asi těžko dočkáme lepších časů. Ale bacha, jsem dědek, co možná jenom nechápe nový, svěží, lepší, spravedlivější, konstruktivnější, inspirativnější a kreativnější současnost.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kaša

        Kaša

        82.142.123.XXX
        Jj, smutná pravda. 09 01

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        85.193.32.XXX
        Srovnání se Sennou není fér, protože tehdy šlo stále o život...

        Dnes jde prakticky o to, že pokud uznáme, že to jak závodí Verstappen je v pohodě... Tak tím zničíme závodění kolo na kolo, závodění na trati... Proč by někdo měl respektovat soupeře vedle sebe ? Hlavní bejt první na apexu a pak čau...

        Senna tohle dělal v době, kdy to bolelo, kdy kontakt znamenal vážné poškození vozu atd. atd. To dnes neplatí...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          185.63.97.XXX
          Já se domníval, že se bavíme o mentalitě. Nedávno jsem se díval na GP USA 1983, kdy se skutečně bojovalo i kolidovalo jak na běžícím páse - na rozdíl od současných velkorysých únikovek se fakt jelo mezi zdmi. Piloti měl nohy před přední nápravou, ale respektovali se. Dneska jsou to samá invektiva a hledání přitěžujících okolností. Já se kolikrát ani nedivím, že se někomu závodit moc nechce.
          Jen dodám - pokud jedu v autě rychlostí 300 km/h, tak i přes všechna bezpečnostní opatření do jisté míry pořád o život jde. Poslední příspěvek - je otázka, nakolik je Verstappen mentálně odolný, protože doposud mu většina věcí procházela nebo nepotřeboval dokazovat, že si umí pozice vybojovat. Na druhou stranu to není tak dávno, co se psalo, jak přinesl do F1 vzruch a napětí, protože nejezdí jak babka s Puntem na nákupy. My jako komunita fanoušků budeme mít pořád nějaké výhrady, což je v pořádku, protože v přeneseném významu „není na světě člověk ten, co by se zavděčil lidem všem.“

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            85.193.32.XXX
            Mentalitu formují zkušenosti... Když máš zkušenost, že to nebolí, tak není těžký být frajer...

            Co se týče té rychlosti... Pokud se bavíme o čelním nárazu do zdi, tak samozřejmě rychlost hraje, stale zásadní roli... Nicméně o tom se ani náhodou nebavíme...

            Mně by stačilo, kdyby se začala opět lámat zavěšení, aby pilot alespoň nemohl pokračovat, po tvrdém kontaktu kolo na kolo...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          109.81.172.XXX
          Fando.LH o život jde i dnes. Akorát jsou minimalizována rizika. Ono se na bezpečnosti hodně pracovalo i v době Senny a i tehdá se už neumíralo skoro každý rok, jako v sedmdesátkách a šedesátkách. Ten pokrok byl tehdá vnímán a právě Senna udělal z F1 kontaktní sport. Já naopak to srovnání vnímám jako trefné. Nezapomeň, že Senna závodil s piloty, kteří prošli sedmdesátkami a jezdili s ohledem na soupeře. Něco jak jsi popisoval v návrhu pravidel. A pak do soubojů Senna začal strkat "čumák", natláčet je na zdi, a tak je zastrašovat a vynucovat si respekt u soupeřů. Něco podobného, co teď předvádí Max. A také to bylo vnímáno, jako nový svěží vítr.
          Ono jde spíše o to, že Senna měl soupeře, kteří zažili smrt na okruzích a tak se vždycky stáhli. A podle mne možná až když zažil to samé onoho víkendu v San Marinu 1994, tak teprve přehodnotil své vnímání. A dokonce se s Prostem snažil sblížit. Když před tím mu nemohl přijít na jméno a to doslova.
          Otázka podle mě je, co současná F1 ještě může nabídnout a co nabízet chce? Podle toho vypadají pravidla i řešení událostí.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            85.193.32.XXX
            Za mě to není srovnatelné... Já se neupínám nutně jen k ohrožení života... Chápu, že člověk cítí adrenalin (I to bude potlačeno na moderních okruzích, kdy zkrátka necítíš, že tráva, štěrk jsou kousek od dráhy tedy chyba = ztráta kontroly), ačkoli bezpečnost už je jinde... Jako k tomu, že dnešní auta vydrží strašně moc, pomalu jako cesťáky a výjezd mimo trať není nijak penalizován...

            Když to dělal Senna, tak stále šlo o život, lámali se kosti, borci si dali po hubě atd. Ale hlavně kontakt zpravidla znamenal konec, to samé výjezd mimo trať... Tohle dnes není, takže jsou posunuté ty mantinely toho co je možné riskovat...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              109.81.172.XXX
              V tomto ohledu s tebou souhlasím. Dnešní F1 je zkrátka jinde a chyby nejsou trestány. (a teď nemyslím komisaři, nebo FIA) Jednoduše jezdecká chyba není nijak přirozeně potrestána. Probrzdíš, vyjedeš mimo trať a dostaneš maximálně čárku za porušení limitů tratě.

              Já jsem spíše narážel na to, že Verstappen stejně jako Senna posílá auto do souboje a starost "jak to dopadne" (zda bude kolize, nebo vyjetí mimo trať) nechává na soupeři. Sennovi to tehdá hrálo do not, protože se započítávala jen část nejlepších výsledků. Tudíž si mohl dovolit kolize a vypadnutí, když se mu na konci stejně škrtly nuly. Zatímco pilotům, kteří se snažili nekolidovat, dojíždět, bodovat na konci sezóny byly body škrtány.
              Max zase těží z toho, že může brzdit do zatáček skoro až na apexu, čímž vytlačí soupeře a komisaři argumentují, že apex získává. Má bodový náskok a klidně může riskovat kolize. To je s dobou Senny a jejich styly podobné. Oba do souboje chodí(li) bezohledně a výsledek nechávali na soupeři, zda se bude bránit stejně tvrdě, nebo se stáhne. Bohužel těch, kteří v současnosti Maxovi mohou bránit tvrdě a mají na to techniku, moc není. Vlastně jen Hamilton a Russell. Ti totiž už o titul asi nebojují ani teoreticky. Piloti Ferrari i McLarenu ještě musí počítat s teoretickou (a někteří i praktickou) možností zisku titulu. A tudíž potřebují body získávat nikoliv kolidovat s Maxem.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Kaša

                Kaša

                82.142.123.XXX
                Jj, píšeš to správně. Navíc je pro Landa i další nevýhodou kdy nemůže jít do soubojů s Maxem tvrdě proto, že nejenom že si musí hlídat svoji ztrátu s Maxem v boji o titul v jezdcích, ale především musí sbírat body do konstruktérského boje, což může mít Max na háku, protože prakticky nemají proti McL a Ferrari šanci .....

                Je ale škoda že Lando je takový dobrák a navíc kamarád s Maxem, a navíc je extrémně sebekritický a potom ho tak berou i všichni! Zatímco by speciálně třeba Alonso tvrdil že zase zajel nejlepší závod života, tak Lando se bude kritizovat za každou maličkost. Ale jestli Landovi tento způsob vyhovuje tak ok, je neskutečně rychlý a schopný, jen se musí naučit že na tvrdé závodění (od Maxe je to ještě slabé slovo) se odpovídá ještě tvrdším - myslím tím že jestli nastane situace kdy už nebude mít šanci na titul tak ať už Maxovi neuhýbá a aspoń dostane ochutnat svoji polívčičky - stejně jako Ham v Silverstone. A jak bylo pak srandovní číst brečení fandů RB a Maxe jak chtěl Ham Maxe zabít či ci .... 18 18 18 03

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  109.81.172.XXX
                  Když čtu kecy fandů Maxe o Silverstonu, tak mě to akorát pobaví. Celá jeho kariéra je prošpikovaná takovými prasárnami. A sám Maxík se nechal slyšet, že to je to pravé soupeření na ostří nože, které ho baví. Ano baví ho to, pokud to dělá druhým a druzí na to taky doplácí. Když to ale někdo udělá jemu, tak je oheň na střeše, jak u Maxe, tak mezi jeho fanoušky. Hamiton za to dostal 10 sec. Max trestán většinou není, a když tak max. 5 sec. 02

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      109.81.172.XXX
      Kašo a rychle z hrušky na zem. 18 Doba je zvrácená už hodně dlouho. Sleduješ občas fotbal? A co ti říká Božská ruka? Tam přeci šlo principiálně o to samé. Podvod povýšen na genialitu. Tak co chceš?
      Smiř se s tím, že morální mrzáci ti tu budou obhajovat páchané podvody a povyšovat je na genialitu a morální kodex. 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.115.XXX
    Ještě dodám, místo aby se řešil vítečný výkon Ferrari, ano Mclaren dostal naloženo, tak se řeší tyhle cypoviny. Absolutně to jejich úspěch zastínilo. To je za mne zcela špatně a taky je to furt dokola. Jen negativa se řeší...

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      85.193.32.XXX
      To je ale dnes normální, negativní zpráv táhnou a sjednocují... Ferrari fandí plácnu 30% fanoušků, na souboj o titul má názor každý...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      V legendárním filmu Formula Uno: Febbre della velocità bylo jasně řečeno, že diváci sice jdou na závod, ale těší se na nějakou kontroverzi, kolizi, havárii. Jak pravil jeden novinář - zbavili jsme se strohých, chladných a „impotentních“ zpráv, takže nastoupil bulvár. Lidé ho údajně nenávidí, ale téměř všichni ho čtou. Pak se nesmíme divit, že nějaké skandály provázené celebrutální pipiny zastíní cokoli smysluplného. Ferrari zajelo skvělý závod, ale i proto jsem report nazval „... ve stínu Maxe a Landa“. A jak je vidět, opravdu podstatnou část zajímá 52. kolo a ne, co předváděli Charles a Carlos na trati.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.115.XXX
    Nemá cenu skuhrat, přiště bude zase něco, pak zase, pak ještě víc a tak to je furt dokola už hodně desítek let. Pořad dokola.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.150.XXX
    Takze FIA, říká ze Lando se snažil předjet Maxe, který ho vytlačil. Ale nebudeme trestat Maxe za bránění predjeti, ale Landa za to, že s Maxem závodil, když oba byly díky Maxovu vytlačení mimo trať.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    194.212.104.XXX
    Podstatným omylem je hned první věta v podaném vysvětlení, resp. jedno zcela zásadní slovíčko.
    Lando totiž na apexu nebyl na úrovni Maxe JEŠTĚ, ale naopak JIŽ. Na rovince jej totiž předjel a jen standardní prasácké brzdění Maxe bez šance se vejít na trať jej posunula na apexu zpět před Landa.

    + 6 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Sergio Pérez stojí na rozhraní mezi bytím a nebytím

Zaručené zprávy týkající se Péreze, nebo jenom (před)poslední dohady?

Vítejte v malém zamyšlení nad událostmi posledních dnů

Hrstka ohlédnutí za Maxem, penalizacemi a novou krví

Lando Norris s McLarenem

Příliš přísná penalizace Norrise? McLaren žádá FIA o přezkoumání způsobu udělování trestů + VIDEO

Kevin Magnussen byl jedním z nejvíce rozzlobených pilotů (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po Grand Prix: Odhodlání všech před posledním závodem roku

Smůla a současně hrdinský výkon - to byl Lando Norris v Kataru

Grand Prix pokutového bloku zvládl nejlépe Verstappen

Lewis Hamilton s Toto Wolff počítají vzájemnou spolupráci na poslední hodiny (Ilustrační foto)

Prohlášení po kvalifikaci: Očekává se závod spíše strategický než bojovný

Max Verstappen se vrátil do čela startovního pole po pěti měsících a jednom dnu (ilustrační foto)

V kvalifikaci poprvé od GP Rakouska vítězí Verstappen, Ferrari ztrácejí dech

Nico Hülkenberg vybojoval pro Haas další nesmírně důležité body.

Russella porazil týmový dvojblok McLarenu, pořadí se měnilo na cílové rovince

Valtteri Bottas v posledních podnicích letošní sezóny přikládá pod kotel (ilustrační foto)

Kvalifikace na sprint vyšla nejlépe Norrisovi, Ferrari zaostává a Pérezův pád pokračuje

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

V Katartu začíná nejlépe Leclerc. Mercedesy a Verstappen se ztrátou

  • Pátek

    • 1. Trénink (10:30 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:30 - 12:30)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama