DISKUZE K ČLÁNKU Vyhrát s Red Bullem? "Moc by to pro mě neznamenalo," říká Hamilton

Lewis Hamilton je odhodlaný pomoci svému Mercedesu v tom, aby se zlepšil a znovu zabojoval o mistrovský titul ve Formuli 1. Přestup k dominantnímu Red Bullu jej moc neláká.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Vyhrát s Red Bullem? "Moc by to pro mě neznamenalo," říká Hamilton

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 85, poslední 19.12.2023 20:07 Vložte komentář

Nejlepší názory

» RoBertino (Hlasovali 5 lidé) 05.12.2023 16:48
A to je právě to, co mě u N. Rosberga zklamalo.… »
» Loqenc (Hlasovali 4 lidé) 05.12.2023 12:07
Trochu si tím nasr*l na své úspěchy, ale OK 12 »
» daaviid23 (Hlasovali 3 lidé) 05.12.2023 18:52
Nikdy jsem Rosberka nemusel ale právě svým… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.60.XXX
          Jak by to bylo v RB nevím a nevíme to nikdo... Já bych proti Maxovi postavil ideálně Charlese, protože jsou stejná generace, stejně zapálení atp.

          Co se týče toho táhnutí týmu... Vzpomeňme letos na Alonsa a jeho veletoče... Vzpomeňme na Alonsa v Mclarenu... Vzpomeňme na Laudu ve Ferrari, když říkal, že je to šrot... O frustraci dnešních pilotů víš, protože to doba zkrátka umožňuje... A protoze to doba zkrátka umožňuje, tak to piloti využívají k tomu, aby se zviditelnili, obhájili, vyzdvihli... Jak fungují uvnitř týmu nevíme, ale z nějakého důvodu si Mercedes extrémně cení...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • juras

            juras

            88.103.92.XXX
            Lauda říkal o Ferrari že je šrot?

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • juras

            juras

            88.103.92.XXX
            Alonso byl v McLarenu frustrovanej...přičemž on s tím stavem nemohl nic dělat...a časem to bylo na ručník...protože McLaren a Honda to absolutně nezvládli.
            Co se týče Alonsa, jsem zvědavej na příští rok...jestli AM udělá další krok...a nebo zůstane v tom začarovaným kruhu.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              83.240.60.XXX
              Alonso byl frustrovanej i ve Ferrari a je frustrovanej kdykoli se nedaří...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • juras

                juras

                88.103.92.XXX
                Tak já myslel skutečnou frustraci...období kdy McLaren, ačkoliv v podstatě tovární tým s podporou Hondy nebyl schopen postavit monopost na úrovni odpovídající jeho reálnému potenciálu.

                Jinak Hamilton brečí taky kdykoliv se nedaří a on s tím nemůže nic dělat.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  83.240.60.XXX
                  Já neříkám, že LH nebrečí, já říkám, že je to běžné... Tzn. nedává mi smysl tvrdit, že není dobrý pro vývoj vozu, protože brečí...

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • GRAHAM

                  GRAHAM

                  109.81.115.XXX
                  Ten monopost vyvíjet nešel, vždyť jen furt měnily motory, stále nějaký problém. Uvědom si, že první dva roky ten motor byl slabej jak čaj + ERS oproti konkurenci zcela mimo mísu. Nebyl schopen ujet závod, kilometrový výkon by špatný.
                  A ten poslední rok ( 2017) , ten motor byl na začátku sezóny světe div se slabší, než ten z roku 2016. A zase se měnili motory...první dobrej motor měla Honda v roce 2019 a proč ? Protože Torro Rosso to tehdy celej rok testovalo, vyvíjelo. Honda JET vyvinul hřídel MGUH ( 2018) , aby motor nehořel.( to byl kámen urazu roku 2017) Výkonově na tom bylo dobře ale až na konci roku 2019.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • juras

                    juras

                    88.103.92.XXX
                    Popisuješ to dobře...náš dlouhodobý spor je o tom že já tvrdím že neschopná nebyla jen Honda...prakticky stejný díl viny nese McLaren. Toť vše...

                    Alonso (ale nejen on, myslím že stejně natěšeně na comeback spojení McLaren-Honda hleděli fanoušci Mclarenu, Hondy a mnoho fanoušků F1 jako takové) se těšil na to že zabojuje o svůj třetí titul...dlouhodobé plácání McLarenu-Honda na konci a nebo v lepším případě v druhém sledu ho muselo hodně deprimovat. Nutno podotknout že to byli ztracené roky...a i když je dnes kariéra pilota F1 klidně 15-20 let...část jeho nejlepších let odneslo spojení s McLarenem-Hondou...o nějakých vítězstvích (neřkuli titulech) si mohl jen nechat zdát.

                    Vlastně obdivuju Alonsa že se vrátil do F1...a letos bylo vidět že pokud dostane pořádné auto, umí pořád jezdit skvěle.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • GRAHAM

                      GRAHAM

                      109.81.115.XXX
                      V roce 2015 a 2016 rozhodoval motor a ne aerodynamika.
                      Stejný díl viny nejde odhadnout, protože kdyby měli silnější motor, byli by zcela jinde, to je zhola jasné. Nevím kde bereš těch 50 %, odůvodnění nevidím. Je to nesmysl, poměr nikdo neví. Nejde to spočítat. Taky ten slabej a poruchovej motor, jim nedával zpětnou vazbu, jak na tom šásko je.
                      Apropo, víš snad kde byl Williams, když měli motor Mercedes co převyšoval VŠECHNY ostatní. Jen raději dodám, že v roce 2014, když měl Mclaren ještě motor Mercedes, tak měl jen jednu obyčejnou utlumenou mapu, která byla určena do treningu a používal ji i v závodě, musel. V té době neplatilo pravidlo, všechno stejné !!!

                      Kdyby tu Hondu dali do Redbullu, určitě by na tom byli huře než s Renaultem a o dost. ( 2015/216/2017)

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • juras

                        juras

                        88.103.92.XXX
                        Já neříkám 50 na 50...ale já vidím Hondu která nebyla schopná vyrobit konkurenceschopný motor...a McLaren který k tomu zásadně přispěl. Ne že by nebyl schopný postavit konkurenceschopné šasí...ale protože naivně myslel že Honda mávne kouzelným proutkem a bude takovej motor jaký v pozdějších letech dostal Redbull.
                        Nemá cenu se hádat...prostě to bylo (i pro mě) obrovský zklamání.
                        Že ale Honda umí dokázala následná léta...podle mě Redbull k tomu přistoupil diametrálně odlišně (byť souhlasím že se jistě poučil z chyb McLarenu...a taky už měla Honda za sebou tu trpkou anabázi a sama provedla nápravná opatření.

                        Williams bohužel propásl svou šanci (tedy pokud opravdu nějaká byla)....v roce 2014 a 2015 dokázal skončit v šampionátu třetí...ale místo toho aby se mu podařilo tým posílit a stabilizovat...ustrnul...a ve finále sešupu vsadil na špatnou kartu...Lowa a zázrak.

                        Ani dnes nevěřím že by dostávali zákazníci naprosto stejné motory (jak hardwarově, tak softwarově) jako tovární tým...a pokud narážíš na rok 2014...máš pravdu...ani Williams, ani Mclaren neměli stejný motor jako tovární Mercedesy (výkonem). Ale nevěřím že Mercedes stranil nějakému svému zákazníkovi...

                        Kdyby dali Hondu do Redbullu v roce 205-2016-2017...za stejné konstelace by Redbull zažíval stejné martyrium jako McLaren...otázka zní zda by Redbull postupoval stejně chybně jako McLaren. To už se nedozvíme...můžeme jen konstatovat že o pár let později to Redbull s Hondou dotáhl k titulům.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • GRAHAM

                          GRAHAM

                          109.81.115.XXX
                          Já tohle ale vím určitě, ohledně té mapy. Mercedes se bál že Mclaren dá informace Hondě, tak si všechno hodně hlídal, skrýval. Věř že motorově na tom tehdy Wiliams lépe byl a samozřejmě na tom nebyl stejně jako Mercedes, protože to tehdy být nemuselo, to za prvé a za druhé Mercedes skrýval že ma "velké" desítky HP výkonu navíc, takže se s výkonem manipulovalo, aby FIA nezasáhla.

                          Wiliams měl zasadní problém v tom, že neinovoval každý rok továrnu. Nekupoval nové nástroje, testovací věci, prostě technicky byl tak zaostalej, že to nemohlo fungovat. Natohle dojížděl postupně i Mclaren , i Ferrari. RB je úspěšný hlavně proto, že všechny vyvojářské komodity, včetně testovacích stolic a i aero tunelu, každý rok upgraduje. To jest jeho nastroje nezastaravájí. Oni jsou v tomto špičkoví. A pak maj Adriana....

                          Ano Honda pak ten motor udělala dobře. Oni do toho nasypali mazec peněz a zdrojů a i pomoc z venčí byla, ale to nevadí, není s tím problém. Motor udělali špičkový.
                          Taky je ale potřeba dodat, že restrikce tomu hodně pomohli. RB v roce 2019 tvrdě zatlačil na FIA, aby zakázal výkonnější mapy, to jest aby byl možný jen jeden race mód, to jest závodní mód a zakázalo se kratkodobé zvyšovaní výkonu.Honda dostala od RB "rozkaz", ať vůbec neřeší kvalifikační režimy, ale ať se soustředí na závodní režim. Věděli že to přijde. Chtěli se Mercedes eliminovat. Kdyby nezakazali tyhle režimy, bylo by to pro Hondu mnohem těžší. Přesto je bezesporu, že motor špičkový udělala.

                          Mercedes je kapku srab v tom, že na motor netlačí, přestože tam výkon k dispozici je. Oni to tak mají v továrně nastavené. Na vždy! Naše motory nesmí selhat. Nikdy. Přes to nejede vlak. A dle toho se všechno opatrně nastavuje.
                          Norisovi odešel hned první závod letos motor do věčných lovišť a zbytek sezóny odjezdil s prsem v nose na tři spalováky. Oni tam mají volný výkon. Prý v 2024 se bude výkon navyšovat, tak jsem zvědav kam až se odváží.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Fanda.LH

                            Fanda.LH

                            83.240.60.XXX
                            Tady by mě zajímalo co je myšleno tím kvalifikačním režimem. Protože mapy se běžně používají z důvodu šetření paliva... Takže týmy mají ostrý režim, úsporný režim apod. Nebo se pletu ?

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • GRAHAM

                              GRAHAM

                              109.81.115.XXX
                              Kvalifikační režim ( po Mercedovsku - Párty mód) je mapa motoru, kdy jsi schopen na jedno kolo ( případně jak je potřeba) navýšit výkon motoru. Mercedes to uměl velice dobře. Využíval to třeba dvě kola před přezutím či po přezutí , aby nebyla možnost tzv podseknutí.

                              Samozřejmě map je větší množství, konzervativní mód, mód na šetření paliva, mód na nabíjení ERS, kvalifikační režim, závodní režim, který je samozřejmě různý, protože vždy záleží na tempu , jaký potřebuješ jet v závislosti na spotřebě.Tehdy byli imho mapy velice různorodé a na každý okruh byli třeba i jiné. ( viz nadmořská výška, teplota vzduchu atd). Samozřejmě jakmile tlačíš na výkon, tak přijde opotřebení, takže kvalifikační režimy se mohli používat jen po omezenou dobu a v omezeném množství. ZákazníciMercedesu dostali fázový dokument to jest speciální instrukce, které musí dodržovat, aby motor zvládl předepsaný počet kilometrů. To bylo v roce 2018 ,( dříve to zákazníci neměli) a byly přesně definovány limity, ve kterých může být pohonná jednotka použita během každého závodního víkendu.

                              Ale pozor tohle platilo kdysi, teď je vše jinak. Od roku 2018 bylo, že zákaznické motory musí být stejné a od roku 2020 cca srpen, párty mód zakazán a pak se to postupně ořezávalo až do dnešní podoby kdy je 1 mapa na celou sezónu, zjednodušeně řečeno. Mercedes byl v párty režimu nedostižitelný.

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Fanda.LH

                                Fanda.LH

                                83.240.60.XXX
                                Nemám pocit, že bych dostal odpověď na otázku, co to je ten party mod... Mapy se dnes využívají, výkony jsou různé... V čem je ten party mód jiný... Že ho bylo možné oddělit, zakázat ?

                                + 0 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • GRAHAM

                                  GRAHAM

                                  109.81.115.XXX
                                  AHA 12

                                  Kvalifikační režimy se nepoužívají - nesmí. Mapa může být jen jedna a to na celý rok. FIA to má pod kontrolou.

                                  + 0 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • GRAHAM

                                    GRAHAM

                                    109.81.115.XXX
                                    Mercedes měl nejsilnější kvalifikační režim, to jest zvýšení výkonu cca +- až 25 - 30kW. Do roku 2018 třeba Renault a Honda neměla skoro žadný kvalfikační režim.
                                    Samozřejmě tenhle režim má různý dopad na výkon v kvalifikaci a v závodě. Protože v kvaldě máš ERS nabité, kdežto v závodě je to kapku jinak. Taky motorové mapy mohli být závod co závod různé. To teď nejde...

                                    + 0 / − 0

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                          • juras

                            juras

                            88.103.92.XXX
                            To s tím jak McLaren neměl stejný motor jako Williams (2014) je jen a jen snaha okecat to že McLaren prostě byl horší jak Williams. Nedokážeš dodat žádný důkaz.
                            V tom že Mercedes nedodával svým zákazníkům shodné motory s těmi s kterými závodil tovární tým souhlasím...tam to má logiku. A podle mě to funguje dodnes.

                            Williamsův pád začal po rozchodu s BMW...kdysi jsem si to nechtěl přiznat a následně jsem byl stále velký optimista a naiva. F1 se hodně změnila...Frankova a Patrikova doba prostě skončila...Frank který obdivuhodně dokázal tým v podstatě vést z invalidního vozíku zestárl...a protože nenašel skutečného nástupce...skončilo to tak jak skončilo. To že v určité době přestal Williams investovat do infrastruktury je holý fakt...protože na to neměl prostředky...náklady v F1 se staly pro nezávislý tým neudržitelné...neudržitelné ve smyslu že potřebuješ nejen peníze na lidi, provoz týmu, výrobu aut...potřebuješ mnohem větší horu peněz na vybavení a pořádnou továrnu...a na vývoj.

                            Netuším co je a není pravdy na těch módech...ale pokud je zakázali a zůstal jen jeden race-mód...všichni na tom jsou stejně.

                            McLaren měl éru s Ronem...Ron ještě nasměroval budoucnost do spojení s Mercedesem...ale pak taky podobně jako Frank odešel do pozadí...a tým kromě toho že prodal zásadní podíl Mercedesu to samé udělal i Arabským mecenášům...když pak Mercedes šel do vlastního týmu, vyjednal Ron comeback s Hondou...jenže doba se změnila...ani Ron už do týhle doby nepasoval.

                            Myslel jsem že s nástupem Liberty skončí do smutné období kdy v F1 se dostal k vyhrávání jen ten kdo měl prachy...a koho "chtěl vidět" vyhrávat Bernie.
                            Nějaké změny se udály, něco se zlepšilo...ale od roku 2010 vyhrává jen Mercedes a nebo Redbull...a to je strašně špatně...F1 ze sportovního hlediska ztratila tvář.

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • GRAHAM

                              GRAHAM

                              109.81.115.XXX
                              Vůbec nic neokecávám, jen konstatuji fakt, který byl !!! Ale hlavně vůbec neporovnávám Mclaren a Williams v tehdejší době. Neumím to posoudit bez čísel aera, vlastně ani s nima. Jen vím jak to měl Mclaren, protože se o tom zajímám. Jsou weby a diskuze kde se to dozvíš, chodí tam lidé z týmů. Ten rok to tak prostě bylo a i to tak mohlo dle pravidel být. Oficiálně to logicky nikdo neřekne. Motory byly stejné, jen ten softwáre byl jiný. Nakonec moc dobře víš, jak Mercedes výkon motoru tajil. Odraž se od toho co říkal Pady Lowe, jak se dohadovali u Mercedesu jaký vykon motoru bude stačit na PP.
                              Mercedes se bál, že Mclaren hodně spousty věcí prozradí. Oni ani nechtěli, aby Mclaren měl info jaký vlastně výkon a parametry motor Mercedesu má.

                              A taky Wolff vlastnil akcie Williamsu....zbytek si domysli. Psal se rok 2014....a Mclaren odchazel k Hondě, ale až v roce 2015.

                              A to že Mclaren v roce 2014 nedostal ani jednu aktualizaci motoroveho softu vyšlo knižně. Dokonce i Rob Smedley říkal, že Mercedes nedává všem stejné motory. Vše dohledatelné, takže nemáš pravdu- ohledně motorů. 11

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz se v druhém tréninku dostal do TOP5 (ilustrační foto)

GP BELGIE: V druhém tréninku McLareny vrací úder

Alpine opouští po roce další šéf

Bruno Famin končí v Alpine, Ocon už má nové angažmá

Esteban Ocon se v prvním tréninku svezl pouze v jediném instalačním kole

GP BELGIE - v prvním tréninku s převahou vítězí Verstappen, překvapil Albon

Lewis Hamilton po úspěšné Velké ceně Maďarska

Hamilton Verstappenovi řekl, jak se má mistr světa chovat. Zápis komisařů o kolizi ho šokoval

Mattia Binotto do roku 2022 šéfoval Ferrari

Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Oscar Piastri a Lando Norris slaví po závodě v Maďarsku

FOTO: Double McLarenu v Maďarsku, bronzový Hamilton a tápající Red Bull

Max Verstappen

"Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

Tým Mclaren působí navenek jako pohodový tým. Ale bude si muset poněkud uspořádat poměry

Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

Nakolik myslel Lando Norris své prohlášení upřímně? (Ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

Oscar Piastri je dalším jménem ve Zlaté knize vítězů F1, ovšem spíš než vybojované získal darované vítězství

GP MAĎARSKA: Vítězná komedie McLarenu, rozzuřený Verstappen, jubilující Hamilton

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama