DISKUZE K ČLÁNKU Odvolání Alpine bylo úspěšné: FIA ruší penalizaci a Alonso má zpět body z Austinu
Tým Alpine s odvoláním uspěl. FIA ruší penalizaci a vrací Alonsovi 7. místo z Velké ceny USA.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Odvolání Alpine bylo úspěšné: FIA ruší penalizaci a Alonso má zpět body z Austinu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Markklokan
17:40 29.10.2022 85.163.84.XXX2,5 mega, co to je, za to nekoupíš ani podělanej zámek na Loiře
Já bych jim odpustil, spíš než podvod to bude účetní chyba -
jumpman
16:46 28.10.2022 95.80.230.XXXUž je na světě konečně ofiko přiznání FIA, že red bull překročil strop o 2,2 mega a FIA opět plivla fair play do obličeje, když se s red bullem domluvila na omezení času v aero tunelu o 10% a jestli jsem to pochopil dobře, tak to platí pouze na první polovinu příští sezony...-
RoBertino
17:37 28.10.2022 185.63.97.XXXDopadne to jako v roce 1976, kdy si týmy po zrušeni diskvalifikace Hunta v GP Španělska počítaly, kolik je bude stát, když jejich vozy nebudou mít rozměry podle předpisů. Takhle si může kdokoli navýšit rozpočet a pak se s FIA dohodnout. Proč tedy potom nějaké stropy, když to je jen fraška a komedie - těžko říci pro koho.-
-
-
RoBertino
18:37 28.10.2022 185.63.97.XXXV kategorii, kdy rozhodují setiny milimetru, desetiny vteřiny, defekt součástky za několik centů a směšná vzdálenost při track limits není žádná částka nad deset dolarů směšná... Neřekl ostatně Colin Chapman slavnou větu: Pravidla jsou od toho, aby se dodržovala?-
Mike17
18:47 28.10.2022 185.149.130.XXXAno, pravidla nebyla dodržena, padl za to trest. Za mne v pořádku.
Vidím v Tvém příkladu malý rozdíl. Změřit velikost jakéhokoliv dílu je strašně snadné. prstě díl měří x mm na výšku, y na šířku...
Finanční záležitosti jsou složité. Nevěřím tomu, že tyto pravidla jsou nastavena tak, že neumožňují různý výklad. Naše daňové zákony se mění přes 30 let každý druhý týden. A pořád je nedokáží udělat tak, aby bylo vše jasné a fungující. Tohle bude možná o něco jednodušší, ale jen o něco.
Znám dost příkladů, kdy si někdo myslel, že dělá účty poctivě a správně a FÚ řekl, že ne. Za mne se tohle stalo. pravidla jsou nová a jistě budou dále upřesňována. Je to něco jiného, než když někdo postaví o cenťák širší auto, než by měl.-
RoBertino
18:54 28.10.2022 185.63.97.XXXMiku, právě proto, že jsou složité a protože se v nich dají dělat obrovské čachry a svádět to na cokoli, tak by tady měl být ten dopad co nejtvrdší. Jasně, že nikdo nepostaví auto se šesti koly, když to není povolené, to je do očí bijící, ale rozmělnit sumu do položek, kde to zdánlivě nesouvisí se samotným vývojem vozu je - dle mého názoru - nesmírně jednoduché. Navíc se v prohlášení jasně píše: Tým ochotně vydal veškerou dokumentaci. A je otázkou - CCA ji jenom prohlédla a s uspokojením konstatovala nedostatky v sociálním pojištění nebo ji opravdu důkladně prošla? Nedávám rovnítko mezi centimetry, jen říkám, že v prostředí, kde rozhodují takové detaily by měl být finanční dohled více než maximální.-
Mike17
10:40 30.10.2022 185.149.130.XXXAsi měl, je k tomu dodávám, že v této oblasti dělat dohled je extrémně složité. Je tam mnoho věcí, u kterých není zřejmé, jestli jsou to 4 kola nebo 6 kol. A těžko někomu dokážeš úmysl nebo špatný výklad nejasných předpisů.
Nevěřím tomu, že RB úmyslně překročil strop, jen tak, aby otestoval kontrolu. Myslím si, že věřili tomu, že mají vše správně a do limitu se vejdou. To, že je množství položek v nějaké šedé zóně je jasné. U všech.
Osobně bych třeba strašně rád viděl, za kolik dodává Fiat motory Ferrari (Nebo Daimler Mercedesu F1) a jak k té částce došli. Neříkej mi, že s tou cenou nejde manipulovat. To bych se vážně hodně divil. Stejně tak se dá každý zaměstnanec zafinancovat mateřskou firmou a nikdo mu nikdy nedokáže, z jaké části pracuje pro tým F1 a z jaké pro mateřskou automobilku (nebo výrobce limonád RB).-
odin
18:26 30.10.2022 90.182.210.XXXMiku brzdi. Už zase blouzníš. Zaměstnanci mají snad smlouvy, platební výměry, tak je jednoduše dohledatelné, za kolik dělají a pro koho. Součástky mají také své ceny. Nebo snad chceš tvrdit, že Mercedes prodává motory Astonu Martin za jinou cenu, než Williamsu a ještě za jinou cenu je dávají McLarenům?
Naopak já na RedBullácké omyly nevěřím. Není to tak dávno, co upravovali průtokáče na měření paliva a ještě se drze soudili. Stejně tak kecům o špatně zaúčtovaných svačinách nevěřím ani omylem. To by museli u RedBullíčků podávat každý den nadívané pávy dovezené přes oceán, aby ty miliony vůbec projedli.-
juras
19:06 30.10.2022 88.103.92.XXXJá tedy neoroduju za Redbull...spíš mi přijde že finanční strop je přesně to pravidlo kde se dá "šmelit"...jak s náklady (aby to vyšlo)...a nebo s trestem (aby to dopadlo tak jak teď...vlk se nažral a koza zůstala celá).
Ale třeba co se transparentnosti týče...aby bylo opravdu víc roviny...nesměl by mít výrobce motoru svůj tým...musel by výrobce motoru jen dodávat motory (a za stejné ceny)...a pak bych v tom viděl jakž takž smysl. Kromě toho by musel být jeden rozpočet komplet...žádné tohle se tam nepočítá a tohle jo.
Když se nad tím člověk zamyslí...je divný že se tady řeší Redbull...a logicky vzato kdo udělal v loňské sezóně v závěru velký pokrok? Že by se dalo zlepšit výkonnost auta bez patřičné finanční injekce? -
Mike17
19:21 30.10.2022 185.149.130.XXXTak co ty si myslíš o RB víme už přes 10 let. Průtokáče jsou staré víc jak 8 let a pořád tím žiješ, jako by to bylo včera.
A můžeš mi prosím říct, jak dokážeš úvazek a přesčasy jakéhokoliv zaměstnance týmu? Na to jsem zvědav. Myslíš, že FIA vozí každému zaměstnanci každého týmu F1 píchačky, stojí mu zadkem a kontroluje mu náplň jeho práce?
Abych "nešpinil" někoho jiného: Řekněme, že RB vykáže u Neweyho 10% úvazek (s odpovídající mzdou) u týmu F1. A jen tak čistě náhodou bude mít vedle toho úvazek 90% u továrny RB. Jak jim prosím dokážeš, že pracuje pro tým F1 opravdu jen 10% času? Hmmmm??? Jsem neskonale zvědav.
To je jen jeden z mnoha a mnoha příkladů, jak se dají obejít náklady, hojně použivaný v českých firmách. Člověk s tvou konspirační fantazií by u RB přišel na mnoho možných podvodů, kterými RB může podvádět u stropu. A člověk, který nežije hejtováním RB si dokáže představit, že to může úplně stejně dělat jakýkoliv tým. A vsadím se, že i dělá. Jen si dali ostatní víc pozor na to, co kde vykáží.
Ohledně součástek: Dodáván není jen motor. Co třeba pronájem tunelu nebo jeho výstavba? Jistě jsou věci, které si týmy kupují a každý jinde. Tovární budou u své továrny kupovat díly, které továrna nedodá nikomu jinému. A třeba Alpine kupuje od Renaultu motor sám. Když řešíš motor. Co když je cena 1 Euro za kus (nadsázka)? Kdo jim dokáže, že tu cenu nemá?-
odin
20:06 30.10.2022 90.182.210.XXXA to řeší co? Že je kauza průtokáčů stará 8 let? U RedBullu jsou a podvádějí pořád stejní lidé, jak před osmi lety, tak i dnes.
Proč bych ti měl něco dokazovat? Jednak, je od toho FIA, aby si svá debilní pravidla dokázala vymoci a prokázat. A druhak, tvoje příklady jsou hloupé. Tady přece vůbec nejde o dokazování jakékoliv práce přesčas, nebo na černo. To, jak to mají týmy nastavené je přeci nepodstatné v této kauze.
Jinými slovy: i kdybych akceptoval tvůj příklad s Neweyem a on ve skutečnosti odpracoval 100% pro tým F1 RedBull, tak to nic přece nemění na tom, že RedBull se nevešel do rozpočtového stropu. Ať už jeho práci vykázali jakkoliv. Pochopil? Nebo ne? Napíšu to tedy na plnou hubu. RedBull podváděl víc, než všichni ostatní. A o to jde, a proto by měli být exemplárně potrestaní. Aby si to příště ostatní rozmysleli jít podobnou cestou. Ale dopadne to zase jako při zákazu týmové režie. Fanoušci se budou hádat a FIA se jim bude vysmívat. Až to bude neudržitelné, že si z nich všichni dělají srandu, tak stropy zruší.
-
Mike17
11:45 31.10.2022 185.149.130.XXXJá nechci, abys něco dokazoval ty. Snažil jsem se ti pouze vysvětlit, že FIA nemá nejmenší šanci na všechno přijít. Stropy jsou prostě nehlídatelné. Příklad s Neweym nebyl prokazováním neviny RB, ale příkladem, jak může kterýkoliv tým lehce obejít pravidla. S důrazem na slovo KTERÝKOLIV. Tovární týmy mají k tomu ještě jasnou výhodu, kdy se do nákladů mateřské automobilky dá schovat kdeco.
Může se tu řešit, jak půl milionu liber v těch 180milionech dělá zásadní částku, která zrychlila Red Bull o vteřiny (jak s nadsázkou tvredí Ferrari), ale je to prostě v rozpočtu prd. A klidně se vsadím, že to nebyl vědomý podvod, ale prostě zařazení něčeho do špatné kolonky. Ale jistě to budeš mít nejmíň dalších 8 let za úmyslný podvod.-
odin
13:39 31.10.2022 77.240.96.XXXMiku, na prvních dvou odstavcích se asi plus-mínus shodneme. Rozpočtové stropy jsou nesmysl i z mého hlediska, především proto, že to FIA neumí ohlídat. A Neweye jsem také pochopil, alespoň co jsi tím chtěl říci.
Já jen tvrdím, že RedBull VĚDOMĚ překročil rozpočtový strop, tedy porušil pravidla a měl by za to být exemplárně potrestán. Protože jinak je to pravidlo k ničemu, když ho kde kdo obejde případně si zaplatí pokutu, která je v porovnání s vydělanými penězi za vítězství (kterého dosáhl díky podvodu) mizivá. A o vědomém přestupku jsem přesvědčen. Neříkej mi, že nevědí kolik investují a kolik je stojí každá sezóna. Ty, když děláš daňové přiznání, a potřebuješ se vejít do nějaké položky, abys neodváděl zbytečně víc, tak také víš zhruba, kolik budeš mít nákladů a kolik příjmů, aby sis mohl rozhodnout zda se ti vyplatí podstoupit vyšší daňový odvod, nebo skrouhnout zisky a zůstat na stávajících daních.
Ten tým tam není od loňska, aby se vymlouvali na takové stupidity. Vědí velmi dobře kolik je stojí sezóna a kolik musí nainvesatovat, aby se někam posunuli. Nic do špatné kolonky nezařadili. Mají jasně definované uznatelné výdaje a špatnou kolonkou se pokoušeli jen omluvit své podvodné jednání. S poslední větou nesouhlasím už vůbec. Budu to mít ne 8 let, ale doživotně za úmyslný podvod.-
Mike17
15:06 31.10.2022 185.149.130.XXXPodívej se na třeba na jednu běžnou věc. Oblečení, které potřebuješ k podnikání. Máš to dát jako náklad do výdajů svého přiznání, nebo ne?
Na tuhle otázku ti neodpovím. Když dám právníkovi do nákladů oblek, je to podvod? On ho fakt potřebuje k činnosti, ale může ho použít i mimo práci. Nebo je to oprávněný náklad? A nebude to mnou. Nejednotný postoj k tomu budou mít i úředníci FÚ. Bude záležet na úředníkovi a jeho náladě a mé schopnosti to okecat, jestli to bude za podvod a krácení daní považovat. Taková prkotina.
Nebo mi nedávno u klienta zamítli jako náklad benzín použitý na snahu získat zakázku, která se nakonec nepovedla získat.
Ne, nechci říct, že RB utratil půl milionu liber za obleky, ani za benzín do firemních aut. Ale takových položek jsou minimálně stovky. Neznám ty pravidla do detailů, ale hádám, že podobné to bude i v tomto.
Ano, myslím si, že se RB snažil co nejvíc financí utratit tak, aby to prošlo a mohl použít i nějaké šedé (případně černé) zóny, jako příklad s Neweym. Ale nemyslím si, že byl v tom sám a že opravdu chtěl strop porušit. Někde někdo něco podělal. V papírování.
Nakonec souhlasím, že za porušení má být trest. Ale on jaksi není pořádně sestavený "zákoník", podle kterého by se tresty udělovaly. Takže my teď můžeme jen diskutovat o tom, jestli 7mega a omezení tunelu je přiměřený trest za překročení půl, nebo jeden a půl mega liber (moc nechápu, co z toho vlastně platí).
Řeči o tom, jestli je jejich auto nelegální, protože vydali víc na sociální politiku zaměstnanců atd. (nebo jestli to mělo být předmětem nákladů či nemělo), se mi zdá hloupé.-
odin
16:50 31.10.2022 77.240.96.XXXTak se možná pomalu blížíme konci této debaty. Řeči o tom, jestli je jejich auto nelegální, protože vydali víc na sociální politiku zaměstnanců atd. (nebo jestli to mělo být předmětem nákladů či nemělo), se ti zdají být hloupé. Ale vždyť sám RedBull se hloupě vymlouvá a tím dává podnět k hloupým řečem. Tak vnímej stejně i řeči RedBullu a nebudeme se o nic přít.
Ty totiž máš rozdílné vnímání hloupých řečí u RedBullu a hloupých řečí u jiných týmů. Ty jsi ochoten uvěřit špatnému zaúčtování svačin v hodnotě 1,7 mil., ale nejsi ochoten uvěřit, že tyto peníze pomohly týmu k výkonostnímu posunu. A to já zase věřím spíše řečem o tom, že nadbytečné peníze byly investovány do vývoje vozu a jeho zlepšení. Ono je to totiž logické. RedBull F1 je závodní tým formule 1, nikoliv cateringová společnost. A tak má zájem investovat především do závodění a svého auta, nikoliv do obědů pro zaměstnance. A pokud už riskuje překročení pravidel a rozpočtového stropu, tak to určitě není kvůli tomu aby se jeho zaměstnanci řádně a chutně najedli.
Ale chápu, že ty to opět vidíš jinak, protože tvoje vnímání F1 je velmi osobité a svébytné. Oblíbencům věříš a obhajuješ každý nesmysl i lež a neoblíbence hejtíš.-
Mike17
18:41 31.10.2022 185.149.130.XXXTak ono sociální zabezpečení nejsou obědy. Těch oblastí je několik, tohle je jedna z nich. Ale jo, pro 700 lidí na rok se dá i do svačin vrazit 1,7milionu, protože je to 8 na jednoho a den. A sice nejsou cateringová společnost, ale jako každý jiný zaměstnavatel mají povinnost zajistit zaměstnancům stravu. Nebo třeba diety na cesty, které u nás dělají přes třeba pro cestu do zemí jako Holandsko 50E na den.
Ano, mohli vrazit do vylepšení o nějaké euro víc. A nebo taky ne. Záleží na tom, co přesně se pod těmi kolonkami skrývá. To nevím já, ani ty. Takže ty si pod tím tradičně vybavíš podvod a nelegální vůz (protože je to RB), já si pod tím vybavím, že netuším v čem to překročili. To je ten rozdíl mezi námi. Stejně tak to nevím u konkurence.
Nevěřím vše RB, ale ani nemám důvod je vinit z podvodu, když o tom nic nevím. To jsem já.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek