DISKUZE K ČLÁNKU Výsledky GP USA neplatí: Hamilton a Leclerc diskvalifikováni

Tři hodiny po skončení amerického závodu na okruhu v Austinu vydala technická komise prohlášení, na jehož základě se mění výsledková listina Grand Prix USA. Mizí z ní jména Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Výsledky GP USA neplatí: Hamilton a Leclerc diskvalifikováni

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 118, poslední 25.10.2023 08:54 Vložte komentář

Nejlepší názory

» RoBertino (Hlasovali 4 lidé) 23.10.2023 15:34
Přátelé, když jsem se rozhodl, že si ještě… »
» Fanda.LH (Hlasovali 2 lidé) 23.10.2023 13:18
Tak to mi přijde jako dobrej úlet... Když na… »
» RoBertino (Hlasovali 2 lidé) 23.10.2023 16:25
Pokusil jsem se vysvětlit celou záležitost v… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Mne to nebaví opakovat tolikrát jen proto, že se ti nechce vnímat co píšu. Po sprintu musela být deska nějak opotřebovaná. To se dá změřit a dopočítat na závod. Neříkám, že 100% přesně. Ale dost na to, aby je to upozornilo na problém.

                A nebo by někdo přišel s tím, že i 5 volných tréninků je málo a obvinil by FIA z toho, že to neřeší dodstatečně. Minimálně dalším 2 týmům to stačilo. pravidla jsou pro všechny stejná a známá od začátku sezony. FIA tedy může mít svědomí čisté.

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • tom11

                  tom11

                  194.212.104.XXX
                  To, co píšeš, by mohla být pravda tak maximálně v případě, že by kontrolou prošly po závodě všechny vozy. Tak, jak to je teď, to je pouhá ruleta a to od F1 rozhodně nečekám.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    185.149.130.XXX
                    Jak píše Robert v druhém článku, týmy si po sprintu můžou desku samy přeměřit. Nemusí to dělat FIA.
                    A FIA namátkově dělaá kontroly pořád. Kontrolovat všechny je časově nereálné. Dělá se to tak destíky let. Proč je to problém teď? Protože HamiltonxVerstappen?

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Kaša

                      Kaša

                      82.142.123.XXX
                      Problém je že už po prvním tréninku v pátek se nesmělo šahat na káry (nastavení), takže šly týmy do víkendu dost naslepo, a to s extra hrbolatým povrchem to určitě ovlivnilo....

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        77.48.94.XXX
        přesně tak.
        ještě když by bylo možné do nastavení auta během víkendu sahat, tak dejme tomu. ale když v pátek po vstupu do Q1 se vše uzamkne, tak mám pocit, že se brzy dočkáme toho, že většina pole bude v takovýchto víkendech startovat z boxů, jako nyní AT a AM 05.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      Jak, nenechají vyzkoušet. Mají na to volné tréninky. V tomto víkendu dokonce sprint.
      Prostě Ferrari s Mercedesem šli na hranu a ono to nevyšlo.
      To je jak s Huntem v roce 1976, nebo Lewisovo křídlo v Brazílii 2021. Bylo to zanedbatelné porušení rozměrů, ale buď auto předpisy splňuje, nebo nesplňuje. FIA nemůže říct, že trochu to bude tolerovat. Když zase dá nějaká procenta tolerance, tak se vytvoří úplně stejná hranice, kterou někdo musí splnit.
      Tady prostě není co řešit. 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        77.48.94.XXX
        nikoliv volné tréninky, ale volný trénink - jeden! a po něm se hned jede kvalda a od ní už na autě nenastavíš nic, protože jinak penalta a start z boxů. takže ne, opravdu týmy na vyzkoušení prostor nemají. nebo se snad na rozstřel a sprint může měnit nastavvení?

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Nemůže se měnit. Ale po sprintu můžeš zjistit, že se při závodě deska obrousí víc a pak můžeš zvolit start z boxů s regulérním autem. Případně říct pilotovi, že nesmí jezdit přes obrubníky. A nebo risknout nelegální auto a následný trest.
          Každopádně většina vozů prošla. Asi to vyřešit šlo. Co má FIA udělat? Říct: OK, bylo to jen trochu?"
          V tom případně budeš mít příští závod každé auto "trochu" nelegální.

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            85.162.8.XXX
            FIA se má poučit a buď změnit pravidla ohledně PF nebo tento formát víkendu... Já třeba nechápu proč nemáme 2 tréninky a 1 kvalifikaci... Ale máme 1 trénink a 2 kvalifikace... Je to prostě hloupý...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Za mne třeba proto, že jsme viděli 2 různé závody s dvěma různými startovními rošty. Vítěz nakonec byl sice stejný, ale závod jiný.
              Asi bych přidal jeden FP, ale asi by museli přidat i nějaké sady gum navíc.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                Fanda.LH

                85.162.8.XXX
                Když pominu, že sprint obecně považuji za nesmysl... Tak pořád tu druhou kvalifikaci... Jak jako jsme viděli 2 různé závody ? Co je to jako za argument... Bylo to na úkor přípravy na hlavní VC, což by např. v Barceloně jistě nebyl problém, ale v Austinu je to kvůli povrchu velký problém...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  Jestli vůbec dělat sprinty je věc druhá.
                  Viděli jsme 2 různé závody. Ty ne? V jednom jsem viděl vítězství Maxe od startu do cíle, v druhém ze šestého místa. V jednom ho Hamilton dojížděl, v druhém ne. V jednom honil Leclerca Norris, ve druhém Norrise Sainz.......
                  Evidentně ten velký problém měli jen 2 piloti. Prostě si posadili vůz moc nízko, nebo moc jezdili přes obrubníky. Zbytek pole přípravu zvládl.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Fanda.LH

                    Fanda.LH

                    85.162.8.XXX
                    Evidentně, když nekontrolovali všechny... To je jak zaseknutá deska... Mě nezajímá, že někdo přípravu zvládl lépe... Tohle není něco v čem se má závodit...

                    2 VC jsme viděli, ale kvůli tomu nemusely být 2 kvalifikace, to mi přijde o ničem...

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      185.149.130.XXX
                      Evidentně kontrolovali víc vozů. Jo, je to jako zaseknutá deska.
                      Má se závodit s legálními vozy. Co je legální stanovují předpisy. Pokud si někdo postaví auto s nižší světlou výškou, než požadují předpisy, je nelegální a následuje DSQ. Už 74 let.
                      Kdyby nebyly 2 kvalifikace, viděli by jsme 2 podobné závody. Jiné postavení na roštu z toho dělá jiný závod.

                      + 0 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Ale no tak, pane Volejník. Jestli se to prokáže, tak vítězem jste, jako vždycky, zase vy. 01 03

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    83.240.60.XXX
    Přijde mi to vzhledem k okolnostem jako prasárna, ale bohužel se s tím nedá nic dělat... 02

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama