DISKUZE K ČLÁNKU Závěrečný testovací den patřil Red Bullu, Mercedes před Ferrari

Předsezónní testy v Bahrajnu jsou minulostí. Jak si týmy poradily s novými vozy? Nejrychlejší čas dne a celých testů zajel Pérez před Hamiltonem.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Závěrečný testovací den patřil Red Bullu, Mercedes před Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 45, poslední 05.03.2023 14:35 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovali 3 lidé) 27.02.2023 12:48
Tohle je důkaz ignoranství Hondy, nikoliv… »
» Petr (Hlasovali 3 lidé) 28.02.2023 07:36
McLaren byl tovární tým. Honda dostala nějaké… »
» Petr (Hlasovali 3 lidé) 28.02.2023 07:46
V té době to relevantní bylo, vina byla na Hondě.… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

juras

juras

88.103.92.XXX
Já si moc dobře pamatuju na to nadšení a obrovskou euforii...McLaren a Honda...všichni jsme se tehdy těšili...krom toho Alonso na palubě...Ron Dennis zpátky u kormiidla.

Při představení monopostu se rozebíral agresívní design, hovořilo se o malých rozměrech motoru Honda (ono označení "zero") a ultra úzké zadní partii McLarenu.

A pak to přišlo..."minimalizovanej" motor Hondy totálně vyhořel, a celej malér pokračoval v dalším roce...důvěra obou partnerů se otřásla...a pak muselo dojít k nevyhnutelnému...k rozchodu. Přitom další vývoj u Hondy ukázal že nakonec udělal "mistrovský motor"...zatímco McLaren se ani s Mercedesem (motorem) opět nedokázal vrátit mezi špičku.

Jistě, pokud budeme hodnotit čistě Hondu a její motory v době spolupráce s McLarenem (bez kontextu) nelze napsat nic jiného než že vyhořela.
Když k tomu ale dáme do kontextu to že dnes to nefunguje jako kdysi...kdy se motor koupil a v podstatě jednoduše zabudoval do šasí...ale že dnes se staví šasí společně s motorem...musí to být komplexní práce?

McLaren věděl že Honda se vrací po odmlce, věděl že Honda má deficit a bude muset ke konkurenceschopnému motoru dospět...

Proč tedy hned v první sezóně šel do agresívního konceptu? Proč nebyla strategie postavena na několikaletém postupném plánu v cestě na vrchol?

Pro srovnání...když Williams podepsal smlouvu kdysi s BWM...jezdilo BMW rok předem s konzervativním motorem ve starším monopostu Williamsu...a v první sezóně (2000) postavil Williams i BMW konzervativní auto a sbírali zkušenosti a nabírali data. A pak přišlo BMW v roce 2001 s motorem který byl dost možná nejlepší ve startovním poli. Tehdy byla jiná doba...ale ta strategie byla "rozumná".

McLaren nemohl za špatné motory Honda...ale on měl být tím kdo Hondu usměrní a nebude tak netrpělivý. A nevěřím tomu že McLaren za nic nemohl...i kdyby...tak byl neuvěřitelně naivní...že by Honda postavila na první dobrou super motor v minimalizovaných rozměrech...to snad ne.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

78.157.167.XXX
Nic neopomínám, byl jsem u toho. Kdyby Honda měla nejlepší motor, mohla ho použít, vývoj zas tak omezený nebyl. Nedokázala dát dohromady ani spalovák, nefungovalo ji to na jednoválcovém modelu, neměla znalosti, pomoc odmítala... japonští manažeři jen kývali hlavami a skutek utek. Manko 100 koní i v další sezóně - vinit z toho McLaren je vážně hloupost. McLaren žádné naschvály Hondě nedělal, snažil se maximálně o to, aby měli konkurenceschopnou pohonnou jednotku, plácáš nesmysly - jde vidět, že o tom moc nevíš - nemá cenu se s tebou o tom bavit, když záměrně zkresluješ a vytahuješ nesmysly. Hondě až později najala externí odborníky, přijala pomoc, postavila továrnu v Británii, ale s McLarenem to pochochopitelně už nemohlo fungovat. Jistě, pro Hondu to "všechno dopadlo výborně" 12 - nalila do toho stamiliony, řízla si hezkou ostudu a z F1 se opět stáhla, titul s Red Bullem ji moc nepomohl. Z lekce a svých chyb s McLarenem se poučila, smetánku ale slízl spíše Red Bull.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

193.165.96.XXX
Jedni mají krátkou paměť a druzí soudnost.
Zcela opomínáš, že Honda vstoupila do éry, kdy úpravám motorů vládly žetony. I kdyby Honda měla na stole nejlepší motor ze všech, tak by ho kvůli žetonům stejně nemohla použít.
Jakou volnost Honda dostala jsme mohli krásně vidět ve třetí sezóně s McLarenem. Tehdy už žádná spolupráce nebyla. Naopak McL dělal Hondě samé naschvály.
Nakonec všechno dopadlo dobře. Pro Hondu.
Ta se dál zlepšovala až k titulům, zatímco McLaren zůstal přešlapovat na místě a pro samé úspěchy musel prodat i vlastní továrnu.

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Ani Honda nemusela skákat, jak McLaren pískal. Dostala absolutní volnost, jediným imperativem bylo navýšení výkonu a náprava spolehlivosti. Mohla určovat vstupní parametry chlazení. Na rozdíl od Mercedesu jen slibovala a slibovala. Zajímavé, jak mají lidé krátkou paměť.

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

193.165.96.XXX
McLaren byl dříve i továrním týmem Mercedesu a nikdy se nestalo, že by Mergl musel skákat podle toho jak McL píská. Mercedes by se nikdy nenechal přinutit do harakiri aby ve zmenšením olejové vany docházelo k nedostatečnému mazání motoru.
S Merglem by to dopadlo tak, že McLaren holt vyjede, až si upraví vlastní šasi.

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
V té době to relevantní bylo, vina byla na Hondě. To nelze zkreslovat či omlouvat pozdějšími úspěchy s Red Bullem. Během partnerství s McLarenem pouze slibovala... když motor po pár sezónách ztrácí pořád 100 koní, je to velká ostuda. Od McLarenu měla absolutní volnost.

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
McLaren byl tovární tým. Honda dostala nějaké parametry a podle nich to nedokázala vyrobit. Opravdu skvělá práce. Ten článek je celý o tom, jak Japonci přiznávají své selhání.

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Řekl bych že špatně k té spolupráci přistoupili obě strany. To jak se háže větší část viny na Hondu se časem ukazuje jako nerelevantni. Honda s Redbullem vyhrála dva šampionáty...McLaren jediný závod.
Přirozeně to není tak jednoduché, ale faktem zůstává že McLaren je jen stínem slavného McLarenu minulosti.

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

193.165.96.XXX
Renault ani teď Mercedes se s McLarenem o nějaké olejové vaně vůbec nebaví. Od nich to funguje tak, že svým zákazníkům dodají jednotku a zakomponování do vozu je už nezajímá.
Od Hondy to ale bylo ignorantství.

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Tohle je důkaz ignoranství Hondy, nikoliv McLarenu.

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

193.165.97.XXX
Na přání GRAHAMA.

Během testu v Barceloně jsme pak přišli na další potíže ve voze, jako například ten s nádrží oleje. Šlo o problém, který se týkal auta, ne úplně o problém motoru. Nicméně byl velmi důležitý," dostává se japonský šéf k období, které všichni dlouho s nadšením očekávali.

Zdroj: https://f1news.autoroad.cz/novinky/87456-honda-otevrene-o-vyvoji-motoru-proc-nezjistila-problemy-uz-na-dynamometru

Byl tady ještě jeden článek, který se problému věnovat hlouběji, ale myslím, že i tohle jako důkaz ignoranství McLarenu postačí.

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Takže co bude...Redbull, Ferrari, Mercedes...pak to vypadá na Strollovce (kontrast pro AM je McLaren)...a s nimi Alpine? No a pak ten zbytek pole...tak je pořadí těžko přesně stanovit...podle všeho někdo bude mít lepší kvalifikace, někdo závody...někomu budou víc sedět některý okruhy...řekl bych že střed pole bude hodně vyrovnanej.
PS: Co se Williamsu týče...pokrok udělali, ale vypadá to že ne zásadně větší než soupeři ze středu pole. Já doufám že se zařadí k ostatním týmům které budou paběrkovat body.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

193.165.97.XXX
Že v McL neumí číst výkresy asi běžné opravdu bude. Dyť nedokážou změřit ani pneumatiku. Nebo změřit dokážou, ale zapoměli, že pneumatika na hrbolech, při brždění a taky v zatáčkách mění tvar.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

85.160.34.XXX
Zatím to vypadá jako vždycky, tzn kdo to trefil hned po změně pravidel, ten si výhodu drží i do dalšího ročníku... Stropy by měly zajistit, že se startovní pole začne srovnávat, snad se to vyplní, protože jinak je to na zamyšlenou...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

88.103.239.XXX
U tebe o tom nepochybuji.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

88.103.239.XXX
NIkdy jsi to nenašel a nikdy to tady nepsali ani nikde jinde. 12
To že neumíš používat hledaní je škoda douč se to.
03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

88.103.239.XXX
Jo a Mclaren přestože se mu tam nevešel motor tak testoval. 12 Předělali to v Barceloně. 18

To že se věci dolaďují je běžné. Spousty věcí se člověk tehdy ani nedověděl.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Souhlas. Proto jsem psal, že ještě více v neděli.
Těším se na to. 04

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.60.XXX
Já se těším na zhodnocení závodní rychlosti... Na 1 kolo mají určitě všichni ještě rezervu...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Za mne se mi asi nejvíc líbil výkon Leclerca. Na dopoledne velmi luxusní čas.
Podle těch výsledků bych si tipl na vyrovnaný souboj Ferrari s RB a kousíček za nimi Mercedes.
Ale jsou to jen testy, ty časy nic neznamenají. Rozložení sil uvidíme v sobotu a ještě víc v neděli.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama