DISKUZE K ČLÁNKU McLaren požaduje zásah FIA kvůli viklajícímu se křídlu Ocona. "Bylo v pohodě," tvrdí Alpine + VIDEO

Lando Norris v závěru Velké ceny Kanady upozornil na rozkymácené křídlo vozu Alpine Estebana Ocona. Obával se o jeho ulomení a možné zranění, komisaři Mezinárodní automobilové federace (FIA) však do jejich souboje nikterak nezasáhli.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: McLaren požaduje zásah FIA kvůli viklajícímu se křídlu Ocona. "Bylo v pohodě," tvrdí Alpine + VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 34, poslední 25.06.2023 20:11 Vložte komentář

Nejlepší názory

» daaviid23 (Hlasovali 4 lidé) 21.06.2023 10:18
Být to Haas, tak má dávno černo oranžovou vlajku.… »
» Senor (Hlasovali 3 lidé) 21.06.2023 10:50
Každá možnost dostat se před soupeře se počítá. I… »
» Senor (Hlasovali 3 lidé) 21.06.2023 12:18
Kazdemu je jasne o co jde a bylo i jasne behem… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Je to docela zajímavá situace...s tím zadním křídlem Alpine.
    Ta stabilita (nebo spíš nestabilita) byla vyjimka a nebo je to vlastnost zadního křídla Alpine? U Gaslyho to nevypadalo že by se mu klepalo křídlo stejně...ale ten moc v záběrech nebyl.

    Obavu McLarenu a kritiku kteří se k němu přidali chápu. Otázka je ale jestli se dalo posoudit v probíhajícím závodě jestli to skutečně byla situace která zaváněly ohrožením. Pokud je monopost zjevně poškozený a viditelně hrozí a nebo se dokonce přímo děje že z něj něco odpadává je jiná...tam bych souhlasil že by měl už sám tým být zodpovědný a neriskovat.
    V případě situace se zadním křídlem Alpine si myslím že chtít aby Alpine monopost stáhlo ze závodu (protože si myslím že opravit to při běžném pitstopu nešlo) by bylo diskutabilní...v případě McLarenu to skoro vypadá že to co nejde reálné na závodní dráze zkusíme získat "u zeleného stolu".
    Na druhou stranu kdyby se to křídlo ulomilo...a nedej bože způsobilo nějakou tragédii...bylo by rozhodnutí nechat Alpine závodit trestuhodná chyba.

    Já osobně se kloním k tomu, že FIA měla Alpine varovat a důrazně doporučit odstavení monopostu...ale to rozhodnutí mělo být na Alpine. Faktem je že alespoň do míry kterou lze stanovit podle záběru kamer se to křídlo hýbalo stejně...viditelně se to nezhoršovala a neomezovalo to aerodymicke vlastnosti monopostu Alpine...takže bych věřil že to měli pod kontrolou.

    Samostatnou kapitolou je konzistence rozhodování FIA...tady je to snad stále horší a horší...něco u FIA smrdí.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.62.XXX
      Na základě čeho si má být Alpine jistý ? Jistí si nemůžou být ani u natvrdo upevněného křídla... Stejně tak by mohli argumentovat v případě, že by se to utrhlo... Že to s tím nemělo co dělat, že takhle se mohlo utrhnout jakékoli jiné křídlo... Představ si, že za někým jedeš, jemu se tam kýve část auta ze strany na stranu a on ti přes vysílačku vzkáže, že věří, že to vydrží...

      Z toho důvodu ani nedává smysl vyhrožovat velkým trestem... Jednak nikdo z nás nemá zájem, aby trest byl udělen... Všichni chceme aby se Alpine dařilo a závody dělal zajímavější... Pak hlavně trestat má smysl konkrétní jednání, ne samotný odhad, který je závislý na x dalších vlivech, které se nedají odhadnout... Např. jezdec bude méně využívat obrubníky nebo vyjede SC a pojede se pomaleji...

      Tady bys chtěl po Alpine predikovat budoucnost a případně je trestat, když jejich predikce nevyjde...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        Moc nechápu co jsi vlastně chtěl říct...

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.62.XXX
          Ty říkáš, že by si nad tím FIA měla umýt ruce a veškerou zodpovědnost hodit na Alpine s tím, že když to nevyjde, tak je potrestat. Za mě to takhle nemůže fungovat z důvodů, které jsem vyjmenoval.

          1. Případné následky můžou být fatální, nemůžeš nikoho stavět do pozice, že si to má vzít na triko. Když ne kvůli němu, tak zejména kvůli ostatním. Tzn. když to odhadne špatně, následky můžou postihnout ostatní a žádný trest to nespraví...
          2. To jestli křídlo upadne nebo ne, není nikdy 100% jisté. I auto, které se jeví 100% funkční může selhat.
          3. Jelikož si nikdy nemůžeš být jistý, tak tě nikdo nemůže soudit za to, že tvá predikce nevyšla... Když budou ve zprávách lhát, tak se s nimi můžeš soudit min. o omluvu, protože jde o fakta... Když budou "lhat" v předpovědi počasí, tak se s nimi soudit nelze, protože jen tlumočí v dobré víře nějakou predikci z neúplných dat... Za mě je tohle stejné... Tedy by neměl rozhodovat Alpine, ale měli by rozhodovat komisaři, zda je dle jejich pravidel vůz způsobilý nebo ne... Bez ohledu na to, zda vydrží nebo ne...
          4. V případě, že bys Alpine hrozil přísným trestem, tak to nic neřeší, protože takový trest není v zájmu nikoho... Nepoškozuješ tím jen Alpine, ale celý produkt F1... Nakonec pleteš bič sám na sebe, když se tlačíš do rozhodnutí, které nechceš dělat - Proto je lepší tomu předejít a zamezit, aby k něčemu takovému vůbec došlo...

          Pozn.
          Mimochodem, když si to čtu opakovaně tak přímo o trestu nepíšeš... Nicméně asi si nedomýšlím moc, když předpokládám, že když někdo dostane doporučení vůz odstavit a rozhodne se tím doporučením neřídit, protože to zvládne, tak že za to bude potrestán. V tomto případě by se jednalo o zvlášť nebezpečnou věc... Kdyby mu upadlo např. na konci rovinky, mohl by se roztočit a někdo by to do něj mohl poslat v plné rychlosti... Něco jako Hubert vs Correa...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • juras

            juras

            88.103.92.XXX
            Víš v čem je největší problém? V tom že F1 se dostala do stavu velké dokonalosti...a to i ve směru bezpečnosti.

            Jenže primárně tady máme sport který nikdy nebude bezpečný...jestli chceš dělat bezpečný sport...hraj šachy.

            Tím nechci říct že snad není potřeba snažit se o co největší bezpečnost (jak samotných pilotů, tak všech okolo)...ale proboha nejde přece zacházet takhle daleko. Po Russellově kontaktu se zdí bylo na dráze spousta trosek, Mercedes byl dost pomuchlaný...a přesto se dál závodilo...jak na dráze poseté troskami (jistě, došlo k odklizení...ale klidně se vsadím že ne na 100 %) a na Mercedesu by se jistě našly díly u kterých rovněž hrozilo víc než za standardního stavu že mohou způsobit nehodu nebo jen odpadnout z monopostu)...a to Ti nevadí?

            Tuším že loni jsme kritizovali postup FIA v případě Haasu...a třeba Alonsa...přitom třeba po nehodě v prvním kole na Silverstone 2021 jen Hamilton s provizorně opraveným monopostem...optikou Tvého pohledu by vůbec neměl být připuštěn k opakovanému startu...vždyť hrozilo reálně že provizorní oprava nevydrží a něco se stane.

            Nakonec píšeš to co je holý fakt...i na zcela "zdravém" monopostu může cokoliv prasknout...a neštěstí je na světě.

            Podle mě situace v neděli nebyla kritická...křídlo Alpine sice vibrovalo...ale vzhledem k tomu že Ocon dojel do cíle a křídlo neupadlo...je víc pravděpodobné že to opravdu kritické nebylo.

            Kromě toho...pokud se někdo bojí...tak může zastavit a tím pro něj riziko skončí. Podle mě to McLaren zbytečně nafouknul.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              83.240.62.XXX
              O tom, že je F1 přespříliš bezpečná píšu v každém druhém komentáři... To ale není to co se snažím vysvětlit... Za mě je v pohodě, když se jezdec "zabije" v důsledku vlastní chyby, v důsledku fyzikálních zákonů... Co za mě v pohodě není, když se zabije v důsledku nedbalosti... Tzn. vozy by měly být ve 100% kondici, personál na okruhu, bezpečnostní procesy apod. by měly být 100%...

              Ale ani to není to co jsem chtěl říct... O tom zda byl nebo nebyl Alpine ok musí rozhodovat komisaři... Jakožto nezávislý orgán, který je určený k tomu aby dohlížel na dodržování pravidel... Nelze to delegovat na týmy, jezdce a hrozit jim trestem, když se spletou... Jejich práce je závodit a usilovat o co nejlepší výsledek...

              Co se týče LH 2021, tak byl přerušen závod a vůz se opravil... Uznávám, že je kontroverzní, že nakonec vyhrál, ale tam to za mě bylo ok... GR bych v Kanadě pokračovat nenechal... Jak jsem psal níže, tam by měly pravidla jasně říkat, kde to má odstavit, aby ostatní co nejméně omezil a dál nepokračovat...

              Že to Mclaren přifukoval souhlasím, ale za mě je to ok... Je to jako každé pravidlo, které se má dodržovat... Když ho konkurence porušuje, tak je za mě ok na to upozornit a to i čistě ve snaze posunout se na její úkor dopředu...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    tímto se McL určitě pokouší nesportovně ovlivnit výsledky. okamžitě by za to měli dostat dalších +5s. pro všechny zbývající letošní závody a testovací jízdy příští rok 18

    ne, vážně. kde je zase ta stále probíraná konzistence? HAASu nařídily výměnu předního křídla, když nebylo ano zdaleka tak nebezpečné. pak nechali AM jezdit z nalomeným zrcátkem, a teď nechají jezdit Alpinu s kmitajícím zadním křídlem. já nevím, ale kde je ta proklamovaná konzistence, bezpečnost především a stejný přístup ke všem? nějak se v tom ztrácím...

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      95.80.230.XXX
      tak ty zmiňované případy se odehrály loni, letos to spíš nechávají na týmech. Faktem je, že v tomhle směru by měli vyhlásit jednoznačné stanovisko i s trestem, pokud podobně kmitající díl z vozu odpadne na trati...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        83.240.62.XXX
        To už je pak pozdě... Vem si Massu, jak to ovlivnilo jeho kariéru... Dneska máma HALO, které by to nejspíš odklonilo od jezdcovi hlavy... Ale i tak se může stát x věcí...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          95.80.230.XXX
          ale ta pružina co vyletěla z barikova auta se tam neklinkala tak, že by to bylo vidět, zkrátka to upadlo, což se stát může. Chápu, ale kam s tím míříš. Já to myslel tak, že by to FIA měla nastavit tím způsobem, že se týmu spíš vyplatí zastavit a provést kontrolu, než ryskovat postih...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • tom11

            tom11

            93.99.211.XXX
            Tak když to nakonec neupadne, tak to není moc jak trestat. Ale jinak souhlas. Jen by to muselo být opravdu jasně dané. Jakmile tam bude nějaká možnost klíčky, bude to jen zdroj potíží.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              83.240.62.XXX
              Je samozřejmě co trestat, to nelze takhle brát... Kdyby to odpadlo, tak je v tu chvíli vůz neovladatelný + někam by to letělo a pak by bylo pozdě... Na trati by měly být místa, kde ji lze bezpečně opustit bez vyvolání SC a jezdec by měl dostat okamžitě výzvu ať tak učiní... Někdo zmiňoval GR... Za mě nevidím důvod, aby po nehodě nepostupoval stejně... Kolikrát je to směšný, jak se jezdci rozjedou ve snaze nevím čeho a pak to odstaví na nejhorším místě a zkazí závod všem...

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • tom11

                tom11

                77.48.94.XXX
                to rozhodně. pokud jim auto vypoví službu zcela neočekávaně, tak je jasné, že to nechají "někde". ale ta odstavná místa jsou docela dobrý nápad.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jumpman

                  jumpman

                  95.80.230.XXX
                  upřímně bych si uměl představit i postih za vyvolání SC neodstavením vozu v okamžiku kdy už je zřejmé, že to za chvíli nepojede.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  83.240.62.XXX
                  Ale já nemluvím o tom, že neočekávaně... Já mluvím o tom, že to jezdec rozbije nebo mu přestává jet a místo toho, aby to co nejdříve odstavil na co nejlepším místě, tak se snaží dojet až do boxů a přitom mu to chcípne někde po cestě...

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
  • Senor

    Senor

    89.111.77.XXX
    Každá možnost dostat se před soupeře se počítá. I taková, že budu vykřikovat, že se cítím ohrožený vozem před sebou a že ho mají poslat na kontrolu do boxů. Přitom po nehode treba Russella muselo z auta odlitavat mraky bordelu a muselo to byt pripadne nebezoecne. Auto po nehode by tak nemohlo na trat, protoze by se muselo predtim nejdrive poradne prohlidnout, jestli neni neco uvolnene.
    Jestli se citi ohrozen, at na F1 kouka u telky 13

    + 3 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      88.103.239.XXX
      Tys ten článek nečetl viď. 12

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Senor

        Senor

        89.111.73.XXX
        Kazdemu je jasne o co jde a bylo i jasne behem zavodu. Kdyz je zavodni nemohoucnost, tak se chce vyuzit zakulisni moznost. Vse je veci tymu a ne FIA a ne toho, ze si nekdo stezuje, ze ma pocity 18
        Zajimave je jak si vzdycky stezuji ti vzadu 18

        Jinak tohle s kridlem byla podobna komedie, jako kdyz pred Alu vypustili Hamika a Ala tam zbesile saskoval volantem, jako ze byl ohrozen pri Hamikove vyjezdu. Holt se proste opet chtela hodit pencle a dostat ho za sebe. No jo no. Ale jinak jsem drzel Alovi palce, aby ho dal a povedlo se.

        Dulezite je, ze potrestano bylo nesportovni chovani Norrise. By prece nebylo fer, ovlivnit zavod a drzet soupere nesportovne za sebou 03

        + 3 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama