DISKUZE K ČLÁNKU Závěrečný testovací den patřil Red Bullu, Mercedes před Ferrari
Předsezónní testy v Bahrajnu jsou minulostí. Jak si týmy poradily s novými vozy? Nejrychlejší čas dne a celých testů zajel Pérez před Hamiltonem.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Závěrečný testovací den patřil Red Bullu, Mercedes před Ferrari
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Ferda
20:37 26.02.2023 193.165.97.XXXNa přání GRAHAMA.
Během testu v Barceloně jsme pak přišli na další potíže ve voze, jako například ten s nádrží oleje. Šlo o problém, který se týkal auta, ne úplně o problém motoru. Nicméně byl velmi důležitý," dostává se japonský šéf k období, které všichni dlouho s nadšením očekávali.
Zdroj: https://f1news.autoroad.cz/novinky/87456-honda-otevrene-o-vyvoji-motoru-proc-nezjistila-problemy-uz-na-dynamometru
Byl tady ještě jeden článek, který se problému věnovat hlouběji, ale myslím, že i tohle jako důkaz ignoranství McLarenu postačí.-
-
-
-
Ferda
11:33 28.02.2023 193.165.96.XXXMcLaren byl dříve i továrním týmem Mercedesu a nikdy se nestalo, že by Mergl musel skákat podle toho jak McL píská. Mercedes by se nikdy nenechal přinutit do harakiri aby ve zmenšením olejové vany docházelo k nedostatečnému mazání motoru.
S Merglem by to dopadlo tak, že McLaren holt vyjede, až si upraví vlastní šasi.-
Petr
13:29 28.02.2023 109.81.245.XXXAni Honda nemusela skákat, jak McLaren pískal. Dostala absolutní volnost, jediným imperativem bylo navýšení výkonu a náprava spolehlivosti. Mohla určovat vstupní parametry chlazení. Na rozdíl od Mercedesu jen slibovala a slibovala. Zajímavé, jak mají lidé krátkou paměť.-
Ferda
16:49 28.02.2023 193.165.96.XXXJedni mají krátkou paměť a druzí soudnost.
Zcela opomínáš, že Honda vstoupila do éry, kdy úpravám motorů vládly žetony. I kdyby Honda měla na stole nejlepší motor ze všech, tak by ho kvůli žetonům stejně nemohla použít.
Jakou volnost Honda dostala jsme mohli krásně vidět ve třetí sezóně s McLarenem. Tehdy už žádná spolupráce nebyla. Naopak McL dělal Hondě samé naschvály.
Nakonec všechno dopadlo dobře. Pro Hondu.
Ta se dál zlepšovala až k titulům, zatímco McLaren zůstal přešlapovat na místě a pro samé úspěchy musel prodat i vlastní továrnu.-
Petr
18:46 28.02.2023 78.157.167.XXXNic neopomínám, byl jsem u toho. Kdyby Honda měla nejlepší motor, mohla ho použít, vývoj zas tak omezený nebyl. Nedokázala dát dohromady ani spalovák, nefungovalo ji to na jednoválcovém modelu, neměla znalosti, pomoc odmítala... japonští manažeři jen kývali hlavami a skutek utek. Manko 100 koní i v další sezóně - vinit z toho McLaren je vážně hloupost. McLaren žádné naschvály Hondě nedělal, snažil se maximálně o to, aby měli konkurenceschopnou pohonnou jednotku, plácáš nesmysly - jde vidět, že o tom moc nevíš - nemá cenu se s tebou o tom bavit, když záměrně zkresluješ a vytahuješ nesmysly. Hondě až později najala externí odborníky, přijala pomoc, postavila továrnu v Británii, ale s McLarenem to pochochopitelně už nemohlo fungovat. Jistě, pro Hondu to "všechno dopadlo výborně" - nalila do toho stamiliony, řízla si hezkou ostudu a z F1 se opět stáhla, titul s Red Bullem ji moc nepomohl. Z lekce a svých chyb s McLarenem se poučila, smetánku ale slízl spíše Red Bull.
-
-
-
-
-
-
juras
19:05 27.02.2023 88.103.92.XXXŘekl bych že špatně k té spolupráci přistoupili obě strany. To jak se háže větší část viny na Hondu se časem ukazuje jako nerelevantni. Honda s Redbullem vyhrála dva šampionáty...McLaren jediný závod.
Přirozeně to není tak jednoduché, ale faktem zůstává že McLaren je jen stínem slavného McLarenu minulosti.-
Petr
07:46 28.02.2023 109.81.245.XXXV té době to relevantní bylo, vina byla na Hondě. To nelze zkreslovat či omlouvat pozdějšími úspěchy s Red Bullem. Během partnerství s McLarenem pouze slibovala... když motor po pár sezónách ztrácí pořád 100 koní, je to velká ostuda. Od McLarenu měla absolutní volnost.-
juras
14:35 05.03.2023 88.103.92.XXXJá si moc dobře pamatuju na to nadšení a obrovskou euforii...McLaren a Honda...všichni jsme se tehdy těšili...krom toho Alonso na palubě...Ron Dennis zpátky u kormiidla.
Při představení monopostu se rozebíral agresívní design, hovořilo se o malých rozměrech motoru Honda (ono označení "zero") a ultra úzké zadní partii McLarenu.
A pak to přišlo..."minimalizovanej" motor Hondy totálně vyhořel, a celej malér pokračoval v dalším roce...důvěra obou partnerů se otřásla...a pak muselo dojít k nevyhnutelnému...k rozchodu. Přitom další vývoj u Hondy ukázal že nakonec udělal "mistrovský motor"...zatímco McLaren se ani s Mercedesem (motorem) opět nedokázal vrátit mezi špičku.
Jistě, pokud budeme hodnotit čistě Hondu a její motory v době spolupráce s McLarenem (bez kontextu) nelze napsat nic jiného než že vyhořela.
Když k tomu ale dáme do kontextu to že dnes to nefunguje jako kdysi...kdy se motor koupil a v podstatě jednoduše zabudoval do šasí...ale že dnes se staví šasí společně s motorem...musí to být komplexní práce?
McLaren věděl že Honda se vrací po odmlce, věděl že Honda má deficit a bude muset ke konkurenceschopnému motoru dospět...
Proč tedy hned v první sezóně šel do agresívního konceptu? Proč nebyla strategie postavena na několikaletém postupném plánu v cestě na vrchol?
Pro srovnání...když Williams podepsal smlouvu kdysi s BWM...jezdilo BMW rok předem s konzervativním motorem ve starším monopostu Williamsu...a v první sezóně (2000) postavil Williams i BMW konzervativní auto a sbírali zkušenosti a nabírali data. A pak přišlo BMW v roce 2001 s motorem který byl dost možná nejlepší ve startovním poli. Tehdy byla jiná doba...ale ta strategie byla "rozumná".
McLaren nemohl za špatné motory Honda...ale on měl být tím kdo Hondu usměrní a nebude tak netrpělivý. A nevěřím tomu že McLaren za nic nemohl...i kdyby...tak byl neuvěřitelně naivní...že by Honda postavila na první dobrou super motor v minimalizovaných rozměrech...to snad ne.
-
-
-
-
-
juras
19:09 26.02.2023 88.103.92.XXXTakže co bude...Redbull, Ferrari, Mercedes...pak to vypadá na Strollovce (kontrast pro AM je McLaren)...a s nimi Alpine? No a pak ten zbytek pole...tak je pořadí těžko přesně stanovit...podle všeho někdo bude mít lepší kvalifikace, někdo závody...někomu budou víc sedět některý okruhy...řekl bych že střed pole bude hodně vyrovnanej.
PS: Co se Williamsu týče...pokrok udělali, ale vypadá to že ne zásadně větší než soupeři ze středu pole. Já doufám že se zařadí k ostatním týmům které budou paběrkovat body. -
Mike17
08:36 26.02.2023 185.149.130.XXXZa mne se mi asi nejvíc líbil výkon Leclerca. Na dopoledne velmi luxusní čas.
Podle těch výsledků bych si tipl na vyrovnaný souboj Ferrari s RB a kousíček za nimi Mercedes.
Ale jsou to jen testy, ty časy nic neznamenají. Rozložení sil uvidíme v sobotu a ještě víc v neděli. -
-
-
achmed-cz
14:17 25.02.2023 176.114.240.XXX"13:26 Senzace na obzoru? V padocku se spekuluje, že pokud by Lance Stroll nestihl začátek sezony, mohl by jej nahradit Sebastian Vettel. "
To by podle mě byla chyba. Měli by dát šanci Drugovichovi, pro kterýho by to hodně znamenalo. Vettel je demotivovanej a netrénuje. Navíc si nemyslím, že by vůbec stál o to být ve stejném autě s Alonsem.-
tom11
14:33 25.02.2023 194.212.104.XXXsice by to byla paráda a moc by se mi to líbilo - dva exmistři světa v jednom týmu. byl by to i výtečný marketinkový tah. ale je fakt, že Seb by tímhle mohl jen a jen ( na svém kreditu ) ztratit. bez tréninku, bez testů... a Alonso v testech ukazuje, že je opravdu hodně rychlý.
a jen tak mezi námi - píší, že by JI ( Lance Stroll ) mohl nahradit Seb. tak nevím, jak to s tou nehodou je, jestli ono to není maličko jinak
-
Aktuálně
Nadcházející závod 3.11.2024
GP Brazílie71 kol (305.879km)
Autodromo Carlos Pace
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek