DISKUZE K ČLÁNKU Přibyde do startovního pole 11. tým? Otázka je předmětem tvrdého sporu

My dříve narození pamatujeme sezóny bohaté na počet týmů i pilotů. Už několik let ale platí omezení a několik výběrových řízení v podstatě pouze nahrazovalo odpadlíky novými adepty, ale ani těch nebylo mnoho. Je tedy šance, že bychom za pár let viděli na roštu 22 pilotů?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Přibyde do startovního pole 11. tým? Otázka je předmětem tvrdého sporu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 66, poslední 15.08.2023 09:35 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Fanda.LH (Hlasovali 3 lidé) 05.08.2023 17:15
To bodování je v podstatě výsměch... Ale odráží… »
» daaviid23 (Hlasovali 3 lidé) 09.08.2023 09:36
Né že bych s celkem vyloženě nesouhlasil, ale že… »
» Jan. (Hlasovali 2 lidé) 05.08.2023 01:32
O jeden či dva týmy více by mohlo být fajn.… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                      • jumpman

                        jumpman

                        95.80.230.XXX
                        ale bývalo jich tolik, že se jezdila předkvalifikace... Za mě je těch 10 spíš nutné minimum, ale kdyby jich bylo 12 (což je plně obsazený rošt dle pravidel) tak bych byl raději, protože by F1 měla zajištěnou budoucnost lépe než v současné době...

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
              • GRAHAM

                GRAHAM

                88.103.239.XXX
                A kde máš cenu za reklamu třeba na to že tam jezdí Mercdes ? On si dělá reklamu, ta má velkou hodnotu ....Audi začne jezdit a jak vyčíslíš tuhle reklamu ? Audi v F1? Ty řešíš zcela nesmyslně "jen" hodnotu týmu a to ještě v akciích. Máme tu taky dividendy, že. Prostě je to balík všeho a může to být rozprostřeno v čase. že to krátkodobě klesne může být jedno, kdy následně to poroste. Mercedes vlastní z 30 % INEOS, hlavně kvůli reklamě. O zbylé dvě třetiny se nově rovným dílem dělí společnost Daimler, jejíž podíl se snížil ze 60 procent, a šéf týmu Toto Wolff, který měl dosud 30 procent.

                A ty tvrdíš že když klesne hodnota této firmy o 15 %, že je to problém a bude krachovat ? Co to je za nesmysl? Vždyť za ddalší roky může být cena zhola jiná a hlavně, cena je důležitá hlavně když prodáváš a nebo kupuješ.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  83.240.62.XXX
                  Já se snažím jednoduše popsat o co si myslím, že jde, aby to každý pochopil... Protože mám pocit, že všichni ty peníze viděj jen v podílu komerčních práv, ale já snažím vysvětlit, že to je jen malá část, že ten byznys je v něčem jiném...

                  Stejně jako rozpočet týmu není jen rozpočtový strop...

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • GRAHAM

                    GRAHAM

                    88.103.239.XXX
                    Není to ale pravda a vyšlo na to téma hodně článků. O price money z podílu práv jde především. ten koláč peněz je jasně daný Samozřejmě je pravda, že ostatní věci jsou důležité.... vše to jsou spojené nádoby.

                    K čemu je ale hodnota týmu, jak ty pišeš, když neprodáváš ? Viz třeba Ferrari ? Hodnotou je možnost prezentace značky v F1 např teď Audi.

                    Ano rozpočet týmu není rozpočtový strop, je na každém týmu co utratí jinde a za co. Nepodstatné...bó to lze ovlivnit a nesouvisí s možností konkurenceschopně závodit.

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Fanda.LH

                      Fanda.LH

                      83.240.62.XXX
                      Nevím, že by Ferrari neprodávalo i teď jsem si to zadal do google a vyskočilo mi cosi o rekordních prodejích... Ferrari se prodává skvěle za všech okolností a zejména v době krize...

                      Hodnota týmu nebo cokoli jiného co majitel sleduje, ten tvůj marketing Mercedesu apod... Je nějaké očekávání budoucích zisků... Ty tam nahoře tvrdíš, že týmy jsou v zisku... Což mě navádí k tomu, že chceš říct, že držkují, ale z F1 neodejdou, protože samotná účast se jim vyplatí...

                      Já tvrdím, že si myslím, že v zisku nejsou... Že veškerý zisk reinvestují s vidinou toho, že se jim vrátí více, než investovali... A může to v podobě více prodaných Mercedesů, vypitých plechovek nebo vidiny toho, že teď to koupíš za tolik a do 5ti let prodáš za násobek... Těch motivací tam může být víc... Každopádně to očekávání je spojeno s podmínkami, ve kterých vzniklo... A je tu obava, že když se ty podmínky změní, tak nedojde k jejich naplnění... Což ve chvíli, kdy ty peníze máš zainvestované, je riziko...

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • GRAHAM

                        GRAHAM

                        88.103.239.XXX
                        Pokud řešíš hodnotu závodního týmu, tak prodej znamená že prodáš ten tým někomu jinému. Pak z toho máš ty peníze, hodnotu týmu. Pokud ale tým nikdy neporodáš, tak je to zhola jedno , jakou má hodnotu v módu že když klesne o 20 % tak je ti prostě jedno. To jsem rozporoval....vůbec neřeš=im prodej vozu Ferrari, ten by šel dobře i bez F1.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Fanda.LH

                          Fanda.LH

                          83.240.62.XXX
                          Pokud jde o akcie, tak prodáváš neustále... Každopádně s tou rostoucí hodnotou roste všechno ostatní... Nevím jak v F1, ale třeba ve fotbale Real Madrid je městský klub a nikdo soukromě h vlastnit nesmí... Jeho cena neustále roste a pokaždé když jednají o vysílacích právech, spolupracích (O tom, kdo bude vyrábět jejich dresy), tak vyjednávají větší a větší částky...

                          Analogicky s F1... Za trofeje, vyhraný zápasy apod. Jsou často nějaký odměny... Velice často tyhle odměny od UEFA apod. končej u hráčů v podobě prémii... Pamatuji si, že v souvislosti s českou hokejovou ligou jsem slyšel, že zisk titulu ten tým může skoro položit, protože všechno co dostanou + něco navíc narvou těm hráčům... Tzn. ty odměny jsou důležité, jsou fajn, ale nejsou ty peníze, o které primárně jde...

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                        • rock

                          rock

                          176.102.154.XXX
                          "vůbec neřeším prodej vozu Ferrari, ten by šel dobře i bez F1"

                          No a to se právě nikdy nedovíme, protože k takové situaci nikdy nedošlo.

                          A možná by se to dalo srovnat s Lamborghini, který pan Ferruccio neudržel ani 10 let (to by ještě nebyla taková hrůza, i Ferrari bylo prodáno), ale hlavně to do příchodu Audi změnilo vlastníka asi 6x. Během 26 let. A i tomu Audi se všemi investicemi a podporou koncernu pak trvalo dalších 15-20 let, než tomu dali nějakou stabilitu a růst, tak na tom bylo Lamborghini bídně.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        93.99.211.XXX
        Ty se na to pořád koukáš z pohledu týmů. Majitelem F1 ale týmy nejsou...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.62.XXX
          Jenomže současně tu F1 tvoří... Já když si tu založím motorsportovou sérii s vizí, že do toho budou týmy cpát každý rok miliardy, tak se nikdo nepřihlásí popř. mě všichni pošlou do p... Nejde jen o mě, spousta sérií měla ambice přerůst v něco většího, ale zpravidla to končilo krachem, nezdarem...

          F1 je zkrátka unikátní a fakt nebylo jednoduchý vybudovat životaschopnou sérii při takových nákladech účastníků a rozhodně to není samozřejmost, že tu bude věčně... Ostatně když výše zmiňuji krach / nezdar... Rozpočtové stropy jsou takovým projevem nezdaru... Už to není taková party jako na vrcholu, kdy vtom topili neomezené množství peněz a nikdo si nedovolil proti tomu ani ceknout...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • tom11

            tom11

            77.48.94.XXX
            ano, tvoří. ale to je jako kdybys tvrdil, že supermarket tvoří výrobci limonád a mají tak nějaké právo kecat do toho, co se bude prodávat a kolik jich v tom obchodě budou nabízet.
            prostě je nějaký majitel a ten rozhoduje. s tím se musí týmy smířit, tak to prostě je. upravenými slovy klasika: mohou proti tomu protestovat, mohou s tím nesouhlasit, ale to je vše, co proti tomu mohou dělat...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Racek

    Racek

    78.80.232.XXX
    No, obecně, jeden problém... kvalifikace. Už dnes je zejména první kvalifikace strašně zahuštěna a obávám se, že když tradiční nepsané dohody které umožnily ovšem udržet jistý řád v konání jezdců jsou nyní čim dál víc narušovány, vznikne další a další zmatek, zejména na kratších tratích. Takže předpokládám, že se to bude muset časem řešit... třeba i novým formátem.
    No a další týmy, ach ano, proč ne. Zejména nějaké továrny či alespoiň motory, pro větší pestrost. Zdá se, že do toho nějaká zajímavá jména jdou.
    Ale někdy mám dojem, při té rychlosti, že se snad ani dvě auta vedle sebe nevejdou... jsou to fakt šílená monstra...ach jo.
    Ale jo, však oni se dohodnou. Uzavřít se není moc dobrý nápad,,,

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      95.80.230.XXX
      sorry, ale tohle není nová situace, pouze si současní piloti zvykli, že "mají právo" na čisté kolo a jak se někdo objeví v jejich okolí hned kvičí do vysílaček, že byli ovlivněni a ať se trestá. Při starém formátu kvalifikace byly na trati v posledních minutách všechny vozy, nikdo se za ovlivňování netrestal a v podstatě to byl i ten náboj, kdo si dokáže najít ten správný prostor pro to rychlé kolo...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Hwrychlik H.

        Hwrychlik H.

        90.182.63.XXX
        Pozor ale, všechno souvisí se vším. Tehdy měli kvalifikační motoru, hromadu pneu, nijak neomezené komponenty, ...
        Další věc, místo v boxech. Takový Zandvoort ač po rekonstrukci, tak je to výsměch. V boxech je málo místa. To by museli zavést rozšířené bodování a třeba 5 posledních týmu by jelo nejprve nějaký předkvalifikační rozstřel.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          95.80.230.XXX
          právě že ten kvalifikační motor vydržel jen pár kol, tak to měli těžší než v současné době, protože když netrefili okno, tak již další šanci neměli

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    88.103.239.XXX
    Já myslím že zbylo jediné :

    [odkaz na stránku]

    A pak se stavte tady :

    [odkaz na stránku]

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Jo a ještě třetí auta...to jako že někdo protože na to má peníze je bude mít a někdo ne?
    Podle mě další blbost...kdyby měli všechny současné týmy 3 vozy...jsou mimo počet startovních míst...a jak by to dopadlo? Redbull, Mercedes, Ferrari, Alpine (tovární týmy) by měli na startu všechny auta...mimo závod by tak skončili zas jen ti z druhé poloviny startovního pole...to je nějaký posun ve větší vyrovnanosti F1?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      85.160.21.XXX
      Já tam píšu o tom, že by každý tým mohl nasadit 3. vůz 3-5x za sezónu, takže by každý závod byly v poli cca 2 takové vozy...

      Mít na to bude každý... Chudí to prodají, hodnota pozice rezervního pilota rapidně stoupne...

      O vyrovnanost se starají jiná pravidla jako třeba rozpočtový strop. Každopádně i kdyby ztížilo zisk bodů pro střed pole, tak pro mě je zajímavější nabitější boj na čele...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        To nic nemění na faktu že tohle je něco co zas jen zvýhodňuje bohaté týmy...
        Tobě se to jako fanouškovi Mercedesu líbí...tam kde bude mít 3 auta získá víc bodů...protože má peníze může si další závody s třetím autem koupit...

        Já preferuju 12 týmu a větší snahu vyrovnat poměr sil...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama