DISKUZE K ČLÁNKU Výsledky GP USA neplatí: Hamilton a Leclerc diskvalifikováni
Tři hodiny po skončení amerického závodu na okruhu v Austinu vydala technická komise prohlášení, na jehož základě se mění výsledková listina Grand Prix USA. Mizí z ní jména Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Výsledky GP USA neplatí: Hamilton a Leclerc diskvalifikováni
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
GRAHAM
15:00 23.10.2023 109.81.115.XXXJá si myslím že za body se platí.
Za zisk Poháru konstruktérů se platí.
Christian Horner dávno dobře ví, že vítězný tým Poháru konstruktérů čeká nepříjemná povinnost zaplatit nejvyšší startovné do příští sezony. Ruku v ruce s vítězstvími v závodech a se ziskem Poháru přichází prestiž, kterou tým F1 promění na milionové sponzorské smlouvy, a kromě toho také dostane od FOM největší kus z koláče společných příjmů F1. A FIA každý rok využívá příležitosti ukousnout si svůj podíl, od vítěze nepoměrně větší než od ostatních.
„Neuvědomil jsem si, kolik budeme muset FIA zaplatit za získané body. Když jsem nedávno uviděl účet, ten byl tedy také neskutečný,“ zmínil šéf týmu Red Bull s úsměvem během galavečera předávání cen FIA. S úsměvem, protože získat Pohár konstruktérů a vyhrát přitom 17 velkých cen se beztak vyplatí.
Na rekordním účtu se podepsalo několik faktorů. Prvním, již nastíněným výše, je skutečnost, že sice všechny týmy musí zaplatit základní startovné plus poplatek za každý bod získaný v minulé sezoně, ale vítězný konstruktér musí za každý svůj bod zaplatit více než ostatní. Dalším faktorem je inflace, která automaticky zvedla poplatek za každý bod a dalším je fakt, že Red Bull díky všem těm vítězstvím, pódiovým umístěním, dalším umístěním ve velkých cenách (kterých bylo až dvaadvacet), jako i úspěchům ve sprintech a bodům za nejrychlejší kola letos jako suverén Poháru konstruktérů nasbíral až 759 bodů. Pro srovnání, v roce 2012 získal Red Bull PK se ziskem 460 bodů.
Když se tedy sečetlo základní startovné 617,687 amerických dolarů s poplatkem 7,411 dolarů za každý ze 759 bodů, přišel Red Bullu účet na 6,242,636 dolarů, což je zhruba 142 milionů korun.
Na opačném konci spektra je Williams, který (jako všechny ostatní týmy) zaplatí 6,174 dolarů za každý ze svých osmi bodů. Spolu se základním startovním to činí 667,079 dolarů. Ferrari a Mercedesu přišly účty na 4,0 a 3,8 milionu. Red Bull musí kromě toho zaplatit i pokutu 7 milionů za překročení rozpočtového stropu. Startovné ani pokuty však pod rozpočtový strop nespadají, proto Red Bull nebude mít problém zaplatit je. -
Mike17
15:11 23.10.2023 185.149.130.XXXNení to jedno. Záleží na pořadí, ale pokud vím, dostávají peníze za každý bod. Stejně jako se za každý bod platí startovné.
Kromě toho když dvojka pořád odstupuje, logicky hrozí, že v PK nemusí stáj vyhrát.
Prostě ji poškozovat ve chvíli, kdy jednička z toho nemá vůbec žádný prospěch je hloupé a nedává to smysl.-
Fanda.LH
15:26 23.10.2023 85.162.8.XXXTak to víš špatně platí se pouze za pořadí... Samozřejmě nehájím nějakou stupidní konspirační teorii, že tým poškozuje jednoho ze svých pilotů... Nedává to smysl...
Ostatně pilot se bez týmu s vozem F1 ani nerozjede... Nemusí mu nijak sofistikovaně škodit, kdyby chtěli tak sedí v garáži už před samotným startem...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
tom11
09:42 23.10.2023 77.48.94.XXXWilíkům to moc přeju. za Landa jsem taky rád. ale takovýmhle způsobem...
je sice pravdou, že za auta zodpovídají týmy. o tom žádná. ale když je to nenechají vyzkoušet a správně naladit, tak to je ze strany FIA velmi pokrytecké.
nicméně ŽÁDÁM OPAKOVÁNÍ CEREMONIÁLU!!!-
Fanda.LH
09:46 23.10.2023 85.162.8.XXXPovrch v Austinu je terčem obrvoské kritiky zejmena v MotoGp... Dát borcům jeden trénink, dvě kvalifikace, kde není prostor na nic jiného než max. výkon a následně je poslat na sprint a VC... To není férový přístup, to je o tom kdo si vytáhne černého Petra... Chápu, že asi dle pravidel se nedá nic moc dělat... Ale ukazuje to, že tenhle formát je na...-
-
Fanda.LH
10:07 23.10.2023 85.162.8.XXXAsi to trefili líp, ale za mě tohle není to v čem by se mělo soutěžit... Tzn. neměl by existovat prostor pro nevědomé nedodržení technických pravidel... Když řeknu, že křídlo má mít xxx cm, tak taky počítám s tím, že týmy mají nástroje proto, aby si to přesně přeměřily a neřeknu jim tady máte klacek, ten má zhruba 1m, tak si to přeměřte a když to nebude sedět, tak vás diskvalifikujeme...
Můžeme říct, že Mercedes možná víc riskoval, ale pořád tam hraje roli formát, který neumožňoval získat dostatek informací... Porovnávat dle fotky je nesmysl... Každý jezdec má trochu jiný styl, stopu... LH je známý, že spíš brzdí na poslední chvíli apod... GR problém neměl, CS také ne... Asi Ferrari nechtělo potopit Charlese a Mercedes Lewise...-
-
-
-
GRAHAM
10:51 23.10.2023 109.81.115.XXX
Ono je potřeba vědět jak se věci mají, jak je REALITA a pak zn=át souvislosti. On sice FANDA LH logiku používat umí, jenže má problém v tom, že nemá spravné vstupní informace. Používá vyfabulované, odhadované atd. . A pak mu z toho vypadne názorovej kočkopes.
-
Fanda.LH
10:56 23.10.2023 85.162.8.XXXJá nevím kdo byl nebo nebyl měřen, ale na mém původním komentáři to nic nemění... Jak je možné, že Russell a Sainz prošli ? Jestli je to proto, že je neměřili... Tak jak je možné, že je neměřili, když zjistili, že Mercedes a Ferrari s tímto měly problém ?
Chápu, že není možné kontrolovat vždy všechny, ale dávalo by mi to smysl ve chvíli, kdy dospěju k nějakému porušení pravidel... Protože krom toho, že o bedně / vítězství apod. rozhoduje chaos vyplývající z formátu závodního víkendu, tak o něm rozhoduje i to, kdo si vylosuje černého Petra v podobě kontroly... -
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek