DISKUZE K ČLÁNKU Piquet jr. otevřeně o havárii v Singapuru: "Briatore mě vydíral, Massu jsem nechtěl poškodit!"

Byl to vlastně smutný paradox. Jeden Brazilec svým jednáním dost možná připravil svého krajana o životní úspěch. Syn trojnásobného mistra světa Nelsona Piqueta se po 15 letech rozhodl vyjasnit celou záležitost - dost možná ve světle snah Felipe Massy změnit historii.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Piquet jr. otevřeně o havárii v Singapuru: "Briatore mě vydíral, Massu jsem nechtěl poškodit!"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 40, poslední 23.04.2023 14:10 Vložte komentář

Nejlepší názory

» GRAHAM (Hlasovali 4 lidé) 17.04.2023 12:12
Pro Hamiltona a Masu byla tato eskapáda zcela… »
» daaviid23 (Hlasovali 4 lidé) 17.04.2023 14:23
Ten problém je to, že FIA o tom věděla už během… »
» GRAHAM (Hlasovali 3 lidé) 17.04.2023 13:18
Příměr je imho nesmyslný. Jde o souboj Hamilton ,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Markklokan

    Markklokan

    85.163.84.XXX
    Dalo by se říci, že jisté poučení z roku 94 přece vzešlo. v roce 97 se Michael pokoušel o opakování a FIA se s ním nemazala.jiste, titul Hillovi nikdo nevrátí.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      85.160.57.XXX
      Ona je F1 plná různých kontroverzí, které rozhodovaly o titulech... Je zvláštní, že Bernie zmiňuje Singapur a nemluví o tom jak podváděl a intrikoval v Brabhamu...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Racek

    Racek

    78.80.232.XXX
    No, už jsem statej dědek. Za mýho života se měnila historie už několikrát, dnes už bych se nedivil rehabilitaci Hitlera. Takže jsem si vytvořil alergii k novým a novým změnám a manipulaci s historií. Takže doufám, že to soudci nechají spát. A přenechají změny historie románům scifi žánru.
    Vono totiž takových svinstev nejen ve formuli už proběhlo a probíhá pořád dost. Já třeba si myslím, že předloňský titul Verstapena byl poněkud ... hodně ... jetý. I když jsem mu fandil celý rok, vždy si na ten poslední závod vzpomenu s hrozným pocitem... Ale musíme to tak nechat...

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Vzhledem k tomu co vyšlo najevo by podle bylo špatné nechat to být jen proto že je to už 15 let stará záležitost.
    Je to neúcta k spravedlnosti.

    Na druhou stranu vzít titul Hamiltonovi taky není spravedlivé.

    Jediný řešení jak to vyřešit je jednoduchý...ten titul anulovat a nikomu neudělit.

    To samé platí o roce 1994.

    Není to řešení které by to opravdu spravedlivě vyřešilo...ale jedině tak nebude nikdo jednoznačně poškozenej.

    Podle mě pokud se nestihne udělat spravedlivosti zadost zavčasu...mnoho toho na nápravu nezbývá.

    + 0 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.60.XXX
      Dobrá provokace 13

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        Takže podle tebe...budemeli si brát do úst slovo spravedlnost je tedy vše OK?

        Já vím jen jedno...jestliže byl závod v Singapuru poznamenán zcela nesportovním způsobem a hovoříme o tom že výsledek byl zmanipulovaný...pak co by se asi dalo považovat za nejspravedlivější řešení? Anulace zavodu? Jak jinak to vyřešit? Výsledek přece nelze brát jako dosažený legálně...zinscenovaná havárie tak zásadně ovlivnila závod že o legálnosti nemůže být řeč.

        Na druhou stranu chápu že vzít titul Hamiltonovi nedává taky smysl...v jeho prospěch mluví to že on nic špatně neudělal...kromě toho kdyby byl např. Singapur anulován hned...byla by situace před posledním závodem jiná..a on by k tomu závodu mohl přistoupit odlišně.

        Titul neudělit by ale vyřešilo to že takhle se Massa právem cítí poškozenej.

        Odebírat tituly vypadá jako nesmysl...ovšem být "morálka"...nemuselo by se to řešit. Bohužel výsledek je přednější než čest...

        Ale znova opakuju že faktem je že Hamilton nic špatného neudělal...to je asi faktor který by se měl brát do úvahy. Takže celý je to o tom že Massovi zůstane zas jen útěcha v tom že bude moct tvrdit že titul neprohrál v čestném souboji...a že ho závod v Singapuru připravil o titul.

        V roce 1994 je to taky komplikovaný...ale tam je to mnohem jednoznačnější...Michael tam jasně špatnou věc udělal...tam je to podle mě úplně jednoznačné.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.60.XXX
          Život je nespravedlivej... Kdybys trval na spravedlnosti, tak bys nemohl rozhodnout nikdy nic a to by nikoho nebavilo / nikdo by to nesledoval...

          Naše lidská spravedlnost, je umělý nástroj, který má za cíl odškodnit oběť / potrestat viníka... Oběť je Massa, viník je vedení Renaultu F1, Piquet a popř. vedení F1 a Ecclestone, ačkoli za mě by bylo nespravedlivé ten závod anulovat i bezprostředně po něm... Protože jak píšu, viník si zaslouží být za svůj čin potrestán, ale nelze trestat ostatní / domýšlet konsekvece atd. Za mě by bylo "lidsky" spravedlivé odebrat vítězství FA a posunout pořadí, tedy udělit ho NR.... Následně odškodnit Massu nějakou částkou např. 100mil dolarů, ať se o to kluci podělí...

          Rok 1994, 1990 tam by nebylo o čem, ale tam můžeš ukázat prstem na toho, kdo se provinil a potrestat ho... Diskvalifikovat, odebrat titul apod... Nicméně tyhle a další momenty, měly své konsekvence a ty už nikdy nenarovnáš... Nemáš jak...

          PS: Po Piquetově nehodě odstoupil vzápěti Barichello, takže by ten SC vyjel stejně... V principu to je jedno, ale takový střípek do mozaiky coby, kdyby...

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            83.240.60.XXX
            PSII: Dle toho co píšu je to vlastně nejhorší řešení... Oběti jakožto Massu to nijak neodškodní, viníka jakožto Renault, FIA, Ecclestonea to nijak nepotrestá... A člověka, který s tím nemá nic společného to připraví o titul...

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • juras

            juras

            37.48.17.XXX
            Tak to je to nejhorší co jsi mohl napsat...to je mor dnešní společnosti...že spravedlnost nikoho nezajímá?

            Proto je svět ve s.ačkách...protože nikoho nezajímá spravedlnost a nějaká morálka.

            Tvářit se že se nic neděje? A těšit to penězi? Tahle cesta je do pekla...když si můžeš dovolit zaplatit tak klidně někoho zavraždíš?

            Z takových názorů je mi blivno...

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              88.103.239.XXX
              Hamilton s Massou v Singapuru bojoval zcela čestně. To je celé a nic více není potřeba sportovně řešit. Toliko ke sportovní spravedlnosti a tím je řečeno vše. 04

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              85.160.40.XXX
              Nepochopil jsi co jsem napsal... Víc to pitvat nechci... Každopádně, čemu by pomohlo, kdyby se LH titul odebral ? Z pohledu morálky, ani spravedlivosti mi to smysl nedává žádný...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    trošku mimo téma - tyhle formule s ohromným předním křídlem a komickým úzkým a vysokým zadním křídlem pokládám osobně za jedny z nejošklivějších za celou éru F1.
    co vy, kolegové? jaké monoposty v tomhle ohledu "vítězí" u vás?

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      85.162.8.XXX
      Otázkou je s čím srovnáváš... Mně se nejvíc líbily vozy ročníku 82 a 90ky... Krásně, brutálně vypadají vozy ze 60tých let... 70ky jak co, oceňuji pestrost, ale design nic moc pro mě... 50ky jsou o funkčnosti i když např. Maserati 250F je pro mě krásný... Moc se mi nelíbí ročníky 83,84 a 88, ale 85-87 zase velmi... Mezi mých top nejkrásnějších 10, 20 by se určitě žádný vůz z této éry nedostal, ale to nejspíš žádný z těch novějších řekněme 2003+

      1. Brabham BT50 2. Williams FW14B 3. Ferrari 641/2 4. Lotus 97T 5. Mclaren MP4/2* 6. Lotus 49 7. Maserati 250F 8. Lotus 72 9. Renault RE20 10. Williams FW07C

      Každopádně tj vedlejší... Srovnejme dnešní vozy s těmi historickými... Lépe už bylo

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        88.103.239.XXX
        Lépe už bylo nepiš, to je stařecké.....a je to jen názor, ne realita.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          85.160.53.XXX
          Já se v diskuzi dělím o své názory a používám přitom nadsázku apod. Ale díky za upřesnění 12

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • RoBertino

            RoBertino

            185.63.97.XXX
            Ten výčet vozů je moc pěkný, jen u Lotusu 72 by bylo dobré napsat který vlastně. První verze a poslední varianta E jsou jak nebe a dudy. Je pravda, že postavit vedle sebe třeba Mercedes z roku 1955 a ten letošní, tak to bude srovnání jako když vedle sebe postavíme Jiřího Holečka a dejme tomu Pavla Francouze...
            Čistě subjektivně je zde můj pohled: 1. Ferrari 312 T, 2. Lotus 79, 3. Brabham BT 44B, 4. Ferrari 126 C3, 5. ATS D4, 6. Tyrrell 011B, 7. Toleman TG 183, 8. Williams FW 07, 9. Alfa Romeo T183, 10. Hesketh 308 C.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        93.99.211.XXX
        Tak podle mě některé vozy z minulosti rozhodně byly o dost horší, než ty současné. A to přesto, že je na nich hnusné HALO.
        Já měl vždycky slabost pro takové ty raritky. Šestikolka Tyrrell P34, Brabhamův vysavač BT46, k tomu klasické Lotusy JPS... Už jenom proto, že to byla ta pravá závodní auta. Malá, výkonná, neposedná, řídit je museli ti nej piloti..
        Ale to všechno jsou jen a jen subjektivní názory. 19

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • marklukes

    marklukes

    185.151.174.XXX
    Pro mě je zásadní otázka, jestli o tom věděl Alonso. Nevím, jak mám na něj nazírat, protože jinak zraje jak víno.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      85.160.53.XXX
      Na 99% ano... Museli to načasovat tak, aby byl v ideální pozici na trati a tedy předpokládám, že museli řídit oba dva a Alonso musel vědět, že to přijde...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama