DISKUZE K ČLÁNKU Výsledky GP USA neplatí: Hamilton a Leclerc diskvalifikováni
Tři hodiny po skončení amerického závodu na okruhu v Austinu vydala technická komise prohlášení, na jehož základě se mění výsledková listina Grand Prix USA. Mizí z ní jména Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Výsledky GP USA neplatí: Hamilton a Leclerc diskvalifikováni
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
16:29 23.10.2023 185.149.130.XXXMne to nebaví opakovat tolikrát jen proto, že se ti nechce vnímat co píšu. Po sprintu musela být deska nějak opotřebovaná. To se dá změřit a dopočítat na závod. Neříkám, že 100% přesně. Ale dost na to, aby je to upozornilo na problém.
A nebo by někdo přišel s tím, že i 5 volných tréninků je málo a obvinil by FIA z toho, že to neřeší dodstatečně. Minimálně dalším 2 týmům to stačilo. pravidla jsou pro všechny stejná a známá od začátku sezony. FIA tedy může mít svědomí čisté.-
-
Mike17
09:42 24.10.2023 185.149.130.XXXJak píše Robert v druhém článku, týmy si po sprintu můžou desku samy přeměřit. Nemusí to dělat FIA.
A FIA namátkově dělaá kontroly pořád. Kontrolovat všechny je časově nereálné. Dělá se to tak destíky let. Proč je to problém teď? Protože HamiltonxVerstappen?
-
-
-
-
-
-
-
tom11
13:39 23.10.2023 77.48.94.XXXpřesně tak.
ještě když by bylo možné do nastavení auta během víkendu sahat, tak dejme tomu. ale když v pátek po vstupu do Q1 se vše uzamkne, tak mám pocit, že se brzy dočkáme toho, že většina pole bude v takovýchto víkendech startovat z boxů, jako nyní AT a AM .
-
-
Mike17
12:53 23.10.2023 185.149.130.XXXJak, nenechají vyzkoušet. Mají na to volné tréninky. V tomto víkendu dokonce sprint.
Prostě Ferrari s Mercedesem šli na hranu a ono to nevyšlo.
To je jak s Huntem v roce 1976, nebo Lewisovo křídlo v Brazílii 2021. Bylo to zanedbatelné porušení rozměrů, ale buď auto předpisy splňuje, nebo nesplňuje. FIA nemůže říct, že trochu to bude tolerovat. Když zase dá nějaká procenta tolerance, tak se vytvoří úplně stejná hranice, kterou někdo musí splnit.
Tady prostě není co řešit.-
tom11
13:52 23.10.2023 77.48.94.XXXnikoliv volné tréninky, ale volný trénink - jeden! a po něm se hned jede kvalda a od ní už na autě nenastavíš nic, protože jinak penalta a start z boxů. takže ne, opravdu týmy na vyzkoušení prostor nemají. nebo se snad na rozstřel a sprint může měnit nastavvení?-
Mike17
14:06 23.10.2023 185.149.130.XXXNemůže se měnit. Ale po sprintu můžeš zjistit, že se při závodě deska obrousí víc a pak můžeš zvolit start z boxů s regulérním autem. Případně říct pilotovi, že nesmí jezdit přes obrubníky. A nebo risknout nelegální auto a následný trest.
Každopádně většina vozů prošla. Asi to vyřešit šlo. Co má FIA udělat? Říct: OK, bylo to jen trochu?"
V tom případně budeš mít příští závod každé auto "trochu" nelegální.-
-
-
Fanda.LH
14:43 23.10.2023 85.162.8.XXXKdyž pominu, že sprint obecně považuji za nesmysl... Tak pořád tu druhou kvalifikaci... Jak jako jsme viděli 2 různé závody ? Co je to jako za argument... Bylo to na úkor přípravy na hlavní VC, což by např. v Barceloně jistě nebyl problém, ale v Austinu je to kvůli povrchu velký problém...-
Mike17
14:53 23.10.2023 185.149.130.XXXJestli vůbec dělat sprinty je věc druhá.
Viděli jsme 2 různé závody. Ty ne? V jednom jsem viděl vítězství Maxe od startu do cíle, v druhém ze šestého místa. V jednom ho Hamilton dojížděl, v druhém ne. V jednom honil Leclerca Norris, ve druhém Norrise Sainz.......
Evidentně ten velký problém měli jen 2 piloti. Prostě si posadili vůz moc nízko, nebo moc jezdili přes obrubníky. Zbytek pole přípravu zvládl.-
-
Mike17
15:17 23.10.2023 185.149.130.XXXEvidentně kontrolovali víc vozů. Jo, je to jako zaseknutá deska.
Má se závodit s legálními vozy. Co je legální stanovují předpisy. Pokud si někdo postaví auto s nižší světlou výškou, než požadují předpisy, je nelegální a následuje DSQ. Už 74 let.
Kdyby nebyly 2 kvalifikace, viděli by jsme 2 podobné závody. Jiné postavení na roštu z toho dělá jiný závod.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek