DISKUZE K ČLÁNKU Závěrečný testovací den patřil Red Bullu, Mercedes před Ferrari

Předsezónní testy v Bahrajnu jsou minulostí. Jak si týmy poradily s novými vozy? Nejrychlejší čas dne a celých testů zajel Pérez před Hamiltonem.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Závěrečný testovací den patřil Red Bullu, Mercedes před Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 45, poslední 05.03.2023 14:35 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovali 3 lidé) 27.02.2023 12:48
Tohle je důkaz ignoranství Hondy, nikoliv… »
» Petr (Hlasovali 3 lidé) 28.02.2023 07:36
McLaren byl tovární tým. Honda dostala nějaké… »
» Petr (Hlasovali 3 lidé) 28.02.2023 07:46
V té době to relevantní bylo, vina byla na Hondě.… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Ferda

    Ferda

    193.165.97.XXX
    Na přání GRAHAMA.

    Během testu v Barceloně jsme pak přišli na další potíže ve voze, jako například ten s nádrží oleje. Šlo o problém, který se týkal auta, ne úplně o problém motoru. Nicméně byl velmi důležitý," dostává se japonský šéf k období, které všichni dlouho s nadšením očekávali.

    Zdroj: https://f1news.autoroad.cz/novinky/87456-honda-otevrene-o-vyvoji-motoru-proc-nezjistila-problemy-uz-na-dynamometru

    Byl tady ještě jeden článek, který se problému věnovat hlouběji, ale myslím, že i tohle jako důkaz ignoranství McLarenu postačí.

    + 0 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Tohle je důkaz ignoranství Hondy, nikoliv McLarenu.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        193.165.96.XXX
        Renault ani teď Mercedes se s McLarenem o nějaké olejové vaně vůbec nebaví. Od nich to funguje tak, že svým zákazníkům dodají jednotku a zakomponování do vozu je už nezajímá.
        Od Hondy to ale bylo ignorantství.

        + 0 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          McLaren byl tovární tým. Honda dostala nějaké parametry a podle nich to nedokázala vyrobit. Opravdu skvělá práce. Ten článek je celý o tom, jak Japonci přiznávají své selhání.

          + 3 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            193.165.96.XXX
            McLaren byl dříve i továrním týmem Mercedesu a nikdy se nestalo, že by Mergl musel skákat podle toho jak McL píská. Mercedes by se nikdy nenechal přinutit do harakiri aby ve zmenšením olejové vany docházelo k nedostatečnému mazání motoru.
            S Merglem by to dopadlo tak, že McLaren holt vyjede, až si upraví vlastní šasi.

            + 0 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Petr

              Petr

              109.81.245.XXX
              Ani Honda nemusela skákat, jak McLaren pískal. Dostala absolutní volnost, jediným imperativem bylo navýšení výkonu a náprava spolehlivosti. Mohla určovat vstupní parametry chlazení. Na rozdíl od Mercedesu jen slibovala a slibovala. Zajímavé, jak mají lidé krátkou paměť.

              + 3 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                193.165.96.XXX
                Jedni mají krátkou paměť a druzí soudnost.
                Zcela opomínáš, že Honda vstoupila do éry, kdy úpravám motorů vládly žetony. I kdyby Honda měla na stole nejlepší motor ze všech, tak by ho kvůli žetonům stejně nemohla použít.
                Jakou volnost Honda dostala jsme mohli krásně vidět ve třetí sezóně s McLarenem. Tehdy už žádná spolupráce nebyla. Naopak McL dělal Hondě samé naschvály.
                Nakonec všechno dopadlo dobře. Pro Hondu.
                Ta se dál zlepšovala až k titulům, zatímco McLaren zůstal přešlapovat na místě a pro samé úspěchy musel prodat i vlastní továrnu.

                + 0 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Petr

                  Petr

                  78.157.167.XXX
                  Nic neopomínám, byl jsem u toho. Kdyby Honda měla nejlepší motor, mohla ho použít, vývoj zas tak omezený nebyl. Nedokázala dát dohromady ani spalovák, nefungovalo ji to na jednoválcovém modelu, neměla znalosti, pomoc odmítala... japonští manažeři jen kývali hlavami a skutek utek. Manko 100 koní i v další sezóně - vinit z toho McLaren je vážně hloupost. McLaren žádné naschvály Hondě nedělal, snažil se maximálně o to, aby měli konkurenceschopnou pohonnou jednotku, plácáš nesmysly - jde vidět, že o tom moc nevíš - nemá cenu se s tebou o tom bavit, když záměrně zkresluješ a vytahuješ nesmysly. Hondě až později najala externí odborníky, přijala pomoc, postavila továrnu v Británii, ale s McLarenem to pochochopitelně už nemohlo fungovat. Jistě, pro Hondu to "všechno dopadlo výborně" 12 - nalila do toho stamiliony, řízla si hezkou ostudu a z F1 se opět stáhla, titul s Red Bullem ji moc nepomohl. Z lekce a svých chyb s McLarenem se poučila, smetánku ale slízl spíše Red Bull.

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        Řekl bych že špatně k té spolupráci přistoupili obě strany. To jak se háže větší část viny na Hondu se časem ukazuje jako nerelevantni. Honda s Redbullem vyhrála dva šampionáty...McLaren jediný závod.
        Přirozeně to není tak jednoduché, ale faktem zůstává že McLaren je jen stínem slavného McLarenu minulosti.

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          V té době to relevantní bylo, vina byla na Hondě. To nelze zkreslovat či omlouvat pozdějšími úspěchy s Red Bullem. Během partnerství s McLarenem pouze slibovala... když motor po pár sezónách ztrácí pořád 100 koní, je to velká ostuda. Od McLarenu měla absolutní volnost.

          + 3 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • juras

            juras

            88.103.92.XXX
            Já si moc dobře pamatuju na to nadšení a obrovskou euforii...McLaren a Honda...všichni jsme se tehdy těšili...krom toho Alonso na palubě...Ron Dennis zpátky u kormiidla.

            Při představení monopostu se rozebíral agresívní design, hovořilo se o malých rozměrech motoru Honda (ono označení "zero") a ultra úzké zadní partii McLarenu.

            A pak to přišlo..."minimalizovanej" motor Hondy totálně vyhořel, a celej malér pokračoval v dalším roce...důvěra obou partnerů se otřásla...a pak muselo dojít k nevyhnutelnému...k rozchodu. Přitom další vývoj u Hondy ukázal že nakonec udělal "mistrovský motor"...zatímco McLaren se ani s Mercedesem (motorem) opět nedokázal vrátit mezi špičku.

            Jistě, pokud budeme hodnotit čistě Hondu a její motory v době spolupráce s McLarenem (bez kontextu) nelze napsat nic jiného než že vyhořela.
            Když k tomu ale dáme do kontextu to že dnes to nefunguje jako kdysi...kdy se motor koupil a v podstatě jednoduše zabudoval do šasí...ale že dnes se staví šasí společně s motorem...musí to být komplexní práce?

            McLaren věděl že Honda se vrací po odmlce, věděl že Honda má deficit a bude muset ke konkurenceschopnému motoru dospět...

            Proč tedy hned v první sezóně šel do agresívního konceptu? Proč nebyla strategie postavena na několikaletém postupném plánu v cestě na vrchol?

            Pro srovnání...když Williams podepsal smlouvu kdysi s BWM...jezdilo BMW rok předem s konzervativním motorem ve starším monopostu Williamsu...a v první sezóně (2000) postavil Williams i BMW konzervativní auto a sbírali zkušenosti a nabírali data. A pak přišlo BMW v roce 2001 s motorem který byl dost možná nejlepší ve startovním poli. Tehdy byla jiná doba...ale ta strategie byla "rozumná".

            McLaren nemohl za špatné motory Honda...ale on měl být tím kdo Hondu usměrní a nebude tak netrpělivý. A nevěřím tomu že McLaren za nic nemohl...i kdyby...tak byl neuvěřitelně naivní...že by Honda postavila na první dobrou super motor v minimalizovaných rozměrech...to snad ne.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Takže co bude...Redbull, Ferrari, Mercedes...pak to vypadá na Strollovce (kontrast pro AM je McLaren)...a s nimi Alpine? No a pak ten zbytek pole...tak je pořadí těžko přesně stanovit...podle všeho někdo bude mít lepší kvalifikace, někdo závody...někomu budou víc sedět některý okruhy...řekl bych že střed pole bude hodně vyrovnanej.
    PS: Co se Williamsu týče...pokrok udělali, ale vypadá to že ne zásadně větší než soupeři ze středu pole. Já doufám že se zařadí k ostatním týmům které budou paběrkovat body.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    85.160.34.XXX
    Zatím to vypadá jako vždycky, tzn kdo to trefil hned po změně pravidel, ten si výhodu drží i do dalšího ročníku... Stropy by měly zajistit, že se startovní pole začne srovnávat, snad se to vyplní, protože jinak je to na zamyšlenou...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Za mne se mi asi nejvíc líbil výkon Leclerca. Na dopoledne velmi luxusní čas.
    Podle těch výsledků bych si tipl na vyrovnaný souboj Ferrari s RB a kousíček za nimi Mercedes.
    Ale jsou to jen testy, ty časy nic neznamenají. Rozložení sil uvidíme v sobotu a ještě víc v neděli.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • SergioPÉREZ

    SergioPÉREZ

    78.108.157.XXX
    Ok Ok Checo Nejrychlejší
    (Che 11 co))

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • achmed-cz

    achmed-cz

    176.114.240.XXX
    "13:26 Senzace na obzoru? V padocku se spekuluje, že pokud by Lance Stroll nestihl začátek sezony, mohl by jej nahradit Sebastian Vettel. "
    To by podle mě byla chyba. Měli by dát šanci Drugovichovi, pro kterýho by to hodně znamenalo. Vettel je demotivovanej a netrénuje. Navíc si nemyslím, že by vůbec stál o to být ve stejném autě s Alonsem.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      194.212.104.XXX
      sice by to byla paráda a moc by se mi to líbilo - dva exmistři světa v jednom týmu. byl by to i výtečný marketinkový tah. ale je fakt, že Seb by tímhle mohl jen a jen ( na svém kreditu ) ztratit. bez tréninku, bez testů... a Alonso v testech ukazuje, že je opravdu hodně rychlý.

      a jen tak mezi námi - píší, že by JI ( Lance Stroll ) mohl nahradit Seb. tak nevím, jak to s tou nehodou je, jestli ono to není maličko jinak 18 18 18

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • achmed-cz

        achmed-cz

        176.114.240.XXX
        Na konkurenci už píšou, že Seb odmítl. Což je naprosto logický. Alo vypadá být ve formě, šance s ním bez tréninku držet krok (natož ho porazit) by moc velkou neměl, a to prostě nemá zapotřebí.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama