DISKUZE K ČLÁNKU Vyhrát s Red Bullem? "Moc by to pro mě neznamenalo," říká Hamilton
Lewis Hamilton je odhodlaný pomoci svému Mercedesu v tom, aby se zlepšil a znovu zabojoval o mistrovský titul ve Formuli 1. Přestup k dominantnímu Red Bullu jej moc neláká.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Vyhrát s Red Bullem? "Moc by to pro mě neznamenalo," říká Hamilton
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
Fanda.LH
09:05 09.12.2023 83.240.60.XXXJak by to bylo v RB nevím a nevíme to nikdo... Já bych proti Maxovi postavil ideálně Charlese, protože jsou stejná generace, stejně zapálení atp.
Co se týče toho táhnutí týmu... Vzpomeňme letos na Alonsa a jeho veletoče... Vzpomeňme na Alonsa v Mclarenu... Vzpomeňme na Laudu ve Ferrari, když říkal, že je to šrot... O frustraci dnešních pilotů víš, protože to doba zkrátka umožňuje... A protoze to doba zkrátka umožňuje, tak to piloti využívají k tomu, aby se zviditelnili, obhájili, vyzdvihli... Jak fungují uvnitř týmu nevíme, ale z nějakého důvodu si Mercedes extrémně cení...-
-
-
juras
11:29 09.12.2023 88.103.92.XXXAlonso byl v McLarenu frustrovanej...přičemž on s tím stavem nemohl nic dělat...a časem to bylo na ručník...protože McLaren a Honda to absolutně nezvládli.
Co se týče Alonsa, jsem zvědavej na příští rok...jestli AM udělá další krok...a nebo zůstane v tom začarovaným kruhu.-
-
juras
19:04 09.12.2023 88.103.92.XXXTak já myslel skutečnou frustraci...období kdy McLaren, ačkoliv v podstatě tovární tým s podporou Hondy nebyl schopen postavit monopost na úrovni odpovídající jeho reálnému potenciálu.
Jinak Hamilton brečí taky kdykoliv se nedaří a on s tím nemůže nic dělat.-
GRAHAM
11:38 10.12.2023 109.81.115.XXXTen monopost vyvíjet nešel, vždyť jen furt měnily motory, stále nějaký problém. Uvědom si, že první dva roky ten motor byl slabej jak čaj + ERS oproti konkurenci zcela mimo mísu. Nebyl schopen ujet závod, kilometrový výkon by špatný.
A ten poslední rok ( 2017) , ten motor byl na začátku sezóny světe div se slabší, než ten z roku 2016. A zase se měnili motory...první dobrej motor měla Honda v roce 2019 a proč ? Protože Torro Rosso to tehdy celej rok testovalo, vyvíjelo. Honda JET vyvinul hřídel MGUH ( 2018) , aby motor nehořel.( to byl kámen urazu roku 2017) Výkonově na tom bylo dobře ale až na konci roku 2019.
-
juras
12:17 10.12.2023 88.103.92.XXXPopisuješ to dobře...náš dlouhodobý spor je o tom že já tvrdím že neschopná nebyla jen Honda...prakticky stejný díl viny nese McLaren. Toť vše...
Alonso (ale nejen on, myslím že stejně natěšeně na comeback spojení McLaren-Honda hleděli fanoušci Mclarenu, Hondy a mnoho fanoušků F1 jako takové) se těšil na to že zabojuje o svůj třetí titul...dlouhodobé plácání McLarenu-Honda na konci a nebo v lepším případě v druhém sledu ho muselo hodně deprimovat. Nutno podotknout že to byli ztracené roky...a i když je dnes kariéra pilota F1 klidně 15-20 let...část jeho nejlepších let odneslo spojení s McLarenem-Hondou...o nějakých vítězstvích (neřkuli titulech) si mohl jen nechat zdát.
Vlastně obdivuju Alonsa že se vrátil do F1...a letos bylo vidět že pokud dostane pořádné auto, umí pořád jezdit skvěle.-
GRAHAM
16:40 11.12.2023 109.81.115.XXXV roce 2015 a 2016 rozhodoval motor a ne aerodynamika.
Stejný díl viny nejde odhadnout, protože kdyby měli silnější motor, byli by zcela jinde, to je zhola jasné. Nevím kde bereš těch 50 %, odůvodnění nevidím. Je to nesmysl, poměr nikdo neví. Nejde to spočítat. Taky ten slabej a poruchovej motor, jim nedával zpětnou vazbu, jak na tom šásko je.
Apropo, víš snad kde byl Williams, když měli motor Mercedes co převyšoval VŠECHNY ostatní. Jen raději dodám, že v roce 2014, když měl Mclaren ještě motor Mercedes, tak měl jen jednu obyčejnou utlumenou mapu, která byla určena do treningu a používal ji i v závodě, musel. V té době neplatilo pravidlo, všechno stejné !!!
Kdyby tu Hondu dali do Redbullu, určitě by na tom byli huře než s Renaultem a o dost. ( 2015/216/2017)-
juras
19:47 11.12.2023 88.103.92.XXXJá neříkám 50 na 50...ale já vidím Hondu která nebyla schopná vyrobit konkurenceschopný motor...a McLaren který k tomu zásadně přispěl. Ne že by nebyl schopný postavit konkurenceschopné šasí...ale protože naivně myslel že Honda mávne kouzelným proutkem a bude takovej motor jaký v pozdějších letech dostal Redbull.
Nemá cenu se hádat...prostě to bylo (i pro mě) obrovský zklamání.
Že ale Honda umí dokázala následná léta...podle mě Redbull k tomu přistoupil diametrálně odlišně (byť souhlasím že se jistě poučil z chyb McLarenu...a taky už měla Honda za sebou tu trpkou anabázi a sama provedla nápravná opatření.
Williams bohužel propásl svou šanci (tedy pokud opravdu nějaká byla)....v roce 2014 a 2015 dokázal skončit v šampionátu třetí...ale místo toho aby se mu podařilo tým posílit a stabilizovat...ustrnul...a ve finále sešupu vsadil na špatnou kartu...Lowa a zázrak.
Ani dnes nevěřím že by dostávali zákazníci naprosto stejné motory (jak hardwarově, tak softwarově) jako tovární tým...a pokud narážíš na rok 2014...máš pravdu...ani Williams, ani Mclaren neměli stejný motor jako tovární Mercedesy (výkonem). Ale nevěřím že Mercedes stranil nějakému svému zákazníkovi...
Kdyby dali Hondu do Redbullu v roce 205-2016-2017...za stejné konstelace by Redbull zažíval stejné martyrium jako McLaren...otázka zní zda by Redbull postupoval stejně chybně jako McLaren. To už se nedozvíme...můžeme jen konstatovat že o pár let později to Redbull s Hondou dotáhl k titulům.
-
GRAHAM
20:28 11.12.2023 109.81.115.XXXJá tohle ale vím určitě, ohledně té mapy. Mercedes se bál že Mclaren dá informace Hondě, tak si všechno hodně hlídal, skrýval. Věř že motorově na tom tehdy Wiliams lépe byl a samozřejmě na tom nebyl stejně jako Mercedes, protože to tehdy být nemuselo, to za prvé a za druhé Mercedes skrýval že ma "velké" desítky HP výkonu navíc, takže se s výkonem manipulovalo, aby FIA nezasáhla.
Wiliams měl zasadní problém v tom, že neinovoval každý rok továrnu. Nekupoval nové nástroje, testovací věci, prostě technicky byl tak zaostalej, že to nemohlo fungovat. Natohle dojížděl postupně i Mclaren , i Ferrari. RB je úspěšný hlavně proto, že všechny vyvojářské komodity, včetně testovacích stolic a i aero tunelu, každý rok upgraduje. To jest jeho nastroje nezastaravájí. Oni jsou v tomto špičkoví. A pak maj Adriana....
Ano Honda pak ten motor udělala dobře. Oni do toho nasypali mazec peněz a zdrojů a i pomoc z venčí byla, ale to nevadí, není s tím problém. Motor udělali špičkový.
Taky je ale potřeba dodat, že restrikce tomu hodně pomohli. RB v roce 2019 tvrdě zatlačil na FIA, aby zakázal výkonnější mapy, to jest aby byl možný jen jeden race mód, to jest závodní mód a zakázalo se kratkodobé zvyšovaní výkonu.Honda dostala od RB "rozkaz", ať vůbec neřeší kvalifikační režimy, ale ať se soustředí na závodní režim. Věděli že to přijde. Chtěli se Mercedes eliminovat. Kdyby nezakazali tyhle režimy, bylo by to pro Hondu mnohem těžší. Přesto je bezesporu, že motor špičkový udělala.
Mercedes je kapku srab v tom, že na motor netlačí, přestože tam výkon k dispozici je. Oni to tak mají v továrně nastavené. Na vždy! Naše motory nesmí selhat. Nikdy. Přes to nejede vlak. A dle toho se všechno opatrně nastavuje.
Norisovi odešel hned první závod letos motor do věčných lovišť a zbytek sezóny odjezdil s prsem v nose na tři spalováky. Oni tam mají volný výkon. Prý v 2024 se bude výkon navyšovat, tak jsem zvědav kam až se odváží.-
-
GRAHAM
09:31 12.12.2023 109.81.115.XXXKvalifikační režim ( po Mercedovsku - Párty mód) je mapa motoru, kdy jsi schopen na jedno kolo ( případně jak je potřeba) navýšit výkon motoru. Mercedes to uměl velice dobře. Využíval to třeba dvě kola před přezutím či po přezutí , aby nebyla možnost tzv podseknutí.
Samozřejmě map je větší množství, konzervativní mód, mód na šetření paliva, mód na nabíjení ERS, kvalifikační režim, závodní režim, který je samozřejmě různý, protože vždy záleží na tempu , jaký potřebuješ jet v závislosti na spotřebě.Tehdy byli imho mapy velice různorodé a na každý okruh byli třeba i jiné. ( viz nadmořská výška, teplota vzduchu atd). Samozřejmě jakmile tlačíš na výkon, tak přijde opotřebení, takže kvalifikační režimy se mohli používat jen po omezenou dobu a v omezeném množství. ZákazníciMercedesu dostali fázový dokument to jest speciální instrukce, které musí dodržovat, aby motor zvládl předepsaný počet kilometrů. To bylo v roce 2018 ,( dříve to zákazníci neměli) a byly přesně definovány limity, ve kterých může být pohonná jednotka použita během každého závodního víkendu.
Ale pozor tohle platilo kdysi, teď je vše jinak. Od roku 2018 bylo, že zákaznické motory musí být stejné a od roku 2020 cca srpen, párty mód zakazán a pak se to postupně ořezávalo až do dnešní podoby kdy je 1 mapa na celou sezónu, zjednodušeně řečeno. Mercedes byl v párty režimu nedostižitelný.-
-
-
GRAHAM
17:06 12.12.2023 109.81.115.XXXMercedes měl nejsilnější kvalifikační režim, to jest zvýšení výkonu cca +- až 25 - 30kW. Do roku 2018 třeba Renault a Honda neměla skoro žadný kvalfikační režim.
Samozřejmě tenhle režim má různý dopad na výkon v kvalifikaci a v závodě. Protože v kvaldě máš ERS nabité, kdežto v závodě je to kapku jinak. Taky motorové mapy mohli být závod co závod různé. To teď nejde...
-
-
-
-
-
juras
19:51 12.12.2023 88.103.92.XXXTo s tím jak McLaren neměl stejný motor jako Williams (2014) je jen a jen snaha okecat to že McLaren prostě byl horší jak Williams. Nedokážeš dodat žádný důkaz.
V tom že Mercedes nedodával svým zákazníkům shodné motory s těmi s kterými závodil tovární tým souhlasím...tam to má logiku. A podle mě to funguje dodnes.
Williamsův pád začal po rozchodu s BMW...kdysi jsem si to nechtěl přiznat a následně jsem byl stále velký optimista a naiva. F1 se hodně změnila...Frankova a Patrikova doba prostě skončila...Frank který obdivuhodně dokázal tým v podstatě vést z invalidního vozíku zestárl...a protože nenašel skutečného nástupce...skončilo to tak jak skončilo. To že v určité době přestal Williams investovat do infrastruktury je holý fakt...protože na to neměl prostředky...náklady v F1 se staly pro nezávislý tým neudržitelné...neudržitelné ve smyslu že potřebuješ nejen peníze na lidi, provoz týmu, výrobu aut...potřebuješ mnohem větší horu peněz na vybavení a pořádnou továrnu...a na vývoj.
Netuším co je a není pravdy na těch módech...ale pokud je zakázali a zůstal jen jeden race-mód...všichni na tom jsou stejně.
McLaren měl éru s Ronem...Ron ještě nasměroval budoucnost do spojení s Mercedesem...ale pak taky podobně jako Frank odešel do pozadí...a tým kromě toho že prodal zásadní podíl Mercedesu to samé udělal i Arabským mecenášům...když pak Mercedes šel do vlastního týmu, vyjednal Ron comeback s Hondou...jenže doba se změnila...ani Ron už do týhle doby nepasoval.
Myslel jsem že s nástupem Liberty skončí do smutné období kdy v F1 se dostal k vyhrávání jen ten kdo měl prachy...a koho "chtěl vidět" vyhrávat Bernie.
Nějaké změny se udály, něco se zlepšilo...ale od roku 2010 vyhrává jen Mercedes a nebo Redbull...a to je strašně špatně...F1 ze sportovního hlediska ztratila tvář.-
GRAHAM
22:05 12.12.2023 109.81.115.XXXVůbec nic neokecávám, jen konstatuji fakt, který byl !!! Ale hlavně vůbec neporovnávám Mclaren a Williams v tehdejší době. Neumím to posoudit bez čísel aera, vlastně ani s nima. Jen vím jak to měl Mclaren, protože se o tom zajímám. Jsou weby a diskuze kde se to dozvíš, chodí tam lidé z týmů. Ten rok to tak prostě bylo a i to tak mohlo dle pravidel být. Oficiálně to logicky nikdo neřekne. Motory byly stejné, jen ten softwáre byl jiný. Nakonec moc dobře víš, jak Mercedes výkon motoru tajil. Odraž se od toho co říkal Pady Lowe, jak se dohadovali u Mercedesu jaký vykon motoru bude stačit na PP.
Mercedes se bál, že Mclaren hodně spousty věcí prozradí. Oni ani nechtěli, aby Mclaren měl info jaký vlastně výkon a parametry motor Mercedesu má.
A taky Wolff vlastnil akcie Williamsu....zbytek si domysli. Psal se rok 2014....a Mclaren odchazel k Hondě, ale až v roce 2015.
A to že Mclaren v roce 2014 nedostal ani jednu aktualizaci motoroveho softu vyšlo knižně. Dokonce i Rob Smedley říkal, že Mercedes nedává všem stejné motory. Vše dohledatelné, takže nemáš pravdu- ohledně motorů.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek