DISKUZE K ČLÁNKU Odvolání Alpine bylo úspěšné: FIA ruší penalizaci a Alonso má zpět body z Austinu
Tým Alpine s odvoláním uspěl. FIA ruší penalizaci a vrací Alonsovi 7. místo z Velké ceny USA.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Odvolání Alpine bylo úspěšné: FIA ruší penalizaci a Alonso má zpět body z Austinu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kaša
14:36 01.11.2022 82.142.123.XXXMimo téma: Já se nevzdám! ....
Na Majka:
Limity tratě v Bahrajnu byly jasně stanoveny před závodem! To že si je RB nenaštudovalo je jejich chyba. Silverstone byla taková likvidace soupeře jako asi Monza ... a zdá se mi pokrytecké obviňovat Hama z likvidace soupeře když všichni viděli jakým stylem jezdil Max (speciálně koncem sezony)! ... to samé o předjíždění mimo trať a vyhánění soupeřů z tratě. A legálnost aut je taky na pováženou, když Mercedes vyloučili kvůli rozdílu 0,1mm na díle který je pohyblivý a taky pružný. A co takový RB s jejich flexikřídly a třeba před roky nelegální výřezy v podlaze a nic z toho. O štěstí Hamíka s červenýma vlajkama jsem psal, ale i Maxovi to párkrát pomohlo.
Prostě to co píšeš je fakt zaujatost největšího kalibru - ty si fakt myslíš že Ham chtěl Maxe v Silverstone vyřadit se závodu a pak pokračovat a vyhrát? A v jiných (dost četných) momentech to samé od Maxe nevidíš?
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
10:06 01.11.2022 185.149.130.XXXProč to neudělali? No protože si mysleli, že mají rozpočet v pořádku. Proč to dělat, když si myslíš, že máš rozpočet v pořádku?
A ano, příští rok by to byl náklad této sezony. A v tomto roce s rozpočtem můžou ještě něco dělat. Třeba přesunout cokoliv na rok příští.
Jak jednoduché, když tomu člověk rozumí.
A víš třeba, kdy vyplatil Mercedes benefity svým zaměstnancům? Nevíš. Takže totálně vaříš z vody.
Je jen jedna stáj, co na konci loňské sezony udělala obrovský pokrok. Zvláštní, že tě ani nenapadne je vinit z podvodu. Čím to? Nejmenuje se správně?
FIA to napsala jasně: "Neexistuje žádné obvinění nebo důkaz, že by se Red Bull Racing F1 Team snažil jednat ve zlé víře, nečestně nebo způsobem klasifikovaným jako podvod; před Cost Cap Administration nezatajili úmyslně žádné informace. "
Zdroj: [odkaz na stránku]
Jen zdejší hejtři RB mají jasno. Nikdo jiný.-
odin
12:09 01.11.2022 77.240.96.XXXJistě Miku. A jsme opět na začátku problému. FIA má máslo na hlavě, tak těžko přizná, že svoji práci nezvládá. Proto shledá počínání RBR vstřícné a vlastně se nic nestalo, ale pod koberec to zamést nejde, tak se s nimi dohodnou na trestu-netrestu.
A kde jsi zase přišel na to, že strop platil jen pro konec loňské sezóny? Ty tvoje bláboly jsou fak už k smíchu. Nebo k pláči? Mergl mohl klidně investovat do konce sezóny celý rozpočet, pokud by do té doby uměl jezdit s "loňským" autem a zaměstnanci to dělali v akci "Z". A pořád by pravidla neporušil. Je vidět, že tomu opravdu rozumíš. Hlavně, že logické názory a postřehy, na které nemáš odpověď, považuješ za hejtění.-
Mike17
12:48 01.11.2022 185.149.130.XXXNezvládá něco, co zvládat těžko může. Což mnozí věděli předem.
Jasně Mercedes jezdil vlastně s autem roku 2020, přes všechny vylepšení. A překročení stropu o 0,36% u RB způsobilo, že raketově vylepšíl vůz Mercedes.
Takové báchorky si vymyslet umíš, ale naprosto přesně víš, kdo podváděl, aniž by k tomu měl jediný podklad. A ještě tomu říkáš logický názor.
odpověď mám Evidentně na cokoliv. Protože čistě vyříš z vody a údajné podvody a protekci pro RB, si cucáš z prstíku. Nemáš to podložené absolutně ničím.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
jako
15:54 28.10.2022 185.51.250.XXXNevím jestli už někdo nepsal něco podobného přede mnou zde v diskuzi..
Ale za mě je úplně mimo “hejtovat”někoho od Alpine a hlavně Alonsa..A pokud i komisari,FIA,nebo ředitelství zavodu ,dalo Haasu špatné(nebo velmi pozdě) info,co se tyče podavani stížnosti do určitých časových limitu,tak je i blbost nadávat na Haas ze si stěžuje..Alpine ani Haas neudělali nic špatného..Za mě jsou všechny chyby na te třetí strane..FIA měla vydat prohlášení ,a chlapsky přiznat chybu..Normalne bych se omluvil Haasu ze i když jeho stížnost byla správná a opravnena ,tak kvůli vlastním chybám ji nemohou akceptovat a udelovat tresty druhému týmu..A Alpine by se měla omluvit ze neudělala správné procedury už během závodu a neinformovala je spravne nebo vůbec.
Hned jak jsem viděl onboard od Alonsa ,a klepajici se zrcadlo,tak jsme si říkal to je v prdeli,s tím zrcatkem,to musí do boxu a ani z něho uz nevyjede…A fakt jsme se divil ze nedostal žádný info..Pak když mu upadlo ,tak jsme si říkal ze to je úplně konečná ..A ze bude ještě VSC nebo SC ,protože tam leželo na trati dost blbě.Proste celkem evidentní se všechno zdálo...Ale nic se nestalo,žádná odezva u komisařů..Ty to za mě cele pokazili….
Jinak to co udělal Stroll bylo sileny ,dal bych mu stopku..Takhle muže jezdit doma na gauci u PSka a i tam mu to dá e-komunita pěkne sežrat..Jasne se pohnul až po Alonsovi A pak ty kecy ze mu tam nechal spoustu místa..Ten kluk fakt netuší..Jinak doufám ze ho Alonso příští rok zajezdi jak Vandoorna u McL....Jinak Krásný rozdíl byl pak vidět u Hama s Maxem ,kdy Ham udělal pohyb prvni..A bylo to OK..Ani si to clovek nemusí nijak spomalovat..Jinak podobne věci udělal i Max v Baku na Ricciho a jednou na Kimiho v Maďarsku (tam naštěstí kolize nebyla)…-
RoBertino
16:00 28.10.2022 185.63.97.XXXTomu říkám popis situace s nadhledem. A jenom dopíšu to, co jsem odpověděl Tonymu. Nenadávám Alonsovi za jeho výkon na trati, ale za řeči o spravedlnosti pro Alpine, protože jak,z tohoto příspěvku jasně vyplývá, měli by být zticha a být rádi, jak to dopadlo.-
juras
17:31 28.10.2022 88.103.92.XXXAle to je pořád dokola...Alpine nechalo Alonsa závodit, protože FIA nijak nereagovala, tak proč píšeš stále o tom jak má Apline a Alonso kušovat?
Na začátku toho příspěvku je to jasně napsáno...ani Alonso, ani Alpine, ani Haas neudělali nic špatně...ten kdo to domrvil je zas a jenom FIA.
Z toho pohledu mi přijde že trest pro Alonsa po závodě je sprostota...když to zbabrám (FIA) nemůžu to chtít napravovat takhle.-
-
juras
17:43 28.10.2022 88.103.92.XXXPodle mě se Alonso a Alpine jen bránili proti nesmyslné diskvalifikaci...nesmyslné protože FIA měla dost času aby konala ještě v průběhu závodu, ba i po skončení závodu mohla po technické přejímce označit Alonsovo auto za neregulérní,,,ale nic z toho se nestalo.
Opět zopakuji...Alonsa nemusím, ale tady ne nesmysl do něj bušit...jen konstatoval fakta. Nebudu se přít o detaily...jestli nějakým způsobem byl arogantní...to já bych musel některé piloty v některých momentech uškrtit,,,tohle je nic,-
jumpman
17:55 28.10.2022 95.80.230.XXXalonso diskvalifikován nebyl, jen penalizován ale měl být diskvalifikován, jelikož jeho vůz nesplňoval pravidla... A od toho tam je ta FIA a měla by konat bez jakýchkoliv protestů, pokud je něco proti pravidlům, tak má zakročit hned a nekompromisně
-
-
-
-
-
-
-
-Tony-
14:13 28.10.2022 193.165.97.XXXRoBertino :
Tak já ti místo mínusu odpovím. Dole jsi se "rozjel", jak jsi Alonsa nikdy nemusel, ale ted´ už u tebe ztratil svou aroganci jakkékoliv zbývající sympatie. OK. Tvůj názor, máš na něj právo. Taky mám dost neoblíbených pilotů a neskrývám to. Nicméně co udělal Alonso v tomto případě podle tebe tak arogantního? To, že správně poukázal na ten bordel ve FIA a na neskutečně nekonzistentní rozhodování, které trvá už pěkných pár let? Na to, že jsou si v F1 rovní a rovnější? Na to, že očekává návrat k původním výsledkům GP USA?
Rozvášnil jsi se, jak byl Alonsův Alpine nekompletní a tudíž neskutečně nebezpečný monopost pro ostatní piloty. Upadlé zrcátko a MOŽNÝ crash ... Jasně. Takže já to vezmu z druhé strany. Troll Stroll měl ty zrcátka obě! A přesto svým manévrem mohl Alonsa poslat do nemocnice, v horším případě do márnice!!! Jak by se ti líbil tenhle scénář? Asi líbil, že? On měl přece monopost podle pravidel ... A za tuhle sviňárnu pouhé tři místa dolů v Mexiku. Tohle je totální výsměch všem a ne návrat původních výsledků a bodů!
A že HAAS nezná pravidla a spoléhá se na informace z jiných zdrojů? To jako podle tebe nepochybil? Takže já si mohu potom myslet, že ty miliony na právníky týmy vykazují fiktivně a vráží je do vývoje monopostů nebo jak tomu mám rozumět? Paradoxní je, že zrovna u Alpine po tom jejich letošním právnickém fiasku s pravidly problém neměli a taky to hned FIA nahlásili ...
Mimochodem a co ten zbytek pilotů? Russell už letos pár pilotů sejmul a za zničený závod Sainze pouhých nic neměnících pět sekund? To jako fakt? Pérez "odlehčuje" monopost jako Alonso, ale jemu to odpadlo mimo trat´ a tak je to v pořádku? Verstappen tak, tak dojel s uvolněným a rozkmitaným deflektorem, ale jeho vůz byl podle tebe taky naprosto v pohodě?
Sorry, ale od člověka, který zasvětil velkou část svého života F1 a který dokáže psát poutavé a čtivé články, bych nečekal takové laciné hejtovaní pilota a shazování jeho výkonu ...-
RoBertino
15:52 28.10.2022 185.63.97.XXX- Tony - :
Já vám odpovím taky, a bez emocí. Alonso u mě ztratil sympatie ne proto, že mu někdo vrátil umístění, ale protože mluví o jediné možné spravedlnosti a on sám musel vědět (viz Haas), že jede s nepředpisovým vozem. FIA mínus.
Vedení Grand Prix spadá pod kompetenci FIA - pokud mi tedy sdělí, že čas na podání protestu je ten a ten, beru to jako vyjádření kompetentního orgánu a nebudu běhat všude možně a ptát se, jestli to není náhodou jinak. Navíc nevíme, co se v zákulisí dělo a proč s tím Haas tolik otálel, třeba neměl dost podkladů - fajn, to jsou dohady. FIA druhé mínus.
Chování Strolla na tratích je dlouhodobě na hraně. Pokud si přečtete dokonale debatu, tak jsem upozorňoval na incident co do zavinění (nikoli následek) podstatně méně vyhrocený - Irvine, Verstappen, Brundle a Bernard v GP Brazílie 1994. Irvine za něj dostal stop na jeden závod a po odvolání nášup v podobě dalších dvou. Tam jsem psal, že postih Strolla v podobě tří míst je vlastně odměna. FIA mínus 3.
O duelu Sainz jr. - Russell jsem také debatoval a považuji to rovněž za ostudu, ale dost jsem se divil, kolik jsem měl oponentů a zastánců "závodního incidentu". Opět jsme u nekonzistentního posuzování a nedůslednosti FIA. Takže čtvrté mínus pro FIA.
Verstappen - přiznám se, že jeho poškození vozu jsem zaregistroval v jednom jediném záběru a nevím, zda šlo o poškození nebo jenom pouhý otřes. Ale nikde jsem také nepsal, že jeho vůz byl OK. Pokud neodpovídal pravidlům a naplňoval podstatu udělení black/orange, měl ji dostat a basta. FIA 5. mínus.
Na závěr - laciného hejtování pilota si nejsem vědom. Alonso podle Vašeho právního vysvětlení musel vědět, že jeho vůz neodpovídá předpisům, takže kdyby sklopil uši a byl zticha, nevšimnu si ho, ale jeho vykřikování o spravedlnosti je také výsměch pravidlům. Nejsem si vědom toho, že bych někde na Fernanda nadával, že díky rozmlácenému autu získal výhodu, ale pravidlo je pravidlo. A protože máte rád ono nevyzpytatelné "kdyby" - jak by se vám líbilo, kdyby si nějaký pilot s obrovským náskokem při vjezdu do posledního kola urazil kolo a dojel s tím do cíle? Že se dá projet skoro celá trať na "třech" nám ukázal mimo jiné Schumacher v Belgii 1997.
Jinak jsem rád za rozebrání celého případu, ale za svým si v tomto směru hodlám stát.
-
-
Kevin
14:06 28.10.2022 80.250.28.XXXKaždý větší fanošek kteréhokoli sportu jistě zná takové ty pocity naštvání, zmaru, zlosti, když rozhodčí někomu ukřivdí. To dokáže otrávit nejen ten zápas/závod, to otráví celý den, víkend, týden a po čase, když se tak stává často klidně i celou soutěž. Neomylná FIA a spol., protože z jejich chování to většinou vypadá tak, že oni chyby nikdy nedělají a dělají je pouze ti druzí, by se nad tím měla zamyslet, protože tohle má nepochybně dopad i na komerční záležitosti. Dojalo mě, jak vyřešili záležitost s Gaslym v Suzuce, po právu dostal pokární, ale jen on... -
Kevin
13:55 28.10.2022 80.250.28.XXXMně je líto Hasu, se kterým si každý vytře podlahu (a nejenom s ním) i Alonsa. Jsem vděčný za to, že to více méně přežil bez úhony a vlastně ani nechápu, jak to mohlo přežít auto. Nechápal jsem, že ho tým nestáhl ze závodu, což mi přišlo jako riskantní počin (asi kvůli vyrovanému šampionátu s Mclarenem) a už vůbec jsem nepobral, že s tím dojel pro body. Myslel jsem si, že už jen to zavěšení, které se ladí do nejmenších detailů bude rozhožené a bude mít dopad na výkonnost, stejně tak s velkou pravděpodobností bude poškozená i podlaha. No současné monoposty na to asi nebudou tak háklivé než ty předchozí. To, že z toho byly i body jsem si užil a Alpine a Alonsovi to moc přál, ale... Cítím velikou křivdu vůči Hasu přičemž i Alpine má kus své pravdy, protože spousta precedentů už zde bylo. Jsem již nebetyčně naštvaný na všechny ty maršály, ředitele závodů, FIA kdo ví koho všeho ještě. Problém je, že jejich rozhodování opravdu není nestranné a konzistentní, a když na to přijde, tak si obhájí těmi jejich alibistickými právnickými manévry cokoli. Když chtějí, tak jednu a totožnou věc dokáží obájit na obě strany. Pravdu měl Has i Alpine a rozhodovací orgány se ocitli ve slepé uličce. Tohle dělá mezi fanoušky i týmy v některých případech "zlou krev" a tak by to být nemělo. Ze závodů bych měl úplně jiný pocit, kdyby se v maximální možné míře rozhodovalo důsledně, konzistentně a neměnně podle pravidel. Jenže stará písnička hraje dokola dál, jednou rozodnou tak a podruhé onak, a když se dostanou do slepé uličky, kde by popřeli svoje dřívější rozhodutí vůči nějaké situaci (a to se děje často), tak vyjdou s nějakou obhajobou proč teď je to tak a předtím ta situace byla jiná (právnicky, alibisticky). Stále se dostávají do rozporů, a pak v ten danný moment vymýšlí, jak to obchájit, aby to nevypadalo, že udělali chybu. Vůbec tam v té chvíli nejde o pravidla, ale jen o to, aby nevypadali jako hlupáci, což vypadají, když každé rozhodutí je nepředvídatelné. Kdyby se striktně drželi svých pravidel, tak se jim tak často nebude stávat, že budou docházet do situací, kdy musejí vymýšlet stále nové okolnosti a rozdíly v tom, proč podobné situace jednou rozhodli tak a podruhé jinak. Týmy často na ty rozhodovací rozpory nebo nesoulad s pravidly upozorní a pak se rychle vymýšlí, proč tenktokrát je to jinak, aby někdo nebyl za blbce. Na místo strikntního vynucování vlastních nařízení to končí gulášem, pramenících povětšinou z obajoby vlastních chyb a měnění výkladu vlastních nařízení. Rozhodnutí z tohoto závodu je jen další z řady a já jsem z toho naštvaný až na půdu. -
GeorgeRussell
13:25 28.10.2022 78.108.157.XXXPříspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek