DISKUZE K ČLÁNKU Odvolání Alpine bylo úspěšné: FIA ruší penalizaci a Alonso má zpět body z Austinu
Tým Alpine s odvoláním uspěl. FIA ruší penalizaci a vrací Alonsovi 7. místo z Velké ceny USA.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Odvolání Alpine bylo úspěšné: FIA ruší penalizaci a Alonso má zpět body z Austinu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
odin
19:23 31.10.2022 90.182.210.XXXDobře Miku. Vezmeme to tedy z druhé strany. RBR má povinnost starat se o 700 svých zaměstnanců. OK. Ať jim tedy vozí nadívané pávy až daleké Austrálie, ať jim platí jako přesčas i dobu kdy spí a zdá se jim o F1. Ale pak musí o tyto výdaje ponížit svůj rozpočet na vývoj vozu. Chápeš??? Nebo budeš dál dělat blbého? Na to, že se živíš účetnictvím poměrně málo rozumíš co se u RBR stalo. A nesnaž se mi nabulíkovat, že šlo o omyl a že nevěděli, že obědy také spadají do rozpočtových stropů. Zbylé týmy se zaúčtováním obědů problém neměly, jenom RedBull měl. A shodou okolností získall ten rok po delší době titul. A jako na potvoru jim v tom ještě pomohla chyba ředitele závodu Massiho v rutinní procedůře, která se nikdy před tím a nikdy po tom nestala, během posledního (rozhodujícího) závodu. Promiň, ale na mě to je pespříliš náhod, než abych věřil, že vše proběhlo bez úmyslů - čili podvodů.
Ani já netuším v čem čachrovali. Ale svádět to na špatně zaúčtované náklady na obědy, je hloupé. Proto se divím tobě, že ti to též nepříjde hloupé, když výroky Ferrari ti hloupé připadají?
Já jsem původem sedlák a tak mám selské vnímání každého problému. Účetnictví až tak nerozumím. Ale je mi jasné, že když mám omezenou možnost rozpočtovým stropem utratit jakékoliv množství peněz, tak o peníze, které vydám zaměstnancům na obědy, rekreace, benefity, práci přes čas, atd. musím PONÍŽIT investice do vývoje auta. Tohle je snad jednoduchá rovnice? A nemám rád, když ze mne někdo dělá většího troubu, než opravdu jsem. Tady těch troubů je evidentně hodně, když to RedBullíčkům žerou a ještě je obhajují.-
Mike17
19:45 31.10.2022 185.149.130.XXXAle Odine, já ti hned na začátku psal, že sociální náklady nejsou obědy. Takže celý ten dlouhý odstavec sis mohl odpustit.
Můžou to být různé zaměstnanecké benefity, jako příspěvky na důchodové nebo životní pojištění, příspěvky na dovolené, věcné benefity (třeba používání firemního telefonu nebo auta) nebo další benefity. Přece víš, co je zaměstnanecký benefit ne? Zapoměň na to, jestli se dá za 8liber denně pořídit na oběd páva z Austrálie, nebo spíš řízek s chlebem.
Jo, já na náhody taky moc nevěřím. Věřím na lidské chyby a nějaký vývoj událostí. Třeba v tom, že měl RB překročit strop a tím brutálně vyvinout na konci sezony auto, když jediné brutálně vyvinuté auto na konci sezony byl Mercedes.
Těžko věřit, že FIA chtěla stůj co stůj Maxe na titulu a všechno připravila pro jeho titul. Během sezony přitom x krát darovala body Hamiltonovi, několikrát ho nepotrestala jeho evidentní prohřešky, které by ho ten titul stály, protože přesně věděla, že přesně 5 kol před koncem posledního závodu to Latifi rozbije o svodidla. A vývoj toho závodu i předchozích bude přesně takový, že to titul zajistí Maxovi.
Takový sci-fi by nevymyslel ani Verne.
Nikdo z tebe troubu nedělá. Je to jen o těch znalostech účetnictví. Na jedné straně bys musel ořezat náklady na auto A NEBO bys ty sporné výdaje prostě neudělal, či přesunul na příští rok. Myslíš, že je pro firmu velký problém vyplatit benefity 1. ledna?
Obě varianty jsou možné a ty máš jako vždy jasno v tom, která platí a která platit nesmí, protože by RB nepodváděl. A ty potřebuješ, aby "podváděl", jinak se ti zhroutí svět.-
odin
21:15 31.10.2022 90.182.210.XXXTak už to skončíme, protože celá tvá reakce je jenom blábol o ničem. Když je tak jednoduché vyplatit benefity 1.ledna, proč to RedBull neudělal a nechal se chytit na překročení stropu??? On totiž ten rozpočtový strop platí i následující sezónu. To ti finanční odborníku uteklo. Že? Ono se to totiž načítá každou sezónu. A když jednou podvádíš o 2,2 mil. a udržíš si stejnou míru podvodu do příští sezóny, tedy 2,2 mil, tak soupeři příští sezónu budou muset podvádět o více než 4,5 mil. aby je jenom dostihli. Nikoliv předstihli. Za podvod 2,2 mil je pokuta 7 mil. a o 10% omezení tunelu na první polovinu sezóny. Je otázkou, kolik by dostali soupeři, kteří by podváděli více než dvojnásobně.
(A to srovnávám teorii. Praxe je jiná, tam je ten rozdíl dvojsezóní. Čili pokud RedBull financova letošní sezónu stejně, a není důvod proč by neměl, když si doposud myslel, že vše účtuje správně). Tak mají náskok 4.4 mil nad soupeři. Čili příští sezónu by Mergl musel nasypat 6,6 mil. aby se dorovnal. Což už by asi představovalo částku vyšší, než 5%!!! A to by stačilo pouze na dorovnání. Trest nejspíš exemplární, aby zavřeli hubu nám kritikům FIA.
Takto to chodí v F1 s čachry s výsledky. Já už na to koukat fakt nechci. Občas sem zajdu přečíst nějakou diskuzi, ale letos jsem neviděl jediný závod a o nic jsem nepřišel.-
Kaša
09:25 01.11.2022 82.142.123.XXXS Majkem to jako vždy nemá cenu .... prostě si dali v RB jen víc svačin a blbě zaúčtovali Neweyho, a jinak jsou čistí jak lilie!
Obkecávat se to bude pořád stejně jako podvod z AD 2021.
Prostě porušení pravidel je porušení pravidel, a nezáleží na tom jestli ostatní "možná" nějak taky teoreticky podváděli ....
A trest od FIA pro RB za překročení fin. stropů je poměrně malý, trest zkrácení času v tunelu o 10% není dost velký, a ty využité peníze 2,2 mil. dolarů jim ani nestrhli z dalších finančních stropů pro další rok/roky, což je úplně absurdní!
Raději dali pokutu 7 mil., která tedy půjde kam? No na FIA ne? Takže oni budou mít lepší obědy? Kdyby aspoň udělali za ty prachy to pomocné "studio" pro rozhodování komisařů, nebo platy pro stále komisaře, nebo pro víc zaměstnanců FIA kteří budou lépe dohlížet na pravidla .... no ale asi se nic nestane jak to známe.-
odin
10:24 01.11.2022 77.240.96.XXXZnáš Mika, ten bude bagatelizovat a zpochybňovat každý průšvih jeho oblíbenců.
Ale dám sem ještě jeden pohled na situaci. Zavedení rozpočtových stropů svým způsobem zafixovalo vývoj. A když srovnám zlepšení maxe Verstappena v sezóně 21 oproti sezóně 20, tak se zlepšil o 84,8% a to jenom díky lepší stravě, kterou RedBull špatně zaúčtoval .
Zatím co Lewis Hamilton se zlepšil o pouhých 11,6%. Je to vegan, tak asi to bylo také tou stravou. . Proti tomuto vysvětlení snad Mike už nic mít nebude. Je dostatečně stupidní, aby tomu věřil...-
Mike17
10:29 01.11.2022 185.149.130.XXXHmmmm to bylo doooost slabý. Na člověka, co se roky zajímá o F1....
Vlastně ty jsi letošní sezonu neviděl, tak sis vůbec nevšiml, co Mercedes podělal a s čím měl problémy.
Zkus třeba spočítat, o kolik se zlepšil RB proti prvním závodům a o kolik Mercedes. A můžeš podle toho dělat závěry, kolik bylinek sežral Hamilton, že mu to najednou tak jede.
To neeeeeee, to neuděláš. To by ti k té teorii vůbec nesedělo co?-
-
Mike17
12:42 01.11.2022 185.149.130.XXXNaopak, nebyli. Viz citace:
"Neexistuje žádné obvinění nebo důkaz, že by se Red Bull Racing F1 Team snažil jednat ve zlé víře, nečestně nebo způsobem klasifikovaným jako podvod; před Cost Cap Administration nezatajili úmyslně žádné informace. "
Nenaděláš nic. -
-
-
-
Kaša
10:35 01.11.2022 82.142.123.XXXOno se ještě ví, že zkouška rozpočtového stropu byla už v roce 2020, kdy týmy mohli dávat na FIA různé dotazy ohledně financí .... ale například ten RB toho nevyužil a asi si ten strop a jeho "vyúčtování" ani nevyzkoušel. K tomu zlepšování na konci roku 2021 - tam je známo že Mercedes toho hlavně dosáhl navýšením výkonu pohonných jednotek vzhledem k snížení životnosti - ale tohle Majk buď neví nebo úspěšně vytlačuje z paměti!-
Mike17
10:49 01.11.2022 185.149.130.XXXDotazy ohledně financí padají v našem daňovém systému pořád, přestože ho máme přes 30 let. To není jako přezout gumu. Neznáš, nechápeš.
A tu pohádku o snížené životnosti zkus na někom, kdo F1 nesleduje. Hamilton na tom motoru jel 4 závody (průměr je 5) a neměl ani potřebu ho kvůli "snížené životnosti" sebemíň šetřit, ikdyž měl půl minuty náskok. Nehledě na to, že se nějak "zapomněli" o tuto zkušenost podělit s odběrateli.-
Kaša
11:14 01.11.2022 82.142.123.XXXCo tím chceš tedy říct? že používali nelegální motor? Nebo že sypali do vývoje aera spoustu peněz a při tom překročili strop, ale nedošlo se jim na to? Nebo co máš za problém s tím lepším výkonem Mercedesu v posledních závodech?
Pro mě je v otázce Mercedes vs RB důležité dvě hlavní věci: za prvé: V posledním závodě sezony 2021 byly porušeny pravidla aby jezdec RB získal titul r.2021. Za druhé: RB porušil rozpočtový strop v r.2021 a z toho měl nesportovní výhodu jak v roce 2021 i v r 2022. .... hotovo. tečka.-
Mike17
11:43 01.11.2022 185.149.130.XXXChci tím říct, že na to, že měl mít z toho RB nesportovní výhodu, to po sportovní stránce nebylo vůbec vidět. Co bylo "nelegálního" u Mercedesu se asi nic nikdy nedovíme. Ale víme, že nikdo jiný s motorem Mercedes takovou výhodu nezískal, ikdyž ho nepoužíval dýl. A asi měl získat, když motory pro odběratele mají být identické.
Pro mne jsou podstatné taky 2 věci. Pravidla byly porušeny během sezony víckrát a to na obou stranách. A že získal RB díky stropům sportovní výhodu, je čistý výcuc z prstíku. Viz citované vyjádření FIA.-
Kaša
13:43 01.11.2022 82.142.123.XXXTo by mě zajímalo co byly ty další porušení pravidel? Jestli na mne vytáhneš zase první závod a bordel v limitech tratě, tak to tě upozorňuju že tam si špatně RB přečetli pravidla. A pokud myslíš zase to že občas několikrát hamovi pomohli ke štěstí červené vlajky, tak to jsi zase na omylu, protože to nebylo porušení pravidel, ale prostě štěstí ... a toho měl Max taky dost (ikdyž možná ne tak jako Ham "kluk štěstěny")!-
Mike17
14:00 01.11.2022 185.149.130.XXXKromě toho, že ty limity tratě porušovali na stejných místech, že vždy byly vyvěšeny červené vlajky tak, aby Ham neodstoupil, že dostal marginální trest za likvidaci soupeře, tak třeba to, že nedostal trest za přeedjetí mimo trať,, nebo vyhnání soupeře z tratě. O legálnosti toho auta se dá taky pochybovat stejně dobře, jako o vlivu překročení limitu.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek