DISKUZE K ČLÁNKU Přibyde do startovního pole 11. tým? Otázka je předmětem tvrdého sporu

My dříve narození pamatujeme sezóny bohaté na počet týmů i pilotů. Už několik let ale platí omezení a několik výběrových řízení v podstatě pouze nahrazovalo odpadlíky novými adepty, ale ani těch nebylo mnoho. Je tedy šance, že bychom za pár let viděli na roštu 22 pilotů?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Přibyde do startovního pole 11. tým? Otázka je předmětem tvrdého sporu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 66, poslední 15.08.2023 09:35 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Fanda.LH (Hlasovali 3 lidé) 05.08.2023 17:15
To bodování je v podstatě výsměch... Ale odráží… »
» daaviid23 (Hlasovali 3 lidé) 09.08.2023 09:36
Né že bych s celkem vyloženě nesouhlasil, ale že… »
» Jan. (Hlasovali 2 lidé) 05.08.2023 01:32
O jeden či dva týmy více by mohlo být fajn.… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • rock

    rock

    176.102.154.XXX
    Těžko srovnávat dobu, kdy se v paddocku sice potloukalo 20 týmů, ale do cíle závodu dorazilo 8 jezdců (a ten poslední s pěti koly ztráty) s dneškem, kdy běžně dokončí závod 3/4 nebo 4/5 pilotů, z nichž drtivá většina je ve stejném kole s vítězem a i ti nejhorší dostanou jedno, výjimečně dvě kola.
    Máme nejvyrovnanější závody všech dob a není úplně nutné startovní pole ještě dále zahušťovat nebo rozšiřovat. Když někdo nový přijde, tak dobrá, ale není to nezbytně třeba.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    88.103.239.XXX
    Fando LH, podstata hodnoty týmu F1 v současné době je prostě fakt, jak levně můžeš být konurenceschopný a děláš si levně reklamu a nemusíš utrácet nesmysli peněz jako dříve s nejistým vysledkem. Dříve tým měl např 1000 lidí, přišel druhý nabral 1500, někdo do toho dal 300 mil, druhý 500 mil... prostě šlo to do nesmyslu, výkonost se musela koupit, ač ani to nebylo jisté. Dneska je to zásadně jinak. je to vlastně značně, ale značně levnější a současně stabilní a svým způsobem férové sportovně, respektive teď se to začně zbližovat.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      90.182.169.XXX
      Né že bych s celkem vyloženě nesouhlasil, ale že je to teď sportovně férovější? To je dost relativní pojem. Sehnat peníze bylo vždycky součástí hry. Chudí se nikdy nemohli reálně prosadit. Proč je rovnostářství" z donucení" spravedlivější?

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        83.240.62.XXX
        Já bych řekl, že je to teď mnohem férovější... V F1 bylo hodně špinavejch peněz, hodně špinavejch praktik, které vedly k tomu, že někdo vyhrávat mohl a někdo prostě neměl nárok... Myslím si, že rozpočty týmů byly dlouhou dobu fikce, že zkrátka fungovaly jak píšu níže... Máš fabriku, nechceš platit daně, tak je "investuješ do marketingu" v podobě týmu F1 a odtamtud je nějakým způsobem částečně vyvedeš... Dlouhodobě to vlastně bylo strašně směšný, že týmy vykazovaly obří rozpočty a přitom si neustále ztěžovaly jak jsou před krachem... Proč asi... Tohle prostředí svědčí mafiánům, zločincům, podvodníkům a rozhodně nefunguje férové...

        Když si vzpomeneme na rok 2010, kdy do F1 přibyly 3 nové týmy, tak jim bylo slibováno, že budou stropy. Tehdy to ty tradiční týmy odmítaly ze všech sil, vyhrožovaly vznikem konkurenční série atd. Tak jim nadhodili ok, nemusíte mít stropy, ale ti co je přijmou, tak se nebudou muset řídit technickými regulemi... A vůči tomu se taky vymezovaly, že přeci budou mít obrovskou výhodu... Tzn. bránili se možnosti stavět rychlejší auta za méně peněz... Zcela iracionální... Za předpokladu, že z nějakého důvodu nepotřebuješ vykazovat enormní, nafukovací rozpočet 18

        Evidentně se něco hodně změnilo... Peníze se asi perou jinde, jinak a rozpočtové stropy se staly realitou... Další věc je, že Bernie out, což je za mě obrovský krok lepším směrem, krok k větší férovosti... Protože to jeden ze strůjců toho mafiánského světa před tím... Člověk co se zmocnil F1 jako kápo a začal diktovat jak věci budou...

        + 0 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        88.103.239.XXX
        No protože Davide , když někdo utratí 500 mega a má 2000 zaměstnanců a druhý tuhle možnost prostě nikdy mít nebude, tak logicky taky to nemůže být sportovně stejné. Ferrari ( třeba) žadné peníze schánět nemuselo, to je mělo a i od Ekláka. Stropy jsou správně.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.62.XXX
          Ferrari mělo svého času neuvěřitelný kombo... Obrovský rozpočet, neomezené možnosti testování v době, kdy nebyly simulátory popř. nebyly tak pokročilé... Je zajímavé, že jim dokázali ti ostatní ze špičky vůbec konkurovat...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            88.103.239.XXX
            Přesně, na youtube je video, kde mají do testu asi 12 monopostů. Bylo to za JT a Schumachera. Ty do toho nasypali mazec peněz. Jedinej Newey jim dával počoudit.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              83.240.62.XXX
              Pepa Král zmiňoval nějaký historky, kde mluvil o tom jak např. trénovali pořád dokola starty... Když si to člověk představí, že Ferrari tehdy v 96 ztrácelo na x frontách. Mohli si však dovolit se zaměřit na jakýkoliv detail a na tom makat a makat...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    F1 je dnes v první, druhů, třetí...až nevím kolikáté řadě byznys.

    A to je vše. Já jsem skeptickej, v tomhle modu se nedá nic udělat.

    Kdo je dnes v F1...ten drží místenku v tomhle byznysu...aktuálně to vypadá tak že se dá provozovat tým F1 ...a být ziskovej...byť budu poslední.

    Kdysi do F1 vstupovali nadšenci kteří chtěli závodit a být slavní (vyhrávat)...dnes koukáme už 15 let na to jak vyhrávají pouhopouhé dva týmy...i slavné a legendární Ferrari jen smutně pokukuje po nějakém tom titulu...a ostatní? Ostatní jsou jen kompars...
    09

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    řekl bych, že poměrně nedávno ( možná mám zkreslené vnímání času ) tu byla na tohle téma debata. můj pohled na tuhle věc se od té doby opravdu nezměnil. FIA a Liberty, jako ti hlavní, by měli mít dostatek síly a odvahy prosadit své zájmy. pokud je jejich zájmem startovní pole o patnácti týmech, prostě to tak bude a hotovo. samozřejmostí je, že nové týmy musí splnit dnes již velice tvrdé podmínky, ale nic víc, nic míň. současné týmy mohou mít připomínky. v tom jim těžko někdo zabrání. ale "majitelé" by měli mít koule na to to ukočírovat a udělat to, co si myslí, že je v jejich zájmu...

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.62.XXX
      Otázkou je, co jsou tvoje zájmy... Čím bude místo v F1 nedostupnější, tím bude hodnotnější... Ferrari, taky vyrábí méně aut, než je poptávka + k tomu dělá limitované a ještě limitovanější edice svých vozů, které jsou za extrémní cenu + dalších podmínek (Mnohdy budoucí majitele oškubou jak kuře, když se snaží protlačit na čekací listinu)...

      Tady je to podobné... Potřebuješ pole týmů, které jsou ochotny investovat velký balík peněz, disponovat zkušenostmi / kvalitou a abys je udržel tak musíš zachovávat tu soutěž prestižní, exkluzivní... Nemůžeš riskovat, že si týmy na špici řeknou, že v F1 může být "každý", tak to pro ně není zajímavé... Popř. je, ale nebudou do toho investovat tolik...

      Je potřeba vnímat, že F1 je vrchol a hodně vyjímečná soutěž... Není jednoduchý držet pohromadě 10týmů, které jsou ochotné obětovat tolik zdrojů, aby mohla fungovat v současné podobě...

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        88.103.239.XXX
        Ber v potaz, že kolik chceš investovat je defacto dané. Většina týmů dlouhodobě bude v zisku a ne malém.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.62.XXX
          Nechápu jak to myslíš... Pokud chceš říct, že týmy z F1 neodejdou, protože se jim to finančně vyplatí tam být, tak tím bych si nebyl tak jistý...

          Spíš bych čekal, že budou na 0 nebo ve ztrátě, protože vše reinvestují, aby zvyšovali hodnotu firmy a současně neplatili žádné daně ze zisku...

          Díky tomu, že do F1 nemůže nikdo vstoupit, tak to jejich cenu zvyšuje... Tím, že se přibere další tým / týmy, tak je to v tomhle ohledu poškodí... Budou v horší pozici při jednání se sponzory, budou muset platit vyšší mzdy svým zaměstnancům a dělit se o ty stejné fanoušky... Proto to nechtějí... Pro F1 je důležitý, aby se všem dařilo růst... Takže když přijde nějaká nová značka, tak aby se např. zvedla cena vysílacích práv, navýšil se počet sledujících, sponzorů, zvedly se odměny atd... Protože pokud vše zůstane na svém, tak pro nás jako diváky možná dobrý, ale oni z toho nebudou mít vůbec nic...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            88.103.239.XXX
            Když máš omezené investice , to jest fin. stropy, tak víš, kolik vyděláš, respektive kolik dostaneš od Liberty + reklamy a je to více než můžeš utratit za F1 v daném roce.

            Jasně, musíš koupit tunel+ upgrade atd , továrnu platit, zařízení... atd. Ale tam jde dělat i jiné kšefty a nejen řešit F1 a dlohodobě je to finančně v pohodě.

            Ohledně dalších týmů, tam jde o to, že je jeden balík peněz a věř když něco dělíš 10 a nebo 11 , vyjdou různá čísla. 12 Tam je zakopanej pejsek.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              83.240.62.XXX
              Já si myslím, že o tyhle peníze primárně vůbec nejde...

              Třeba se pletu, ale podle mě je situace následující...

              Máš tým F1, hodnota toho tymu je v akciích 500mil dolarů... Po sezóně jsi v plusu 30mil dolarů, můžeš vykázat zisk a vezmou ti z toho 20%(Nevím kolik přesně), takže máš řekněme 24mil dolarů, které rozdělíš poměrně akcionářům... Fajn bonus...

              Jenže ty se rozhodneš to neudělat a za těch 30mil koupíš nový tunel... Takže zisk = 0, ale hodnota týmu stoupne na 530mil dolarů... Jenže mluvil jsem o akciích, tudíž je možné a proto se to i dělá... Se zvedne vlna nadšení a vzroste zájem o akcie týmu, takže v akciích nemá hodnotu 530mil dolarů, ale např. 550... Akcionáři věří tomu, že tým bude úspěšnější a bude se mu více dařit... Takže srovnáváme situaci, kdy jsme si rozdělili 24 vs situaci kdy nám přibylo 50 mega...

              Problém je, že to funguje i naopak... Zainvestuješ do tunelu, ale akcionáři znejistí potom co do F1 vstoupí nové týmy, začnou přetahovat zaměstnance, sponzory, pozornost atp... Takže se pak může stát, že tým nemá hodnotu 550, ani 530, ale třeba 450... Tedy místo +10%, tak -10%... A o tyhle peníze podle mě jde především...

              Co se týče peněz z komerčních práv, tak ty jsou důležité pro přesvědčování investorů / akcionářů ve smyslu, nebojte se investovat, provoz máme pokrytý... Když koupíš nový tunel, tak ten tunel stojí, má hodnotu a může se kdykoli prodat... Když platíš zaměstnance, tak ti za ty peníze žijí a když platit přestaneš, tak odejdou a nemáš nic...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jumpman

                jumpman

                95.80.230.XXX
                tady jsou dvě protichůdné věci. Týmy jako takové se nechtějí dělit o stejný balík peněz ve více lidech. Ale F1 jako taková by měla usilovat o co možná největší počet zdravých týmů. Od toho jsou ty podmínky vstupu. Ale pokud je na roštu místo a nováček plní podmínky, na nějaké přání současných týmů by neměl být brán žádný zřetel. Ty mají totiž jen jediný zájem a to dostat od liberty co největší balík peněz. Současná pravidla totiž v podstatě umožňují, aby týmy byly ziskové, proto je zájem o vstup od poměrně seriozních objektů. Potom se ovšem týmy chvostu pole oprávněně bojí o provize...
                A s hodnotou nebo nehodnotou týmu to nemá co dělat

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  83.240.62.XXX
                  Já si myslím, že vaše představa je chybná, protože tak jak to čtu, tak si představujete koláč jménem komerční práva, který se dělí mezi týmy a z toho se mají ti nahoře dobře a ti dole přežívají...

                  Já se ale snažím vysvětlit, že to je podle mě jinak... Že z toho koláče přežívají všechny týmy... A ten skutečný byznys je v hodnotě jejich firem... A špatným rozhodnutím ze strany vedení F1 jim ten byznys můžeš dost poškodit nebo i položit... Že zkrátka týmy jako RB, Mercedes (U Ferrari si to neumím představit) "zkrachují" (Pouze týmy, ne celé společnosti), protože počítají s každoročním růstem 5-10%, místo toho přišel pokles 10%+, který vyvolá hysterii, která ty týmy položí a potažmo položí celou F1...

                  Samozřejmě týmy přehání, já tu líčím katastrofické scénáře pro lepší představu toho co chci říct... Pointou je, že účast v F1 není tak jednoduchá věc, jako je přihlášení se do nějakého hobby závodu... Jakože zaplatíš startovný, podepíšeš, že souhlasíš s pravidly, dostaneš číslo a jedeš... Je to mnohem složitější, protože je to byznys závislý na očekávání budoucích zisků a každý velký krok musí být učiněn s rozmyslem a cílem dalšího růstu...

                  Tzn. jak říkám co nám to přinese... Jednorázové peníze jsou třešnička na dortu i 100vky milionů dolarů jsou málo... Přinese to vyšší sledovanost ? Více sponzorů ? Pořadatelé budou platit vyšší poplatky ? Zkrátka cokoli co povede k růstu akcií jednotlivých týmů...

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • jumpman

                    jumpman

                    95.80.230.XXX
                    nemyslím si, že to vidíš úplně správně. To bys mohl říct, že týmy konce pole jsou zbytečné, protože nepřináší hodnotu F1. Ale i tyto týmy jsou součástí pole a součástí hodnoty F1. Když se člověk podívá na red bull, tak ti taky začínali jako party team a kde jsou teď. Jak lze určit, který tým bude přínosem? Bez toho, aby to zkusili se to nikdy nemůžeme dozvědět...

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Fanda.LH

                      Fanda.LH

                      83.240.62.XXX
                      To bych neřekl, že jsou zbytečné... F1 potřebuje 10 týmů a některým se podařilo do F1 vstoupit v době, kdy o to nebyl takový zájem, tudíž se pro ně místo našlo... Teď, když je o to velký zájem, tak i jejich cena stoupá, protože drží ten klíč ke vstupu do F1...

                      Právě proto mají i oni zájem, aby se počet týmů nezvyšoval...

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama