DISKUZE K ČLÁNKU Alonso má k novým pravidlům výhrady

Od řady pilotů zaznívají vůči novým pravidlům, která vstoupila do šampionátu Formule 1 letos pozitivní reference. Fernando Alonso ale tak nadšený není.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Alonso má k novým pravidlům výhrady

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 12.05.2022 20:04 Vložte komentář

Nejlepší názory

» juras (Hlasoval 1 člověk) 01.05.2022 09:56
S gumama má pravdu... a předvídatelnost? To by se… »
» Fanda.LH (Hlasoval 1 člověk) 01.05.2022 11:55
Nepředvídatelnosti by pomohla obecně vyrovnanost.… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    S gumama má pravdu... a předvídatelnost?
    To by se muselo udělat nuceně (nepředvídatelnost)...abych řekl pravdu to by už nebyla F1.
    Mě je bližší omezit alespoň trochu rozpočty...s tím že týmy jako Mercedes, Ferrari nebo Redbull budou vždy vládnout se nedá moc dělat. Jediné příchod partnerů jako Audi a Porsche může dát šanci dvoum týmům posunout se do absolutní špičky.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • alofan14

      alofan14

      37.48.0.XXX
      Rozpočty už jsou letos omezené. 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        95.82.132.XXX
        To sice jo, ale min v letošní sezóně ještě hodně těží z let minulých tzn. velké týmy mají stále velkou výhodu, byť jsou možnosti omezené...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        Však ano, nedokážu posoudit jak moc to nejbohatší týmy přibrzdilo.

        Já jsem napsal že finanční strop je mi bližší než nějaké umělé zasahování aby se zvýšila vyrovnanost ( jako příklad dám závaží pro úspěšné).

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pikaso

          Pikaso

          77.104.216.XXX
          Je to docela jednoduché. Ani je to moc nepřibrzdilo. K investičním stropům by ještě muselo dojít na sjednocení dnes již dostupných nástrojů jako je FCD, Tunely, infrastruktura atd. Zjednodušeně, pokud mají vše toto z minulosti na top úrovni (jako, že mají), mají stejné investice význam jako natankovat 100 litrů do tanku a do Mercedesu. Ten mergl dojede samozřejmě mnohem dále a stejně tak RbR, F M a asi i Alpin a McL získají za stejné peníze díky top "nástrojům" daleko více než ostatní. Každopádně je to krok správným směrem, ale jeho dopad je v řádu minimálně 5 spíš 10 let.
          Nejlepším krokem v tomto směru se mi zdá rozdělování hodin strávených na jednotlivých "nástrojích". Slabší týmy mají více hodin a mohou tak ty lepší "dohnat" snadněji : tedy 8 let nadvlády jednoho týmu by se už nemělo opakovat, což má něco do sebe. I když v následujících letech se tam stejně bude střídat spíše jenom ta top 3,4 nebo 5tka.
          Z tohoto pohledu je skutečně jediná možnost, získat nového velkého dodavatele motorů nebo majitele stáje, který však předem připraví všechny ty "nástroje" na tu top úroveň, protože po vstupu už to nepůjde. A otázka je jestli do toho bude někdo chtít investovat.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      88.103.239.XXX
      Vždyt finanční stropy už fungují 12

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        Ale to jsem přece nepsal...že ještě nefungují...naopak...je mi to bližší než kdyby se úspěšní trestali např. váhou navíc.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      95.82.132.XXX
      Nepředvídatelnosti by pomohla obecně vyrovnanost... A v současné době je to za mě lepší než to bylo, ale stále máme startovní pole jasně rozdělené na špičku, střed a chvost...

      V 70tých letech bylo možné nasadit v průběhu sezóny nováčka do 3. vozu (Mnohdy loňské specifikace), ten když všechno sedlo a měl velký talent, tak se byl schopný kvalifikovat na špici (Jody Scheckter např.)... Pak třeba kroužil a havaroval, selhala mu technika apod. Ale mohl udělat rozruch... Dneska víme, že kvalifikaci vyhraje na 99% Max nebo Charles... A zbytek je neohrozí i kdyby se rozkrájeli...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jindrich K.

        Jindrich K.

        89.177.21.XXX
        Tak k té předvídatelnoti. Poslední dobou je u aut celkem vysoká spolehlivost. Sice letos pár drobností bylo, ale všeobecně jsou formule extrémně spolehlivé. Takže jak dopadne kvalifikace tak plus mínus dopadne závod pokud do něj nepromluví počasí či SC. Dřív díky nespolehlivosti běžně odpadla i půlka pole a to nejen na konci, ale i na špičce, takže občas o zajímavé výsledky nebyla nouze. Bohužel spolehlivost zabíjí atraktivitu.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          37.188.245.XXX
          Ano, ale i proto zmiňuji kvalifikaci... A není to nutně jen o spolehlivosti... Dříve bylo skutečně více vozů / jezdců, kteří se dokázali alespoň blýsknout na čele... Talentovaný, odvážný pilot skutečně dokázal udělat rozdíl...

          Dnes si těžko dokážeme představit, že by kvalifikaci vyhrál Russell....Nebo kdokoli jiný mimo RB, Ferrari...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Jindrich K.

            Jindrich K.

            89.177.21.XXX
            Jo, ale taky dřív se jezdila kvalifikace s prázdnou nádrží, byly specialní kvalifikační gumy, motory vyhnané na maximum, třeba jen na kvalifikaci, víc výrobců pneumatik atd ...tehdy se dalo prostě něco udělat jinak na náhodu, dneska je strašná unifikace a pokud v kvalifikaci nezazlobí třeba počasí, tak je minimální šance na překvapení. A pak se to táhne i v celém závodě ... Russel asi není nejlepší příklad, letos se fakt snaží a třeba kdyby mu sedla trať, není to pravděpodobné, ale není to nemožné. No ale PP třeba pro Bottase nebo Norrise tak to je vyložená utopie, sice nejsou v pořadí tak daleko, ale na čas jsou to světelné roky.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.150.XXX
      Finanční strop nedokáže ovlivnit to, že nejschopnější lidé budou dělat pro Ferrari, Mercedes či RedBull.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        88.103.239.XXX
        Pravěže k tomu pomohou. Redbull taky nějak začínal že. 12 Moudra můžeme vyslovovat, jenže občas do toho někdo hodí vidle. Díky tomu tam možnost je, dříve nebyla. Rozdíl nebe a dudy , časem zcela jistrě.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        95.82.132.XXX
        To sice nedokáže, ale dokáže zredukovat jejich počet... Tzn. velké týmy už si nebudou moc luxus přeplácet, kvalitní zaměstnance, kteří ale v rámci týmu / své pozice hrají druhé housle... A ti se pak rozprchnou do jiných týmů...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        Tak jsem psal že dokud bude Mercedes, Ferrari a Redbull chtít do F1 investovat...budou vysoce pravděpodobné na špičce. Doby kdy v F1 byly rýže závodní týmy jako Ferrari, Lotus, McLaren, Williams, Tyrrell, Ligier...jsou bohužel fuč.
        I Ferrari je dnes automobilka produkující sportovní auta za mimořádně peníze... přirozeně se nemůže srovnávat třeba s Mercedesem...ale byznys dělá velmi podobně.
        Redbull má za sebou majitele výrobce super limonád s obrovským obratem.
        McLaren, Williams jen marně vzhlížejí...jako dvě legendární stáje.

        Ale omezení rozpočtu přece jen umožní větší fluktuací techniku k menším týmům.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Řekl bych, že má pravdu.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama