DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes W14 na začátku sezóny 2023 možná nebude Red Bullu o moc blíž, varuje Wolff
Práce na přípravě vozu W14 u Mercedesu vrcholí, podle jeho šéfa Tota Wolffa je však docela možné, že zpočátku nebudou o moc blíže mistrovskému Red Bullu než loni. Věří však, že ztrátu postupně stáhnout.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Mercedes W14 na začátku sezóny 2023 možná nebude Red Bullu o moc blíž, varuje Wolff
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
Fanda.LH
21:51 18.01.2023 83.240.62.XXXKde to ty zdroje berou ? Píšeš to sem často, kdo si jak polepšil... Ale víme vůbec jakým výkonem jednotlivé motory disponují ? RB s Hondou loni naprosto dominoval na rovinkách 10koní zní fajn bonus... Mercedes naopak hodně ztrácel, takže 16 je kapka v moři a Ferrari nemělo spolehlivost 30 zní jako hodně, ale vůči čemu to porovnáváme ?-
GRAHAM
09:05 19.01.2023 88.103.239.XXXTo ber jen jako odhad novinařů díky insader infu a je v tom i klikací záležitost oslnit.Napsal jsem to tak, jak jsem to nakoupil. ( gazzetta dello sport )
To co píšeš bylo hlavně o odporu monopostu. Výkonově byli motory v rámci ( cca +- 10HP) 0,2 desetiny na kolo. A to jen do srpna, pak srovnáno. Takže 16 HP fakt není kapka v moři, nerozumíš tomu.
Je ale pravda že na začátku třeba Mercedes ztrácel a Renault taky. To ale konkretně Mercedes dohnal upgrade spolehlivosti a dorovnal a prý se ještě něco chystá. Je to o mapách motoru, která se může měnit tuším jednou za sezónu, pak tu je zaříjové ERS. Prostě vše se posouvá, jsou informace jak drží motory z roku 2022, vše jde vylepšit,více na ně tlačit, přestože jsou motory zamrzlé. Taky vše není , nebude o max výkonu, ale o dlouhodobém výkonu, který lze používat. Spotřebě, účinnosti...kriterií mrtě.
Těch 30 koní od Ferka je ale v módu, že to je navíc "jen" 15HP oproti konci sezóny.
A je potřeba dodat, že přesně ti to stejně nikdo neřekne, jen naznačí.
Třeba o Mercedesu se tvrdí, že vždy bude provozovat motor pouze tak, aby vydržel. Nikdy nepůjde na hranu, aby měl závadu. Image spolehlivosti je pro ně nejdůležitější kriterium. Klidně kvůli tomu nedojedou první.
Jinak že na tom něco je a že výkony nahoru půjdou, je článek, kde Renault tlačí na FIA, že by to tak být nemělo.-
Fanda.LH
12:02 19.01.2023 83.240.62.XXXBože, já vím, že je to taky o odporu... Chtěl jsem říct, že je to strašně relativní... Že třeba 16koní pro loňský Mercedes není žádná spása, zatímco pro loňský RB by i těch 10 bylo fajn bonus... A u Ferrari vůbec nevíme k čemu to vztáhnout... Když nějaký výkon měli na začátku sezóny, pak to stáhli dolů...
Je to zkrátka takový inside info, který ti něco řekne, ale nelze si z toho udělat celkový obrázek...-
GRAHAM
12:23 19.01.2023 88.103.239.XXXJá myslím že tak nějak právě lze z toho udělat nějaký zavěr. Ferrari bude mít asi nejsilnější motor, ale musíme si počkat na první kvalifikaci, až to všichni roztočí naplno.( imho přidají více než říkají ) Vždy je možné že někdo něco skrýval. Budou nové mapy, bude to vyladěnější, tak kdo ví. Mercedes zvednul výkon už v sezóne 2022, kdy dorovnal v srpnu ostatní. Takže 16 navíc je docela dost, pokud to je pravda. Ono najít balanc výkon vs spolehlivst je alfou a omegou.
Taky Alonso chtěl do smlouvy když teď šel do Atonu, že chce jet na 4 motory sezónu. Mercedes mu to vysvětlil, jak to bude.-
-
-
Ferda
16:02 19.01.2023 193.165.97.XXXAdrian má vizionářský dar podobný Chapmanovému.
Dej Adrianovi úkol a hned se mu v hlavě rosvítí náčrt jak by mělo finální dílo vypadat. Ostatní musí nejdříve natlačit nějaké data do Tetrisu a čekat než jim počítač vyplivne aspoň nějaké výsledky. A právě už v téhle chvíli má Adrian náskok.
Po pár testovacích závodech Adrian viděl nedostatky jejích vozů a hned navrhl opravné řešení a znovu se trefil na první dobrou.-
jumpman
16:35 19.01.2023 95.80.230.XXXjá bych se nedivil, kdyby měli nějakou vychytávku, která od určité rychlosti zhoršila těsnost podlahy a tím snížila přítlak i odpor a možná i proto to red bullu od začátku moc neskákalo... Ale ten nárůst maximálky v závěrečné třetině rovinek je fakt proti fyzice-
Ferda
16:48 19.01.2023 193.165.97.XXXTaky jsem už nad tím uvažoval. Mohlo by to mít spojitost s průduchy na bocích podlahy. Některé vzdušníky by nemusely vzduch zpod podlahy odvádět, ale naopak při překročení určité rychlosti pod podlahu tlačit a tak zamezit, nebo aspoň omezit přílišný přítlak a tím by nedocházelo k poskakování.
Možná je to hloupost, ale moje.-
-
-
-
-
jumpman
19:34 20.01.2023 95.80.230.XXXtoď otázkou, mě přijde že ústup williamsu ze slávy začal odchodem renaultu jako tovární podpory, zároveň je přestal sponzorovat rothmans a odešel newey. Ferrari se také v roce 2006 v podstatě rozpadlo se schumacherovým odchodem a otázkou je jak dlouho to ještě bude neweye bavit v red bullu, když už několikrát naznačil touhu odejít do důchodu
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek