DISKUZE K ČLÁNKU Přibyde do startovního pole 11. tým? Otázka je předmětem tvrdého sporu
My dříve narození pamatujeme sezóny bohaté na počet týmů i pilotů. Už několik let ale platí omezení a několik výběrových řízení v podstatě pouze nahrazovalo odpadlíky novými adepty, ale ani těch nebylo mnoho. Je tedy šance, že bychom za pár let viděli na roštu 22 pilotů?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Přibyde do startovního pole 11. tým? Otázka je předmětem tvrdého sporu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
Fanda.LH
22:43 06.08.2023 83.240.62.XXXCo se týče snahy to vyrovnat, to na mě na vytahuj, protože proti tomu nemám vůbec nic... Říkám, že to řeší jiná pravidla, to prostě s více vozy nemá co dělat... Současně říkám, že nové týmy se zařadí na chvost. Budou roky budovat a učit se, takže jakápak vyrovnanost ?
Třetí vůz by nasadili všichni ve stejném počtu závodů... Samozřejmě chápu, že bodovat v závodě, kde nasadí 3. vůz RB a Mercedes by bylo pro týmy středu pole mnohem těžší (Při současném rozložení sil)... Ale zase já bych chtěl vidět porovnání stávajících jezdců s někým novým... Vzpomeňme na GR, jak najednou se objevil v Mercedesu a namazal si Bottase na chleba... Bohužel tuhle šanci dostal jen 1x... Představme si, že by takových šancí dostal 5...
-
-
-
-
juras
12:02 06.08.2023 88.103.92.XXXUpřímně...nechápu.
F1 by měla mít stanovenu max. kapacitu monopostů které mohou startovat...kolik to je? 24? 26? (s tím že např. Monako má vzhledem ke svým specifikům pouze 20 startovacích míst).
Současný moloch F1 generuje dost peněz...a podle mě týmy do toho nemají co kecat...pokud promotér závodů který je de-fakto platí rozhodne o systému rozdělení peněz...můžou to v případě nesouhlasu zabalit a odejít. Ale klid...jasně že tak jednoduchý to není, to je mi jasný.
Ale týmy jsou jen jeden článek...mají sice velké slovo, ale nejsou všemocné.
F1 je drahý špás a vzít týmy typu Manor vypadá jako nesmysl...ale proč? Protože nikdo nepůjde přece jen jezdit na chvost pole a být k smíchu. I ten Manor se určitě chtěl někam posunout...i on měl ambice. Ale doba se změnila...dneska už se příběh Franka Williamse těžko zopakuje...ostatně Brawn GP měl jepičí život...protože Ross Brawn moc dobře věděl že další neuvěřitelnou sezónu na 100% nezopakuje.
Frank byl buldok který žil pro závody F1...a to už dneska taky není. Ne že by se nenašli podobní jedinci...ale ti nemají absolutně šanci. Ty náklady na závodění jsou strašlivě vysoké.
Když už z F1 udělali uzavřenou společnost...měli by využít potenciálu (což je ten max. počet startovních míst)...a pokud jsou adepti, měla by je Liberty přivítat s otevřenou náručí. Systém musí zabezpečit motory (což by neměl být problém)...jinak už začíná být F1 hodně standartizovaná.
Ad bodování (které řešíte v diskuzi)...F1 už tohle dávno zprznila...já osobně jsem proti nesmyslným cenám a přidělování bodů...hlavně aby se dostalo i na ty poslední.
Když už to celý zprznili...nechal bych současných 10 bodovaných míst...bod za nejrychlejší kolo je v pořádku (ale neomezoval bych jeho udělení tím že pilot musí skončit v bodované desítce), přidal bych bod za PP.
Sprinty se mi nelíbí...je to další ztráta exkluzivity F1...za mě platí staré prověřené přísloví "Někdy je méně více". -
Fanda.LH
17:19 05.08.2023 83.240.62.XXXJá bych asi 11. tým nebral. Byl bych rád, kdyby spíš týmy bez ambicí získaly nové majitele(AT, Haas)... Co bych ale povolil, je 3-5x za rok nasadit 3. vůz s rezervním pilotem s tím, že bych to vždycky umožnil 2-3 týmům... Takže každý závod by se vesměs jezdilo v 22-24 vozech a viděli bychom v těch autech i piloty, kteří se běžně nemají šanci do závodu dostat...-
RoBertino
19:19 05.08.2023 185.63.97.XXXProti tomu se postaví většina týmů, kdyby se něco podobného dostalo jako návrh na stůl. Okamžitě by se začalo spekulovat, kdy kdo může ten třetí vůz nasadit, jak to komu prospěje a koho to poškodí, koho a co tím bude možno ovlivnit. Pro představu: v posledním závodě budou bojovat dva adepti o titul a jeden z nich bude mít podporu třetího pilota, daného pravidly - tedy nelze říci: "v rámci fair-play ten vůz nasadit nesmíte!" Když už, tak ať si dané týmy udělat "béčko" jako Red Bull a bude klid.
-
-
Jan.
01:32 05.08.2023 188.244.60.XXXO jeden či dva týmy více by mohlo být fajn.
Zároveň s tím bych opět mírně poupravil bodování. Více bodovaných míst, aby se více pilotům projevilo dojetí do cíle v tabulce a nějaké pozvolnější odstupňování.
Něco jako: 20, 17, 14, 11, 9, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1-
Fanda.LH
17:15 05.08.2023 83.240.62.XXXTo bodování je v podstatě výsměch... Ale odráží asi to jak fanoušci přemýšlí o F1... V situaci, kdy je o titulu rozhodnuto v půlce sezóny a jeden tým vyhrává každý závod, tak se objevují podobné návrhy na parametrické změny, které nic neřeší...
Já bych bodování vůbec neřešil...-
Jan.
18:15 05.08.2023 188.244.60.XXXTo nemá vůbec nic společného s tím, kdy je rozhodnuto o titulu.
Napsal jsem to jasně ne?
Vyšší počet týmů - více bodovaných míst.
Více bodovaných míst - více odměněných jezdců za dojetí a projevení do celkové tabulky.
No a pozvolnější odstupňování mi přijde logické, tak jak je to nyní, v tom žádnou logiku tedy nevidím.-
RoBertino
19:13 05.08.2023 185.63.97.XXXTo by muselo být v 70. - 90. letech bodováno minimálně 15 - 20 pilotů, když se o místa na startu ucházelo až 40 pilotů. Takový návrh je pouze odrazem všudypřítomné inflace a prznění statistik, ve kterých to jenom udělá binec. Protože nikdo už nebude pátrat, kolik bodů by skutečně získaly třeba tak mizerné týmy jako EuroBrun, RAM a podobně. Pokud pilot dojede na 16. místě, tak je pořád šestnáctý a jestli mu někdo administrativně od určitého roku za to přidělí nějaký bod, pak to je jen manipulace s historií. Ovšem pokud budeme ctít názory jistého televizního superexperta, pak historie je stejně zbytečná jako tradice.-
Hwrychlik H.
20:22 05.08.2023 90.182.63.XXXPrznění statistik už probíhá velmi dlouho. Začalo to změnami bodování, nyní to pokračuje přidáváním dalších a dalších závodů a pak stejně někdo vytáhne, že někdo překonal rekord v počtu vítězství za jednu sezónu.
Jan tím předpokládám chtěl říci, že jeden tým bude dojíždět v každém závodě beznadějně poslední a pak udělá nějaký bod v jednom závodě kvůli vypadnutí hodně soupeřů. A jiný tým bude dojíždět pořád na 12-13 místě, v tom závodě bude mít 2x DNF a ve finále skončí poslední bez bodu. Takže rozdávat body třeba až do 15 místa by opravdu bylo ku prospěchu. A jestli někdo získá pár bodů změnou bodování? To nikdo neřeší. A nikdo neřeší nějaké přepočty zpětně.-
Jan.
20:36 05.08.2023 188.244.60.XXXMěl jsem rozepsanou zrovna tu reakci a k dopsání jsem se vrátil později. Pak jsem si až všiml tvého příspěvku.
To je právě také ono, že dneska pravidelné dojíždění těsně pod body není nijak bodově ohodnoceno a vyjde naprázdno. Poté mohou vznikat různé nespravedlnosti, přesně jako si uvedl příklad.-
RoBertino
23:25 05.08.2023 185.63.97.XXXTakže pánové, udělal jsem bleskovou inventuru podle níže naznačeného bodového klíče - jediná změna je na 3 a 4 místě, kde si to prohodili Hamilton a Alonso, jinak sice hausnumera, ale pořadí pořád stejné. Jediný smysl tedy jsou uměle přidělené body, které zpochybní statistiky. Well done.-
Jan.
00:37 06.08.2023 188.244.60.XXXJaké zase umělé body které zpochybní statistiky?
Proč tedy neargumentuješ proti současnému bodovému systému, ale proti tomu, který jsem jen tak nastřelil? V současném je totiž za první místo 25, já jsem začínal od 20. Tudíž současný uměle navyšuje a przní statistiky více. To znamená, že souhlasíš se změnou na mnou navrhovaný. Pokud ne, tak si protiřečíš.-
Jan.
00:39 06.08.2023 188.244.60.XXXNebo ještě jinak a lépe. Pokud by se rozšířilo startovní pole o dva nové týmy, pojďme do následujícího bodování:
12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1. Žádné umělé body navíc, ale spravedlivě obodováno, s mírným rozšířením vzhledem k širšímu poli.
-
-
Hwrychlik H.
09:28 06.08.2023 90.182.63.XXXUrčitě? Třeba takový Tsunoda má 3x 11 místo, 1x 12 místo a je na tom bodově hůře jak Zhou a nebo Hulkunberg.
Bodové zvýhodnění prvních s tím souhlasím, i když rozdíl mezi prvním a druhým je za mě příliš vysoké.-
Fanda.LH
09:36 06.08.2023 83.240.62.XXXA je to tak dobře ne ? Alespoň má motivaci se snažit to 10. místo urvat... Koho zajímají 11 - 12. místa ? Za mě měl něco do sebe systém, kde bodovalo 6 aut, ale to při dnešním rozdělení pole a spolehlivosti není hratelné...
Nicméně udělat 6 míst a brutální propast by se mi líbilo... 100, 60, 40, 30, 20, 10, 6, 4, 2, 1... Vem si jakej tlak by to byl na jezdce Mercedesu, Ferrari, Astonu a Mcl...
-
-
-
-
-
Jan.
20:31 05.08.2023 188.244.60.XXXJaká manipulace s historií? Díváme se snad do budoucna. Proč je správně, aby tam piloti kroužili pro nic. Někdo dojede na 11. místě a nijak se mu to bodově neprojeví do tabulky, to by byl nesmysl zvlášť pokud by se navýšila startovní listina.
Prznění statistik je samozřejmě to, že dříve bylo za vítězství 8 bodů, nyní 25. Pak tedy porovnávat historicky nominální body nedává smysl, ale to je každému jasné.
V čem je tak super současný bodový systém, kdy jsou ultra vysoké rozestupy u vyšších pozic? I kdyby bylo bodovaných 15 jezdců od 15 bodů do 1, tak to má větší logiku a vypovídající hodnotu. To, co jsem napsal předtím výše, je nějaký kompromis a představoval bych si tu platnost zároveň s 11 či 12 týmy na roštu. Samozřejmě by se to dalo navrhnout různě, třeba začínat nadále od 25 a snižovat postupně.-
RoBertino
22:58 05.08.2023 185.63.97.XXXChápu, že jakékoli srovnávání je pro některé lidi noční můrou. V tomto bodovaném pohledu je takový Stirling Moss totální nula, protože 186,6 bodu během 11 sezón? Co to z dnešního pohledu je? Předělávky bodování jsou výsměchem všem pilotům, kteří jezdili dřív a byli podstatně lepší než někteří současní borci. Jeden příklad za všechny - Pascal Wehrlein se těší 6 bodům v kariéře (jedno osmé a dvě desátá místa). V pohodě ve statistikách nacpe do kapsy třeba Briana Hentona - nula bodů a ani se mu nezohlední jedno nejrychlejší kolo. Ovšem bráno dnešním pohledem by těch bodů suverénně vydoloval čtyřiadvacet (jedno sedmé, tři osmá, jedno deváté a tři desátá místa).
F1 není o spravedlnosti. Amon například několikrát vyhrál nemistrovské závody, ale v mistrovském nikdy - měl holt smůlu. Buď tedy budeme bodovat pro jistotu všechny, protože když jich uděláme patnáct, tak dvacet už nebude takový rozdíl. Schéma 50 - 46 - 42 - 35 - 28 - 25 - 22 - 18 - 15 - 12 - 10 - 9 - 8 - 7 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1 by vypadalo vysloveně seksy, nicht wahr? Schválně si za domácí úkol můžete spočítat, jak by současný šampionát vypadal. Zcela na závěr - poprosím vás, abyste mi připomněli sport, ve kterém se dávají body útěchy. S ohledem na svůj věk mám už právo na trochu sklerózy. -
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek