DISKUZE K ČLÁNKU Ve sprintu dominance Verstappena. Piastri poprvé na bedně

Sprintový závod v rámci GP Belgie nabídl mokrou trať a další triumf Maxe Verstappena. Radovat se mohou také Oscar Piastri a Pierre Gasly. Mnoho lidí si ovšem nejspíš vzpomnělo na dva roky staré události, kvůli kterým se ve Spa odehrála smutná fraška.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ve sprintu dominance Verstappena. Piastri poprvé na bedně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 67, poslední 04.08.2023 14:21 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Qasen (Hlasovali 4 lidé) 29.07.2023 18:57
Oscar jel dnes na jedničku ale na Maxe momentálně… »
» Mike17 (Hlasovali 3 lidé) 29.07.2023 19:20
Bylo zajímavé sledovat, kterému jezdci dají týmy… »
» Mike17 (Hlasovali 3 lidé) 30.07.2023 11:39
Jel po obrubníku. Jak by to nebylo drsně? Měl… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                        • Fanda.LH

                          Fanda.LH

                          83.240.62.XXX
                          Ta kamera je za hledím na hlavě člověka, který s ní přirozeně hejbe... Nechtěl jsem nutně obhájit kvalitu těch záběru z helmy, jako poukázat na to, že 90ky působí akčněji i v důsledku tehdejší horší technologie a pro srovnání záběry z helmy vs současné záběry z krytu motoru, které jsou mnohem sterilnější... Samozřejmě, že i např. zvuk motoru dělá svoje...

                          + 1 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.62.XXX
          To ale souvisí s tou rychlosí... Čím větší mají vozy přítlak, tím víc zvedají vody do vzduchu, čím širší mají gumy, tím víc zvedají vody do vzduchu... A čím rychleji jedou, tím rychleji a výš ji zvedají, takže v konečném důsledku je jí tam více...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Hwrychlik H.

          Hwrychlik H.

          90.182.63.XXX
          Difuzory a podlahy to samozřejmě ještě zhoršily.
          Ale nevím proč zkoušejí takové trapárny jako jsou ty pidizástěrky co zkoušeli teď. Proč neudělají test s blatnikama které budou obklopovat řekněme 75% obvodu kol a budou řekněme 1-2 cm od pneu. Diváci by to na první dobrou ani nepoznali. A pokud by to výrazně zmenšilo vodní tříšť za auty, tak není přece problém aby byly dané jasně rpozměry, klidně ať to dodává nějaký nezávislý dodavatel a upevnění na řekněme 2 standardizované bajonety na zavěšení. Pak to ošetřit v pravidlech povinnosti použití a je vymalováno. Jaképak jejich obavy o narušení aerodynamiky a jiné hovadiny? Ať s tím buď počítají a nebo ne, každého volba. Například povinnost jakmile nasadí pneu do deště, musí to být s blatníky. Tečka.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            83.240.62.XXX
            Vždyť to nemůže absolutně fungovat... Na to přeci člověk nemusí být genius, aby mu bylo jasné, že to totální nesmysl... Jednak většinu vody zvedá podlaha... Druha i kdyby tímto vyřešili tříšť od kol... Tak co vliv té vody na samotný vůz ? Vždyť se uvnitř toho blatníků udělá akvárko, přestane to pobírat a vůz začne plavat...

            Museli by udělat na blatníkách ty průduchy, ty by směřovali vodu ven, ale kam ven ? Zkrátka tohle v F1 nemůže fungovat... Pomohl by uzavřenej kokpit, stěrače, nižší rychlost... Zkrátka opak toho co je F1...

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Hwrychlik H.

              Hwrychlik H.

              90.182.63.XXX
              Tak hlavně že víš všechno nejlépe, FIA takové talenty jistě hledá, zkus jim napsat.
              Já jen tvrdím ať to vyzkouší, když mohli zkoušet jakési zástěrky, tak proč ne plné blatníky.
              A o jakém akvárku píšeš opravdu netuším, voda by normálně vytékala směrem dolů ale už ne ve formě drobné tříště.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                Fanda.LH

                83.240.62.XXX
                Jedno kolo 80l za vteřinu... Jak velký bude prostor kolem blatníku ? Za jak dlouho se vyplní ?

                Nevím všechno nejlépe, ale fakt nechápu co si od těch testů slibovali...

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Racek

                  Racek

                  78.80.232.XXX
                  No, napadlo mi přesně to samé... Ta auta jsou monstra a ještě se tlačí do toho, aby měli pokud možno stejné vlastnosti i výkony. Takže to jde do pekel. Jedno se musí říci, jsou mnohem bezpečnější.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
    • Loqenc

      Loqenc

      85.71.3.XXX
      Používají se na odstranění vody z trati. Jezdci je nazují, pár kol zakrouží, klidně za SC jako dnes. A trať je pak dostatečně suchá na to, aby jezdci něco viděli.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    178.143.37.XXX
    Bylo zajímavé sledovat, kterému jezdci dají týmy přednost při výměnách.
    Peréz zase tragicky. Hamilton vůbec neměl být soupeř. Ten trest byl správný. Bohužel se pořád vyplatí soupeře nabourat za cenu 5s.

    + 3 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Neurotic

      Neurotic

      176.102.154.XXX
      No právě, proč jezdce složitě předjíždět, když ho stačí vystrčit z trati. Já bych dával 5s pouze pokud dotyčný pokračuje dál aniž by musel do boxů. Cesta do boxů by byla za 20s a vyřazení za 35s. Pak by si to každý rozmyslel a když ne tak by aspoň neměl výhodu...

      + 2 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      94.113.224.XXX
      Jasne, pri rozhledu pilota z kokpitu urcite vi presne kdy a kde dojde ke srazce a udelal to zamerne.... 20

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        46.135.2.XXX
        Kde jsem psal, že to udělal záměrně?
        Vůbec to neřešil. Prostě to udělal na prasáka a vyplatilo se.

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Hwrychlik H.

          Hwrychlik H.

          90.182.63.XXX
          Na jakého prasáka zase? Naprosto férový souboj kde byly auta prakticky na stejné úrovni vedle sebe a na mokru se mu to trochu sklouzlo.

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            178.143.37.XXX
            Pokud vrazím do někoho, kdo jede po krajnici a zničím mu auto, není na tom nic férového.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Hwrychlik H.

              Hwrychlik H.

              90.182.63.XXX
              Ty jsi fakt jak ..... když ti zamává někdo LH před očima. Naprosto všichni co ten souboj nějak komentovali tak řekli že to byl nádhernej souboj a naprosto čistej. A nebýt toho drobného sklouznutí tak by pokračoval ještě dále. A nikdo neřekl že by tam bylo ze strany LH něco neférového, jen tady náš vrchní chytrej.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                178.143.37.XXX
                Ono jde o LH? Někde jsem napsal u někoho jiného, že je fér do někoho vrazit, když oběť nemá už víc místa, kam uhnout?
                Kdyby do něj nevrazil, byl by to férový souboj. Vrazil, poškodil mu auto tak, že musel odstoupit. Čistě jeho vina, protože Péro neměl jak tomu zabránit.
                Trest naprosto oprávněný. U kohokoliv.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Hwrychlik H.

                  Hwrychlik H.

                  90.182.63.XXX
                  To je zase překrucování, jak je u některých náramným zvykem. On tady někdo zpochybňuje vinu LH? On tady někdo zpochybňuje ten trest? NE.
                  Ale jsou tady tací, kteří tvrdí že to nebyl férový souboj. Asi měl LH před zatáčkou zastavit, uklonit se a říci. Pane Perez, jedete v momentálně nejrychlejším autě, prosím, cesta je volná.

                  "Kdyby do něj nevrazil, byl by to férový souboj."
                  Aha, takže to udělal naschvál? To nebyla obyčejná chyba za kterou byl pak potrestán? Raději si najdi význam slova unfair.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    185.149.130.XXX
                    No s tím překrucováním jsi to trefil dost přesně.
                    Ne, LH neměl před zatáčkou zastavit, uklonit se.... Měl bojovat s Perezem, ale tak, aby se vešel na skoro celou volnou dráhu, aniž by Perezovi zničil auto. Pak by to byl krásný férový souboj.
                    Nikde nepíšu, že to byl úmysl a chápu, že prostě udělal chybu. Za ni byl férově potrestán a vzhledem ke stejným trestům v podobných situacích chápu, že dostal jen 5s.
                    Nepotrestat ho a označit to za závodní incident, když vina je jasně na jedné straně a druhá strana musela ze závodu odstoupit (zvášť když spolu soupeří v celkovém pořadí), by nebylo férové ani omylem. Za chyby se platí. To je férové. 03

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            [odkaz na stránku]
            Možná je to vytržené foto z nějakého manévru na vyrovnání, ale moc to tak nevypadá. 03
            Koukal jsem na video, tak tohle je až po kontaktu. Ale prostě jel rovně, nic mu neustřelilo, prostě neřešil že je vedle auto.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama