DISKUZE K ČLÁNKU Windsor o Vettelovi: Když měl ideální vůz, exceloval, když ne, byl průměrný

Peter Windsor patří mezi žurnalistické veterány Formule 1. Vždyť se královně motorsportu věnuje už přes padesát let. Vyzkoušel si také manažerské pozice u Ferrari a Williamsu. Nyní podrobil kritice Sebastiana Vettela.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Windsor o Vettelovi: Když měl ideální vůz, exceloval, když ne, byl průměrný

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 41, poslední 31.01.2023 19:55 Vložte komentář

Nejlepší názory

» daaviid23 (Hlasovali 5 lidé) 20.01.2023 08:13
Hele, jako fanoušek Seba uznávám, že existují… »
» Fanda.LH (Hlasovali 3 lidé) 20.01.2023 17:42
S těmi foukanými difuzory se pleteš... Tam bylo… »
» jumpman (Hlasovali 2 lidé) 20.01.2023 13:41
tak ono to tak je v podstatě vždy, senna, prost,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    S tvrzením Winsdora nesouhlasím. Pravdou je že Vettel měl výkyvy formy, pravdou je že měl závody v nichž působil odevzdaně.
    Ale to že vyhrával v době kdy měl nejlepší auto? A který šampion vyhrál v průměrném autě?
    Pěkné srovnání je rok 2014 a 2022...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.62.XXX
      Vždycky potřebuješ auto, které je schopné vyhrát... Vyloženě s průměrným to nejde... Otázka je na kolik Vettelových závodů jeho fanoušci vzpomínají, jako na vyjímečné..?

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        Tak chtěl jsem říct to že v špičkovém autě vypadá pilot špičkově...v průměrném průměrně.
        Když si třeba vezmu Vettela ve Ferrari proti Hamiltonovi v Mercedesu...nebýt jiného srovnání...musel by člověk de-fakto souhlasit s Windsorem. Ale stačí porovnat Vettela v Redbullu a Hamiltona v McLarenu...a je to zas pocitem opačně.

        Já si myslím že je veliká škoda že z F1 podle mě prakticky zcela vymizel někdejší přístup Franka Williamse...ačkoliv měl své "oblíbené" piloty, vyznával filozofii že jednička týmu a premiant si musí svoji pozici obhájit...typickým příkladem je Nelson Piquet. Frank ho podepsal jako jedničku...vždyť byl dvojnásobným šampionem. Ale Piquet si asi myslel že to bude fungovat jako u Brabhamu, kde měl pozici jedničky kterou druhý pilot nesměl ohrozit. Přitom si myslím že byl komplexnějším pilotem než Nigel Mansell.
        Tu svou "prioritu" v týmu si budoval už Alain Prost a Ayrton Senna...ale až Ferrari s Michaelem to začalo budovat společně...a výsledek známe...pět titulů v řadě. No a stejný přístup měl Redbull a Vettelem a Mercedes s Hamiltonem. Výjimečný pilot, výjimečný tým...a honba za počty titulů a rekordy.
        Přitom (a teď nevím který někdejší pilot to řekl), získat titul je maximum...pak už je to jen druhý titul, třetí titul...ale ten první nikdy nic nepřekoná.
        Z lásky k motorsportu a k závodění se stala honba za statistikami (a penězi).

        Docela jsem zvědavej na Verstappena...jestli se náhodou nevymkne téhle "slabosti" doby a neskončí jak se říká na vrcholu.

        V minulosti si vzpomínám na Jackieho Stewarta...měl v kapse třetí titul, měl v plánu odjet stou GP a skončit...tragický smet Ceverta znamenala že už jubilejní závod neodjel...přitom v podstatě mohl klidně v kariéře pokračovat a útočit co se počtu titulů týče na Fangia. Pak si vzpomínám na Nikiho Laudu...jak s tím praštil uprostřed sezóny u Brabhamu...když řekl že mu to nejednou nedávalo smysl...závodit. No a ještě dál v historii...Mike Hawthorn...získal titul a skončil.
        A nakonec se dá zmínit i Nico Rosberg...titulem si splnil sen a skončil.

        Za mě je škoda (a je to i špatně) že týmy nemají snahu dát šanci na titul víc pilotům. Poslední éra která mě fakt bavila začala rokem 2005 a skončila rokem 2010...

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.62.XXX
          Tady už to nedořešíme... Za mě LH ukázal v Mclarenu vyjímečné kvality, ale taky vyjímečné nedostatky... Vettel byl konzistentnější, ale průměrnější... Byť průměr je silné slovo...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • juras

            juras

            88.103.92.XXX
            To nejde dořešit...jediný co nelze rozporovat jsou statistiky. Pohled na to jak kterej pilot je dobrej (navzdory těm statistikám) je prostě subjektivní.
            Řekl bych že označit Vettelovi výkony když neměl nejlepší auto za průměrné má podle mě s objektivitou (a každý kdo se cítí jako odborník má mit snahu být co nejobjektivnější) už málo společného.
            Já bych tvrdil že třeba Hamilton je o cosi lepší závodník než Vettel...ale Vettel rozhodně není průměr pokud jel v průměrným autě.
            Ono taky je třeba přihlížet k tomu že pilot který je čtyřnásobným šampionem musí dost pracovat na motivaci když sedí v průměrným autě. Ani Kimi (a toho považuji za světlou výjimku...takovýho toho závodníka srdcaře) nebyl někdy na trati zas tolik vidět.
            Kolik úsilí a energie do toho pilot vkládá bohužel často v televizi opravdu není vidět.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Jinými slovy měl svůj styl, který mu seděl a když dostal auto, které tomu stylu nesedělo, měl problém.
    Jen mne tak napadá, jestli to tak nemá každý pilot. 17
    Jo, foukané difuzory s RB mu seděly. Ale moc jich neměl v roce 2008 u STR a na jeho slušných výsledcích na vodě difuzory taky zas tak moc nepomohly.

    Asi to nebyl nejlepší pilot své doby, ale průměr.....Trochu si zapřeháněl. Tím zařadil Kimiho do podprůměru.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      95.80.230.XXX
      tak ono to tak je v podstatě vždy, senna, prost, schumacher, vettel, hamilton, vždy jsou to mistři svého období a sedělo jim to, v čem jezdili, jen senna s prostem měli smůlu, že byli ve své době dva 14

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      85.162.8.XXX
      Foukané difuzory mu dávaly velkou výhodu, tak bodejť aby mu to nevyhovovalo... Jinak není pravda, že to tak má každý pilot i současní piloti zažili několi ér...

      LH: 07-08 ; 09-13 ; 14-16; 17-21; 22+
      Tzn. 5 různých ér, různých aut...

      Kimi se schodil sám... Těžko si to vysvětlit jinak, než že podával špatné výkony a týmu to bylo jedno, protože sázeli na SV...

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        Tak foukané difuzory měli všichni. Každý tým s tím pracoval jinak. Prostě mu seděl stabilní zadek. Než si stačil zvyknout na jiné auto v roce 2014, byl na odchodu.
        To není o érách, ale o tom, jaké chceš vlastnosti auta.
        I Maxovi dělal přechod na začátku roku problém a najednou byl Péro vyrovnaným kolegou. Auto upravili dle Maxových potřeb a najednou mu to jelo o třídu líp, než Pérovi.
        A tak je to u všech. Jen každému sedí něco trochu jiného. Hamilton měl taky svou éru, kdy ho Nico porazil snad 10x za sebou.
        A ano, výkonnost slabšího z kolegů tým moc netrápí. To taky není novinka. 03

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.62.XXX
          Tohle jsou nesmysly... Foukaný difuzor měl RB první a do toho měli nejlepší auto... Zatímco ostatní celou éru dotahovali... Proto Vettel vyhrával... Zbytek jsou výmluvy... Práce pilota je do toho auta sednou a vymáčknout z něj maximum, když to nedokáže tak selhává...

          Edit. Říct, že všichni měli foukaný difuzor... To je jako říct, že všichni měli 4 kola a volant... Přeci je důležité kdo s tím přišel a udával ten směr...

          LH v NR... Nepamatuji si, že by ho porazil 10x za sebou, ale i kdyby, tak co to na věci mění ? Já nemám problém uznat, že loni byl lepší GR a v úvodu sezóny to bylo jasně viditelné, potom se to vyrovnalo a přelévalo spíše na stranu LH, ale nakonec to GR uhájil... Hanba by mě fackovala, kdybych měl tvrdit, že LH vyhovovalo auto bez GE a než si chudák zvyknul, tak ho GR porazil...

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Tak pokud si to dobře pamatuju, tak se foukání zakázalo (omezilo) během sezony 2011. To je 1,5 sezony z těch jeho 4 titulových. Kdo měl nejlepší auto bylo během 2,5 sezony sporné. Stačí se podívat na kolegu. Nemít RB Vettela, neměl by titul asi ani jeden. Možná jeden.
            Jo, to je práce pilota. Každý má občas problém z toho vymáčknout vše. Hamiltonovi se to minulou sezonu moc nevedlo, zvlášť na začátku. Taky jsme poslouchali kecy o tom, jak když nemá nejlepší auto, tak je průměr. 03
            Máš pravdu, bylo to jen 7x na přelomu sezon 2015 a 2016.
            Nemusí tě nic fackovat. Evidentně si na začátku sezony Russell zvykl rychleji a lépe, stejně jako Ricci v roce 2014. Co by bylo kdyby v roce 2014 neohlásil odchod, se můžeme dohadovat, ale nic nebudeme vědět. 03

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              83.240.62.XXX
              S těmi foukanými difuzory se pleteš... Tam bylo několik mezikroků... V půlce sezóny je určitě nezakázaly, ale pamatuji si, že RB měl fígl, kdy zkrátka výfuky foukali i když pilot nešlapal na plyn předpokládám, že při brždění jim to zvyšovalo stabilitu na zádi... Ale jinak se foukalo přirozeně dál...

              2012 zakázali mít ty výfuky dole, ale všechny týmy se dále snažily foukat takže měly auta navržena tak, aby výfukové plyny se k difuzoru dostaly... Takže v omezenější míře se foukalo dál...

              Já píšu, že Vettel působil silně vedla slabších kolegů tzn. právě vedle Webbera... Nevím na co si 2014 potřeboval zvykat... Prohrál s nováčkem v týmu Ricciardem a za mě s ním prohrál strašně přesvědčivě...

              LH prohrál 3x s týmovým kolegou, ale pokaždé se to dá nějak obhájit... 2011 byl rychlejší, ale dělal kraviny v osobním životě, vítězství a kvalifikace vyrovnané, konzistence špatná... 2016 Totálně vyrovnaná sezóna měl o chlub větší smůlu než NR a to nakonec stačilo (Nechci nijak upřít NR, že měl skvělou sezónu)... 2022 za mě vlastně nejpřesvědčivější porážka... Můžeme říct, že vůz byl v určitých aspektech velice silný, ale taky měl obrovskou achilovu patu... GR to zvládl od začátku lépe, tam nebylo o čem... Ale Lewis se dokázal chytit a dokázal GR porážet... Objektivně byl George lepší prvních 5 VC... Od Španělska se to srovnalo a GR to udržel díky konzistentnosti a více štěstí resp. LH měl více smůly...

              Zatímco pro mě SV prohrál zcela jasně s Ricciardem 2014 i s Leclercem 2019... Po celou sezónu tahal za kratší konec provazu neříkám, že vždy o moc... A vrchol byl když to u Ferrari nepochopili hned a doslova si káleli do vlastního hnízda, když Leclerca nutili kroužit za pomalejším Vettelem... Tam si dokonce myslím, že se zrodilo nepřátelství mezi ním a Binottem, který neunesl, že byl za osla, když chtěl sázet na Vettela a Leclerc byl ten, kdo to z něj udělal...

              + 3 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Jistě, že tam bylo několik kroků. V půlce sezony jim zatrhli foukání bez plynu a v roce 2012 přesunuli výfuky nahoru, což degradovalo foukání na zlomek původních hodnot o rok později zrušili i to. Takže sezonu 2012 a 2013 jel téměř bez foukání.

                Webber asi nebyl TOP pilot, ale není to tak dávno, kdy někdo o něm prohlásil, že byl podceňovaným a kvalitním pilotem. Ale už jsem neudržel kdy a kdo. Každopádně ze začátku byl silnějším kolegou, než Kimi, mistr světa.

                Na co si měl zvykat? No zatímco měl na koci sezony 2013 bezesporu nejlepší auto pole, co jezdilo jak po kolejích, najednou dostal úplně jinak se chovající auto. O rozdílech se toho napsalo dost. Zatímco Ricci sedl do podobně sedícího auta. Po tom, co si stěžoval Vettel na chování šasi v půlce sezony uznali, že měl pravdu a jeho šasi bylo prasklé. Od jeho výměny pak až na poslední 4 závody Ricci zas tak napřed nebyl. V těch 6 závodech to měli 3:3 na závody i kvalifikace. Poslední závody už RB veřejně prohlásil, že Vettel nedostává novinky. Logicky tedy prohrával.
                A stejně tak můžu okecat každou prohranou sezonu Vettela. Tuším byly taky 3 ne? 2014 jsem už okecal, 2019 můžu okecat taky více technickými problémy a 2020 byl bez motivace, když celou sezonu jel jako pilot na odchodu.
                Upřímně si myslím, že Hamilton podával lepší výkony, ale okecat se dá všechno, když člověk chce. Jak jsem psal. Vettel asi nebyl ve své době nejlepší, ale nebyl průměr. 03

                + 2 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  83.240.62.XXX
                  Mně nejde o to to okecat, prohra je prohra... Spíš jde o to, zda je o co se odrazit... 2020 u Vettela neberu byť výsledky byly ostudné... 2019 tým nařizuje Leclercovi, aby zpomalil a netlačil na Vettela, dává mu horší strategie atd. A stejně se opakovaně ukáže, že Vettel na Charlese nemá a nakonec tým musí přistoupit na min. rovný přístup, protože nedává smysl upřednostňovat pomalejšího pilota... Nehoda v Brazilii naprosto zbytečná, kdy neuneslo jeho ego, že Charles je v daný okamžik rychlejší a strategicky v mnohem lepší pozici...

                  Co se týče toho průměru asi záleží s kým / čím srovnáváme... To jak vletěl do F1 na mně udělalo velký dojem... Ve své éře 10-13 taky super... Pak nevím jak moc to hodnotit... V pozici šéfa AM bych Vettela rozhodně za Peréze nevyměnil...

                  Můj problém s Vettelem je i ten, že za mě mu šli až příliš na ruku... Webber byl vedle něj příliš dlouho... Kimi po návratu do Ferrari předváděl dlouhodobě špatné výkony a stejně ho tam nechali, aby Vettel měl klid na práci... Pak přijde mladá krev ukáže se, že to není až tak neporazitelnej šampion...

                  + 2 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    185.149.130.XXX
                    2020 - Jo, v podstatě máš pravdu. Geniální tah od Binotta, oznámit před začátkem sezony pilotovi, že končí. A protože jde ke konkurenci, tak mu celou sezonu nedáváš novinky, které by mohl "odnést". Tam nebylo o co jezdit.
                    2019- půlku sezony tlačili Vettela, půlku Leclerca. Jo, přišli na to, že Leclerc je rychlejší a navíc má budoucnost. I tak to bylo vyrovnané. A Brazílie? Otázka je, kdo neunesl ego. Leclerc dobře viděl, co se mu děje přímo před nosem a přesto neuhnul. Věděl, co se stane. Oba bojovali o pozice, což je snad v pořádku. Občas to nedopadne dobře. Asi nemusím vytahovat kolize LHxNR, ne?
                    AM - No já tu výměnu chápu. Vettel tam jezdil podobné výsledky jako Péro (pokud to srovnávám se Strollem) a navíc jim to přineslo obrovskou mediální podporu = sponzoři. Aneb proč tam asi teď berou důchodce Alonsa? 03

                    Každý můžeme mít jiný pohled na kvality Marka a Kimiho. každopádně se shodneme, že Leclerc je absolutní špička srovnatelná s Maxem či Lewisem. Vzhledem k věku se nedivím, že Vettela zaslouženě porazil. Mám pocit, že Lewise čeká něco podpobného. Ikdyž nečekám takový propad, protože jeho motivace je větší a život se mu netočí kolem rodiny.
                    Myslím, že na mokru Vettel mnohokrát dokázal, že byl špičkový pilot a na vodě se vliv vozu na výsledek snižuje. A proto ho uznávám jako jednoho z top pilotů tehdejší doby. Ikdyž asi ne nejlepšího.
                    Navíc ho mám rád pro jeho chování. 03

                    + 1 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Ferda

                      Ferda

                      193.165.97.XXX
                      Leclerc že je absolutní špička?
                      Zatím dělá více chyb než Massa, který kromě jedné jediné sezóny dělal po celou kariéru ve Ferrari dvojku.

                      + 2 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        185.149.130.XXX
                        Jo, chyby dělá. Taky se učil od mistra. 12
                        Kolik jich letos udělal? 3? 4? To není tak zlý. Znám i horší, co mají několik titulů mistra světa. 03
                        Ten kluk je neskutečně rychlej. Sainz na něj zdaleka nemá. Až počet chyb zmenší, bude možná nejlepší.

                        Je lepší být rychlý a dělat chyby, než pomalý bez chyb. Z chyb se poučí, jezdit rychleji se učí těžko.

                        + 2 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Ferda

                          Ferda

                          193.165.97.XXX
                          Nepsal jsem, e je tak hrozný.
                          Kdyby letos udělal 3-4 chyby, tak by ho Vasseur určitě nepustil do předsezonních testů. 12
                          Sainz nebyl loni o nic lepší. Předpokládám, že vše bylo způsobené Binottem, který do Ferrari přinesl pouze chaos a nervozitu.

                          + 0 / − 1

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Cooper

                            Cooper

                            194.12.34.XXX
                            Já myslím naopak že na to v jakým musel jezdit bordelu , jezdil celkem slušně. Ono když máš pneu KO a tým tě nesmyslně drží na trati a ty bojuješ o pozice s někým kdo má ty pneu daleko lepší , chybka přijde hned...

                            + 2 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Hülkenberg v Kanadě

Bearman nastoupí s Haasem v Barceloně, nahradí v roce 2025 Hülkenberga? Zamíří Sainz k Williamsu?

Lando Norris ve Velké ceně Kanady

Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama