DISKUZE K ČLÁNKU Alonso má k novým pravidlům výhrady

Od řady pilotů zaznívají vůči novým pravidlům, která vstoupila do šampionátu Formule 1 letos pozitivní reference. Fernando Alonso ale tak nadšený není.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Alonso má k novým pravidlům výhrady

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 12.05.2022 20:04 Vložte komentář

Nejlepší názory

» juras (Hlasoval 1 člověk) 01.05.2022 09:56
S gumama má pravdu... a předvídatelnost? To by se… »
» Fanda.LH (Hlasoval 1 člověk) 01.05.2022 11:55
Nepředvídatelnosti by pomohla obecně vyrovnanost.… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Jindrich K.

Jindrich K.

89.177.21.XXX
Jo, ale taky dřív se jezdila kvalifikace s prázdnou nádrží, byly specialní kvalifikační gumy, motory vyhnané na maximum, třeba jen na kvalifikaci, víc výrobců pneumatik atd ...tehdy se dalo prostě něco udělat jinak na náhodu, dneska je strašná unifikace a pokud v kvalifikaci nezazlobí třeba počasí, tak je minimální šance na překvapení. A pak se to táhne i v celém závodě ... Russel asi není nejlepší příklad, letos se fakt snaží a třeba kdyby mu sedla trať, není to pravděpodobné, ale není to nemožné. No ale PP třeba pro Bottase nebo Norrise tak to je vyložená utopie, sice nejsou v pořadí tak daleko, ale na čas jsou to světelné roky.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pikaso

Pikaso

77.104.216.XXX
Je to docela jednoduché. Ani je to moc nepřibrzdilo. K investičním stropům by ještě muselo dojít na sjednocení dnes již dostupných nástrojů jako je FCD, Tunely, infrastruktura atd. Zjednodušeně, pokud mají vše toto z minulosti na top úrovni (jako, že mají), mají stejné investice význam jako natankovat 100 litrů do tanku a do Mercedesu. Ten mergl dojede samozřejmě mnohem dále a stejně tak RbR, F M a asi i Alpin a McL získají za stejné peníze díky top "nástrojům" daleko více než ostatní. Každopádně je to krok správným směrem, ale jeho dopad je v řádu minimálně 5 spíš 10 let.
Nejlepším krokem v tomto směru se mi zdá rozdělování hodin strávených na jednotlivých "nástrojích". Slabší týmy mají více hodin a mohou tak ty lepší "dohnat" snadněji : tedy 8 let nadvlády jednoho týmu by se už nemělo opakovat, což má něco do sebe. I když v následujících letech se tam stejně bude střídat spíše jenom ta top 3,4 nebo 5tka.
Z tohoto pohledu je skutečně jediná možnost, získat nového velkého dodavatele motorů nebo majitele stáje, který však předem připraví všechny ty "nástroje" na tu top úroveň, protože po vstupu už to nepůjde. A otázka je jestli do toho bude někdo chtít investovat.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Tak jsem psal že dokud bude Mercedes, Ferrari a Redbull chtít do F1 investovat...budou vysoce pravděpodobné na špičce. Doby kdy v F1 byly rýže závodní týmy jako Ferrari, Lotus, McLaren, Williams, Tyrrell, Ligier...jsou bohužel fuč.
I Ferrari je dnes automobilka produkující sportovní auta za mimořádně peníze... přirozeně se nemůže srovnávat třeba s Mercedesem...ale byznys dělá velmi podobně.
Redbull má za sebou majitele výrobce super limonád s obrovským obratem.
McLaren, Williams jen marně vzhlížejí...jako dvě legendární stáje.

Ale omezení rozpočtu přece jen umožní větší fluktuací techniku k menším týmům.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Ale to jsem přece nepsal...že ještě nefungují...naopak...je mi to bližší než kdyby se úspěšní trestali např. váhou navíc.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Však ano, nedokážu posoudit jak moc to nejbohatší týmy přibrzdilo.

Já jsem napsal že finanční strop je mi bližší než nějaké umělé zasahování aby se zvýšila vyrovnanost ( jako příklad dám závaží pro úspěšné).

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

95.82.132.XXX
To sice nedokáže, ale dokáže zredukovat jejich počet... Tzn. velké týmy už si nebudou moc luxus přeplácet, kvalitní zaměstnance, kteří ale v rámci týmu / své pozice hrají druhé housle... A ti se pak rozprchnou do jiných týmů...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

88.103.239.XXX
Pravěže k tomu pomohou. Redbull taky nějak začínal že. 12 Moudra můžeme vyslovovat, jenže občas do toho někdo hodí vidle. Díky tomu tam možnost je, dříve nebyla. Rozdíl nebe a dudy , časem zcela jistrě.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.150.XXX
Finanční strop nedokáže ovlivnit to, že nejschopnější lidé budou dělat pro Ferrari, Mercedes či RedBull.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

37.188.245.XXX
Ano, ale i proto zmiňuji kvalifikaci... A není to nutně jen o spolehlivosti... Dříve bylo skutečně více vozů / jezdců, kteří se dokázali alespoň blýsknout na čele... Talentovaný, odvážný pilot skutečně dokázal udělat rozdíl...

Dnes si těžko dokážeme představit, že by kvalifikaci vyhrál Russell....Nebo kdokoli jiný mimo RB, Ferrari...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jindrich K.

Jindrich K.

89.177.21.XXX
Tak k té předvídatelnoti. Poslední dobou je u aut celkem vysoká spolehlivost. Sice letos pár drobností bylo, ale všeobecně jsou formule extrémně spolehlivé. Takže jak dopadne kvalifikace tak plus mínus dopadne závod pokud do něj nepromluví počasí či SC. Dřív díky nespolehlivosti běžně odpadla i půlka pole a to nejen na konci, ale i na špičce, takže občas o zajímavé výsledky nebyla nouze. Bohužel spolehlivost zabíjí atraktivitu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

95.82.132.XXX
Nepředvídatelnosti by pomohla obecně vyrovnanost... A v současné době je to za mě lepší než to bylo, ale stále máme startovní pole jasně rozdělené na špičku, střed a chvost...

V 70tých letech bylo možné nasadit v průběhu sezóny nováčka do 3. vozu (Mnohdy loňské specifikace), ten když všechno sedlo a měl velký talent, tak se byl schopný kvalifikovat na špici (Jody Scheckter např.)... Pak třeba kroužil a havaroval, selhala mu technika apod. Ale mohl udělat rozruch... Dneska víme, že kvalifikaci vyhraje na 99% Max nebo Charles... A zbytek je neohrozí i kdyby se rozkrájeli...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

95.82.132.XXX
To sice jo, ale min v letošní sezóně ještě hodně těží z let minulých tzn. velké týmy mají stále velkou výhodu, byť jsou možnosti omezené...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

88.103.239.XXX
Vždyt finanční stropy už fungují 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
alofan14

alofan14

37.48.0.XXX
Rozpočty už jsou letos omezené. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
S gumama má pravdu... a předvídatelnost?
To by se muselo udělat nuceně (nepředvídatelnost)...abych řekl pravdu to by už nebyla F1.
Mě je bližší omezit alespoň trochu rozpočty...s tím že týmy jako Mercedes, Ferrari nebo Redbull budou vždy vládnout se nedá moc dělat. Jediné příchod partnerů jako Audi a Porsche může dát šanci dvoum týmům posunout se do absolutní špičky.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Řekl bych, že má pravdu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama