DISKUZE K ČLÁNKU Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?
Za zatáčkou Massenet rudý vůz se startovním číslem 55 vůbec nezatočil a zastavil se před bariérou. Tifosi v té chvíli nejspíš oněměli, ale za chvíli se po okruhu rozevlály červené vlajky a všechno bylo jinak. Proč?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
tom11
10:05 29.05.2024 77.48.94.XXXtak já to použil hlavně jako porovnání toho, jak daleko byl jeden za druhým. samozřejmě, že tam je rozdíl v místě, kde obě situace nastaly, ale mě šlo o to, v jaké pozici byl Piastri vůči Sainzovi a Magnusen vůči Perezovi.
kdybychom ty pozice prohodili ( myslím, kdyby byl Piastri svým předním kolem na Sainzově zadním a kdyby byl Magnum svým předním kolem na úrovni předního kola Pereze ), tak by obě situace patrně dopadly zcela opačně. crasch těch prvních a společný průjezd těch druhých. ale to je jen KDYBY...
-
-
tom11
20:24 27.05.2024 194.212.104.XXXSainz měl kliku jak od flašinetu. a děkovat může jen a pouze Perézovi s Magnusenem a špatnému strartu Zhoua. Ten kdyby si podržel svoji pozici před HAASy, tak by projel sektorem včas a pořadí mohlo být uznáno podle tohoto průjezdu. ale to je jen kdyby.
a když už jsme u těch konspirací - tak myslíte, že kdyby Zhou projel sektorem včas, našlo by vedení závodu způsob, jak Sainze dostat dopředu i tak?-
RoBertino
23:07 27.05.2024 185.63.97.XXXAť se to někomu líbí nebo ne, nic by s tím neudělali . navíc nevidím důvod, proč by zrovna v Monacu měli nadržovat Ferrari. Ještě tak Leclercovi, to by snad i trochu dávalo smysl... A hned zamáznu další konspiračku, že Sauber jezdí s motory Ferrari a tudíž Zhou... Znovu jsem se díval, čím musel projet a to nešlo jinak než téměř krokem. Spíš se divím, že tam nezůstal stát...
-
-
Roboi
19:52 27.05.2024 89.176.201.XXXMoc nechápu co se ohledně Sainze chlapcům od Mclarenu nelíbí. Měli by se pořádně podívat na opakovaný záznam startu, kde jde jasně vidět, že při nájezdu do první zatáčky byl Sainz více vpředu a navíc na vnitřku. Kdyby to tam více poslal na brzdách, Piastri by skončil ve svodidlech - svojí vinou. Tady Sainz neměl vůbec koule a navíc to odnesl jen jeho monopost...-
tom11
20:16 27.05.2024 194.212.104.XXX... a to, že pilot musí nechat místo pro soupeře, který je významnou částí vedle jeho monopostu už jsi slyšel? za mě to byl race incident hlavně vzhledem k tomu, že to bylo v prvním kole. ale pokud za tu nehodu někdo mohl, tak rozhodně mladý Sainz, který jel, jakoby vedle sebe nikoho neměl.-
RoBertino
08:38 28.05.2024 185.63.97.XXXJenže jsme zase u toho, jak lze přesně definovat významná část. Je to třetina? Polovina? Dvě třetiny? Pérez vzal zadním kolem Magnussena na jeho přední a byl z toho karambol jak hrom. Co si potom kdo vezme na tom, že to nejspíš ona "významná" část nebyla, když z toho vzešel takový mumraj. Jsou to zkrátka takové drobné nedostatky, z nichž toho může hodně vzejít. Jenže znovu a poněkolikáté opakuji - pokud budeme chtít bezpečné a sterilní závodění, pak je vlastně jediná cesta: docela ho zrušit.-
Forek
15:40 28.05.2024 109.105.39.XXXAno, je to sporné. Jenže zmínění Sainz a Piastri projeli první zatáčku tzv. ruku v ruce a při střetu byl očividně Piastri ten vepředu a vlevo měl zeď.
Už samotný Hamilton volal svého času po ponechání si prostoru navzájem při průjezdu právě v této zatáčce, kdy měli problémy s Oconem a vevnitř byl myslím Ocon.
Byť sám pak několikrát toto porušil při jeho kolizích ve Spa a dalších... -
tom11
18:22 28.05.2024 194.212.104.XXXTak zrovna zde máme dost názorně oba případy.
Sainz s Piastrim je přesně případ, kdy je jeden významnou částí auta vedle druhého.
Naopak u dvojice Perez Magnusen to významná část vozu rozhodně nebyla.
Nicméně hranice není přesně určena a to je, dle mého, chyba. Je pak prostor pro spekulace a velmi subjektivní posouzení. A to je pak vždy zdrojem možných "nedorozumění"-
Forek
18:49 28.05.2024 109.105.39.XXXPřesně.
Má reakce byla víceméně k prvotnímu komentu kolegy Roboie, že se mají chlapci od Mclarenu podívat na záznam.
A z opakovaných onboardů Péreze a Magnussena je vidět, že se Pérez asi třikrát dívá, dle pohybů hlavy do zrcátka a při prohlášení tvrdil, že ho neviděl. Nevím jestli je tam takový mrtvý úhel, to by ty zrcátka byly úplně k ničemu a ta auta přece nejsou tak malá...
-
-
-
Roboi
19:01 29.05.2024 89.176.201.XXXAno tome, o tom nechat prostor druhému monopostu jsem slyšel. Ale jeden městský závod a asi jsi zapomněl, jak to doopravdy chodí nebo aspoň na špici, když má nechat prostor pro druhý vůz takový Verstapen. To by v 99% skončilo nárazem do zdi, v tomto případě Piastriho, holt všude už jsou obrovské únikové zóny, tak proč si to jako Max nedovolit že? -
Roboi
19:05 29.05.2024 89.176.201.XXXA že Sainz tu zatáčku projel, jakoby vedle sebe nikoho neměl? To asi ani nemá smysl vysvětlovat pojmy jako trajektorie průjezdů zatáčkou spolu s momentem setrvačnosti či točivým momentem co.. Pročpak byl asi tak Piastri po výjezdu vpředu narozdíl od vjezdu do zatáčky?
-
-
-
Kaša
12:48 27.05.2024 82.142.123.XXXSupr článek. Díky. Zajímavá poznámka k Sennovi - ukazuje to jak nebyl jen talentovaný ale i pracovitý a svědomitý!
No a Sainz měl obrovskou kliku tento víkend - nejen že měl být penalizován v kvalifikaci za zdržení Albona stejně jako Oscar v Imole (Magnuma), ale i měl štěstí s tím jeho vrácení do závodu a to dokonce na 3. místo - obrovská klika a asi i protekce pro Ferrari!
Kdyby byly McLareny 2. a 3. tak mohli rozehrát strategické "čachry" na Leclerca a bylo by to hodně zajímavé. Každopádně Charlesovi to moc přeju a je skvělé že to vypadá na vyrovnaný souboj mezi Maxem, McL a Ferrari ve zbytku sezony ..... s Perezem už nepočítám, je prostě velice slabý!-
RoBertino
13:14 27.05.2024 185.63.97.XXXVím, Kašo, jak jsi to asi myslel, ale opravdu by s tímhle bez náležitého podkladu v pravidlech neprošli. Jak jsem psal jinde Majkovi - jediná otázka je, kde se ve chvíli vyvěšení červené vlajky nacházel Zhou. Jestli v té době ještě neprojel konec sektoru 1, pak je úplně jedno, jestli Sainz jr. byl nebo nebyl za ním. Ono zdržování v zatáčce 16, v Monacu se asi budou podobné věci posuzovat trochu jinak - je fakt, že v téhle sekci kolem bazénu můžeš čučet do zrcátek až Ti bulvy vypadnou, a stejně rychle jedoucí auto zaregistruješ na poslední chvíli. Možná i to se bralo v úvahu.
A Senna, jak jsem ho nikdy neměl kvůli jeho některým levárnám rád, byl opravdu pilot, jenž neponechával nic náhodě. Jednou údajně řekl, že kdyby měl buňky, tak si i to auto postaví sám, aby měl jistotu a nemohl se spoléhat na někoho jiného...-
Kaša
14:29 27.05.2024 82.142.123.XXXVpoho, já neříkám že to vrácení Sainze rozhodli špatně, prostě to udělali dle pravidel a taky měl Sainz štěstí že byla ta kolize vzadu a taky že se za ni Zhou zasekl. Taky zdůrazňuju že si myslím že měl být Sainz penalizován za zdržení Albona, protože za stejnou věc Piastri dostal trest v Imole .... prostě šťístko Carlos. Ale ono mě to tak moc netrápí, hlavně že se výkony vyrovnávají a budeme mít (snad) skvělý zbytek sezony a kluci z McL a Ferrari to Maxovi ještě znepříjemní!
No a nakonec Sainz ještě měl štěstí v tom že on poškozaní neměl ale Piastri ano, a to bych řekl že to byl Sainz kdo způsobil nehodu.-
RoBertino
15:01 27.05.2024 185.63.97.XXXUpřímně, beru Stellovy výroky jako jistou formulovou latinu. To by musel mít Charles auto na dvě věci, protože i s údajně pomalejším autem o 0,25 desetiny mu Oscar šlapal na paty až do chvíle, kdy se evidentně pokusil Carlose nějak donutit k chybě, aby se Lando dostal dopředu. Myslím, že jsem se koukal dost pečlivě, ale zásadní ďouru nebo něco podobného v podlaze jsem u něj neviděl. Také předesílám, že nehodlám ono poškození zpochybňovat, jen si říkám, že to asi takový zásadní malér nebyl... Jenže, kdo ví?
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek