DISKUZE K ČLÁNKU FIA se podle Ferrari nezachovala správně, kvůli poskakování se chystá schůzka s týmy

Mezinárodní automobilová federace podle šéfa Ferrari Mattii Binottta nepostupovala správně, když se o víkendu snažila řešit nadměrné poskakování nové generace vozů Formule 1. Šéfové týmů se kvůli tomu hodlají tento týden sejít s jejími zástupci, aby kontroverzi před Velkou cenou Británie vyřešily.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA se podle Ferrari nezachovala správně, kvůli poskakování se chystá schůzka s týmy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 26, poslední 23.06.2022 13:08 Vložte komentář

Nejlepší názory

» SergioPÉREZ (Hlasovali 3 lidé) 21.06.2022 18:37
To je záhada, jak Mercedes dle nových pravidel… »
» juras (Hlasovali 3 lidé) 22.06.2022 08:56
Možná je to jen můj subjektivní dojem...ale Wolff… »
» Hwrychlik H. (Hlasovali 3 lidé) 22.06.2022 12:53
JJ, Hamilton seděl u počítačů a navrhoval vůz,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • tom11

    tom11

    194.212.104.XXX
    Vůbec mě netěší, že došlo na má slova a ta směrnice FIA šla od závazné, přes zkušební pro Kanadu po cár papíru, který nebere nikdo vážně. Bohužel je to jen obrázek současného, vlastně spíše dlouhodobého, stavu 05

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    176.97.15.XXX
    Binnoto má pravdu...

    Nechápu co FIA řeší...to poskakování je v rukou konstruktérů...FIA vytvořila pravidla...a pokud nejsou v přímém rozporu s bezpečností (což nejsou)... tak nevím co řeší. Jestli to poskakování má co do činění se zdravím pilotů je to k řešení...ale mě se zdá že si stěžují ti u kterých je to v přímé souvislosti se slabší výkonnosti.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      85.162.8.XXX
      Já bych řekl, že v přímém rozporu jsou, byť samozřejmě nechci přehánět...

      Současná pravidla jasně vedou k porpoisingu, když tlačí týmy k tomu, aby jejich auta generovaly přítlak zejmena podlahou... Samozřejmě, že se to dá řešit nastavením, ale to za mě není argument, protože to nastavení zpomalí vůz... Tzn. spousta týmů musí volit mezi rychlostí a bezpečností... Jelikož se závodí v rychlosti, tak je jasné co si musí vybrat... A od toho tu jsou pravidla, aby tyhle možnosti volby regulovaly...

      Spousta jezdců v minulosti se zabila v důsledku extrémního návrhu jejich vozu... Taky nemuseli umřít, kdyby konstruktéři nešli na hranu např. s hmotností, umístěním jezdce v kokpitu (Cpali je dopředu, formule téměř bez deformační zóny)... A musely přijít pravidla, která tohle řeší... Např. nárazové testy, min. hmostnost atd. atd.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        Napsal jsem v přímém rozporu s bezpečností...a za tím si stojím...tohle není úprava která by přímo způsobovala nebezpečnost.
        Že je s tím něco potřeba dělat souhlasím...je to prostě paradoxně problém který zcela vybočuje z vývoje posledních let (možná i desetiletí)...místo perfektních jízdních vlastností problém s vyvážením a ideálním využitím přídavného efektu vytvářeného podlahou vozu.
        Vlastně je to úsměvné...kdysi Colon Chapman přišel s řešením wing-caru...a FiIA se neustále snažila přísavný efekt omezit...až došlo před rokem 1983 k úplnému zákazu wing-caru. Dnes naopak FIA vlastně takovej wing-car týmům sama vymyslela.

        Jinak to volání po nějakých úpravách teď v průběhu sezóny mi přijde jako kdyby v roce 1980 si Colin Chapman stěžoval že jeho další revoluční kousek Lotus 88 generuje tolik přítlaku že si s ním neví rady.

        S tou bezpečnosti to přeháníš...poskakování lze omezit nastavením...a nemyslím že by bylo snad přímo odpovědné za nějaký nebezpečný karambol.
        To že auta jsou hůře ovladatelné je na jednu stranu pozitivní...piloti jsou víc zodpovědní za řízení.

        Stále si myslím že poskakování je věc technického řešení...jediný co povazuju za špatně je to že vzhledem k omezeným testům přímo na trati a rozpočtům je řešení poskakování ze strany týmu upozaděno. Ale to opět souvisí s něčím jiným než měněním předpisů.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.150.XXX
      Podle mě řeší to, aby týmy při nastavení vozu nemohli jít do extrému, který ohrožuje zdraví.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • SergioPÉREZ

    SergioPÉREZ

    81.0.229.XXX
    To je záhada, jak Mercedes dle nových pravidel připravil tak nekvalitní vůz. Twl, co tam při vývoji vozu včetně L. Hamiltona dělali 02

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • juras

      juras

      176.97.15.XXX
      Možná je to jen můj subjektivní dojem...ale Wolff mi přišel jako prima a pohodovej šéf jen když Mercedes vyhrával.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.150.XXX
        Mě i teď přijde v pohodě, třeba za Baku se okamžitě omluvili jezdcům atd. A pokud jde o jejich problémy, komunikuje s médii, a kdykoli zdůrazňuje že současný Mercedes je jejich chyba.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Hwrychlik H.

      Hwrychlik H.

      90.183.80.XXX
      JJ, Hamilton seděl u počítačů a navrhoval vůz, pak ho testoval v aerotunelu a následně to potento na okruhu. TVL co někteří dokáží v zaslepenosti vyplodit.

      P.S. Co dělal Perez když navrhoval převodovku?

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    V poslední době se mi zdá, že FIA začíná chránit hlavní viníky.
    V tomto případě by měla před tribunál týmů a jezdců postavit Rosse Brawna, který se svým týmem současné pravidla tak dlouho vymýšlel.

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Limbi

      Limbi

      147.228.70.XXX
      To jsem si říkal taky. X let na to byl tým lidí, kteří měli připravit pravidla a dokonce vytvořili koncepční vůz. To nikdo neviděl, že se tenhle problém může objevit? Minimálně na to mohli týmy upozornit.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    90.182.169.XXX
    Taky jsem se celkem divil, co FIA vymýšlí. Připadalo mi to jako panický výkřik do tmy bez reálného základu.
    Jak už jsem jednou psal, letos to kluci vydrží a na příští rok bych se zamyslel nad pravidly okolo zavěšení aby se problém odstranil.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      Mně přišlo, že jen chtěli usadit Wolffa. Prostě mu naznačit, že vynucování změn pravidel nemusí dopadnout v jeho prospěch.
      Příští rok to můžou upravit, ale do té doby to nejspíš všichni nějak vyřeší. Aspoň částečně. 03

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama