DISKUZE K ČLÁNKU Vyhrát s Red Bullem? "Moc by to pro mě neznamenalo," říká Hamilton

Lewis Hamilton je odhodlaný pomoci svému Mercedesu v tom, aby se zlepšil a znovu zabojoval o mistrovský titul ve Formuli 1. Přestup k dominantnímu Red Bullu jej moc neláká.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Vyhrát s Red Bullem? "Moc by to pro mě neznamenalo," říká Hamilton

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 85, poslední 19.12.2023 20:07 Vložte komentář

Nejlepší názory

» RoBertino (Hlasovali 5 lidé) 05.12.2023 16:48
A to je právě to, co mě u N. Rosberga zklamalo.… »
» Loqenc (Hlasovali 4 lidé) 05.12.2023 12:07
Trochu si tím nasr*l na své úspěchy, ale OK 12 »
» daaviid23 (Hlasovali 3 lidé) 05.12.2023 18:52
Nikdy jsem Rosberka nemusel ale právě svým… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Co se týče té plodné diskuze o motorech a jejich módech...z odborného hlediska je to velmi komplikované...a kdo se neorientuje v dané problematice stejně to dostatečně nepochopí.

    Podle mě pro laiky...rozdíl mezi továrnou a zákazníkem je takový že továrna zná motor který vyrábí nejlépe...a díky datům která má k dispozici může nejlépe pracovat s výkonností motoru v závislosti na spolehlivosti a z toho vyplývajících "následků". To zákazníci v podstatě nemohou...a nebo jen omezeně

    Mě přijde jako typický příklad závěrečná fáze sezóny 2021...Hamilton měl v závěru roku k dispozici super motor díky němuž se vrátil do hry o titul. Mercedes tam šel na hranu (nebo za hranu?) práce s motorem. A mohl to udělat jen proto že je výrobce motoru a má znalosti o jeho vlastnostech a datech...tohle by zákazník Mercedesu nikdy udělat nemohl.

    Jak Mercedes, tak Ferrari, tak Honda i Renault mají v rukou "něco" co jejich zákazníci nemají...možnost stavět monopost společně s motorem...a jako výrobci motoru pracovat i s motorem v průběhu sezóny (protože mají podstatně víc informací a dat o motoru na rozdíl od zákazníků). Někdy to znamená jen menší výhodu, jindy může být výhoda zásadní.

    Nemám úplnej přehled o změnách v průběhu let (to např. Graham např. má), ale jednoduše řečeno...např. Mercedes jen využíval toho co nebylo zakázáno...aktuálně je jen jedna mapa (pokud vím) a "kouzlo" Mercedesu z před pár let je pryč.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.60.XXX
      Byla to hlavně Brazilie a bylo to hodně zvláštní... Motor mají pořád stejný, takže je trochu divný, že to Mercedes neudělá znovu... Nebo to bylo tehdy trochu jinak... VB se v závěru sezóny vymlouval na to, že o tom nemůže mluvit, ale důvod proč je LH tak jinde je, že zkrátka má jiné auto než on... Kdoví jak toho dosáhli...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        109.81.115.XXX
        Koukni do diskuze:
        [odkaz na stránku]

        Je potřeba brát v potaz, že jedna věc je řídit motor spalovací a druhá věc s tóm spojenou a to kompletní ERS. Jinak se spalovací motor chová přži nabijení a jinak při vybíjení. Těch režimů je hodně, taky se mění misto na trati- v rámci daného závodu., kde se používají.
        Vstřikování paliva & časování zapalování je řízeno ECU na základě předem definovaných mapování. Sice ECU to může sama,změnit v závislosti na teplotě oleje/vody/vzduchu nebo změnách tlaku a některých dalších údajích snímače motoru.

        Před zákazem mohli řidiči tato mapování měnit, ale nyní to již není povoleno.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        109.81.115.XXX
        Brazilie to byl ještě asi iiný příběh. Z hlavy...tehdy to pravidlo bylo ještě kapku jinak než je teď, ač kvalifikační mód byl už tuším zakazán. Tuším že nemusela být jedna mapa na ročník , ale mohla se měnit co závod. Motor Mercedes měl vykonovej prostor ( teď má tipuji taky, ale určitě ne takovej-ten motor už je jiný) , tak do toho šli, mohli.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        109.81.115.XXX
        Kvalda 2020 srpen měření PJ , před změnou :

        [odkaz na stránku]

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    83.240.60.XXX
    GRAHAM...

    Já měl za to, že během závodu se mapy střídají, takže to není pravda ? Protože pokud ano, proč jedna z těch map, není ta "kvalifikační" ? Protože pokud by to byla jedna z těch map, tak jak ji vymezí a zakážou ?

    A i kdyby řekli, můžete mít 5 stejných map po celou sezónu... Proč nemůže být ta 5. tou kvalifikační..?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      109.81.115.XXX
      Motorová mapa ( max výkon) pro kvalifikaci a závod je stejná. Musí...a je to pro všechny závody v daném roce. Samozřejmě tam mají možnost měnit vstřikování paliva a ruzné režimy ERS , či šetření paliva, je toho více. Takže režim motoru měnit lze.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        85.162.8.XXX
        Dobře, jak mohli zakázat kvalifikační režim ? Museli zakázat něco, co vedlo k něčemu, že jsou ty mapy jinak... Sám jsi říkal, že to Mercedes používal i v závodě...

        Mám pocit, jako bys mi říkal, že FIA zakázala 1. převodový stupeň... Ok chápu, ale pak se stává 2. převodový stupeň 1. převodovým stupňem... 18

        Že měl Mercedes nějakou ostrou mapu, kterou získával rozhodující výhodu v kvalifikaci chápu... Že už ji nemá v důsledku pravidel chápu taky... Ale jak ty pravidla docílili, že už ji nemá by mě zajímalo...

        Píšeš, že jsou mapy pro všechny závody stejné... Což může mít vliv, ale v konečném důsledku je to jen drobný detail... Pokud se nepletu, tak v MotoGp pracují v reálném čase s daty GPS a na základě toho přepínají automaticky nastavení... Ale pokud se nepletu, tak v F1 se nic takového neděje resp. všechno si přepíná jezdec ručně... Takže možná mohli ladit, aby pro každý okruh byla ta mapa trochu jinak "ostrá", což už teď nejde, ale pořád můžou trefit nějaký zlatý střed...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          109.81.115.XXX
          Měli ji všichni. Mercedes ji měl nejsilnější....ovšem opotřebovávalo to motor. takže to mělo svá omezení.

          Koukám že tomu moc nerozumíš. Přítom stačí umět pracovat s google a ty věci si najít.

          Ta motorová mapa je jen jedna, na celý rok, je nahraná do ECU, kterou mají všichni týmy společnou, neboli stejnou a FIA jí online sleduje. Takže nejde šulit a hrát si s výkonem během závodu, či mezi závody.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            85.162.8.XXX
            Já nikde netvrdím, že tomu rozumím... Každopádně dosud jsem měl za to, že píšeš jen obecné fráze...

            Mně nejde o žádné šulení... V čem byla jiná kvalifikační mapa před zákazem ve srovnání se současnou nejostřejší mapou Mercedesu ?

            Že je jedna pro celou sezónu chápu... Ale to ladění na okruh nevěřím, že bylo až tak významené... Nebo v čem se podle tebe liší ostrá mapa na Monako a na Monzu ?

            Řekněme, že FIA chce omezit flexibilitu křídel, křídla se přirozeně prohýbají pod tlakem proudícího vzduchu => FIA změní způsob testování a tím ovlivní jak pevná ta křídla musí být...

            Na tohle se ptám u těch map... Jak podchytili, aby Mercedes přišel o svou výhodu... Že se to stalo nerozporuji, to vidím... I když Brazilie 2021 je pro mě stále jedna velká záhada... Ale ok, ta extra výhoda v Q3 už se protě neděje...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              85.162.8.XXX
              Já se z tebou nechci hádat. Naopak právě chci využít toho, že to načtené máš, tak bych se rád dozvěděl jak to bylo...

              Trochu se obávám, že skutečný závěr je, že Mercedes podobně jako Ferrari podváděl a pod dohledem FIA to už nelze... Což bývá častý případ v F1, že nová kontrola způsobí, že týmy si už nemůžou být jisté, že jim bude procházet, to co jim dosud procházelo a tak toho raději nechají....

              Že se opotřebovával motor apod... To je fuk, máme pravidla ohledně počtu motorů na sezónu, rozpočtové stropy atd. atd. Máme omezenou spotřebu paliva... To ať si každý zváží jak se svými zdroji hospodaří... Výhoda musela být v něčem jiném... A muselo dojít k jejímu podchycení... Ale zajímalo by mě jak...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • GRAHAM

                GRAHAM

                109.81.115.XXX
                Já myslím že šlo hlavně o to, aby se motory výkonově srovnali a FIA měla vše pod kontrolou. Bylo jasné že dlouhodobý závodní režim vykony srovná.

                Nemyslim že Mercedes podváděl, ten měl právě vyvážený motor.Uměl být díky spotřebě na startu o 10 kg lehčí.

                V roce 2019 měl kvalifikační režim o kapku lepší než Mercedes Renault. Ale musel o hodně více tlumit do závodu.

                Ferrari podvádělo ty měli občas výkon, že bylo jasné že normalní cestou to nebylo fyzikálně možné.

                Taky jak na tom Ferrari bylo dobře, tak Mercedes na další rok (2020) zabral, aby je dohnal, vylepšil o hodně velký level ERS, takže "podvádění " Ferrari je vlastně posunulo.

                To opotřebení sem jen konstatoval že jde ruku v ruce se zvyšovaním výkonu. Tam třeba Mercedes měl velký prostor, aby výkon zvedl., ač na úkor opotřebení a zkrácení života PJ. To Honda třeba neuměla.

                Ono i tohle se dalo zneužít, zvednout výkon a jet na více jednotek. Viz Honda standartně při vývoji s RB v té době a Mercedes viz Brazilie , předtestovával Bottas. Mohlo se to vyplatit.Ale šlo to proti duchu pravidel.

                A to podchycení je snad jasný , to co použivají v kvalifikaci, musí používat v závodě. FIA má data z jejich ECU.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  83.240.60.XXX
                  To za mě právě není jasný... Jak jsi sám říkal, Mercedes tu mapu v závodě používal... A určitě mají na závod více než 2 mapy => Ostrou a úspornou... Čekal bych, že jich budou mít minimálně 5... Ostatně i dnes pokud se nepletu, tak slyšíme piloty si říkat o výkon... Takže by mě to prostě zajímalo, jak to FIA podchytila...

                  Že pro nás publikum je to interpretováno jako zákaz kvalifikačního režimu je jedna věc... Ale co konkrétně ten kvalifikační režim byl a jak konkrétně ho zakázali podle mě vysvětleno nebylo...

                  Co se týče podvádění... Tuším, že i Mercedes byl obviněn ze spalování oleje ?

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • GRAHAM

                    GRAHAM

                    109.81.115.XXX
                    Ano v závodě to Mercedes používal taky, ale nemuselo to být ve stejném módu jako v kvaldě, bó tam máš ERS nabité.

                    Spalovat nějaký olej byla zprvu šedá zóna a ta se postupně uzavřela. Mercedes upravil motory aby to nebralo olej. Ferrari v tom pokračovalo, ale bylo v přdespaném limitu.

                    Ten kvalifikační režim byl tak silný a i destruktivní pro motor, že motor by na něj nebyl schopen ujet ani jednu VC.


                    [odkaz na stránku]

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Fanda.LH

                      Fanda.LH

                      83.240.60.XXX
                      Díky za ten odkaz. Tady to skutečně vysvětlují... Shrnul bych to následovně...

                      FIA nezakazuje Party režim jako takový, ale stanovuje pravidla, za kterých se může režim motoru měnit... Týmy jsou tedy nepřímo nuceny mít jeden hlavní režim, ze kterého můžou přepnout do úspornějšího režimu za stanovených podmínek (Např. SC) popř. pokud prokáží technické potíže apod... Týká se to spalovací části...

                      Jistě to bude složitější, ale principiálně jsem se dostal k tomu co mě zajímalo...

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • GRAHAM

                        GRAHAM

                        109.81.115.XXX
                        To jsou jen slova a významy. Samozřejmě že je to zakázané, respektive je to nastaveno tak, že párty režim v původním módu nelze používat, zničilo by to motor. Teď využijí v režimech dle pravidel jen nějaký průměrny nejvyšší výkon, který splní že motor vydrží to co je potřeba v rámci povolených motorů.
                        Nakonec kdysik Honda jezdila na 5 motorů a byli povoleny 3 kusy. Mohla na motor více tlačit...ano byla i penalizována. Šlo to proti duchu pravidel.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Fanda.LH

                          Fanda.LH

                          83.240.60.XXX
                          Pořád nechápeš o co my šlo... Např. v obci máš 50km/h... Já se ptám, jak to vynutíš ? Odpověď je např. úsekové měření... Od čáry k čáře, změříš čas, vypočítáš rychlost, při překročení pošleš pokutu...

                          Není zakázáno je rychleji (Technicky to možné je), ale tímto způsobem je vynuceno, že se to neděje a o to mi šlo... Tzn. Mercedes může tu mapu mít, ale v praxi ji nemůže použít, protože nemůže sloužit jako ta hlavní mapa a nemůže mapy přepínat jak se mu zlíbí...

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Hamilton je pokrytec...on by si do Redbullu sednout chtěl...ale moc dobře ví že o něj není zájem.

    Před lety jsem si myslel že Hamilton by mohl jít do Williamsu a jako cíl si dát opět pozvednout jeho prapor a udělat tehdy ještě živému Frankovi radost než odejde...jistě, bylo to naivní...ale byl by to silný příběh. Místo toho Hamilton střádal tituly a tak jak je tradicí jednoho dne jeho vítězná éra skončila.
    Teď ho pohání rekordní titul...a klidě by místo v Redbullu vzal...ovšem to by musel chtít Redbull, a ten má Verstappena...a tak jak Mercedes v minulosti Redbull teď cílí na rekordy...proč brát Hamiltona, rekordních 8 titulů může mít Verstappen...a všechny s Redbullem.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.60.XXX
      Že by pozvedl Williams to zní jako hodně nepovedenej vtip... Věřil jsem dlouho variantě Ferrari, ale zřejmě je to tak zabitý, že nevěří, že by to tam dokázal...

      Max chtěl taky do Mercedesu, taky se to hodně řešilo, spekulovalo se o tom... Historicky známe celou řadu případů, kdy šel jezdec vyloženě pro titul... Nejznámější je Senna, Prost do Williamsu... Ale co Schumiho návrat do Mercedesu ? Určitě tam nešel zametat, po 09 věřili, že by to mohli dokázat...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        95.80.230.XXX
        sorry, ale hamilton není typem jezdce, který by dokázal táhnout tým. On dokázal z vozu ždímat maximum, ale pokud se tým utápí v problémech, hamilton svojí flustrací ten tým spíš potápí. Ukázal to několikrát, že mu stačí velice málo, aby ztratil motivaci. A bez motivace jej poráží i slabší týmový kolegové.
        A další věcí je to, že hamilton by v red bullu emila nikdy neporazil, o to by se postaral starej verstappen s helmutem...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama