DISKUZE K ČLÁNKU Windsor o Vettelovi: Když měl ideální vůz, exceloval, když ne, byl průměrný
Peter Windsor patří mezi žurnalistické veterány Formule 1. Vždyť se královně motorsportu věnuje už přes padesát let. Vyzkoušel si také manažerské pozice u Ferrari a Williamsu. Nyní podrobil kritice Sebastiana Vettela.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Windsor o Vettelovi: Když měl ideální vůz, exceloval, když ne, byl průměrný
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
juras
19:55 31.01.2023 88.103.92.XXX
To nejde dořešit...jediný co nelze rozporovat jsou statistiky. Pohled na to jak kterej pilot je dobrej (navzdory těm statistikám) je prostě subjektivní.
Řekl bych že označit Vettelovi výkony když neměl nejlepší auto za průměrné má podle mě s objektivitou (a každý kdo se cítí jako odborník má mit snahu být co nejobjektivnější) už málo společného.
Já bych tvrdil že třeba Hamilton je o cosi lepší závodník než Vettel...ale Vettel rozhodně není průměr pokud jel v průměrným autě.
Ono taky je třeba přihlížet k tomu že pilot který je čtyřnásobným šampionem musí dost pracovat na motivaci když sedí v průměrným autě. Ani Kimi (a toho považuji za světlou výjimku...takovýho toho závodníka srdcaře) nebyl někdy na trati zas tolik vidět.
Kolik úsilí a energie do toho pilot vkládá bohužel často v televizi opravdu není vidět.
Řekl bych že označit Vettelovi výkony když neměl nejlepší auto za průměrné má podle mě s objektivitou (a každý kdo se cítí jako odborník má mit snahu být co nejobjektivnější) už málo společného.
Já bych tvrdil že třeba Hamilton je o cosi lepší závodník než Vettel...ale Vettel rozhodně není průměr pokud jel v průměrným autě.
Ono taky je třeba přihlížet k tomu že pilot který je čtyřnásobným šampionem musí dost pracovat na motivaci když sedí v průměrným autě. Ani Kimi (a toho považuji za světlou výjimku...takovýho toho závodníka srdcaře) nebyl někdy na trati zas tolik vidět.
Kolik úsilí a energie do toho pilot vkládá bohužel často v televizi opravdu není vidět.
juras
22:14 24.01.2023 88.103.92.XXX
Tak chtěl jsem říct to že v špičkovém autě vypadá pilot špičkově...v průměrném průměrně.
Když si třeba vezmu Vettela ve Ferrari proti Hamiltonovi v Mercedesu...nebýt jiného srovnání...musel by člověk de-fakto souhlasit s Windsorem. Ale stačí porovnat Vettela v Redbullu a Hamiltona v McLarenu...a je to zas pocitem opačně.
Já si myslím že je veliká škoda že z F1 podle mě prakticky zcela vymizel někdejší přístup Franka Williamse...ačkoliv měl své "oblíbené" piloty, vyznával filozofii že jednička týmu a premiant si musí svoji pozici obhájit...typickým příkladem je Nelson Piquet. Frank ho podepsal jako jedničku...vždyť byl dvojnásobným šampionem. Ale Piquet si asi myslel že to bude fungovat jako u Brabhamu, kde měl pozici jedničky kterou druhý pilot nesměl ohrozit. Přitom si myslím že byl komplexnějším pilotem než Nigel Mansell.
Tu svou "prioritu" v týmu si budoval už Alain Prost a Ayrton Senna...ale až Ferrari s Michaelem to začalo budovat společně...a výsledek známe...pět titulů v řadě. No a stejný přístup měl Redbull a Vettelem a Mercedes s Hamiltonem. Výjimečný pilot, výjimečný tým...a honba za počty titulů a rekordy.
Přitom (a teď nevím který někdejší pilot to řekl), získat titul je maximum...pak už je to jen druhý titul, třetí titul...ale ten první nikdy nic nepřekoná.
Z lásky k motorsportu a k závodění se stala honba za statistikami (a penězi).
Docela jsem zvědavej na Verstappena...jestli se náhodou nevymkne téhle "slabosti" doby a neskončí jak se říká na vrcholu.
V minulosti si vzpomínám na Jackieho Stewarta...měl v kapse třetí titul, měl v plánu odjet stou GP a skončit...tragický smet Ceverta znamenala že už jubilejní závod neodjel...přitom v podstatě mohl klidně v kariéře pokračovat a útočit co se počtu titulů týče na Fangia. Pak si vzpomínám na Nikiho Laudu...jak s tím praštil uprostřed sezóny u Brabhamu...když řekl že mu to nejednou nedávalo smysl...závodit. No a ještě dál v historii...Mike Hawthorn...získal titul a skončil.
A nakonec se dá zmínit i Nico Rosberg...titulem si splnil sen a skončil.
Za mě je škoda (a je to i špatně) že týmy nemají snahu dát šanci na titul víc pilotům. Poslední éra která mě fakt bavila začala rokem 2005 a skončila rokem 2010...
Když si třeba vezmu Vettela ve Ferrari proti Hamiltonovi v Mercedesu...nebýt jiného srovnání...musel by člověk de-fakto souhlasit s Windsorem. Ale stačí porovnat Vettela v Redbullu a Hamiltona v McLarenu...a je to zas pocitem opačně.
Já si myslím že je veliká škoda že z F1 podle mě prakticky zcela vymizel někdejší přístup Franka Williamse...ačkoliv měl své "oblíbené" piloty, vyznával filozofii že jednička týmu a premiant si musí svoji pozici obhájit...typickým příkladem je Nelson Piquet. Frank ho podepsal jako jedničku...vždyť byl dvojnásobným šampionem. Ale Piquet si asi myslel že to bude fungovat jako u Brabhamu, kde měl pozici jedničky kterou druhý pilot nesměl ohrozit. Přitom si myslím že byl komplexnějším pilotem než Nigel Mansell.
Tu svou "prioritu" v týmu si budoval už Alain Prost a Ayrton Senna...ale až Ferrari s Michaelem to začalo budovat společně...a výsledek známe...pět titulů v řadě. No a stejný přístup měl Redbull a Vettelem a Mercedes s Hamiltonem. Výjimečný pilot, výjimečný tým...a honba za počty titulů a rekordy.
Přitom (a teď nevím který někdejší pilot to řekl), získat titul je maximum...pak už je to jen druhý titul, třetí titul...ale ten první nikdy nic nepřekoná.
Z lásky k motorsportu a k závodění se stala honba za statistikami (a penězi).
Docela jsem zvědavej na Verstappena...jestli se náhodou nevymkne téhle "slabosti" doby a neskončí jak se říká na vrcholu.
V minulosti si vzpomínám na Jackieho Stewarta...měl v kapse třetí titul, měl v plánu odjet stou GP a skončit...tragický smet Ceverta znamenala že už jubilejní závod neodjel...přitom v podstatě mohl klidně v kariéře pokračovat a útočit co se počtu titulů týče na Fangia. Pak si vzpomínám na Nikiho Laudu...jak s tím praštil uprostřed sezóny u Brabhamu...když řekl že mu to nejednou nedávalo smysl...závodit. No a ještě dál v historii...Mike Hawthorn...získal titul a skončil.
A nakonec se dá zmínit i Nico Rosberg...titulem si splnil sen a skončil.
Za mě je škoda (a je to i špatně) že týmy nemají snahu dát šanci na titul víc pilotům. Poslední éra která mě fakt bavila začala rokem 2005 a skončila rokem 2010...
Ferda
13:27 22.01.2023 193.165.97.XXX
Copak já tady píšu hlouposti, že černoši mají tak rozdílnou svalovou hmotu, že mají o 30% více síly díky které má Hamík tak skvělé brzdění.
A když dám přirovnání Ricciho, který je brzdnými manévry proslavený, tak je to dle Tvého tvrzení technikou což popírá původní tvrzení o černošských dipozicích.
Hele, nejsi náhodou těhotný, že máš během chvilky tak rozdílné chutě?
A když dám přirovnání Ricciho, který je brzdnými manévry proslavený, tak je to dle Tvého tvrzení technikou což popírá původní tvrzení o černošských dipozicích.
Hele, nejsi náhodou těhotný, že máš během chvilky tak rozdílné chutě?
juras
22:47 21.01.2023 88.103.92.XXX
S tvrzením Winsdora nesouhlasím. Pravdou je že Vettel měl výkyvy formy, pravdou je že měl závody v nichž působil odevzdaně.
Ale to že vyhrával v době kdy měl nejlepší auto? A který šampion vyhrál v průměrném autě?
Pěkné srovnání je rok 2014 a 2022...
Ale to že vyhrával v době kdy měl nejlepší auto? A který šampion vyhrál v průměrném autě?
Pěkné srovnání je rok 2014 a 2022...
Ferda
14:51 21.01.2023 193.165.97.XXX
Nepsal jsem, e je tak hrozný.
Kdyby letos udělal 3-4 chyby, tak by ho Vasseur určitě nepustil do předsezonních testů.
Sainz nebyl loni o nic lepší. Předpokládám, že vše bylo způsobené Binottem, který do Ferrari přinesl pouze chaos a nervozitu.
Kdyby letos udělal 3-4 chyby, tak by ho Vasseur určitě nepustil do předsezonních testů.
Sainz nebyl loni o nic lepší. Předpokládám, že vše bylo způsobené Binottem, který do Ferrari přinesl pouze chaos a nervozitu.
Mike17
14:23 21.01.2023 185.149.130.XXX
Jo, chyby dělá. Taky se učil od mistra.
Kolik jich letos udělal? 3? 4? To není tak zlý. Znám i horší, co mají několik titulů mistra světa.
Ten kluk je neskutečně rychlej. Sainz na něj zdaleka nemá. Až počet chyb zmenší, bude možná nejlepší.
Je lepší být rychlý a dělat chyby, než pomalý bez chyb. Z chyb se poučí, jezdit rychleji se učí těžko.
Kolik jich letos udělal? 3? 4? To není tak zlý. Znám i horší, co mají několik titulů mistra světa.
Ten kluk je neskutečně rychlej. Sainz na něj zdaleka nemá. Až počet chyb zmenší, bude možná nejlepší.
Je lepší být rychlý a dělat chyby, než pomalý bez chyb. Z chyb se poučí, jezdit rychleji se učí těžko.
jumpman
13:02 21.01.2023 95.80.230.XXX
sorry, ale o žádným joudovi z jeskyně nikdy nepadla ani zmínka. Jiné svalové složení je vědecký fakt a černé populaci dává výhodu, to je také fakt. Pokud víš, jakým způsobem se musí brzdit s aerodynamicky aktivním autem - čili nejdřív je potřeba využít přítlaku, takže brzdit s maximální silou a s klesající rychlostí povolovat brzdy - tady má nezpochybnitelnou výhodu a je také popsáno. Můžeš se tady čílit jak chceš, já se hamiltona nesnažím nějak shazovat, jen jsem ti chtěl popsat jeho nejspíš nejsilnější stránku v čem má výhodu na svého týmového kolegy a ten to musí dohnat v dalších částí trati
Mike17
12:31 21.01.2023 185.149.130.XXX
2020 - Jo, v podstatě máš pravdu. Geniální tah od Binotta, oznámit před začátkem sezony pilotovi, že končí. A protože jde ke konkurenci, tak mu celou sezonu nedáváš novinky, které by mohl "odnést". Tam nebylo o co jezdit.
2019- půlku sezony tlačili Vettela, půlku Leclerca. Jo, přišli na to, že Leclerc je rychlejší a navíc má budoucnost. I tak to bylo vyrovnané. A Brazílie? Otázka je, kdo neunesl ego. Leclerc dobře viděl, co se mu děje přímo před nosem a přesto neuhnul. Věděl, co se stane. Oba bojovali o pozice, což je snad v pořádku. Občas to nedopadne dobře. Asi nemusím vytahovat kolize LHxNR, ne?
AM - No já tu výměnu chápu. Vettel tam jezdil podobné výsledky jako Péro (pokud to srovnávám se Strollem) a navíc jim to přineslo obrovskou mediální podporu = sponzoři. Aneb proč tam asi teď berou důchodce Alonsa?
Každý můžeme mít jiný pohled na kvality Marka a Kimiho. každopádně se shodneme, že Leclerc je absolutní špička srovnatelná s Maxem či Lewisem. Vzhledem k věku se nedivím, že Vettela zaslouženě porazil. Mám pocit, že Lewise čeká něco podpobného. Ikdyž nečekám takový propad, protože jeho motivace je větší a život se mu netočí kolem rodiny.
Myslím, že na mokru Vettel mnohokrát dokázal, že byl špičkový pilot a na vodě se vliv vozu na výsledek snižuje. A proto ho uznávám jako jednoho z top pilotů tehdejší doby. Ikdyž asi ne nejlepšího.
Navíc ho mám rád pro jeho chování.
2019- půlku sezony tlačili Vettela, půlku Leclerca. Jo, přišli na to, že Leclerc je rychlejší a navíc má budoucnost. I tak to bylo vyrovnané. A Brazílie? Otázka je, kdo neunesl ego. Leclerc dobře viděl, co se mu děje přímo před nosem a přesto neuhnul. Věděl, co se stane. Oba bojovali o pozice, což je snad v pořádku. Občas to nedopadne dobře. Asi nemusím vytahovat kolize LHxNR, ne?
AM - No já tu výměnu chápu. Vettel tam jezdil podobné výsledky jako Péro (pokud to srovnávám se Strollem) a navíc jim to přineslo obrovskou mediální podporu = sponzoři. Aneb proč tam asi teď berou důchodce Alonsa?
Každý můžeme mít jiný pohled na kvality Marka a Kimiho. každopádně se shodneme, že Leclerc je absolutní špička srovnatelná s Maxem či Lewisem. Vzhledem k věku se nedivím, že Vettela zaslouženě porazil. Mám pocit, že Lewise čeká něco podpobného. Ikdyž nečekám takový propad, protože jeho motivace je větší a život se mu netočí kolem rodiny.
Myslím, že na mokru Vettel mnohokrát dokázal, že byl špičkový pilot a na vodě se vliv vozu na výsledek snižuje. A proto ho uznávám jako jednoho z top pilotů tehdejší doby. Ikdyž asi ne nejlepšího.
Navíc ho mám rád pro jeho chování.
Fanda.LH
11:51 21.01.2023 83.240.62.XXX
To, že brzdí jak brzdí, je čistě jeho jezdecký styl, není to o tom, že je černoch a má nějakou výhodu... Ostatně brzdit silněji a později není ani nutně výhoda...
Okruhové ježdění je neustále o tom, že něco získáš a zároveň něco ztratíš... A vítěz je pak ten, kdo najde tu nejlepší kombinaci napříč všemi faktory... Kdyby ale černoši disponovali o 30% větší silou, tak si proti nim neškrtneme v žádném sportu, ale to se zjevně neděje... Byť samozřejmě skvělých černošských sportovců je celá řada...
Jen bych ještě doplnil, že Lewis je míšenec narozený v Britanii... Není to kluk z jeskyně, kterého by vychovával nějaký kmen, kde jsou hlavami ještě v Pravěku...
Ještě bych doplnil, že tyhle hlouposti se šířily od začátku kariéry LH... 07, 08 to ještě dávalo smysl, když se tankovalo a jezdilo se naplno celý závod... Od 09 se netankuje a tedy se šetří palivo... Od 11 máme Pirelli a tedy gumy s omezenou životností...
Okruhové ježdění je neustále o tom, že něco získáš a zároveň něco ztratíš... A vítěz je pak ten, kdo najde tu nejlepší kombinaci napříč všemi faktory... Kdyby ale černoši disponovali o 30% větší silou, tak si proti nim neškrtneme v žádném sportu, ale to se zjevně neděje... Byť samozřejmě skvělých černošských sportovců je celá řada...
Jen bych ještě doplnil, že Lewis je míšenec narozený v Britanii... Není to kluk z jeskyně, kterého by vychovával nějaký kmen, kde jsou hlavami ještě v Pravěku...
Ještě bych doplnil, že tyhle hlouposti se šířily od začátku kariéry LH... 07, 08 to ještě dávalo smysl, když se tankovalo a jezdilo se naplno celý závod... Od 09 se netankuje a tedy se šetří palivo... Od 11 máme Pirelli a tedy gumy s omezenou životností...
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek