DISKUZE K ČLÁNKU Piquet jr. otevřeně o havárii v Singapuru: "Briatore mě vydíral, Massu jsem nechtěl poškodit!"
Byl to vlastně smutný paradox. Jeden Brazilec svým jednáním dost možná připravil svého krajana o životní úspěch. Syn trojnásobného mistra světa Nelsona Piqueta se po 15 letech rozhodl vyjasnit celou záležitost - dost možná ve světle snah Felipe Massy změnit historii.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Piquet jr. otevřeně o havárii v Singapuru: "Briatore mě vydíral, Massu jsem nechtěl poškodit!"
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Markklokan
18:48 20.04.2023 85.163.84.XXXDalo by se říci, že jisté poučení z roku 94 přece vzešlo. v roce 97 se Michael pokoušel o opakování a FIA se s ním nemazala.jiste, titul Hillovi nikdo nevrátí. -
Racek
23:49 19.04.2023 78.80.232.XXXNo, už jsem statej dědek. Za mýho života se měnila historie už několikrát, dnes už bych se nedivil rehabilitaci Hitlera. Takže jsem si vytvořil alergii k novým a novým změnám a manipulaci s historií. Takže doufám, že to soudci nechají spát. A přenechají změny historie románům scifi žánru.
Vono totiž takových svinstev nejen ve formuli už proběhlo a probíhá pořád dost. Já třeba si myslím, že předloňský titul Verstapena byl poněkud ... hodně ... jetý. I když jsem mu fandil celý rok, vždy si na ten poslední závod vzpomenu s hrozným pocitem... Ale musíme to tak nechat... -
juras
20:31 18.04.2023 88.103.92.XXXVzhledem k tomu co vyšlo najevo by podle bylo špatné nechat to být jen proto že je to už 15 let stará záležitost.
Je to neúcta k spravedlnosti.
Na druhou stranu vzít titul Hamiltonovi taky není spravedlivé.
Jediný řešení jak to vyřešit je jednoduchý...ten titul anulovat a nikomu neudělit.
To samé platí o roce 1994.
Není to řešení které by to opravdu spravedlivě vyřešilo...ale jedině tak nebude nikdo jednoznačně poškozenej.
Podle mě pokud se nestihne udělat spravedlivosti zadost zavčasu...mnoho toho na nápravu nezbývá.-
-
juras
01:24 19.04.2023 88.103.92.XXXTakže podle tebe...budemeli si brát do úst slovo spravedlnost je tedy vše OK?
Já vím jen jedno...jestliže byl závod v Singapuru poznamenán zcela nesportovním způsobem a hovoříme o tom že výsledek byl zmanipulovaný...pak co by se asi dalo považovat za nejspravedlivější řešení? Anulace zavodu? Jak jinak to vyřešit? Výsledek přece nelze brát jako dosažený legálně...zinscenovaná havárie tak zásadně ovlivnila závod že o legálnosti nemůže být řeč.
Na druhou stranu chápu že vzít titul Hamiltonovi nedává taky smysl...v jeho prospěch mluví to že on nic špatně neudělal...kromě toho kdyby byl např. Singapur anulován hned...byla by situace před posledním závodem jiná..a on by k tomu závodu mohl přistoupit odlišně.
Titul neudělit by ale vyřešilo to že takhle se Massa právem cítí poškozenej.
Odebírat tituly vypadá jako nesmysl...ovšem být "morálka"...nemuselo by se to řešit. Bohužel výsledek je přednější než čest...
Ale znova opakuju že faktem je že Hamilton nic špatného neudělal...to je asi faktor který by se měl brát do úvahy. Takže celý je to o tom že Massovi zůstane zas jen útěcha v tom že bude moct tvrdit že titul neprohrál v čestném souboji...a že ho závod v Singapuru připravil o titul.
V roce 1994 je to taky komplikovaný...ale tam je to mnohem jednoznačnější...Michael tam jasně špatnou věc udělal...tam je to podle mě úplně jednoznačné.-
Fanda.LH
07:02 19.04.2023 83.240.60.XXXŽivot je nespravedlivej... Kdybys trval na spravedlnosti, tak bys nemohl rozhodnout nikdy nic a to by nikoho nebavilo / nikdo by to nesledoval...
Naše lidská spravedlnost, je umělý nástroj, který má za cíl odškodnit oběť / potrestat viníka... Oběť je Massa, viník je vedení Renaultu F1, Piquet a popř. vedení F1 a Ecclestone, ačkoli za mě by bylo nespravedlivé ten závod anulovat i bezprostředně po něm... Protože jak píšu, viník si zaslouží být za svůj čin potrestán, ale nelze trestat ostatní / domýšlet konsekvece atd. Za mě by bylo "lidsky" spravedlivé odebrat vítězství FA a posunout pořadí, tedy udělit ho NR.... Následně odškodnit Massu nějakou částkou např. 100mil dolarů, ať se o to kluci podělí...
Rok 1994, 1990 tam by nebylo o čem, ale tam můžeš ukázat prstem na toho, kdo se provinil a potrestat ho... Diskvalifikovat, odebrat titul apod... Nicméně tyhle a další momenty, měly své konsekvence a ty už nikdy nenarovnáš... Nemáš jak...
PS: Po Piquetově nehodě odstoupil vzápěti Barichello, takže by ten SC vyjel stejně... V principu to je jedno, ale takový střípek do mozaiky coby, kdyby...-
juras
18:04 19.04.2023 37.48.17.XXXTak to je to nejhorší co jsi mohl napsat...to je mor dnešní společnosti...že spravedlnost nikoho nezajímá?
Proto je svět ve s.ačkách...protože nikoho nezajímá spravedlnost a nějaká morálka.
Tvářit se že se nic neděje? A těšit to penězi? Tahle cesta je do pekla...když si můžeš dovolit zaplatit tak klidně někoho zavraždíš?
Z takových názorů je mi blivno...
-
-
-
-
-
Fanda.LH
14:16 18.04.2023 85.162.8.XXXOtázkou je s čím srovnáváš... Mně se nejvíc líbily vozy ročníku 82 a 90ky... Krásně, brutálně vypadají vozy ze 60tých let... 70ky jak co, oceňuji pestrost, ale design nic moc pro mě... 50ky jsou o funkčnosti i když např. Maserati 250F je pro mě krásný... Moc se mi nelíbí ročníky 83,84 a 88, ale 85-87 zase velmi... Mezi mých top nejkrásnějších 10, 20 by se určitě žádný vůz z této éry nedostal, ale to nejspíš žádný z těch novějších řekněme 2003+
1. Brabham BT50 2. Williams FW14B 3. Ferrari 641/2 4. Lotus 97T 5. Mclaren MP4/2* 6. Lotus 49 7. Maserati 250F 8. Lotus 72 9. Renault RE20 10. Williams FW07C
Každopádně tj vedlejší... Srovnejme dnešní vozy s těmi historickými... Lépe už bylo-
-
-
RoBertino
08:44 19.04.2023 185.63.97.XXXTen výčet vozů je moc pěkný, jen u Lotusu 72 by bylo dobré napsat který vlastně. První verze a poslední varianta E jsou jak nebe a dudy. Je pravda, že postavit vedle sebe třeba Mercedes z roku 1955 a ten letošní, tak to bude srovnání jako když vedle sebe postavíme Jiřího Holečka a dejme tomu Pavla Francouze...
Čistě subjektivně je zde můj pohled: 1. Ferrari 312 T, 2. Lotus 79, 3. Brabham BT 44B, 4. Ferrari 126 C3, 5. ATS D4, 6. Tyrrell 011B, 7. Toleman TG 183, 8. Williams FW 07, 9. Alfa Romeo T183, 10. Hesketh 308 C.
-
-
-
tom11
21:30 18.04.2023 93.99.211.XXXTak podle mě některé vozy z minulosti rozhodně byly o dost horší, než ty současné. A to přesto, že je na nich hnusné HALO.
Já měl vždycky slabost pro takové ty raritky. Šestikolka Tyrrell P34, Brabhamův vysavač BT46, k tomu klasické Lotusy JPS... Už jenom proto, že to byla ta pravá závodní auta. Malá, výkonná, neposedná, řídit je museli ti nej piloti..
Ale to všechno jsou jen a jen subjektivní názory.
-
-
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek