DISKUZE K ČLÁNKU Alonso má k novým pravidlům výhrady
Od řady pilotů zaznívají vůči novým pravidlům, která vstoupila do šampionátu Formule 1 letos pozitivní reference. Fernando Alonso ale tak nadšený není.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Alonso má k novým pravidlům výhrady
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Fanda.LH
(Hlasoval 1 člověk)
01.05.2022 11:55
Nepředvídatelnosti by pomohla obecně vyrovnanost.… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
juras
09:56 01.05.2022 88.103.92.XXXS gumama má pravdu... a předvídatelnost?
To by se muselo udělat nuceně (nepředvídatelnost)...abych řekl pravdu to by už nebyla F1.
Mě je bližší omezit alespoň trochu rozpočty...s tím že týmy jako Mercedes, Ferrari nebo Redbull budou vždy vládnout se nedá moc dělat. Jediné příchod partnerů jako Audi a Porsche může dát šanci dvoum týmům posunout se do absolutní špičky.-
-
-
Pikaso
14:19 06.05.2022 77.104.216.XXXJe to docela jednoduché. Ani je to moc nepřibrzdilo. K investičním stropům by ještě muselo dojít na sjednocení dnes již dostupných nástrojů jako je FCD, Tunely, infrastruktura atd. Zjednodušeně, pokud mají vše toto z minulosti na top úrovni (jako, že mají), mají stejné investice význam jako natankovat 100 litrů do tanku a do Mercedesu. Ten mergl dojede samozřejmě mnohem dále a stejně tak RbR, F M a asi i Alpin a McL získají za stejné peníze díky top "nástrojům" daleko více než ostatní. Každopádně je to krok správným směrem, ale jeho dopad je v řádu minimálně 5 spíš 10 let.
Nejlepším krokem v tomto směru se mi zdá rozdělování hodin strávených na jednotlivých "nástrojích". Slabší týmy mají více hodin a mohou tak ty lepší "dohnat" snadněji : tedy 8 let nadvlády jednoho týmu by se už nemělo opakovat, což má něco do sebe. I když v následujících letech se tam stejně bude střídat spíše jenom ta top 3,4 nebo 5tka.
Z tohoto pohledu je skutečně jediná možnost, získat nového velkého dodavatele motorů nebo majitele stáje, který však předem připraví všechny ty "nástroje" na tu top úroveň, protože po vstupu už to nepůjde. A otázka je jestli do toho bude někdo chtít investovat.
-
-
-
Fanda.LH
11:55 01.05.2022 95.82.132.XXXNepředvídatelnosti by pomohla obecně vyrovnanost... A v současné době je to za mě lepší než to bylo, ale stále máme startovní pole jasně rozdělené na špičku, střed a chvost...
V 70tých letech bylo možné nasadit v průběhu sezóny nováčka do 3. vozu (Mnohdy loňské specifikace), ten když všechno sedlo a měl velký talent, tak se byl schopný kvalifikovat na špici (Jody Scheckter např.)... Pak třeba kroužil a havaroval, selhala mu technika apod. Ale mohl udělat rozruch... Dneska víme, že kvalifikaci vyhraje na 99% Max nebo Charles... A zbytek je neohrozí i kdyby se rozkrájeli...-
Jindrich K.
12:19 01.05.2022 89.177.21.XXXTak k té předvídatelnoti. Poslední dobou je u aut celkem vysoká spolehlivost. Sice letos pár drobností bylo, ale všeobecně jsou formule extrémně spolehlivé. Takže jak dopadne kvalifikace tak plus mínus dopadne závod pokud do něj nepromluví počasí či SC. Dřív díky nespolehlivosti běžně odpadla i půlka pole a to nejen na konci, ale i na špičce, takže občas o zajímavé výsledky nebyla nouze. Bohužel spolehlivost zabíjí atraktivitu.-
Fanda.LH
12:42 01.05.2022 37.188.245.XXXAno, ale i proto zmiňuji kvalifikaci... A není to nutně jen o spolehlivosti... Dříve bylo skutečně více vozů / jezdců, kteří se dokázali alespoň blýsknout na čele... Talentovaný, odvážný pilot skutečně dokázal udělat rozdíl...
Dnes si těžko dokážeme představit, že by kvalifikaci vyhrál Russell....Nebo kdokoli jiný mimo RB, Ferrari...-
Jindrich K.
20:04 12.05.2022 89.177.21.XXXJo, ale taky dřív se jezdila kvalifikace s prázdnou nádrží, byly specialní kvalifikační gumy, motory vyhnané na maximum, třeba jen na kvalifikaci, víc výrobců pneumatik atd ...tehdy se dalo prostě něco udělat jinak na náhodu, dneska je strašná unifikace a pokud v kvalifikaci nezazlobí třeba počasí, tak je minimální šance na překvapení. A pak se to táhne i v celém závodě ... Russel asi není nejlepší příklad, letos se fakt snaží a třeba kdyby mu sedla trať, není to pravděpodobné, ale není to nemožné. No ale PP třeba pro Bottase nebo Norrise tak to je vyložená utopie, sice nejsou v pořadí tak daleko, ale na čas jsou to světelné roky.
-
-
-
-
airwar1939
13:05 01.05.2022 176.74.150.XXXFinanční strop nedokáže ovlivnit to, že nejschopnější lidé budou dělat pro Ferrari, Mercedes či RedBull.-
juras
19:23 02.05.2022 88.103.92.XXXTak jsem psal že dokud bude Mercedes, Ferrari a Redbull chtít do F1 investovat...budou vysoce pravděpodobné na špičce. Doby kdy v F1 byly rýže závodní týmy jako Ferrari, Lotus, McLaren, Williams, Tyrrell, Ligier...jsou bohužel fuč.
I Ferrari je dnes automobilka produkující sportovní auta za mimořádně peníze... přirozeně se nemůže srovnávat třeba s Mercedesem...ale byznys dělá velmi podobně.
Redbull má za sebou majitele výrobce super limonád s obrovským obratem.
McLaren, Williams jen marně vzhlížejí...jako dvě legendární stáje.
Ale omezení rozpočtu přece jen umožní větší fluktuací techniku k menším týmům.
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek