DISKUZE K ČLÁNKU "Jsme o míle před ostatními," pochvaluje si Marko vývoj motoru. Jedna věc se mu na vozech pro rok 2026 ale nelíbí

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko promluvil o tom, jak probíhají práce na vývoji nové pohonné jednotky pro sezónu 2026, kdy dojde ke změně technických pravidel. Od konkurence přetáhli mnoho schopných inženýrů a své síly navíc spojili s Fordem.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Jsme o míle před ostatními," pochvaluje si Marko vývoj motoru. Jedna věc se mu na vozech pro rok 2026 ale nelíbí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 17.08.2023 21:23 Vložte komentář

Nejlepší názory

» tom11 (Hlasovali 3 lidé) 15.08.2023 09:46
je to divné, ale s Markem souhlasím. tedy v těch… »
» GRAHAM (Hlasovali 2 lidé) 15.08.2023 10:33
Já to tedy chápu zcela rozdílně.Nejde o výkon… »
» GRAHAM (Hlasoval 1 člověk) 15.08.2023 10:35
Když jsme u těch motorů a kolik kdo ztrácí v… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • hixaxon

    hixaxon

    185.14.233.XXX
    Mě se "líbí" hláška o palivu navíc. Zelená vlna má očividně spoustu různých odstínů.... 17

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Racek

      Racek

      78.80.232.XXX
      Ano, to je něco jak v té nesmrtelné hlášce : "Nechci slevu zadarmo! " Nebo "Z hlediska fyziky je to pokus o perpetum mobile či pohon třením" jak říkal náš pan profesor když jsme něco zvojtili při písemce či zkoušce... 03 panebože...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    88.103.239.XXX
    Když jsme u těch motorů a kolik kdo ztrácí v současnosti, tak pokud má Alpine -Renault takovej deficit jak se psalo, tak nemohou mít uplně špatné šasko. Vyhození Pata budou asi ještě litovat.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    je to divné, ale s Markem souhlasím. tedy v těch posledních dvou odstavcích. auta se určitě musí zmenšit a být lehčí 01. to by určitě pomohlo závodění jako takovému a rázem by na tratích bylo místo i pro jedenáctý, dvanáctý... patnáctý tým.

    jinak tedy standardní RB PR text. fakt by mne zajímalo, jestli jej ostatní pustili do svých továren, kde zjistil, jak na tom kdo s vývojem motoru pro 2026+ je a teď nám to sděluje 18.
    no, a pokud mají "dvě velmi bystré mozky v oblasti elektrifikace", tak to jsou na tom opravdu skvěle18 18 18.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      88.103.239.XXX
      Já to tedy chápu zcela rozdílně.Nejde o výkon motoru jako takový, ale o tom, kde jsou s vývojem motoru jako celku. Každý má nějaký fár plán, co a jak kdy bude vývojově hotovo a jim to jde rychleji , než čekali. V každém připadě je to hlavně PR, aby byl Redbul vidět, slyšet, dělají to tak pořád. Jak kdo splnil zadaný úkol uvidíme až motory vyjedou. teď to jsou jen kecy v klecy a reklama na RB.
      Apropo všimněte si, že dědek jaksitaksi zapoměl na Hondu. 18 18 18

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.62.XXX
      Z čeho vychází to přesvědčení, že by to pomohlo závodění ? Čím budou vozy lehčí tím budou rychlejší a tím se bude závodit hůř... Já bych si přál aby vozy vážili 550, 600kg ale k tomu je potřeba slabší motor, horší aero a horší brzdy... To se nikdy nestane...

      Říká se, že 10kg je 0,4sec na kolo... Podle mě je to blbost a dávno to neplatí... Každopádně pokud bychom ubrali na nějakou rozumnější váhu, tak půjde o zrychlení o několik sec...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        88.103.239.XXX

        18 18
        Nesmysl ta ztráta co pišeš je v průměru na kolo a psalo se 0,3 a byl to průměr s tím samým autem. Taky to bylo dle okruhu , jak se používal motor( více rovinek, méně rovinek) , délka okruhu a bylo tam, více proměnných včetně opotřebení pneumatik díky lehčímu, těžšímu vozu.

        Ale rozhodně to nedávej do přímého poměru o kolik se zrychlí když bude monopost lehčí o 200 kg. 12

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.62.XXX
          Ale tak jsem to ani nemyslel... Resp. já si tohle pamatuji z časů 07-11, kdy to vozy byly lehké a teď když jsou skoro o 200kg těžší, tak mi přijde jako blbost, že by to pořád bylo stejné... Možná jsem to špatně vyjádřil...

          Každopádně to není ta pointa příspěvku... Já chci říct, že když zachováme současná auta a odlehčíme je, tak to závodění uškodí a ne naopak...

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            88.103.239.XXX
            Já myslím že to +- stejné naopak je.

            Ale je pravda že u nových motorů 2026 bude pro řidiče přechod z přibližného poměru ICE k elektrické energii 4:1 na poměr téměř 1:1 je velká změna. Prvními úkoly, které je čekají, je zprovoznění nového paliva, práce na snížení komprese a spotřeby paliva.Zdroj Wazari.


            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        194.212.104.XXX
        Tomu závodění by přospělo zejména zmenšení těch současných mastodontů. Ta hmotnost s tím jde tak trochu ruku v ruce. Lehká přemotorovaná kára je přece pro závody to správný náčiní. 01

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.62.XXX
          Konkrétně, čemu by to prospělo ? Zatáčky by se jezdily rychleji, takže by bylo těžší držet se za vozem před sebou... Brzdilo by se později, takže by byl menší prostor v brzdných zónách... Akcelerovalo by se dříve => Vozy by trávily na rovince méně času = Méně času v aeropytli, méně času v DRS...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Racek

            Racek

            78.80.232.XXX
            No, všechna ta kila navíc jsou způsobeny spoustou udělátek, které dělají vozy rychlejší ... v podstatě to vypuklo s těmi různými KERS a motorgenerátory a bateriemi... a co za strašidlo vzniklo těmi aerodynamickým prvky ... ale vozy jsou opravdu rychlejší Za cenu strašlivě drahé bestie ..

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama