DISKUZE K ČLÁNKU Přibyde do startovního pole 11. tým? Otázka je předmětem tvrdého sporu

My dříve narození pamatujeme sezóny bohaté na počet týmů i pilotů. Už několik let ale platí omezení a několik výběrových řízení v podstatě pouze nahrazovalo odpadlíky novými adepty, ale ani těch nebylo mnoho. Je tedy šance, že bychom za pár let viděli na roštu 22 pilotů?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Přibyde do startovního pole 11. tým? Otázka je předmětem tvrdého sporu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 66, poslední 15.08.2023 09:35 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Fanda.LH (Hlasovali 3 lidé) 05.08.2023 17:15
To bodování je v podstatě výsměch... Ale odráží… »
» daaviid23 (Hlasovali 3 lidé) 09.08.2023 09:36
Né že bych s celkem vyloženě nesouhlasil, ale že… »
» Jan. (Hlasovali 2 lidé) 05.08.2023 01:32
O jeden či dva týmy více by mohlo být fajn.… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.62.XXX
          Co se týče snahy to vyrovnat, to na mě na vytahuj, protože proti tomu nemám vůbec nic... Říkám, že to řeší jiná pravidla, to prostě s více vozy nemá co dělat... Současně říkám, že nové týmy se zařadí na chvost. Budou roky budovat a učit se, takže jakápak vyrovnanost ?

          Třetí vůz by nasadili všichni ve stejném počtu závodů... Samozřejmě chápu, že bodovat v závodě, kde nasadí 3. vůz RB a Mercedes by bylo pro týmy středu pole mnohem těžší (Při současném rozložení sil)... Ale zase já bych chtěl vidět porovnání stávajících jezdců s někým novým... Vzpomeňme na GR, jak najednou se objevil v Mercedesu a namazal si Bottase na chleba... Bohužel tuhle šanci dostal jen 1x... Představme si, že by takových šancí dostal 5...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Upřímně...nechápu.

    F1 by měla mít stanovenu max. kapacitu monopostů které mohou startovat...kolik to je? 24? 26? (s tím že např. Monako má vzhledem ke svým specifikům pouze 20 startovacích míst).

    Současný moloch F1 generuje dost peněz...a podle mě týmy do toho nemají co kecat...pokud promotér závodů který je de-fakto platí rozhodne o systému rozdělení peněz...můžou to v případě nesouhlasu zabalit a odejít. Ale klid...jasně že tak jednoduchý to není, to je mi jasný.

    Ale týmy jsou jen jeden článek...mají sice velké slovo, ale nejsou všemocné.

    F1 je drahý špás a vzít týmy typu Manor vypadá jako nesmysl...ale proč? Protože nikdo nepůjde přece jen jezdit na chvost pole a být k smíchu. I ten Manor se určitě chtěl někam posunout...i on měl ambice. Ale doba se změnila...dneska už se příběh Franka Williamse těžko zopakuje...ostatně Brawn GP měl jepičí život...protože Ross Brawn moc dobře věděl že další neuvěřitelnou sezónu na 100% nezopakuje.
    Frank byl buldok který žil pro závody F1...a to už dneska taky není. Ne že by se nenašli podobní jedinci...ale ti nemají absolutně šanci. Ty náklady na závodění jsou strašlivě vysoké.

    Když už z F1 udělali uzavřenou společnost...měli by využít potenciálu (což je ten max. počet startovních míst)...a pokud jsou adepti, měla by je Liberty přivítat s otevřenou náručí. Systém musí zabezpečit motory (což by neměl být problém)...jinak už začíná být F1 hodně standartizovaná.

    Ad bodování (které řešíte v diskuzi)...F1 už tohle dávno zprznila...já osobně jsem proti nesmyslným cenám a přidělování bodů...hlavně aby se dostalo i na ty poslední.
    Když už to celý zprznili...nechal bych současných 10 bodovaných míst...bod za nejrychlejší kolo je v pořádku (ale neomezoval bych jeho udělení tím že pilot musí skončit v bodované desítce), přidal bych bod za PP.
    Sprinty se mi nelíbí...je to další ztráta exkluzivity F1...za mě platí staré prověřené přísloví "Někdy je méně více".

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    83.240.62.XXX
    Já bych asi 11. tým nebral. Byl bych rád, kdyby spíš týmy bez ambicí získaly nové majitele(AT, Haas)... Co bych ale povolil, je 3-5x za rok nasadit 3. vůz s rezervním pilotem s tím, že bych to vždycky umožnil 2-3 týmům... Takže každý závod by se vesměs jezdilo v 22-24 vozech a viděli bychom v těch autech i piloty, kteří se běžně nemají šanci do závodu dostat...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Proti tomu se postaví většina týmů, kdyby se něco podobného dostalo jako návrh na stůl. Okamžitě by se začalo spekulovat, kdy kdo může ten třetí vůz nasadit, jak to komu prospěje a koho to poškodí, koho a co tím bude možno ovlivnit. Pro představu: v posledním závodě budou bojovat dva adepti o titul a jeden z nich bude mít podporu třetího pilota, daného pravidly - tedy nelze říci: "v rámci fair-play ten vůz nasadit nesmíte!" Když už, tak ať si dané týmy udělat "béčko" jako Red Bull a bude klid.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        83.240.62.XXX
        Nechci rozepisovat systém, který není ve hře, ale tohle bych zkrátka udělal. 1 nový tým => 2 piloti a roky učení... 3. auto = min. 10 pilotů v již naučených týmech + přímé porovnání s pravidelnými účastníky...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Jan.

    Jan.

    188.244.60.XXX
    O jeden či dva týmy více by mohlo být fajn.
    Zároveň s tím bych opět mírně poupravil bodování. Více bodovaných míst, aby se více pilotům projevilo dojetí do cíle v tabulce a nějaké pozvolnější odstupňování.
    Něco jako: 20, 17, 14, 11, 9, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 17

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.62.XXX
      To bodování je v podstatě výsměch... Ale odráží asi to jak fanoušci přemýšlí o F1... V situaci, kdy je o titulu rozhodnuto v půlce sezóny a jeden tým vyhrává každý závod, tak se objevují podobné návrhy na parametrické změny, které nic neřeší...

      Já bych bodování vůbec neřešil...

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jan.

        Jan.

        188.244.60.XXX
        To nemá vůbec nic společného s tím, kdy je rozhodnuto o titulu.
        Napsal jsem to jasně ne?
        Vyšší počet týmů - více bodovaných míst.
        Více bodovaných míst - více odměněných jezdců za dojetí a projevení do celkové tabulky.
        No a pozvolnější odstupňování mi přijde logické, tak jak je to nyní, v tom žádnou logiku tedy nevidím.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          185.63.97.XXX
          To by muselo být v 70. - 90. letech bodováno minimálně 15 - 20 pilotů, když se o místa na startu ucházelo až 40 pilotů. Takový návrh je pouze odrazem všudypřítomné inflace a prznění statistik, ve kterých to jenom udělá binec. Protože nikdo už nebude pátrat, kolik bodů by skutečně získaly třeba tak mizerné týmy jako EuroBrun, RAM a podobně. Pokud pilot dojede na 16. místě, tak je pořád šestnáctý a jestli mu někdo administrativně od určitého roku za to přidělí nějaký bod, pak to je jen manipulace s historií. Ovšem pokud budeme ctít názory jistého televizního superexperta, pak historie je stejně zbytečná jako tradice.

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Hwrychlik H.

            Hwrychlik H.

            90.182.63.XXX
            Prznění statistik už probíhá velmi dlouho. Začalo to změnami bodování, nyní to pokračuje přidáváním dalších a dalších závodů a pak stejně někdo vytáhne, že někdo překonal rekord v počtu vítězství za jednu sezónu.
            Jan tím předpokládám chtěl říci, že jeden tým bude dojíždět v každém závodě beznadějně poslední a pak udělá nějaký bod v jednom závodě kvůli vypadnutí hodně soupeřů. A jiný tým bude dojíždět pořád na 12-13 místě, v tom závodě bude mít 2x DNF a ve finále skončí poslední bez bodu. Takže rozdávat body třeba až do 15 místa by opravdu bylo ku prospěchu. A jestli někdo získá pár bodů změnou bodování? To nikdo neřeší. A nikdo neřeší nějaké přepočty zpětně.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Jan.

              Jan.

              188.244.60.XXX
              Měl jsem rozepsanou zrovna tu reakci a k dopsání jsem se vrátil později. Pak jsem si až všiml tvého příspěvku.
              To je právě také ono, že dneska pravidelné dojíždění těsně pod body není nijak bodově ohodnoceno a vyjde naprázdno. Poté mohou vznikat různé nespravedlnosti, přesně jako si uvedl příklad.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • RoBertino

                RoBertino

                185.63.97.XXX
                Takže pánové, udělal jsem bleskovou inventuru podle níže naznačeného bodového klíče - jediná změna je na 3 a 4 místě, kde si to prohodili Hamilton a Alonso, jinak sice hausnumera, ale pořadí pořád stejné. Jediný smysl tedy jsou uměle přidělené body, které zpochybní statistiky. Well done.

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Jan.

                  Jan.

                  188.244.60.XXX
                  Jaké zase umělé body které zpochybní statistiky? 12
                  Proč tedy neargumentuješ proti současnému bodovému systému, ale proti tomu, který jsem jen tak nastřelil? V současném je totiž za první místo 25, já jsem začínal od 20. Tudíž současný uměle navyšuje a przní statistiky více. To znamená, že souhlasíš se změnou na mnou navrhovaný. Pokud ne, tak si protiřečíš.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Jan.

                    Jan.

                    188.244.60.XXX
                    Nebo ještě jinak a lépe. Pokud by se rozšířilo startovní pole o dva nové týmy, pojďme do následujícího bodování:
                    12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1. Žádné umělé body navíc, ale spravedlivě obodováno, s mírným rozšířením vzhledem k širšímu poli.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                • Hwrychlik H.

                  Hwrychlik H.

                  90.182.63.XXX
                  Určitě? Třeba takový Tsunoda má 3x 11 místo, 1x 12 místo a je na tom bodově hůře jak Zhou a nebo Hulkunberg.
                  Bodové zvýhodnění prvních s tím souhlasím, i když rozdíl mezi prvním a druhým je za mě příliš vysoké.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Fanda.LH

                    Fanda.LH

                    83.240.62.XXX
                    A je to tak dobře ne ? Alespoň má motivaci se snažit to 10. místo urvat... Koho zajímají 11 - 12. místa ? Za mě měl něco do sebe systém, kde bodovalo 6 aut, ale to při dnešním rozdělení pole a spolehlivosti není hratelné...

                    Nicméně udělat 6 míst a brutální propast by se mi líbilo... 100, 60, 40, 30, 20, 10, 6, 4, 2, 1... Vem si jakej tlak by to byl na jezdce Mercedesu, Ferrari, Astonu a Mcl...

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
          • Jan.

            Jan.

            188.244.60.XXX
            Jaká manipulace s historií? Díváme se snad do budoucna. Proč je správně, aby tam piloti kroužili pro nic. Někdo dojede na 11. místě a nijak se mu to bodově neprojeví do tabulky, to by byl nesmysl zvlášť pokud by se navýšila startovní listina.
            Prznění statistik je samozřejmě to, že dříve bylo za vítězství 8 bodů, nyní 25. Pak tedy porovnávat historicky nominální body nedává smysl, ale to je každému jasné.
            V čem je tak super současný bodový systém, kdy jsou ultra vysoké rozestupy u vyšších pozic? I kdyby bylo bodovaných 15 jezdců od 15 bodů do 1, tak to má větší logiku a vypovídající hodnotu. To, co jsem napsal předtím výše, je nějaký kompromis a představoval bych si tu platnost zároveň s 11 či 12 týmy na roštu. Samozřejmě by se to dalo navrhnout různě, třeba začínat nadále od 25 a snižovat postupně.

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • RoBertino

              RoBertino

              185.63.97.XXX
              Chápu, že jakékoli srovnávání je pro některé lidi noční můrou. V tomto bodovaném pohledu je takový Stirling Moss totální nula, protože 186,6 bodu během 11 sezón? Co to z dnešního pohledu je? Předělávky bodování jsou výsměchem všem pilotům, kteří jezdili dřív a byli podstatně lepší než někteří současní borci. Jeden příklad za všechny - Pascal Wehrlein se těší 6 bodům v kariéře (jedno osmé a dvě desátá místa). V pohodě ve statistikách nacpe do kapsy třeba Briana Hentona - nula bodů a ani se mu nezohlední jedno nejrychlejší kolo. Ovšem bráno dnešním pohledem by těch bodů suverénně vydoloval čtyřiadvacet (jedno sedmé, tři osmá, jedno deváté a tři desátá místa).
              F1 není o spravedlnosti. Amon například několikrát vyhrál nemistrovské závody, ale v mistrovském nikdy - měl holt smůlu. Buď tedy budeme bodovat pro jistotu všechny, protože když jich uděláme patnáct, tak dvacet už nebude takový rozdíl. Schéma 50 - 46 - 42 - 35 - 28 - 25 - 22 - 18 - 15 - 12 - 10 - 9 - 8 - 7 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1 by vypadalo vysloveně seksy, nicht wahr? Schválně si za domácí úkol můžete spočítat, jak by současný šampionát vypadal. Zcela na závěr - poprosím vás, abyste mi připomněli sport, ve kterém se dávají body útěchy. S ohledem na svůj věk mám už právo na trochu sklerózy.

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama