DISKUZE K ČLÁNKU Windsor o Vettelovi: Když měl ideální vůz, exceloval, když ne, byl průměrný

Peter Windsor patří mezi žurnalistické veterány Formule 1. Vždyť se královně motorsportu věnuje už přes padesát let. Vyzkoušel si také manažerské pozice u Ferrari a Williamsu. Nyní podrobil kritice Sebastiana Vettela.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Windsor o Vettelovi: Když měl ideální vůz, exceloval, když ne, byl průměrný

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 41, poslední 31.01.2023 19:55 Vložte komentář

Nejlepší názory

» daaviid23 (Hlasovali 5 lidé) 20.01.2023 08:13
Hele, jako fanoušek Seba uznávám, že existují… »
» Fanda.LH (Hlasovali 3 lidé) 20.01.2023 17:42
S těmi foukanými difuzory se pleteš... Tam bylo… »
» jumpman (Hlasovali 2 lidé) 20.01.2023 13:41
tak ono to tak je v podstatě vždy, senna, prost,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

juras

juras

88.103.92.XXX
To nejde dořešit...jediný co nelze rozporovat jsou statistiky. Pohled na to jak kterej pilot je dobrej (navzdory těm statistikám) je prostě subjektivní.
Řekl bych že označit Vettelovi výkony když neměl nejlepší auto za průměrné má podle mě s objektivitou (a každý kdo se cítí jako odborník má mit snahu být co nejobjektivnější) už málo společného.
Já bych tvrdil že třeba Hamilton je o cosi lepší závodník než Vettel...ale Vettel rozhodně není průměr pokud jel v průměrným autě.
Ono taky je třeba přihlížet k tomu že pilot který je čtyřnásobným šampionem musí dost pracovat na motivaci když sedí v průměrným autě. Ani Kimi (a toho považuji za světlou výjimku...takovýho toho závodníka srdcaře) nebyl někdy na trati zas tolik vidět.
Kolik úsilí a energie do toho pilot vkládá bohužel často v televizi opravdu není vidět.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.62.XXX
Tady už to nedořešíme... Za mě LH ukázal v Mclarenu vyjímečné kvality, ale taky vyjímečné nedostatky... Vettel byl konzistentnější, ale průměrnější... Byť průměr je silné slovo...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Tak chtěl jsem říct to že v špičkovém autě vypadá pilot špičkově...v průměrném průměrně.
Když si třeba vezmu Vettela ve Ferrari proti Hamiltonovi v Mercedesu...nebýt jiného srovnání...musel by člověk de-fakto souhlasit s Windsorem. Ale stačí porovnat Vettela v Redbullu a Hamiltona v McLarenu...a je to zas pocitem opačně.

Já si myslím že je veliká škoda že z F1 podle mě prakticky zcela vymizel někdejší přístup Franka Williamse...ačkoliv měl své "oblíbené" piloty, vyznával filozofii že jednička týmu a premiant si musí svoji pozici obhájit...typickým příkladem je Nelson Piquet. Frank ho podepsal jako jedničku...vždyť byl dvojnásobným šampionem. Ale Piquet si asi myslel že to bude fungovat jako u Brabhamu, kde měl pozici jedničky kterou druhý pilot nesměl ohrozit. Přitom si myslím že byl komplexnějším pilotem než Nigel Mansell.
Tu svou "prioritu" v týmu si budoval už Alain Prost a Ayrton Senna...ale až Ferrari s Michaelem to začalo budovat společně...a výsledek známe...pět titulů v řadě. No a stejný přístup měl Redbull a Vettelem a Mercedes s Hamiltonem. Výjimečný pilot, výjimečný tým...a honba za počty titulů a rekordy.
Přitom (a teď nevím který někdejší pilot to řekl), získat titul je maximum...pak už je to jen druhý titul, třetí titul...ale ten první nikdy nic nepřekoná.
Z lásky k motorsportu a k závodění se stala honba za statistikami (a penězi).

Docela jsem zvědavej na Verstappena...jestli se náhodou nevymkne téhle "slabosti" doby a neskončí jak se říká na vrcholu.

V minulosti si vzpomínám na Jackieho Stewarta...měl v kapse třetí titul, měl v plánu odjet stou GP a skončit...tragický smet Ceverta znamenala že už jubilejní závod neodjel...přitom v podstatě mohl klidně v kariéře pokračovat a útočit co se počtu titulů týče na Fangia. Pak si vzpomínám na Nikiho Laudu...jak s tím praštil uprostřed sezóny u Brabhamu...když řekl že mu to nejednou nedávalo smysl...závodit. No a ještě dál v historii...Mike Hawthorn...získal titul a skončil.
A nakonec se dá zmínit i Nico Rosberg...titulem si splnil sen a skončil.

Za mě je škoda (a je to i špatně) že týmy nemají snahu dát šanci na titul víc pilotům. Poslední éra která mě fakt bavila začala rokem 2005 a skončila rokem 2010...

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.62.XXX
Vždycky potřebuješ auto, které je schopné vyhrát... Vyloženě s průměrným to nejde... Otázka je na kolik Vettelových závodů jeho fanoušci vzpomínají, jako na vyjímečné..?

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

193.165.97.XXX
Copak já tady píšu hlouposti, že černoši mají tak rozdílnou svalovou hmotu, že mají o 30% více síly díky které má Hamík tak skvělé brzdění.
A když dám přirovnání Ricciho, který je brzdnými manévry proslavený, tak je to dle Tvého tvrzení technikou což popírá původní tvrzení o černošských dipozicích.

Hele, nejsi náhodou těhotný, že máš během chvilky tak rozdílné chutě? 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

95.80.230.XXX
Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
S tvrzením Winsdora nesouhlasím. Pravdou je že Vettel měl výkyvy formy, pravdou je že měl závody v nichž působil odevzdaně.
Ale to že vyhrával v době kdy měl nejlepší auto? A který šampion vyhrál v průměrném autě?
Pěkné srovnání je rok 2014 a 2022...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

193.165.97.XXX
Někdy si o soudnosti aspoň něco přečti.
Vím, že to bude pro Tebe hodně těžké čtení, ale někde se začít musí.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

95.80.230.XXX
nemyslím si

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

193.165.97.XXX
Když si vzpomeni na PIT v Monaku, tak se divím, že nevystoupil z vozu a nezahodil klíče Ferrari do kanálu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Cooper

Cooper

194.12.34.XXX
Já myslím naopak že na to v jakým musel jezdit bordelu , jezdil celkem slušně. Ono když máš pneu KO a tým tě nesmyslně drží na trati a ty bojuješ o pozice s někým kdo má ty pneu daleko lepší , chybka přijde hned...

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

193.165.97.XXX
Nepsal jsem, e je tak hrozný.
Kdyby letos udělal 3-4 chyby, tak by ho Vasseur určitě nepustil do předsezonních testů. 12
Sainz nebyl loni o nic lepší. Předpokládám, že vše bylo způsobené Binottem, který do Ferrari přinesl pouze chaos a nervozitu.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Jo, chyby dělá. Taky se učil od mistra. 12
Kolik jich letos udělal? 3? 4? To není tak zlý. Znám i horší, co mají několik titulů mistra světa. 03
Ten kluk je neskutečně rychlej. Sainz na něj zdaleka nemá. Až počet chyb zmenší, bude možná nejlepší.

Je lepší být rychlý a dělat chyby, než pomalý bez chyb. Z chyb se poučí, jezdit rychleji se učí těžko.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

193.165.97.XXX
Leclerc že je absolutní špička?
Zatím dělá více chyb než Massa, který kromě jedné jediné sezóny dělal po celou kariéru ve Ferrari dvojku.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

95.80.230.XXX
sorry, ale o žádným joudovi z jeskyně nikdy nepadla ani zmínka. Jiné svalové složení je vědecký fakt a černé populaci dává výhodu, to je také fakt. Pokud víš, jakým způsobem se musí brzdit s aerodynamicky aktivním autem - čili nejdřív je potřeba využít přítlaku, takže brzdit s maximální silou a s klesající rychlostí povolovat brzdy - tady má nezpochybnitelnou výhodu a je také popsáno. Můžeš se tady čílit jak chceš, já se hamiltona nesnažím nějak shazovat, jen jsem ti chtěl popsat jeho nejspíš nejsilnější stránku v čem má výhodu na svého týmového kolegy a ten to musí dohnat v dalších částí trati

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
2020 - Jo, v podstatě máš pravdu. Geniální tah od Binotta, oznámit před začátkem sezony pilotovi, že končí. A protože jde ke konkurenci, tak mu celou sezonu nedáváš novinky, které by mohl "odnést". Tam nebylo o co jezdit.
2019- půlku sezony tlačili Vettela, půlku Leclerca. Jo, přišli na to, že Leclerc je rychlejší a navíc má budoucnost. I tak to bylo vyrovnané. A Brazílie? Otázka je, kdo neunesl ego. Leclerc dobře viděl, co se mu děje přímo před nosem a přesto neuhnul. Věděl, co se stane. Oba bojovali o pozice, což je snad v pořádku. Občas to nedopadne dobře. Asi nemusím vytahovat kolize LHxNR, ne?
AM - No já tu výměnu chápu. Vettel tam jezdil podobné výsledky jako Péro (pokud to srovnávám se Strollem) a navíc jim to přineslo obrovskou mediální podporu = sponzoři. Aneb proč tam asi teď berou důchodce Alonsa? 03

Každý můžeme mít jiný pohled na kvality Marka a Kimiho. každopádně se shodneme, že Leclerc je absolutní špička srovnatelná s Maxem či Lewisem. Vzhledem k věku se nedivím, že Vettela zaslouženě porazil. Mám pocit, že Lewise čeká něco podpobného. Ikdyž nečekám takový propad, protože jeho motivace je větší a život se mu netočí kolem rodiny.
Myslím, že na mokru Vettel mnohokrát dokázal, že byl špičkový pilot a na vodě se vliv vozu na výsledek snižuje. A proto ho uznávám jako jednoho z top pilotů tehdejší doby. Ikdyž asi ne nejlepšího.
Navíc ho mám rád pro jeho chování. 03

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.62.XXX
To, že brzdí jak brzdí, je čistě jeho jezdecký styl, není to o tom, že je černoch a má nějakou výhodu... Ostatně brzdit silněji a později není ani nutně výhoda...

Okruhové ježdění je neustále o tom, že něco získáš a zároveň něco ztratíš... A vítěz je pak ten, kdo najde tu nejlepší kombinaci napříč všemi faktory... Kdyby ale černoši disponovali o 30% větší silou, tak si proti nim neškrtneme v žádném sportu, ale to se zjevně neděje... Byť samozřejmě skvělých černošských sportovců je celá řada...

Jen bych ještě doplnil, že Lewis je míšenec narozený v Britanii... Není to kluk z jeskyně, kterého by vychovával nějaký kmen, kde jsou hlavami ještě v Pravěku...

Ještě bych doplnil, že tyhle hlouposti se šířily od začátku kariéry LH... 07, 08 to ještě dávalo smysl, když se tankovalo a jezdilo se naplno celý závod... Od 09 se netankuje a tedy se šetří palivo... Od 11 máme Pirelli a tedy gumy s omezenou životností...

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

193.165.97.XXX
Nějak si protiřečíš, když tvrdíš, že jednou je lepší brždění v síle a podruhé v technice.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

95.80.230.XXX
riccardo to nemá dané silou, ale technikou. Vážně si zkus něco zjistit

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama